Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przeczytałem chyba wszystkie listy na tym forum (i zagranicznych) dotyczące EDC (DDC). :mrgreen: Owszem można spotkać dużą liczbę zadowolonych. Dziennikarze też chwalą. ALE: ze świecą szukać osób, które mogły pojeździć dłużej zarówno ze standardowym zawieszeniem w F25 oraz z EDC, a następnie podzieliły się wrażeniami. Znalazłem taką jedną osobę, która twierdzi, że nie warto dopłacać.

 

Jak realnie różni się KOMFORT zawieszenia pomiędzy STANDARDOWYM, a "NORMALNYM" z EDC na tych samych oponach?

 

Ja mam porównanie tylko w Audi Q5 analogicznego systemu. Tam różnica między trybem komfortowym, a zwykłym zawieszeniem była bardzo niewielka. Zauważalna wyłącznie na seriach małych nierówności poprzecznych. Czy w X3 na normal z edc można osiągnąć komfort jak w GLK? :mrgreen:

Opublikowano

Ja zrobiłem już ponad 25 kkm i dla mnie jest duża róznica między trybem Comfort a Sport. Dopłata za EDC wg mnie warta swych pieniędzy, niestety nie małych.

W trybie comfort, auto zachowuje się trochę jak ponton i b.dobrze tłumi nierówności... :cool2:

Opublikowano

A czy jest tryb eco pro jak sie posiada ddc? Do jego uruchamiania sluzyl przycisk, ktory zastepuje ddc.

 

I dlaczego w opisach systemu wystepuje raz jako jeden z trybow nazwa "komfort" i "normal"? To jest ten sam tryb?

Opublikowano

Nie ma trybu Comfort, w X3 nazwali to Normal.

Trybu "eco pro" nie ma, przy najmniej ja nie zauważyłem.

Czy warto mieć EDC ? Zdecydowanie tak, po mieście jeździ się bardzo komfortowo jazda przypomina pływanie łodzią ale z zachowaniem bezpieczenstwa. wyjazd na autostradę przełączamy na sport i robi się bardzo stabilnie i bezpiecznie tym bardziej jak mamy boxa na dachu.

Jeszcze jedna duża zaleta EDC, to że w trybie Sport możemy dowolnie konfigurować ustawienia, przykładowo:

utwardza się zawieszenie oraz układ kierowniczy, skrzynia pracuje w trybie normal lub sport oraz reakcja pedału gazu normalna lub sportowa

wszystkie trzy funkcje możemy dowolnie konfigurowac każda z każdą lub tylko pojedynczo.

Nie wiem czy jasno to napisałem :oops:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ECO PRO jest we wszystkich samochodach wyprodukowanych po V 2012, ale jak się nie ma EDC nie wpływa na zawieszenie.

 

Ja korzystam z EDC w trybie normal prawie 90% czasu, bo sport jest ciut za twardy.

 

Wg mnie to bardzo dobrze spożytkowane pieniądze. Jak Ci żal na EDC kasy, to Cię nic nie przekona....

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
Jak Ci żal na EDC kasy, to Cię nic nie przekona....

 

Mi nie chodzi o EDC jako takie, nie potrzebuje tego systemu. Chce kupic sobie wiekszy komfort zawieszenia. I nie moge uzyskac odpowiedzi o ile tryb normal rozni sie od standardowego zawieszenia w F25. :)

 

Dealer w Poznaniu nie ma edc, wiec pozostaje mi tylko zebranie opinii.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na jeździe testowej miałem X3 bez EDC, a później tą samą trasą jechałem wersją z EDC - obiektywnie było znacząco lepiej.

Musisz się sam przekonać, bo same informacje to nie wszystko, trzeba samemu poczuć.

 

Z EDC to tak jak z podparciem lędźwiowym, jedni potrzebują inni nie. F25 ma std zawieszenie dużo lepsze niż w E83 (tj. bardziej komfortowe) i dla większości osób będzie w zupełności wytaczające... póki nie pojadą wersją z EDC po kiepskich drogach.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

Ale normal w EDC to nie jest charakterystyka taka jak bez systemu? Tylko sport utwardza zawieszenie?

Ja mam polecam, miasto na normalu a poza na sporcie wtedy prowadzi się jak osobówka.

Eco pro jest i tam charakterystyka jest jak w normal.

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie - Normal to inaczej "komfort" - na bieżąco sterowniki dostosowują charakterystykę amortyzatorów (ich twardość / skok) do warunków drogowych (odczyty na bieżąco skoków amortyzatorów i ich częstotliwości) i do stylu jazdy (czy ciśniemy na gaz czy nie).

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

Ja nie mam, bo brałem już skonfigurowanego bo się fajnie trafił, ale brakuje. Jeżdżę na kołach 18 i niestety ale dziury tłumi zbyt agresywnie - ze stukami wręcz nieprzyzwoitymi - zupełnie inaczej niż E70 gdzie mi sie dużo bardziej podoba. Narzekam na komfort resorowania. Zastanawiam się na ile jest to też kwestia opon ?? Nie miałem okazji jeździć jeszcze tym autem na letnich więc czekam z niecierpliwością na przekładkę - wiem że to ma często duże znaczenie i mam nadzieje że coś się poprawi....

inszallah :roll:

Opublikowano
Ja mam EDC latem 18 ROF, zima 17 ROF i uważam, że komfort jest OK. Wcześniej jeździłem Insignią i tam było dużo gorzej. Nie porównuje nawet z kolegi A5 bo tam to trzeba mieć zdrowy kręgosłup:-)
Opublikowano
Nie porównuje nawet z kolegi A5 bo tam to trzeba mieć zdrowy kręgosłup:-)

 

W moim A5 na 17' komfort jest super, na pewno lepszy niż w E90 na 17' zwykłych.

Dopiero na 18' robi się twardo ale nie do przesady.

Opublikowano
Jak juz wczesniej pisalem, komfort to odczucie subiektywne...a u kolegi się nie dziwie, ze nie czuje dyskonfortu jak sie na co dzien porusza Mini, który twardy jest jak gokart :mrgreen:

Na codzien Miniaczem porusza sie zona, ktory ze standardowym zawiasem i na 17" jest znosny, ale gokartem jest. ;)

  • 4 lata później...
Opublikowano

Hej,

 

a jak z awaryjnością tego EDC? mam na myśli amortyzatory? Czy ma to tendencje do awarii?

Czy one wytrzymują dłuższe przebiegi niż zwykłe amortyzatory?

 

Pozdrawiam.

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.