Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Dziś z ciekawości u kolegi podłączyłem swoje BMW ( 330xd e46 ) pod INPE i kolega przeprowadził sprawdzenie wtryskiwaczy. Zdziwiłem się mocno bo samochód jezdzi bardzo dobrze, pali wg mnie normalnie jak na ten silnik, moc też jest OK, nie kopci na czarno. Jedyne co zauważyłem to gdy np stoję na światłach i skrzynia jest w pozycji D to czuć znaczne drgania na fotelu, drzwiach. Poniżej przedstawiam screena z testu wtryskiwaczy. Sprawdzenie było przeprowadzone na zimnym silniku.

 

Po sprawdzeniu błędów w silniku pokazał się następujący błąd:

 

5651 Laufruheregler

 

http://i.imgur.com/GluKfGG.jpg

 

Z tego co zdążyłem się zorientować to wtrysk nr 2 kwalifikuję się raczej do regeneracji.

Czy jest sens robić teraz regenerację skoro samochód jeździ, przyśpiesza i pali normalnie? Czy od tego mogą wystąpić jakieś większe uszkodzenia?

Przejrzałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi, jednak nie znalazłem dokładnie przypadku w którym samochód jezdził by normalnie z takimi parametrami wtrysków. Z góry dziękuje za pomoc i odpowiedzi.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jak kolega napisał, sprawdzaj wtryski tylko na ciepłym silniku, druga sprawa, to że się wtrysk tak odchyla, to nie musi znaczyć, że jest padnięty, suma wszystkich korekcji musi wynosić 0, u Ciebie trochę odstaje od normy, no ale silnik był zimny, najlepszym wyznacznikiem jest test przelewowy wtrysków, już to kiedyś pisałem, że u mnie padł wtrysk, który na inpie wyglądał najlepiej.

Błąd 5651 oznacza "kontroler miękkiej pracy silnika". To chyba odpowiedź na drgania..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
najlepszym wyznacznikiem jest test przelewowy wtrysków, już to kiedyś pisałem, że u mnie padł wtrysk, który na inpie wyglądał najlepiej.

Swieta racja. Sprawdzanie przelewow jest bardzo miarodajne. Ja co prawda zanim w ogole porozpinam sprawdzam jeszcze elektrycznie na zasadzie oscyloskopu. Pomiar spadku cisnienia mierzony srednio z kilkadziesieciu cykli wtrysku.Zdjecie przykladowe ponizej. http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z178/1785026/small/1.jpg http://www.galerieallegro.pl/views/1785026/1.jpg

galeria allegro

Opublikowano
Tak jak kolega napisał, sprawdzaj wtryski tylko na ciepłym silniku, druga sprawa, to że się wtrysk tak odchyla, to nie musi znaczyć, że jest padnięty, suma wszystkich korekcji musi wynosić 0, u Ciebie trochę odstaje od normy, no ale silnik był zimny, najlepszym wyznacznikiem jest test przelewowy wtrysków, już to kiedyś pisałem, że u mnie padł wtrysk, który na inpie wyglądał najlepiej.

Błąd 5651 oznacza "kontroler miękkiej pracy silnika". To chyba odpowiedź na drgania..

 

 

Koledzy ? a co to dokładnie jest ten kontroler i gdzie się znajduję ?

 

Z góry dzięki za odpowiedź

Opublikowano
bylem u rogera-nysa i mowil mi ze wtryski maja tolerancje dobrej pracy od -5 do 5. a to ze w xd wrzicasz D i masz wibracje na postoju to wina tylko i wylacznie polosiek przednich - luzy. mialem to samo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wina tylko i wylacznie polosiek przednich - luzy. mialem to samo.

 

Taaaa. Stojąc na światłach, a nie jadąc są drgania karoserii, co tu mają półośki?

 

Do założyciela tematu, masz błąd i jego numer, włącz google i szukaj, znajdziesz rozwiązanie.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.