Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jakiś czas temu kopiłem e46 320d Turing 150km, wiem ze nie ma idealnych i zawsze trzeba coś zrobić, no i muszę zrobić: zaczęło się na stacji paliw kiedy spalanie po dwukrotnym tankowaniu wyszło raz 10l/100km, drugi 11,5/100km. Różnicę 1,5l rozumiem warunki atmosferyczne, rodzaj pokonywanej trasy itd. Dodam że nie mam do pracy 5km tylko 30 50%miasto/50% trasa średnio dziennie robię ok 100km i te spalanie wydaje mi się za duże, pojechałem wiec na diagnostykę komputerową i wyszło że wszystko działa tylko przepływomierz oszukuje i podaje mniejsze wartości niż zadane (tak powiedział mechanik). Dodam że auto nie dymi na niebiesko ani na czarno nawet jak się mocno da w gaz. Turbo ładuje (robiony test) naprawdę wszystko działa a jednak nie do końca. Zauważyłem tylko że jak jest zimny i go odpalam to puści niebieskiego bąka, a po jakiejś minucie, może dwóch (zależy jak jest zimno) obroty zaczynają falować od około 800 do 1000 (ze wskazań obrotomierza). Dodam, że jeżdżę normalnie a spalanie według komputera nie zeszło mi poniżej 9,8l/100km (wiem że komputery w bmw oszukują o 1l-1,5l/100 w dół no i w moim przypadku to się zgadza). Na diagnozie wyszło jeszcze że wtryski podają maksymalną dawkę paliwa coś około 50mg.

Dziś postanowiłem przejechać się trochę i zaniepokoił mnie zapach wydobywający się z nawiewów i lekki dymek. Postanowiłem sprawdzić co to jest bo śmierdziało mi rozpylonym olejem napędowym. Niestety nie myliłem się. Po zdjęciu osłony silnika w miejscu gdzie wtryski są przykręcone do głowicy miałem basen ropy. Wyczyściłem ją i wydmuchałem do sucha, odpaliłem żeby sprawdzić skąd leci. okazało się że z drugiego wtrysku spod zaworka przelewu. W przyszłym tygodniu je uszczelnię i zobaczę co dalej. Natomiast mam kilka pytań związanych z rzeczami które dzieją się w moim BMW. Czy oszukująca przepływka ma wpływ na dawkę paliwa, a może ta nie szczelność na przelewie (powrocie). Jak i czy w ogóle da się ustawić dawkę paliwa? Czy ta nie szczelność na przelewie może powodować takie spalanie? Proszę o pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zacznij od wymiany wężyków przelewowych, dostaniesz w każdym motoryzacyjnym na metry, zapłacisz kilka groszy. Będzie wyraźna różnica w spalaniu. Warto wywalić klapki z kolektora dolotowego na początek przygody z m47n, poczytaj o nich, wymień też wężyki podciśnienia na sylikony 3mm, 4 metry będą potrzebne.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

dodam że przepływka oszukuje ale nie pokazuje za dużo powietrza tylko o połowę mniej niż zadana. Tak na chłopski rozum to chyba jak by pokazywała za dużo to komp dawał by więcej paliwa - poprawcie mnie jeśli się mylę. A co z dawką paliwa na wtryskach która wynosi od 49 do 50 mg.

 

Wężyki wymienię w przyszłym tygodniu ii uszczelki na zaworkach we wtryskach bo spod tego leci, na drugim cylindrze. Zobaczymy co będzie. Nadal jednak proszę o pomoc, może ktoś miał coś podobnego. A i jeszcze jedno skąd te wskazania komputera - przypomnę najniższe 9,8 l/100 km

Opublikowano
Przy okazji wymień filtr powietrza.

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

Opublikowano

ekonomizer ma dochodzić do 20 jeśli gaz jest w podłodze. Można jechać i 130 na godzine ale jeśli trzymamy pedał tylko tak żeby utrzymywać predkość to spadnie i do 4l na ekonomizerze nawet.

 

przepływomierz ma wpływ na spalanie. Wymień go na ori.

 

pierwsze co to wywal klapki z kolektora bo zabijesz silnik jak ci się urwie i wpadnie do silnika. Już byli tacy co kupili auto i już za pare dni mieli jechać i wywalić klapki i nie zdązyli.

szukam
Opublikowano

Klapki kolektora ssącego,pozatym odma,weżyki podciśnienia,poduszki silnik skrzynia,przepływka .......elektrozaworki....termostaty....elektryczne podgrzewacze ....itp.pierdoły.

A mi ale w automacie 10 łyka i nic nieporadze....komp pokazuje 5,9 ha..ha

Pozdrawiam

Opublikowano
Klapki wywalę, odmę wyczyszczę, wężyki wymienię, a elektrozaworki czujniki i termostaty wg badania komputerem działają prawidłowo. Przepływkę zostawiam sobie na deser.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odmę wymień na nową, bo pewnie masz filtr i zapewne od nowości, kup kompletną z separatorem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
jestem po wymianie wszystkich wężyków, klapki wywalone, samochód odpala na dziesięć sekund i gaśnie (tak jak by się paliwo kończyło), wszystko sprawdziłem 5 razy czy mam dobrze podłączone i nadal klops. Pompka podająca paliwo chodzi. Nie wiem co dalej robić. Pomocy
Opublikowano (edytowane)
odpalił i nie gaśnie, podczas montażu podłączyłem chyba wentylator chłodnicy bo wcześniej był odłączony i jak go odłączyłem to chodzi Edytowane przez slaw80
Opublikowano

komputer wykazał zwarcie wentylatora chłodnicy, jak jest odłączony to silnik chodzi jak podłącze to gaśnie. Jakieś sugestie?

 

Dziś, podłączyłem wentylator silnik nie zgasł ale jechać się nie dało, brak mocy i nie reagował na gaz.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam, przepraszam że tak późno ale awaria usunięta. Okazało się że wystarczyło nowego softa wgrać. Pozdrawiam
  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.