Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam znowu moja lala ma jakies fochy jak juz ze wszystkim wyszlismy na prosta to musiala wynalezc sobie nowy problem...

Otoz od jakichs 2 tygodni czasem na zimnym czasem na letnim silniku nie chce zapiac ani wstecznego ani drive. Wcisne gaz obroty rosna auto stoi 2 tys szarpnie i normalnie jedzie potem wchodzi za kazdym razem.

Na poczatku robila tak tylko po nocy. Teraz po nocy juz tak nie robi ale po calym dniu jezdzenia. Stawiam ja pozniej na godzine dwie wsiadam drive lub wsteczny zalezy jak stoje a ona znowu nic.. jak przewachluje pare razy z D na R i odwrotnie to po chwili lapie i jedzie dodam ze skrzynia nie szarpie i nic dziwnego sie z nia nie dzieje. Moze to tylko jakies podcisnienie czy cos? Od czego zaczac.

Opublikowano

Jak wrzucasz D i nie dodajesz gazu, to po jakim czasie zapnie bieg? Zobacz i napisz.

 

I staraj się nie dodawać gazu zanim biegu nie załączy, bo możesz porozwalać bebechy. W ZFie już być kosza szukał :wink:

 

Edit: ewentualnie przełącz na manualny i wybierz 2 zanim nie zapnie i zobacz czy coś to dało.

Opublikowano
sprawdzałeś poziom oleju?

Gwarantuje ci, że nawet jakby mu brakowało 3l, to nie ma to nic wspólnego z problemem.

 

Prędzej zapytałbym się kiedy był ten olej wymieniany?

Opublikowano

Wiec tak czas jest rozny od 5 do 10 sekund mniej wiecej ale generalnie robi tak raz dziennie a tak jezdze caly czas i normalnie zapina biegi i drive i wsteczny.

A jesli chodzi o olej to tego niewiedzą nawet najstarsi szamanie:-)

Ja ja mam 15 miesiecy zrobilem jakies 45 tys od tego czasu. Facet od ktorego kupowalem twierdzil ze wymiane oleju robil przy 190tys czyli 55 tys temu.

Generalnie od miesiaca skrzynia zaczela sie pocic niema zadnego wycieku jest tylko minimalne nadpocenie wyglada to na zielony olej. Chcialem to zrobic razem z wymiana w mikolowie konkretnie tu http://auto.ratka.com.pl/ ale facet stwierdzil ze wymiana oleju + uszczelka na miske 2100zł wiec podziekowałem...

Opublikowano

Wymiana oleju razem z uszczelką to nie więcej niż 500zł. W twoim wypadku może pomóc. Jak masz spore zniżki, to sporo mniej.

 

Jeżeli masz zielony olej w skrzyni, to na pewno nie jest to olej, który lany był fabrycznie. Nie oznacza to jednak, że jest zły i skrzynia nie będzie na nim działać. Wbrew obiegowym opiniom do tych skrzyni można lać na prawdę wiele różnych olejów, byle spełniały normy producenta skrzyni. Zielony olej jest olejem syntetycznym, czerwony mineralnym.

 

Najbardziej prawdopodobną przyczyną twoich problemów jest nieszczelność na jednym z tłoków czy bloku zaworów lub coś pomiędzy.

 

Problem możesz zminimalizować aktualizacją oprogramowania sterownika skrzyni oraz wymianą filtra oraz oleju najlepiej na taki jakim była skrzynia zalewana w fabryce.

Jak chcesz oszczędzić, to olej sprawę i jeździj aż skrzynia padnie. Tak czy siak będzie trzeba wymienić tarczki i tłoki oraz całą resztę uszczelek, więc będzie cię to kosztować te kilka setek mniej, które byś wydał na olej i filtr. Ewentualnie kupisz sobie używaną skrzynię.

 

 

EDIT: Jestem ciekaw jakie byłoby zainteresowanie naprawami takich skrzyń na forum, jeżeli zaproponowałbym wysoce konkurencyjną ofertę?

Opublikowano

Ode mnie -

1) Zapala się wtedy kontrolka skrzyni na desce?

2) Sprawdź prąd u siebie. Miałem podobną sytuację w zimę przy padniętym akumulatorze

3) Pozostaje tu jeszcze diagnostyka dowolnym softem i zrzut błędów

Opublikowano
Hmm no dobrze ale skrzynia pracuje bdb od zimnej po temp robocza caly czas plynnie bez szarpniec zmienia biegi wiec chyba nie jest z nia zle zostaje problem tego zapiecia biegu... Zdecyduje sie na ta wymiane oleju i uszczelnienie skrzyni. Tylko gdzie to zrobic.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A czy coś takiego jak stary wypróbowany przez wielu "reset skrzyni" nie poprawiłby troszkę sprawy? Eliminuje-kasuje wszelkie błędy skrzyni, oczywiście błędy zapisane w komputerze...

Spróbuj kolego, opis jak zrobić reset jest tu na forum.

 

znalazłem, proszę:

 

1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus

2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie

3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2

4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU

5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku : "+" potem"-"

6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut

7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut

Cool teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu

( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie

9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
A czy coś takiego jak stary wypróbowany przez wielu "reset skrzyni" nie poprawiłby troszkę sprawy? Eliminuje-kasuje wszelkie błędy skrzyni, oczywiście błędy zapisane w komputerze...

Spróbuj kolego, opis jak zrobić reset jest tu na forum. poszukaj

Ten "reset" kasuje style jazdy kierowcy i nie ma nic wspólnego z adaptacją sterownika do hydrauliki.

 

EDIT: W międzyczasie kolega wyżej dopisał coś od siebie. Myślałem że chodzi o coś innego. W każdym bądź razie ten opis skrzyni nie pomoże. Szkoda czasu. DIS jest potrzebny.

 

 

Uszczelnienie skrzyni to koszta zbliżone do jej całkowitego remontu, bo wymaga to rozmontowania skrzyni na części pierwsze, wymiany najprawdopodobniej tłoków i sprawdzenia/regeneracja bloku zaworów. Każdy kumaty warsztat od skrzyń biegów powinien umieć to zrobić.

 

Można jeszcze sprawdzić błędy w skrzyni, ale obstawiam, że nic nie znajdziesz.

 

 

EDIT: Założę się, że w trybie awaryjnym skrzynia będzie zapinać bieg od razu. Jak ją w ten tryb wprowadzić nie wiem. Zawsze robi się odwrotnie :wink:

Opublikowano (edytowane)

Wlasnie zapomnialem o tym napisac w poniedzialek zapalilo sie kolo zebate z wykrzyknikiem podczas ruszania ze swiatel czyli skrzynia.

I nie bardzo chcial ruszac z miejsca jakby brak mocy jak mial juz z 30km/h to jechal normalnie pozatym ze niedzialal tryb D/S oraz manual tzn pokazywalo np 1 bieg a jechalem 60km/h i mialem 1,3k obrotow... zero reakcji na + i - wiec zgasilem go odczekalem kilka min odpalilem go ponownie ale dalej swiecilo dojechalem jeszcze ten 1km gdzie bylem umowiony zostawilem auto na strzezonym parkingu odpielem aku zostawilem je otwarte wrocilem za godzine podlaczylem akus i wszystko wrocilo do normy. Rok temu raz tez mi wyskoczyl ten blad i zrobilem dokladnie to samo i przez rok nie swiecilo.

Generalnie boje sie tego zeby nie zostac orznietym. Moj mechanik przyjaciel nie zna sie na tych skrzyniach i nie jest w stanie mi polecic nikogo zaufanego... Mam zaufanego sprawdzonego goscia ale robi tylko manuale...

Edytowane przez Severo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Prawda, tu już reset nie pomoże, ale to co dodał kolega, że zapaliła się kontrolka awarii skrzyni i z tego co pisze można wywnioskować, że skrzynia przeszła w tryb awaryjny. Miałem podobnie, jak było mało oleju w skrzyni. Wymieniałem chyba klocki, podniosłem przód autka, olej ściekł do tyłu i po wszystkim gdy odpaliłem silnik, to też wyskoczył mi błąd na kompie i skrzynia przeszła w tryb awaryjny, o ile się nie mylę, to zapina się wtedy na stałe trzeci bieg i nie można go zmienić. U mnie po wymianie oleju i filtra problem już nie powrócił. Może niech kolega na razie spróbuje tak reanimować skrzynkę, niech wleje dobry olej i co ważne wystarczającą ilość.

Dynamiczna wymiana oleju w skrzyni jest opisana ze zdjęciami na naszym forum, jeśli nie masz kolego speca w okolicy, to działaj sam.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

mam nadzieje ze sie nie rozpadnie do konca marca.. wtedy bede mial wieksza gotowke i wezme ja do kolegi razem z instrukcja z forum i niech robi wymiane...

To jaki olej najlepiej kupic i ile i moge cie prosic o wklejenie linka w temacie?:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego, tu masz cały temat o wymianie i oleju, masz czas do końca marca, to spokojnie poczytaj:

 

viewtopic.php?f=15&t=122945&hilit=wymiana+oleju+w+skrzyni

 

Proponuje jednak szybko dolać z dwa litry oleju do skrzyni, to może nie padnie do tego końca marca.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Lanie oleju na pałę, a tym bardziej lanie za dużo to głupota. To jest olej hydrauliczny i tak trzeba go traktować. Jak jest go za dużo, to potrafią się fajne rzeczy dziać w skrzyni, ale to temat na inny wykład.
Opublikowano
Hahaha juz sie z tego smieje bo inaczej sie nie da:) odpalam rano wszystko super jak zwykle autko od kopa odpalilo pochodzil sobie 5min bo palilem papierocha wsiadam daje wsteczny prawie z pod domu wycofalem i nagle nim rzucilo jak stara ku*** i zdechla... jakbym manual hamulcem zdusil... odpalam daje drive ok jedzie... po chwili uslyszalem trzask i walnela przednia szyba kreska na pol szyby.... mysle sobie ch** z tym mam ubezpieczone szyby przejechalem 500m i drugi huk auto stanelo... kontrolka skrzyni sie swieci i skrzynia zmielona... wiec dzien zaczol sie grubo... jeszcze na dodatek zobaczylem ze mam kapcia z tylu boska niedziela:) przyjechal kumpel laweta auto juz na warsztacie kumpel wlasnie szarpie skrzynie jutro jade po nowa niech zaklada wymieniam z ubezpieczenia szybe i sie zegnam z autem bo mam dosyc... rok nie robilem praktycznie przy aucie nic procz standardowych rzeczy jak zawiecha hamulce oleje filtry. Niecaly miesiac temu wymienilem pompe wody zregenerowalem alternator a teraz to zdechlo wiec czas sie pozegnac z bmka....
Opublikowano

Tzw "czarna seria" :mrgreen: sam juz to przerabialem, zdarza sie w każdym aucie, ja bym sie z tego powodu nie pozbywał BMW :wink: ale ze szyba pekla ot tak :shock: ?

Po wszystkim napisz co zalatwilo skrzynie, jesli bedziecie do niej zagladac

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Opublikowano
miala od pol roku mala kropeczke od kamienia i z tej malej kropeczki dzis zrobila sie krecha na pol szyby na szerokosc... szkoda auta bo prezentuje sie swietnie.. dalem ostatnio jeszcze led markery i ringi swieca na bialo od stycznia przyciemnilem wszystkie szyby tył mocno i przod lekko no trudno poszukam 530i lub V8 :)
Opublikowano
Co robisz ze starą skrzynią?

 

kolego jesli potrzebujesz skrzynie do testów to mogę Ci swoją sprzedać :) juz jestem po wymianie...

 

PS. ciekawe czemu mi kiedyś napisałeś pw, że się żegnasz z forum :mrgreen:

Opublikowano
Co robisz ze starą skrzynią?

 

kolego jesli potrzebujesz skrzynie do testów to mogę Ci swoją sprzedać :) juz jestem po wymianie...

 

PS. ciekawe czemu mi kiedyś napisałeś pw, że się żegnasz z forum :mrgreen:

 

Bo mnie admini dobijali i chciałem się przenieść na inne, ale nie mam czasu żeby konto założyć :lol:

 

Dajcie mi oferty na te skrzynie, to przemyślę sprawę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.