Skocz do zawartości

E32 730i - chwilowe spalanie (zegary)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Panowie zmieniłem sobie w sobotę zegary na te z chromem. I jest mały problem ponieważ nie mam "pomiaru" chwilowego spalania. W momencie gdy przekręcam kluczki w pozycje zapalenia się kontrolek zegar chwilowego spalania pokazuje około "20" mimo, że silnik nie pracuje. W przypadku jazdy nie mam żadnego pomiaru. Nie wiem czy brak podświetlenia temp. wody (może spalona żarówka, muszę sprawdzić) ma jakiś wpływ??

 

W "starych" zegarach działało bez problemu, jest jakiś sposób na naprawę??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie zmieniłem sobie w sobotę zegary na te z chromem. I jest mały problem ponieważ nie mam "pomiaru" chwilowego spalania.

Sam widzisz, auto się buntuje, że wstawiłeś chromowane ramki :D

A serio to możliwe, że zegar ekonomizera jest uszkodzony, jeżeli na starych wszystko działało ok.

Może sprawdź też podłączenie, może nie docisnąłeś którejś z wtyczek zegarów i dlatego nie bangla.

pzdr

yaz

Opublikowano

Właśnie wczoraj w ogóle mi wariowały zegary:) Rozkrece stare zegary bo tam znowu nie działa obrotomierz. Zobacze jak to jest skonstruowane, żeby nie zniszczyć nowego nabytku :)

 

Chciałem żeby było fajnie, a wyszło jak zwykle :) Ale za to kocham E32, moge sobie pogrzebać zamiast sprzątać w domu :lol:

Dam znać co i jak:D

  • 1 rok później...
Opublikowano
Wybaczcie Panowie że tak beszczelnie się wtrącam z innym problemem, mianowicie mam kłopot ze wskaźnikiem spalania w e32 735. Pokazywał ok i nagle pokazuje na skali od 20 do 30 np bez względu na to czy to 50 czy 90km/h. Ma ktoś jakieś pomysły?
Opublikowano

Wyciągnij zegary i sprawdz wtyczki z tyłu. Najłatwieszym sposób bez wkurzania się to:

 

- ściągnięcie kierownicy - ściągasz "pokrywkę" którą włączasz klakson (delikatnie podważ śrubokrętem), następnie klucz nasadowy i odkręcasz kierownicę (pamiętaj żeby koła były "wyprostowane" będzie łatwiej nałożyć kierownicę).

- wyciągnięcie zegarów - jak spojrzysz na konsole na gorze zegrarów jest uchwyt są dwie śruby u mnie na śrub typu krzyżak odkręcasz i zegary wychodzą. Z tyłu są wtyczki, wypnij je i włóż z powrotem. Jeśli to nie pomoże, to sprawdź czy nie są "połamane przewody:. Auto ma swoje lata, więc coś się psuje ze starości.

 

 

Godzina roboty z przerwą na piwo.

 

Powodzenia.

Opublikowano
No więc zegary wyciągnąłem i to nie raz, wszystko posprawdzane ale poprawy jednak brak, komputer pokazuje 32l/100km :D
Opublikowano
Mam książkę "Sam naprawiam" wprawdzie od bmw E34 ale konstrukcja silników niczym nie różni się od tych które są w E32. Dam Ci znać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A inne wskaźniki pokazują prawidłowe wartości?

Nie masz probelmów z zegarami, przygasanie, zacinanie wskazówek, etc?

Może kondensator/y w liczniku są na wymarciu?

pzdr

yaz

Opublikowano
Cała reszta funkcjonuje jak trzeba, nie znam się ale to chyba nie zegary, komputer np pokazuje 36,2l/100km, swoje pali no ale bez przesady. Spalanie miałem 10,6 - 12,2 a tu nagle taki skok :(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...komputer np pokazuje 36,2l/100km, swoje pali no ale bez przesady. Spalanie miałem 10,6 - 12,2 a tu nagle taki skok :(

Który komputer pokazuje 36,2L/100?

Musisz pisać trochę jaśniej, bo mała nieścisłość może być kluczem do rozwiązania problemu.

To 36,2 to odczyt chwilowego spalania na OBC po uruchomieniu TEST02?

Masz LPG?

pzdr

yaz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.