Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

przez ta cala zime auto mi sie nie dogrzewalo, ledwo przekraczalo 1/4. Takie moje pytanie, czy to napewno termostat? i czy to mozna jakos sprawdzic nie wyciagajac go? czy moze cos z podgrzewzczem wody? o ile go mam bo nie wiem. Gdzie on sie moze znajdowac? i tez jak go sprawdzic? mam manualna skrzynie, wiec chyba nie mam tego malego dodatkowego termostatu. Jak mam auto nie dogrzane to jeszcze obroty mi skacza, mniej wiecej o 100-200 rpm, i co chwile tak, rosna i spadaja.

bmw 330d 2000r manual.

Opublikowano

Podgrzewacz nie wpływa tak strasznie na temperaturę płynu, do wymiany masz termostat główny i egr (ten drugi mniej istotny). Po wymianie zobaczysz że autko będzie trzymało pion.

 

Elektryczny podgrzewacz wody ogrzewa wodę tylko do 30'C potem się wyłącza, aczkolwiek fakt iż skaczą ci obroty może świadczyć o jego usterce, podepnij pod kompa autko i będziesz widział. (Podgrzewacz znajduje się po prawej stronie auta patrząc od przodu auta). O ile się nie mylę kolega z forum ROGER-NYSA naprawia owe podgrzewacze(mi naprawił sterownik świec żarowych, cud miód robota).

 

Oczywiście aby wymienić termostaty należy spuścić wodę z układu, jest taki fajny niebieski korek w chłodnicy po prawej stronie (patrząc od przodu auta).

Darmowa diagnostyka, programowanie - Nowy Sącz i okolice, kontakt PW


Moja galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=173808


BMW E46 320Cd CR EU4 Coupe

Scania 124l 420KM

Opublikowano
do wymiany masz termostat główny i egr (ten drugi mniej istotny).

 

Tutaj muszę się nie zgodzić. Oba są istotne.

Ja wymieniłem najpierw główny i zbyt dużej różnicy nie było. Dopiero po wymianie tego od EGR wszystko wróciło do normy.

Termostaty nie są drogie a dodatkowo ten mniejszy (od egr) można samemu wymienić.

 

Podgrzewacz wpływa na szybkość nagrzewania się płynu. Jak jest uszkodzony (a tak raczej jest u ciebie) to temperatura i tak powinna dojść do 85-90 st. tylko trochę wolniej.

Opublikowano

na samym podgrzewaczu nie dojdzie do 90 stopni temperatura bo jak wiemy on się wyłącza jak osiągnie okresloną temperature wody i nie jest to 90 stopni :D normalnie chyba powyżej 2 kreski powinien się już wyłączać z tego co pamietam.

 

Wymieniaj termostataty, było o tym dużo razy, co zime jest dużo razy tylko nikt nie chce szukać.

szukam
Opublikowano
czyli mimo tego ze mam manualna skrzynie to mam tez ten termostat EGR? bo kiedys gdzies widzialem ze jezeli ma sie skrzynie manualna to ma sie tylko 1, a jak automat to ma sie 2 termostaty.
Opublikowano

Zależy od wersji, wystarczy otworzyć maskę i będziesz widział czy masz termostat EGR.

Ja nie mam chłodnicy spalin, co za tym idzie termostatu egr.

Opublikowano

Otwierasz maskę i patrzysz. Termostat EGR jest między chłodnicą a silnikiem u góry.

Jeżeli nie masz chłodnicy spalin, to nie masz termostatu. Czyli tak jak na tym zjęciu zaznaczona tylko prosta rura :

http://www.eksploratorzy.neostrada.pl/bmw/egr.jpg

Jeżeli masz chłodnicę to wygląda to tak:

http://img545.imageshack.us/img545/2046/320dh.jpg

W czerwonym kole zaznaczony termostat egr'u

Opublikowano
No to juz wiem na 100% ze nie mam termostatu egr. Wiec w nastepnym tyg wymienie glowny termostat, i miejmy nadzieje ze bedzie ok.
Opublikowano

 

Dobrze że doszedłeś już że go nie masz. A tak dla wyjaśnienia w linku do realoem który podałeś wcale nie jest napisane, że tylko dla aut z automatem. Są wyszczególnione w tabel 2 pozycje. Jedna dla aut z automatyczną skrzynią (pierwsza pozycja nr 14) i także dla aut z manualem czego już nie dopisali. W tym przypadku numery są takie same co znaczy że termostat jest ten sam dla automatu i dla manuala.

Opublikowano
to teraz zostaje pytanie czy wymienic go teraz, czy dopiero na zime, bo w lecie to chyba nie bedzie on stwarzal zadnych problemow przez to ze jest otwarty. Myslicie ze moge narazie sobie odpuscic wymiane?
Opublikowano
to teraz zostaje pytanie czy wymienic go teraz, czy dopiero na zime, bo w lecie to chyba nie bedzie on stwarzal zadnych problemow przez to ze jest otwarty. Myslicie ze moge narazie sobie odpuscic wymiane?

 

Chyba żartujesz? Wymień go bezwzględnie, silnik Ci sie nie dogrzewa - większe spalanie, w jakimś stopniu jazda na niedogrzanym aucie niszczy silnik.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

mam problem podobny do tego który opisujecie e46 3.0 d , a mianowicie

-błąd podgrzewacza wody, obroty falują itd, samochód jak na bmw słabo się grzeje, do 90stopni raczej się zagrzeje wskazówka stanie w pionie ale bardzo długo to schodzi

-podgrzewacz wymieniłem - bez zmian obroty nadal falują (załącza się i rozłącza) i błąd nie do skasowania

-stwierdziłem podgrzewacz uwalony jak mój (kupiłem używany), kupiłem następny, dalej to samo, przez chwilę tak jak by było dobrze bo trzymało na wyższych obrotach ale po ponownym odpaleniu to samo dalej falują, gdy się podgrzewacz załączy napięcie spada znacznie 11,8-12,8 gdy go wypnę wzrasta na 13,8

proszę o jakąkolwiek poradę bo nie wiem czy miałem pecha i kupiłem 2 uszkodzone czy coś innego jest nie tak czy może coś je uszkadza dodam że ten mój oryginał miał spalony 1 tranzystor i któreś ścieżki przy nim, kolega miał teraz ten sam problem w 2.0 150km założył i spokój, doradźcie coś proszę :cry:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.