Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Najlepszy i najpewniejszy wybor to wedlug mnie to akuulator z technologia AGM

 

Masz orginal AGM BMW 90AH mozn a go znalesc promocyjnie np tu po 1200 zl

 

https://pl.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesc/61216924023/61_1986

 

LUB PO PROSTU ODPOWIEDNIK bOSCH S6 95AH lub 105AH Z TECHNOLOGIA AGM cena podobna okolo 1000 zl

 

Wazne przy takim uzytkowaniu naprawianiu i modzeniu twojego samochodu to technologia AGM.

 

tutaj opis technologi na stronie Bosch :

 

http://www.akumulatorybosch.pl/inne/akumulatoryboschs6agm.php

Dziękuję za info :cool2:

Nie jestem pewien czy mam AGM bo akumulatory AGM mają jaki kolor obudowy? Czarny czy Biały :?

 

Witam,

Śledzę trochę galerię bo auto naprawdę robi wrażenie, wielkie uznania za włożoną prace, czas i kasę :)

 

Albo przegapiłem wątek albo nie pisałeś jak rozwiązałeś sprawę z pompą? Kupiłeś nową? Regenerowałeś? :?:

Gratuluję też zapału i cierpliwości w naprawie !

 

Nie uważasz, że to przez mapę padła tak szybko ta pompa? Czy może przyczyniły się do tego złej jakości paliwa? Przy tak stosunkowo niskim przebiegu dziwne aby padła pompa :(

Nie boisz się, że problem może się powtórzyć przy obciążeniu pompy chipem?

 

Apropo akumulatora to zmieniałem w e65 u kumpla co pracuje w sklepie motoryzacyjnym i polecił mi aku Yuasa, mówił że Bosch trochę "zszedł na psy" ponieważ często go reklamował a w przypadku Yuasa baardzo rzadko.

Jeżdżę 3 lata i jak na razie wszystko w porządku, nigdy nie wyskoczył błąd o niskim napięciu. W bmw często padają akumulatory ze względu na duża ilość odbiorników i umiejscowienie w bagażniku gdzie w zimie panuje prawie zawsze niska temperatura :roll:

 

Pozdrawiam!

Dziękuję za miłe słowa :D :wink: Jeżeli nie pisałem to dopiszę kupiłem nowiutką pompę Bosch bez znaczka BMW co kosztowało mnie zdecydowanie mniej niż w ASO, natomiast co do twoich dalszych pytań to prawdopodobnie siadła przez dodatki do paliwa lub ochrzczone paliwa a pewnym stopniu modyfikacja softu mogła mieć również na to wpływ że szybciej się skończyła aby stwierdzić co faktycznie było przyczyną jej uszkodzenia muszę ją rozebrać i obejrzeć środek, jak to zrobię to zamieszczę w wątku jej zdjęcia. Mam dwa lata gwarancji na pompę więc na razie się nie zastanawiam nad tym, Yuasa w twoim mniemaniu jest dobra, muszę sprawdzić ceny bo Yausę stosowałem tylko w motocyklach ale to porządna marka :cool2:

 

dobra robota z czyszczeniem komory ;) :cool2:

Dziękuję Mariusz, starałem się :) :wink:

 

jeśli chodzi o akumulator polecam Ci firmy Exide w technologii AGM.

to porządne akumulatory robione na pierwszy montaż nawet dla BMW. podobnie jak Kolega wyżej Bosch'a nie polecam.

http://www.akumulator.pl/sites/default/files/katalog_exide_interaktywny.pdf

Dziękuję za sugestię :cool2: Ale mnie się wydaje że na pierwszy montaż dla BMW akumulatory robi Banner :? Co do Boscha to też słyszałem złe opinie :(

 

Jak chodzi o Boscha chodzilo mi tylko ze jest to akumulator AGM w wielu modelach BMW bez zmian i mozna go dostac taniej niz orginalnie zapakowany

Exide (wczesniej znany jako Centra) to ten sam poziom jakosciowy jak Bosch i kilku innych, awaryjnosc akumulatorow jest w gruncie taka sama pomiedzy glownymi producentami i zalezy od parti produkcyjnej.

 

Zeby miec jakosciowo cos naprawde powyzej to trzeba sie kierowac na akumulatory profesjonalne typu amerykanskie Ultima Red/yellow lub Blue top ale ceny sa... no x 1,5 do x 2 w zaleznosci od marki dla tych samych pojemnosci. Nie wiem czy w aucie warto, za to jak jestes na otwartym morzu to zapewniam ze warto :mrgreen: albo np odyssey z seri extreme.

Kolego Rivasi, wiedziałem że zaraz coś ciekawego zapodasz i nie trzeba było czekać długo, twoja wiedza i wszechstronność tematów mnie zadziwia :cool2: :cool2: :D

Niestety na amerykańskie profi akumulatory mnie nie stać w chwili obecnej, będę szukał w bardziej rozsądnych pieniądzach :)

 

A ja polecam Varte :) zwykły, nie agm, bo te to głównie się przydają w systemach start/stop.

No właśnie o Varcie myślałem o modelu Silver Dynamic 100Ah 830A dedykowanym do mojego auta, właśnie czytałem że AGM są dedykowane do systemów Start-Stop, Webasto, regeneracja energii z hamowania itp. Jak myślisz będzie dobry ten co podałem? Jaki ty kupiłeś z Varty?

 

Mariusz wrzuciłem zonie do e60 varte S5 jakies 2,5 roku temu trzyma sie dobrze. Natomiast podczas grzebania faktycznie lepiej sprawdzi sie AGM... w Quadzie mam tez varte i rowniez bez zarzutu. podobno varta i bosch sa z jednej fabryki tylko varta ma jakies surowsze kontrole jakosci.... ile w tym prawdy nie wiem. ale w ciemno do swojego kupilbym varte..

Właśnie też o Varcie myślałem :? Mam dobrą promocję na te akumulatory :) :wink: Czy ja wiem czy AGM będzie u mnie potrzebny, nie planuję w najbliższym czasie grzebać w aucie :mrgreen:

 

Bosch to już nie to samo co kiedyś. Bynajmniej ja i moi znajomi przejechaliśmy się już na nim.

Osobiście kupiłem ostattnio sobie i bratu Varte 12V 80Ah 740A i jak narazie wszystko bez problemu funkcjonuje.

Mimo wszystko do twojej bryki chyba pokusił bym się na coś z technologią AGM

Też słyszałem takie opinie :? Varta jest znanym producentem na rynku akumulatorów no i ceny mają przyzwoite, natomiast co do AGM to nie wiem czy aż tak bardzo jest lepszy od zwykłego :?

 

Zmien tytul bo az sie przestraszylem :duh:

Na szczescie chodzi o aku :mrgreen:

To ciekawe, przecież napisałem wyraźnie że aku kończy żywot :) :wink: Jeszcze chwila i zmienię tytuł wątku :)

 

Dzisiaj postanowiłem sprawdzic korekcje po wymianie na nowe wtryskiwacze, wcześniej tego nie sprawdzałem bo bałem się że nie wypadną najlepiej ale korekcje wyszły tak:

 

http://images68.fotosik.pl/958/f960e1c82a56a110gen.jpg

Zdjęcie trochę słabe ale widać mniej więcej cyfry z korekcji :) Jutro wrzucę zdjęcia z korekcji przed wymianą bo mam je na innym laptopie ale możecie ocenić sami te wartości :)

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

  • Odpowiedzi 2,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nie jestem pewien czy mam AGM bo akumulatory AGM mają jaki kolor obudowy? Czarny czy Biały :? - CZARNY to AGM

Yuasa :cool2:

Dzięki za wytłumaczenie kolego gorik79 bo myślałem że jest odwrotnie, biały to AGM a czarny zwykły, ja mam czarny czyli AGM :) czytałem że te akumulatory są odporne na głębokie rozładowania i ładowania bez przyczyn :? Jak konkretnie sprawdzić akumulator :?: bo może mój jest jeszcze do uratowania bo nie chcę wydawać tyle kasy na akumulator na daremnie :(

 

Ja mam Varta Silver Dynamic 110Ah, 920A rozruchu. Cena też ok, niecałe 500 zł. Pod mój jest właśnie dedykowany 110 (160A ma alternator)

Kolego jaki miałeś akumulator wcześniej? Czy też AGM? Czy po zmianie na Vartę kodowałeś akumulator? Pytam bo ten który podałeś ma konkretną moc rozruchową i za 450 złotych mogę go mieć :)

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Podjedź do mechaników- elektryków, popytaj czy mają urządzenie do sprawdzania akumlatorów, można to zrobić albo poprzez zbadanie zawartości kwasu w płynie, lub za pomocą specjalnej opornicy (fajne zabawki, mam takie w pracy).

 

Oryginalnie miałem 110Ah, prąd rozruchu coś koło 700... już nie pamiętam, był to oryginalny akumlator BMW, data 2005, wyszedł razem z autem z fabryki. Wymiane aku potwierdzałem inpą + skasowanie historii.

PS.

To jest biały zwykły, nie agm.

Opublikowano
Istą można podejrzeć sprawność

Dziękuję za podpowiedź, sprawdzę i zobaczymy jaką ma sprawność :cool2: :D

 

Podjedź do mechaników- elektryków, popytaj czy mają urządzenie do sprawdzania akumlatorów, można to zrobić albo poprzez zbadanie zawartości kwasu w płynie, lub za pomocą specjalnej opornicy (fajne zabawki, mam takie w pracy).

 

Oryginalnie miałem 110Ah, prąd rozruchu coś koło 700... już nie pamiętam, był to oryginalny akumlator BMW, data 2005, wyszedł razem z autem z fabryki. Wymiane aku potwierdzałem inpą + skasowanie historii.

PS.

To jest biały zwykły, nie agm.

Dziękuję kolego Apacer za podpowiedź, tak zrobię jutro podjadę do Elektryka na sprawdzenie, może nie jest tak źle z tym akumulatorem bo mam na pewno AGM a ten akumulator jest odporny na głębokie rozładowanie i kilkunastokrotne ładowanie nie powinno go uszkodzić a nie za bardzo uśmiecha mi się wymiana bo kasy brak :cry2:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Możecie koledzy porównać korekcje wtryskiwaczy przed wymianą:

 

http://images66.fotosik.pl/967/a0db706883bb2b42gen.jpg

Korekty takie miałem na krótko przed awarią pompy.

 

A takie korekty mam po wymianie wtryskiwaczy na nowe:

 

http://images68.fotosik.pl/958/f960e1c82a56a110gen.jpg

 

Poprawa jednak jest :D a auto pracuje o wiele lepiej niż na poprzednich wtryskiwaczach co nie zmienia faktu że stare jeszcze nie były najgorsze :?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
4 minimalnie reszta ideał

Tak zgadza się ale czy jest możliwość osiągnięcia wszystkich w ideale? Pytam bo zastanawia mnie to dlaczego wszystkie nie wyszły idealnie :? Czym to jest podyktowane :?:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Tylko plukanka do silnika i ogień po rozgrzaniu i to ile wlezie cały czas ;-) ważne by chociaż trochę ale codziennie przegonic gadzine ;-)
Opublikowano
Zawsze jest tak że któryś zużywa się bardziej, sprawdzałeś w różnych zakresach obrotów czy tylko na jałowym?

Sprawdzałem tylko na jałowym, dzisiaj sprawdzę w różnych zakresach obrotów.

 

Dziwne.... To ja mam podobne wartości w starym m47...

Dlaczego dziwne, powinieneś się cieszyć z tego :) :wink: widocznie twoje wtryski są w doskonałej kondycji lub ktoś przed Tobą je wymienił :)

 

Pamiętaj lej paliwa bez żadnych dodatkow.. I będzie perfekt.

Tak Bartek zrobię :) :wink:

 

W tym coś jest Cypisek. Ja zarżnąłem turbinę po miesiącu używania dodatków. Może to zbieg okoliczności ale nie dolewam teraz bo jakoś się boję...

Ja po tej akcji z autem też się boję wlewać jakichkolwiek specyfików ale jak znajdę chwilę to rozłożę pompę i zobaczymy co ją bolało :(

 

Tylko plukanka do silnika i ogień po rozgrzaniu i to ile wlezie cały czas ;-) ważne by chociaż trochę ale codziennie przegonic gadzine ;-)

Płukankę Bartek przy każdej wymianie oleju stosujesz? Z tym przegonieniem to pewnie masz rację :) :wink:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

tak przy kazdej wymianie płucze i pózniej jak kiedys pisalismy... przykladam odsysacz z odkurzacza przemyslowego i wiadra... i wyciagam ... wg mnie jak tak troche sie przewietrzy to czesc rozpuszczlnikow z płukanki odparowuje i smiało mozna lać swieży olej ;) wg mnie nic wiecej nie trzeba silnikowi... juz kiedys to mowilem ale przebiliscie mnie argumantami ze ciszej ze równiej... trzymam sie swojej wersji płukanka swieży olej... i conajmniej raz dziennie Ogien na max chociaz te 400m ;)

 

oczywiscie wiesz doskonale ze mam ciut inne podejscie bo u mnie auto jest na 2, 3 planie.... ale staram sie miec mechanike utrzymaną na znosnym poziomie ..... chociaz w swoim aucie :)

Opublikowano

cypisek czyli Twoim zdaniem nawet "oryginalny dodatek BMW do ON" nie jest wskazany co jakiś czas?

aaa być może durne pytanie co to znaczy wg. Ciebie "ogień" do ilu kręcić diesla i przez jaki czas by się porządnie "przepalił"? :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiekszosc kierowcow klekotow zmienia biegi do 2200 ,a klekot jak jest rozgrzany mozna go przeciagnac zeby sadze wyplul i wogole ,oczywiscie nie na 50km/h bo mozna mandat zdobyc :norty:

Moje wtryski orginlane nigdy nie byl lany zadny dodatek paliwo niestety z stacji biore ale tankuje zwykle nie zadne ulepszane...

sory za ot

Opublikowano
cypisek czyli Twoim zdaniem nawet "oryginalny dodatek BMW do ON" nie jest wskazany co jakiś czas?

aaa być może durne pytanie co to znaczy wg. Ciebie "ogień" do ilu kręcić diesla i przez jaki czas by się porządnie "przepalił"? :wink:

 

nie leje dodaków zbyt czesto moze 3 razy na 150kkm wlałem profilaktycznie

jak to do ilu krecic?? do tylu ile chce.... automat sam sobie zmienia biegi... zazwyczaj jezdze na DS wiec okolo 3.5 do 4 a jak jedzie na kickdown to 4.400 obr/min wazne zeby silnik i skrzynia byly cieple..

juz ci mariusz nie smiece.

Opublikowano
tak przy kazdej wymianie płucze i pózniej jak kiedys pisalismy... przykladam odsysacz z odkurzacza przemyslowego i wiadra... i wyciagam ... wg mnie jak tak troche sie przewietrzy to czesc rozpuszczlnikow z płukanki odparowuje i smiało mozna lać swieży olej ;) wg mnie nic wiecej nie trzeba silnikowi... juz kiedys to mowilem ale przebiliscie mnie argumantami ze ciszej ze równiej... trzymam sie swojej wersji płukanka swieży olej... i conajmniej raz dziennie Ogien na max chociaz te 400m ;)

 

oczywiscie wiesz doskonale ze mam ciut inne podejscie bo u mnie auto jest na 2, 3 planie.... ale staram sie miec mechanike utrzymaną na znosnym poziomie ..... chociaz w swoim aucie :)

Dzięki Bartolini za odpowiedź :cool2: pytałem o płukankę bo ja tylko stosowałem przy pierwszej wymianie i jak zalewałem xado maximum i nie wiem czy co każdą wymianę warto stosować płukankę :?

Ogień na max tzn. gdzie można i do jakiej predkości ten max :mrgreen:

 

cypisek czyli Twoim zdaniem nawet "oryginalny dodatek BMW do ON" nie jest wskazany co jakiś czas?

aaa być może durne pytanie co to znaczy wg. Ciebie "ogień" do ilu kręcić diesla i przez jaki czas by się porządnie "przepalił"? :wink:

Nie wiem czy ten dodatek nie wykończył pompy w moim aucie bo dokładnie po zastosowaniu tego dodatku wystąpiły problemy z autem :?

 

Wiekszosc kierowcow klekotow zmienia biegi do 2200 ,a klekot jak jest rozgrzany mozna go przeciagnac zeby sadze wyplul i wogole ,oczywiscie nie na 50km/h bo mozna mandat zdobyc :norty:

Moje wtryski orginlane nigdy nie byl lany zadny dodatek paliwo niestety z stacji biore ale tankuje zwykle nie zadne ulepszane...

sory za ot

Ja nie zmieniam do 2200 obr/min tylko do 1500 obr/min :mrgreen:

Dokładnie ja też żadnych dodatków raczej już nie zastosuję.

 

cypisek czyli Twoim zdaniem nawet "oryginalny dodatek BMW do ON" nie jest wskazany co jakiś czas?

aaa być może durne pytanie co to znaczy wg. Ciebie "ogień" do ilu kręcić diesla i przez jaki czas by się porządnie "przepalił"? :wink:

 

nie leje dodaków zbyt czesto moze 3 razy na 150kkm wlałem profilaktycznie

jak to do ilu krecic?? do tylu ile chce.... automat sam sobie zmienia biegi... zazwyczaj jezdze na DS wiec okolo 3.5 do 4 a jak jedzie na kickdown to 4.400 obr/min wazne zeby silnik i skrzynia byly cieple..

juz ci mariusz nie smiece.

Dobre Bartek, kręcić do tylu ile chcę :mrgreen:

Dzisiaj zrobiłem sobie trasę około dwustu kilometrów i zauważyłem że przy kick-down-ie silnik kręcił do prawie 5 tysięcy obrotów/min :o byłem lekko w szoku bo na poprzedniej pompie max kręcił do 4500 obr/min zauważyłem też że lepiej wkręca się na obroty i przy ostrzejszym przyspieszaniu jest żwawszy :)

Akumulator sprawdzony Istą i u elektryka i jest jeszcze całkiem nieźle, Ista pokazała 85% sprawności i elektryk potwierdził również że nie jest z nim najgorzej, także cieszę się że nie muszę na razie martwić się wymianą akumulatora bo z kasą cienko stoję :(

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Z tym dodatkiem BMW to nie on wykonczyl ci pompe to zbieg okolicznosci, to raczej nagar na kolektorze lub na EGR ktory wykonczyl pompe tak jak to ma miejsce w N54, looknij przypadkiem czy nie wyglada to tak u ciebie jak bedziesz mial okazje :

 

http://www.bmw-serie3.com/phpbb3/download/file.php?id=4330

http://www.landsharkautomotive.com/images/n52carbon.jpg

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Nie bardzo rozumiem kolego rivasi co egr lub nagar ma wspólnego z pompa przecież to 2 oddzielne układy które nigdy ze sobą nie wspolpracuja...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.