Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ponieważ zostałem poniekąd zmotywowany do opisania tej metody w innym poście, umieszczam moje rozwiązanie tutaj, gdzie każdy (mam nadzieję) je znajdzie.

Proszę wybaczyć za okresowy brak polskich znaków diakrytycznych, z uwagi na charakter mojej pracy bardzo rzadko ich używam :)

 

Opisany poniżej sposob jest calkowicie bezinwazyjny, czyli jesli Waszej matce/zonie/kochance nie spodoba sie przedstawiona ponizej instalacja, to w 30 sekund mozecie ja usunac :)

 

Nie musimy przeciac ani jednego przewodu!

Nie musimy nic lutowac!

Niczego nie musimy artystycznie owijac tasma izolacyjna!

 

Chce zaznaczyc, ze ponizsza metoda byla sprawdzona w E90.

Niemniej, oznaczenia bezpiecznikow nie powinny sie roznic w innych seriach (E91,E92 oraz Jedynkach)

Dla pewnosci polecam sprawdzic WDS'y albo posluzyc sie miernikiem napiecia podczas pracy.

 

Więc lecimy:

 

Co nam potrzeba:

1. Piwo, albo lepiej dwa.

2. "Złodziejki" do bezpiecznikow ( http://dx.com/p/add-a-circuit-blade-fuse-holder-with-20a-blade-fuse-117726)

3. Troche checi i wolnego czasu (okolo 5 min, liczone razem z zejsciem do samochodu i otwarciem pierwszego piwa).

4. Ruszyć tylek do garażu lub na parking.

5. Dostac sie do bezpiecznikow w samochodzie.

 

Trzeba wyjac bezpiecznik F30 (rysunek ponizej).

Jest to bezpiecznik zabezpieczajacy gniazdko zapalniczkowe.

 

http://i48.tinypic.com/30bhhye.png

 

Jak widzicie, napiecie 12V na ten bezpiecznik (oraz inne) jest podawane za pomoca przekaznika w momencie wlaczenia zaplonu.

 

Nastepnie, dbajac o to, aby nie zewrzec nic w instalacji, podpiac sie "zlodziejka" w miejsce, gdzie stale mamy 12V, niezaleznie od tego czy zaplon jest wlaczony czy nie.

 

Np. mozna sie wpiac w bezpieczniki od F1 do F6, tam jest caly czas 12V.

 

http://i47.tinypic.com/144h05.png

 

Powinno to wygladac jak ponizej (zaznacza, ze nie jest to skrzynka bezpiecznikowa BMW, nie mam teraz dostepu do mojego samochodu, zeby strzelic fote).

 

http://www.camaro5.com/forums/attachment.php?attachmentid=203263&d=1296615323

 

Nie wiem czy zlodziejki sa dostepne w sklepach motoryzacyjnych, ja kupuje na DealExtreme od Chinoli :).

Jak ktos znajdzie ten element w polskim sklepie wysylkowym, to prosze o info.

 

W zastosowanej "zlodziejce" instalujemy wyjety wczesniej bezpiecznik i laczymy z druga identyczna zlodziejka, ktora montujemy w miejsce bezpiecznika F30.

 

W ten prosty sposob mostkujemy stale dostepne napiecie 12V do gniazda zapalniczki.

Ponadto, zachowujemy oryginalne zabezpieczenie w postaci bezpiecznika, wiec nie spalimy samochodu w razie zwarcia.

 

Przedstawiony przezemnie powyzej sposob jest w 100% bezpieczny, o ile ktos ma jakiekolwiek pojecie o elektryce (np. potrafi zamontowac gniazdko w domu) :)

 

Pozdrawiam.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)
Panowie jak to jest u nas w autach z tym prądem w zapalniczce ? chodzi mi o wyłączony zapłon bo kupiłem sobie taki mały bajer http://allegro.pl/show_item.php?item=3760887555 i co teraz zrobić abym sprawdził naładowanie akumulatora ? oczywiście myślę o tym co kolega wyżej napisał . No ale czemu mam znowu coś rze-zbić :mad2: Edytowane przez jaga
Opublikowano

W Naszych samochodach fabrycznie brak jest napiecia bez kluczyka w pozycji 1 (na zaplonie).

Jesli chcesz wykorzystac swoj miernik napiecia musisz niestety przerobic instalacje wg. powyzszej instrukcji.

 

Pozdrawiam.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
  • 6 lat później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pomoże mi ktoś jak to zrobić zdjecia już zniknęły kupiłem złodziejki ale nie radze Sb z tym zadaniem :/

Rozumiem ,że zależy ci na tym aby napicie w zapalnicze pojawiało się po otwarciu drzwi...???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po otwarciu drzwi to może nie ale po włożeniu pilota do stacyjki

Napisz miesiąc i rok produkcji , jest to bardzo ważne




Czytając powyżej post ,to problem leżał w tym że prąd pojawiał się dopiero po włożeniu kluczyka...????.... Nie do końca rozumiem jakiego oczekujesz rozwiązania....????....

Opublikowano

BMW e90 325i 2006 rok


U mnie np nawigacja CCC Profesional odpala sie po włożeniu pilota ale dokupiłem Sb adapter bluetooth żeby odpalać muzykę bez przewodu aux adapter który kupiłem jest pod gniazdo zapalary i wszystko działa jak należy ale dopiero prąd pojawia sie w zapalniczce po wciśnięciu przycisku start bez wciśniętego hamulca czyli po włączeniu zapłonu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BMW e90 325i 2006 rok


U mnie np nawigacja CCC Profesional odpala sie po włożeniu pilota ale dokupiłem Sb adapter bluetooth żeby odpalać muzykę bez przewodu aux adapter który kupiłem jest pod gniazdo zapalary i wszystko działa jak należy ale dopiero prąd pojawia sie w zapalniczce po wciśnięciu przycisku start bez wciśniętego hamulca czyli po włączeniu zapłonu.



A miesiąc produkcji....????


Dobra , poszukam obwodu , który odpala się po włożeniu kluczyka do gniazdka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wiesz co , sprawdź czy monitor włączy ci się bez włożonego kluczyka do gniazda poprzez naciśnięcie guzika włączania przy radiu..

Tak samo zrób z oświetleniem centralnym - wewnętrznym , zapal światło do czytania.


Według schematu elektrycznego wyświetlacz powinien się zapalić po wejściu do auta , oczywiście po naciśnięciu włącznika radia

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano
Po otwarciu drzwi swieci sie oświetlenie na nogi,drzwi, schowka, wszystka czytania i cala reszta u gory ale komputera bez pilota nie odpali a prad w zapalniczce dopiero po wciśnięciu zaplonu..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiesz co , sprawdź czy monitor włączy ci się bez włożonego kluczyka do gniazda poprzez naciśnięcie guzika włączania przy radiu..

Tak samo zrób z oświetleniem centralnym - wewnętrznym , zapal światło do czytania.


Według schematu elektrycznego wyświetlacz powinien się zapalić po wejściu do auta , oczywiście po naciśnięciu włącznika radia

 



Nawet jeśli guzik/włącznik przytrzymasz dłużej...???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Posiadając informacje jakie daje mi instrukcja mogę ci zaproponować , aby wpiąć się w obwód elektryczny , który jest poprzedzony przekaźnikiem I01068 . Tam napiecie powinno pojawić się po wejściu do auta....



Schemat połączeń (SSP) A4010 Skrzynka przyłączeniowa, 09/2005 - 02/2007

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-325i-lim/sf1BnER

Wszystkie bezpieczniki wychodzą z przekaźnika I01068


https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-325i-lim/components-connectors/components/a-control-units-modules/a4010-junction-box/1VnYK9i0zy

Tutaj jest to samo , te same bezpieczniki tylko inaczej graficznie przedstawione.

Zobacz czy masz wszystkie bezpieczniki które wychodzą z szyny Kl.30g. Oczywiście mówię o bezpiecznikach które są u ciebie włożone fizycznie. Zapisz sobie , których nie masz w skrzynce.

Opublikowano
Nic z tego nie rozumiem kupilem 2 zlodziejki i myslalem ze jak wepne sie w 30 i któryś od 1 do 6 to bedzie dobrze tylko nie wiem jsk te zlodziejki ze sb podpiac
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Te 2 złodziejki trzeba połączyć ze sobą(oba ich końce)? Bo rozumie ze 1 wpinam w miejsce bezpiecznika 2 tez a oba przewody łącze ze sobą)?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.