Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Tak jak w temacie. Z lewej strony silnika dobiegają dziwne stuki - nie metaliczne tylko takie jakby uderzać w bębenek. Wraz z dodawaniem gazu czestotliwosc stuków się zwiększa. Oprócz tego samochód zachowuje się normalnie, żadnego ubytku w mocy itd. Zanim pojadę z problemem do mechanika proszę o sugestie co to może być. Auto ma przejechane 173000km

 

Pozdrawiam

Edytowane przez allover1984
Opublikowano
z lewej stojąc przed otwartą maską? ....czy te stukanie występuje tylko przy zimnym (dopiero co odpalonym) silniku?

Tak z lewej stojąc przodem do otwartej maski. Stuki wystepują zarówno przy zimnym jak i rozgrzanym silniku. Ciężko mi je opisać, napewno nie metaliczny odglos raczej jak by coś uderzało w plastik.

Opublikowano
Diagnoza po wizycie u mechanika - Rozrząd. Cena częsci 800zł + wymiana 450 zl . Czy ta cena jest do przyjęcia czy szukać gdzie indziej. Dodam że mechanik to Piórkowski w Wojkowic.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja uważam, że to bdb cena!! Np wymiana rozrządu w corsie C 1.2 16v (również łańcuch) kosztowała (części i robocizna) 1000pln.... Więc jak na bmw to uważam taniocha!!
Opublikowano
Tak jak kolega pisał wyżej: łańcuch, napinacz łańcucha, szyny ślizgowe, koło łańcuchowe i uszczelka pokrywy zaworów, przynajmniej taką własnie liste podał mi mechanik. A napiszcie mi koledzy o samej wymianie. Czy to musi zrobić naprawdę wyspecjalizowany mechanik , czy poradzi sobie z tym każdy inny który zna się na tym. Bo ten kokretny który zrobił mi listę , bierze za wymianę 450 zł, z tym że on specjalizuje sie w Bmw. Zapytałem się z ciekawości w innym warsztacie już bez konkretnej specjalizacji i powiedzieli mi ze max 300zl. Jeżeli to nie jest skomplikowana czynność to zawsze te 150 zł do przodu....
Opublikowano
Naprawdę robisz naprawę kluczowego elementu za 1250zł i chcesz zaoszczędzisz 150zł na mechaniku? Masz do wyboru gościa specjalizującego się w bmw który prawdopodobnie ma chociażby odpowiedni zestaw do blokady i ustawiania rozrządu, a z drugiej strony kogoś kto zajmuje się wszystkim czyli 90% czasu naprawia Passaty i inne Golfy z 1.9TDI. Zauważyłem taką tendencję że mechanicy mają zero wstydu i wezmą się za wszystko na czym mogą wyciągnąć jakąś kasę, podejrzewam że jak pojedziesz do pana Zdzicha który ma warsztat w stodole to Ci to zrobi za 100zł i zapewni że bedzie pan zadowolony. Mogę podać przykład mojego ojca któremu dwóch specjalistów naprawiało kilka miesięcy Opla Fronterę, oczywiście każdy się zarzekał że zrobi szybko i bez problemu. O dobrego mechanika bardzo trudno biorąc pod uwagę że BMW to nie są proste auta do serwisowania i z doświadczenia wiem że różnica między specjalistą a paplokiem jest nawet większa niż 150zł, dlatego na Twoim miejscu bym się nie zastanawiał. Weź też pod uwagę że po nieumiejętnym grzebaniu w rozrządzie mogą nie tylko nie naprawić obecnej usterki ale co gorsza popsuć coś więcej a wtedy napsujesz sobie tyle nerwów i stracisz tyle kasy że te 150zł to będzie kropla w morzu.
Opublikowano
Naprawdę robisz naprawę kluczowego elementu za 1250zł i chcesz zaoszczędzisz 150zł na mechaniku? Masz do wyboru gościa specjalizującego się w bmw który prawdopodobnie ma chociażby odpowiedni zestaw do blokady i ustawiania rozrządu, a z drugiej strony kogoś kto zajmuje się wszystkim czyli 90% czasu naprawia Passaty i inne Golfy z 1.9TDI. Zauważyłem taką tendencję że mechanicy mają zero wstydu i wezmą się za wszystko na czym mogą wyciągnąć jakąś kasę, podejrzewam że jak pojedziesz do pana Zdzicha który ma warsztat w stodole to Ci to zrobi za 100zł i zapewni że bedzie pan zadowolony. Mogę podać przykład mojego ojca któremu dwóch specjalistów naprawiało kilka miesięcy Opla Fronterę, oczywiście każdy się zarzekał że zrobi szybko i bez problemu. O dobrego mechanika bardzo trudno biorąc pod uwagę że BMW to nie są proste auta do serwisowania i z doświadczenia wiem że różnica między specjalistą a paplokiem jest nawet większa niż 150zł, dlatego na Twoim miejscu bym się nie zastanawiał. Weź też pod uwagę że po nieumiejętnym grzebaniu w rozrządzie mogą nie tylko nie naprawić obecnej usterki ale co gorsza popsuć coś więcej a wtedy napsujesz sobie tyle nerwów i stracisz tyle kasy że te 150zł to będzie kropla w morzu.

 

Dalsza część mojej historii. Propo tego "paploka" który 90% czasu spedza przy Passatach czy Golfach, dzieki niemu wlasnie zaoszczedzilem 1300 zl i jestem przerażony faktem że u specjalisty BMW ( Piórkowski Wojkowice ) serwisuje również już od 3 lat swoją E90, do tej pory myślałem że jest najlepszy w regionie, a okazuje się że poprostu chciał mnie orżnąć na kasie Ciekawe ile dałem juz mu zarobić.. ale do rzeczy. Ów paplok stwierdzil że ten stukot to nie jest rozrzad ale zeby sie upewnic wyslal mnie do swojego kolegi z zaprzyjaznionego zakladu. Tam również stwierdzono ze to nie to... ze mogą poszukać. Wolalem sie upewnic i pojechalem do Mysłowic innego serwisu BMW polecanego na forum. Mechanik P. Szymon odrazu wysmial teze ze to rozdzad z tego wzgeldu ze rozrzad jest z przodu a stuki slychac wyraznie z tylu silnika. Niestety mam termin dopiero w Poniedzialek ... jak na jego oko bedzie to luzna swieca lub cewka ma przebicie. Dam znać po naprawie. A tak nawiasem mówiąc czy w tym kraju są jeszcze uczciwi mechanicy ?! A propo tej luznej swiecy lub przebicia cewki , moga wystepowac takie stuki jak opisalem na poczatku tematu ?

Opublikowano

Ten silnik to jest konstrukcyjna magia, tam stukac moze wszystko od pompek vacuum przez rozrzady i najwyrazniej na swiecach konczac.

Jak z tylu silnika to moze w ogole bardziej przeniesienie napedu? No na pewno nie rozrzad.

 

My we Wroclawiu tez mamy conjamniej 3-4 warsztaty poza ASO robiace tylko BMW.

Mozna poczytac o nich opinie - zdziercy i partacze.

Opublikowano
Proponuje koledze zeby podjechal na ul. Warszawska 60 (wjazd od ul. Dudy-Gracza) w Katowicach. Specjalizuja sie tam w BMW. Pan Krystian naprawde zna sie na rzeczy.
Opublikowano

witam wszystkich

 

mam podobne objawy w aucie z tym samym motorem,z tym ze tylko przy ruszaniu z najniższych obrotów (ruszanie praktycznie bez gazu) i przy przyspieszaniu na 2 i 3 biegu z obrotów poniżej 1000/min

słychać jak wibracje lub stukanie jakiegoś plastiku.Podczas ruszania z obrotów troche większych czyli ok 1500/min wszystko jest ok-nic nie słychać!

(z wydechem wszystko w porządku,pod maską wszystkie plastikowe elementy solidnie poskręcane-sprawdzałem :nienie: _

 

c o t o j e s t p a n o w i e :?: :?: :?:

 

dziękuję za odpowiedź i pozdr :cool2:

Opublikowano

To moze byc wszystko prosze Pana. Zaczalbym pewnie od sprawdzenia po kolei przeniesienia napedu.

Podpory walu, lacznik elastyczny walu, tuleje mostu. Slowem na podnosnik i po kolei sprawdzasz, inaczej mozesz wymieniac jedno za drugim az dojsziesz do kompletu sprzegla.

 

Zanim sie obejrzysz stopniejesz o pare tysiecy.

Opublikowano

witam

 

to raczej nie jest przeniesienie napędu-myśle ze gdyby tak było te wibracje były by znacznie większe -czuć by było na całym aucie i pewnie by sie trzęsło a tu jest bardziej dźwięk plastiku(wibrujacego lub wpadającego w rezonans itp) ,wyraźnie słychać to z pod maski ..

 

mimo wszystko dzięki za pomoc i pozdrawiam

Opublikowano
A więc tak jak obiecałem , po rozwiązaniu problemu zamieszczam na forum przycznę stuków jakie opisałem na początku tematu. Tak jak podejrzewał mechanik , powodem stuków były luźne świece, prwdopodobnie jakiś magik wczesniej przede mną dokręcał je palcami :) Na szczęscie skończyło się tylko na wymianie świec i cewek. Pozdrawiam
Opublikowano

A po co cewki wymienione skoro swiece lataly?

Nie dawaly juz rady?

 

To nie jest najtanszy element z tego co kojarze wiec w ciemno, bez potrzeby, bym nie wymienial raczej. Chyba, ze juz jestes totalnym perfekcjonistom :).

Cewka tez ze swojej natury nie jest elementem psujacym sie nagminnie bo to generalnie zwoj drutu.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów . To mój pierwszy post, postaram sie przedstawic moj problem naj prosciej jak tylko potrafie.

Mam problem z moim bmw e46 z silnikiem n42b20a przebieg okolo 141k, mianowicie co jakis czas zapala mi sie check engin :( , objawy jako takich nie ma silnik na moje ucho chodzi bez zmiany jednak przy dodaniu gazu i trzymaniu ich na równej wartosci np 2000rpm czuc momentami tak jak by silnik przerywal: wypadał zaplon? spalanie stukowe? :shock:temperatura w tescie 7 max 97 do 102stopni temperatura ok 10+weze twarde ,,jak opona w rowerze" . Pali normalnie spalanie tez w normie plynów nie ubywa, wymienione statnio odma, swiece, olej 5w40 L&M, flitry,napinacz,vacum pompa wymienione ,wsazania inpy sa takie wiem ze jest to zwiazane z katalizatorem i spalaniem stukowym chcialem sie dowiedzie po prostu jak sie tego pozbyc ?tz wyleczyc moj motorek :roll: odczyt z inpy. prosze pomozcie

E R R O R M E M O R Y

---------------------------------------

 

Date: 01.02.2014 13:49:13

ECU: ME9K_NG4

JobStatus: OKAY

Variant: ME9K_NG4

-------------------------------------------------------------

 

RESULT: 2 error in error memory !

-------------------------------------------------------------

 

27E3 CDKKS2 - knock sensor2 bank1

 

Error counter: 19

Logistic counter: 39

 

1. Umweltsatz

Mileage 28430 km

Engine speed (nmot) 2160.00 /min

rel. air filling (rl) 180.75 %

norm. ref. level KR SW-Cyl1 (rkrn_u_1) 45.63 V

norm. ref. level KR SW-Cyl2 (rkrn_u_2) 56.88 V

 

2. Umweltsatz

Mileage 0 km

Engine speed (nmot) 2200.00 /min

rel. air filling (rl) 5.25 %

norm. ref. level KR SW-Cyl1 (rkrn_u_1) 51.88 V

norm. ref. level KR SW-Cyl2 (rkrn_u_2) 29.38 V

 

3. Umweltsatz

Mileage 0 km

Engine speed (nmot) 2200.00 /min

rel. air filling (rl) 24.00 %

norm. ref. level KR SW-Cyl1 (rkrn_u_1) 58.75 V

norm. ref. level KR SW-Cyl2 (rkrn_u_2) 14.38 V

 

elektrischer Fehler Klopfsensor

Test conditions fulfilled

Error not present now, but already stored

Error would not cause a warning lamp to light up

 

Error code: 02 27 E3 22 25 13 27 0B 1B 36 F1 49 5B 00 00 37

07 53 2F 00 00 37 20 5E

-------------------------------------------------------------

 

2738 CDKKAT - Catalytic-converter conversion

 

Error counter: 4

Logistic counter: 32

 

1. Umweltsatz

Mileage 5520 km

Exhaust mass flow filtered (msabg) 220.00 kg/h

rel. air filling (rl) 7.50 %

exhaust cat (tikatm2 / mono tikatm) -10.00 degrees C

Lambda Ist value before cat (lamsoni_u) 2.50

 

2. Umweltsatz

Mileage 286870 km

Exhaust mass flow filtered (msabg) 220.00 kg/h

rel. air filling (rl) 26.25 %

exhaust cat (tikatm2 / mono tikatm) 10.00 degrees C

Lambda Ist value before cat (lamsoni_u) 3.19

 

3. Umweltsatz

Mileage 291990 km

Exhaust mass flow filtered (msabg) 1020.00 kg/h

rel. air filling (rl) 191.25 %

exhaust cat (tikatm2 / mono tikatm) 1225.00 degrees C

Lambda Ist value before cat (lamsoni_u) 15.94

 

Katalysatorwirkungsgrad unter Schwellwert

Test conditions fulfilled

Error present now and already stored

Error would cause a warning lamp to light up

 

Error code: 02 27 38 E2 12 04 20 02 28 37 0A 08 28 70 0F 37

23 0C 33 72 0F FF FF FF

=============================================================

Opublikowano

Pierwsza ciekawostka jest taka, ze mowisz, ze masz 141k przebiegu a twoj sterownik lapal bledy przy prawie 300k przebiegu.

No to raczej masz skrecony przebieg na liczniku.

Opublikowano

Nie wiem i nie bede tego komentował wychodzi ze ksiazka serwisowa klamie a certyfikatem km NAP mozna sobie ....wytrzec Chyba żę wszystkie te papierki sa nic nie warte :( pozatym watpie zeby ten silnik byl w stanie tyle wytrzyma :shock: czytajac inne posty na jego temat. Ale mniejsza o ten przebieg jakies pomysły co do mojego problemu z postu powyzej ? przypomne bledy sie odnawiaja co jakis czas od skasowania.

:?:

 

 

nie wytrzymałem pobiegłem do auta z lapkiem sczytałem przebieg z LCM IKE EWS LSZ wszedzie jet taki sam posłużylem sie bmw scannerem'em i inpa. W programie pokazało 141392k to samo inpa to teraz juz calkiem zgłupiałem jaki jest prawdziwy przebieg auta

http://s6097.chomikuj.pl/File.aspx?e=c7TmVz6XoyjModRmj1tb83apvH_v_btcvrLJyhAhwX8IGq71I4rEiDXzOJHKJN-bP1d2_M7ReKVogeqapum0eyQI_gZJRoK6oVS8cm1127MVxioorsrgF4bLU-lzvJxgMH846Ghrilz3JbiwUzo5kRRrmdOFO2sLCSWP1qfXl5U&pv=2

i inpa

http://s6705.chomikuj.pl/File.aspx?e=o-kFokgvAuCRPJ7Btb75R6jKz456UKT8a1Ah2HSlFatuyZmbJSgwbip3roG8zE5tRBfBU_frdJxIs8GKnCMsPIlt_ztVRLj7UpEufd9VwYJ2fSVvmkeZyIIaSQL543VRZgpkOZzUDqpq3kew5rmtsvPqQ0NZdpiRTM8S6Mmr9uM&pv=2

jakies sugestie ? pozatym dalej nie wiem co jest grane z tymi bledami ten blad zwiazany z katalizatorem pal licho ale co jest przyczyna spalania stukowego co je powoduje niewiem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.