Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam panowie mam takie pystanie odnosnie turbiny w modelu 530d 218ps i czy turbo od 525d 197 koni i od 525d 177ps jest takie samo wielkosciowo i tak samo pasuje daje taka sama moc? czy od 530d 218 turbo jest wieksze czy to jest to samo . pytam bo znajomego mechanik chyba oszukal przy wymianie turbo. wczesniej sie wydalalo ze moc byla wieksza niz po wymianie. i stad pytanie czy mogl zamontowac tubo od wersji 197koni badz 177, bo auto ma moc ale nie taka jak trzeba jak sie mu wydaje ze mialo lepsza przed wymiana tubro. a jak sie okazalo pokazal mu stare turbo od x5 a wsadzil jakies inne od 530d albo 525d. czy numerami sie roznia jakos te turbiny czy to to jest to samo i szukac przyczyny gdzie indziej, ale wydaje sie ze zrobil prekret zeby zarobic. mam nadzieje ze cos poradzicie a silnik ma 530d 218ps ale turbo moze wymienil na slabsze albo cos
Opublikowano
kurde to gdzie szukac problemu jak auto nie dotaje takiej mocy jak trzeba wszytko prawie nowe wtryski wymienione , turbo , przeplywka dobra swiece, i auto raz idze tak jak trzeba a raz nie ale moze na 10 razy to 2 zapalpie dobrze. a turbo wyjmowane i sprawdzane juz 3 razy no i nie wiadomo gdzie jest problem. wezki tez dobre i sprawdzane byly
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
macie jeszcze jakies pomysly odnosnie tego ze autko raz lapie a raz nie

 

Może zacina się elektrozawór sterujący podciśnieniem turbosprężarki, miałem podobnie w E46

  • 3 lata później...
Opublikowano
Zrob taki test podczas jazdy np 3/4 biegu gaz do dechy od 1.5obrotow do 4.5k. na filmiku widac ze turbina dobrze laduje ale to jest na biegu jalowym?
Opublikowano

@Bukaj nie wprowadzaj ludzi w błąd, na filmie widać jak byk, że geometria stoi w miejscu. Moje 525D szybciej rozpędza się do setki, niż ta turbina daje właściwe ciśnienie.

Sterowanie turbiną leży!

Opublikowano

Zapomniałem dodać, test na filmiku zaczyna się od 2 biegu z deska w podlodze okolo 20-30km/h aż do 170km/h

Mam wrażenie ,że turbina potrzebuje za dużo czasu żeby osiągnąć wartość zadaną.

Turbina piszczy mocno podczas jazdy od razu jak da się trochę gazu, może to być związane z nastawnikiem?

Opublikowano
Może, masz potężną turbo-dziurę, przejrzeć musisz dosłownie wszystko. Czujniki ciśnienia, sterownik, układ dolotowy (czy nie ma dziury). Masz DPF?
Opublikowano

Mam DPF.

Myślę ,że nie mam typowej turbo-dziury tylko nie jest taki żwawy od razu po wciśnięciu gazu.

EGR i elektrozaworki wszystkie sprawne, przewody podciśnieniowe szczelne.

Nie znalazłem nigdzie nieszczelności.

Samochód ogólnie podczas długiego przyśpieszania z deska w podłodze zbiera się dobrze

lecz jednak widać ,że turbinka mogłaby dać z siebie więcej i pchać ta furkę jeszcze szybciej:)

Stawiam na turbinę lub nastawnik lub obie rzeczy jednocześnie , można jakoś sprawdzić ten nastawnik czy tylko podmianka?

Opublikowano
Nie jest żwawy bo nie idzie od najniższych obrotów. Szczególnie kiery depniesz, co widać w 3 sekundzie kiedy przepływka chce tych prawie 1000, a jest zaledwie 500. Chwilę później wymagane jest ciśnienie doładowania ponad 2 mbar a czujnik ciśnienia podaje ok 1,5 mbar. Jeśli nie masz "dziury" między turbiną a kolektorem dolotowym. W takim przypadku jako pierwsze obstawiam zapchany filtr DPF. Nie ma ujścia na wydechu i turbina nie ma jak pompować. Weź mnie ale zastrzel nie pamiętam czy w INPA jest gdzieś podane ciśnienie przed DPF (ten parametr steruje nastawnikiem turbiny). Bez tego geometria nie działa i mocy brak.
Opublikowano
kurde to gdzie szukac problemu jak auto nie dotaje takiej mocy jak trzeba wszytko prawie nowe wtryski wymienione , turbo , przeplywka dobra swiece, i auto raz idze tak jak trzeba a raz nie ale moze na 10 razy to 2 zapalpie dobrze. a turbo wyjmowane i sprawdzane juz 3 razy no i nie wiadomo gdzie jest problem. wezki tez dobre i sprawdzane byly

Możliwe ze turbo po regeneracji -a to już nie to turbo :nienie:

w e46 320d znajomy dwa razy robił regeneracje w Mielcu i nic z tego , auto nie miało tej mocy jak na fabrycznej turbinie .... założył używkę w dobrym stanie nie regenerowane turbo i auto pojechało!

Opublikowano

Jeśli mowa o Exhaust-gas backpressure to ciśnienie na wolnych obrotach jest

6,9mbar na zimnym

9mbar na cieplym

podczas jazdy pod dużym obciążeniem okolo 200mbar,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.