Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przede wszystkim, chciałem się przywitać - mój pierwszy post na tym forum :)

 

Mam 58 lat, ale od zawsze - jak większość z Was - jestem entuzjastą marki BMW. Ostatnie 10 lat jeździłem E46 330i, od stycznia b.r. mam nowiutką 528i xDrive - produkcja październik 2012. Jak się domyślacie, skorzystałem z rabatu "rocznikowego" - więc auto nie do końca jest skonfigurowane tak, jakbym sobie tego życzył. Ale coś za coś :)

 

Po przejechaniu 4000 km już wiem, czego mi najbardziej brakuje (poza 2 cylindrami więcej - downsizing z I6 do I4 to nie był dobry pomysł):

 

- monitor ciśnienia w oponach (RTF-y są tak sztywne, że nawet jak ciśnienie jest za niskie to nie widać tego "na oko", a częste pomiary manometrem są uciążliwe)

- Internet i jego opcje (Apps na Androida itd.)

 

Możecie doradzić, jak powyższe dołożyć jak najniższym kosztem?

 

Piotr

Opublikowano

Cześć :)

Dołożenie TPMS (czujniki ciśnienia) nie jest skomplikowane ale drogie, 4 czujniki na jeden komplet kół 900, 4 odbiorniki 600, sterownik 500, programowanie 200-500, łącznie 2500-3000zł. Ceny niedokładne z pamięci. Jak sam nie ogarniasz to jeszcze za montaż musisz doliczyć. Raczej nieopłacalne. Przypominam, że monitorowanie przebitej opony masz w standardzie.

 

Aby mieć internet i apps potrzebujesz combox telematic, nowy to 2000zł, używany ciężko dobrać, programowanie jak sam nie potrafisz to około 1000-1500 zł. A funkcjonalność raczej słaba, fajny bajer do pokazania kolegom ale raczej się tego nie używa jeśli każdy ma teraz wygodniejszego smartphona sterowanego głosem. Jak potrzebujesz non-stop internetu to kup tablet za 1000zł i miej go w samochodzie, możesz go podpiąć pod wejście audio i/lub video.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź, ale coś mi się tu nie zgadza - na BMWautoparts.net widzę zawory z czujnikami za kilkadziesiąt złotych sztuka, ponadto gdzieś czytałem, że w F10 jest jeden (nie 4) odbiornik... Zaprogramować pewnie sam bym potrafił... Ale jeżeli się mylę, i podana przez Ciebie cena jest aktualna - to rzeczywiście kiepsko...

 

Co do Internetu to faktycznie tylko bajer - ale wygodny :) Co prawda w Polsce większość usług ConnectedDrive jeszcze nie działa, ale - poza możliwością czytania e-maili w czasie długiej podróży - taka np. możliwość zdalnego włączenia wentylacji w samochodzie przez aplikację na smartfon to spore udogodnienia!

Opublikowano

jest nawet drożej niż podałem:

https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/36_1524/0/52407/L/0/2012/0/0/kontr-cin-w-opon-rdc---sterownik-361524

sterownik 1500, czujnik 4x 270, zawory 4x 62 +programowanie do którego potrzebujesz kabla + oprogramowania, nie tylko umiejętności :)

 

Idrive maila ci nie przeczyta, chyba, że po angielsku, spróbuj z sms po polsku to się uśmiejesz :)

Jedyne co mnie interesuje wyprowadzenie kabla z hdmi z idrive, w usa piszą, że się da

http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=721774

ale ja tego nie widzę, podobno z tyłu radia są wolne wejścia RCA ale nie chce mi się w to wierzyć, a rozbierać swojego też mi się nie chce.

Ostatnio zakochałem się w nawigacji google która jest 100x lepsza od bmw, drugie co chciałbym wyświetlać to np moja playlista z youtuba którą przygotuje w domu. Funkcje multimedialne proponowane przez bmw są cienkie, wydaje mi się, że podłączenie smartphona (audio+video) w podłokietniku byłoby idealne.

Opublikowano

Jeszcze w temacie TPMS:

 

Dealer twierdzi, że - obecny w moim aucie - monitor przebitej opony "odpala" już przy ubytku ciśnienia w oponie rzędu 0.5 bar. Na Bimmerfest panuje opinia, że - ze względu na sztywność ścianki bocznej opony RFT - nawet zupełnie pusta opona nie jest ugięta w wyraźny sposób, więc nie da się stwierdzić "na oko" za niskiego ciśnienia. Wg tych samych źródeł, FTM reaguje dopiero przy całkowitym kapciu (dopiero bowiem wtedy różnica prędkości obrotowej kół jest wystarczająca)...

 

Kto ma rację? Jeżeli mój dealer, to wywalanie takiej kasy za doposażanie w TPMS rzeczywiście mijałoby się z celem...

Opublikowano

Spuść do 1.2bar i sprawdź, na doświadczalnym odcinku 1km na pewno opony nie uszkodzisz, a sprawdzisz sam osobiście czy w Twoim aucie to działa czy nie.

Ważna jest też pewnie wielkość felgi. Przy 17" kapeć zmiejszy dużo bardziej średnicę koła niż w 20".

Różnica jest na tyle duża iż myślę, ze 17" przy 1.0 bar może mieć taką samą średnicę jak kompletny kapeć 20", a przecież systemu nie konfiguruje się pod konkretny rozmiar kół ? Można go jedynie zresetować...

Ciekawy problem ;)

http://images.spritmonitor.de/773563.png
Opublikowano

Jeżeli chodzi o internet w aucie i wi-fi to ja ostatnio wpadłem na prosty pomysł:

 

- zamawiasz kartę aero2 (darmowy internet do 21.12.2016 roku),

- wkładasz router do bagażnika pod tapicerkę (najlepiej żeby miał baterię) i cieszysz się wi-fi.

 

Natomiast oczywiście nie ma żadnej funkcjonalności w porównaniu do standardowego wyposażenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze w temacie TPMS:

 

Dealer twierdzi, że - obecny w moim aucie - monitor przebitej opony "odpala" już przy ubytku ciśnienia w oponie rzędu 0.5 bar. Na Bimmerfest panuje opinia, że - ze względu na sztywność ścianki bocznej opony RFT - nawet zupełnie pusta opona nie jest ugięta w wyraźny sposób, więc nie da się stwierdzić "na oko" za niskiego ciśnienia. Wg tych samych źródeł, FTM reaguje dopiero przy całkowitym kapciu (dopiero bowiem wtedy różnica prędkości obrotowej kół jest wystarczająca)...

 

Kto ma rację? Jeżeli mój dealer, to wywalanie takiej kasy za doposażanie w TPMS rzeczywiście mijałoby się z celem...

 

W serii e monitoring ciśnienia w oponach reagował przy różnicy ok 0,5 bara, nie sądzę, aby w f10 było inaczej.

Opublikowano

Monitoring ciśnienia w wersjach europejskich działa wystarczająco dobrze i oparty jest na sygnale z ABS. Z mojego doświadczenia na oponach RF w momencie gdy ubytek ciśnienia nie był odczuwalny przy prowadzeniu system informował już o problemie.

 

Niestety opony typu RF są bardzo głośne.

 

Montaż systemu monitorującego każdą z opon jest moim zdaniem bez sensu ..

 

PS.

Cześć :)

Dołożenie TPMS (czujniki ciśnienia) nie jest skomplikowane ale drogie, 4 czujniki na jeden komplet kół 900, 4 odbiorniki 600, sterownik 500, programowanie 200-500, łącznie 2500-3000zł. Ceny niedokładne z pamięci. Jak sam nie ogarniasz to jeszcze za montaż musisz doliczyć. Raczej nieopłacalne. Przypominam, że monitorowanie przebitej opony masz w standardzie.

 

Aby mieć internet i apps potrzebujesz combox telematic, nowy to 2000zł, używany ciężko dobrać, programowanie jak sam nie potrafisz to około 1000-1500 zł. A funkcjonalność raczej słaba, fajny bajer do pokazania kolegom ale raczej się tego nie używa jeśli każdy ma teraz wygodniejszego smartphona sterowanego głosem. Jak potrzebujesz non-stop internetu to kup tablet za 1000zł i miej go w samochodzie, możesz go podpiąć pod wejście audio i/lub video.

 

Absolutnie nie trzeba montować combox TCU wystarczy zwykły Combox bez telematic

Bimmer Retrofit Polska


Zajmujemy się diagnostyką, kodowaniem, programowaniem, naprawą sterowników, doposażenia moduły BMW, konwersją BMW z importu, DVD FREE, CIC seria F i E, BMW APPS, imp. naprawczych kodów FSC


Nasza firma posiada w BMW AG status External Service Partner

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.