Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, problem dotyczy słabo świecących refrektorów ksenonowych z adaptacyjnym doświetlaniem zakrętów.

Samochód ma 250 000 km więc same kloszę są trochę zmęczone, zmatowione od piasku itd. Po zapaleniu świateł na zewnątrz samochodu wygląda że wszystko jest ok jednak podczas jazdy noca można wymagać lepszego oświetlenia drogi. Możliwe że również są do naprawy odbłyśniki poprzez nałożenie nowej warstwy chromu.

Czy ktoś na forum oddawał refrektory do regeneracji, podobno są to lampy bardzo problematyczne poprzez konieczność rozklejeniu klosza.

Również same klosze podobno nie da się wypolerować bo mają jakąś folie która matowieje i nie ulega połyskowi, a w głównej mierze ona nadaje połysk lampie.

Nie wiem ile w tym jest prawdy więc poszukuje opini ludzi którzy temat przerabiali.

Opublikowano
Warto to tak kombinować, zamiast poszukać innych używek? Ja sprzedałem swoje po 120 tys przebiegu chyba za 1200zl komplet, a były w idealnym stanie jeśli chodzi o kosze i odblysniki. Spróbuj polerki z zewnątrz - coś tam pewnie pomoże.
Opublikowano

Z polerką tez nie jest tak łatwo, podobno refrektory BMW mają warstwe ochronną, po jej przepolerowaniu efekt matowienia szkła pojawia się po kilku tygodniach. Wiem że sa sposoby nałożenia lakieru bezbarwnego i wtedy ma to sens.

Używane refrektory moge kupić w takim samym stanie jak obecne albo i gorsze, odbłyśniki sa do sprawdzenia po otwariu całej lampy.

Zastanawiam się czy sama wymiana żarników coś pomoże, wiem że żarniki xenonowe z biegiem czasu tracą swoją moc mimo że z zewnątrz ładnie świecą.

Koszt nowych to prawie 5 000 zł/ sztuka więc wydanie 10 kpln jest bez sensu.

Jestem dalej w kropce co z tym robić, mało który warsztat chce się podjąć regeneracji refrektorów piatki z uwagi na ich skomplikowanie, ewentualne parowanie lub uszkodzenie.

Opublikowano

Przed chwilą rozmawiałem z człowiekiem który od kilku lat poleruje reflektory, potwierdza że jest warstwa ochronna której nie warto głęboko polerować, wszystko zalezy od stanu zniszczenia klosza. Jednak na koniec nanosi jakąś specjalną pastę która zabezpiecza szkło i madaje połysk. Efekt utrzymuje się dwa lata po tym czasie wykonujemy usłógę kolejny raz. Daje gwarancje, nie poleca żadnych bezbarwnych lakierów. Do dnia dzisiejszego nie miał reklamacji.

Wszystko spoko, tylko nadal nie wiem w jakim stanie są odbłyski, a na ich regeneracje raczej się nie zdecyduje. Szukam kogoś kto delikatnie ściereczką z mikrofibry od środka przez otwór na żarnik wyczyści mi z kurzu odbłyśnik i soczewkę od środka. Podobno też to pomaga. Na sam koniec wymiana żarników i się okaże ile te zabiego pomogły.

Opublikowano

Podaj namiary na warsztat, który to regeneruje, bo pewnie temat będzie poszukiwany.

 

No i napisz jaki był efekt po polerce.

 

Swoją drogą to problem dotyczy lamp przedliftowych chyba, bo moje mają 245 tys. km i są jak nowe.

Opublikowano

Zastanawiam się czy sama wymiana żarników coś pomoże, wiem że żarniki xenonowe z biegiem czasu tracą swoją moc mimo że z zewnątrz ładnie świecą.

Koszt nowych to prawie 5 000 zł/ sztuka więc wydanie 10 kpln jest bez sensu.

Koszt nowych żarników, czy nowych lamp? :) Nowe żarniki to jakieś 200 PLN/szt.
Opublikowano

Zastanawiam się czy sama wymiana żarników coś pomoże, wiem że żarniki xenonowe z biegiem czasu tracą swoją moc mimo że z zewnątrz ładnie świecą.

Koszt nowych to prawie 5 000 zł/ sztuka więc wydanie 10 kpln jest bez sensu.

Koszt nowych żarników, czy nowych lamp? :) Nowe żarniki to jakieś 200 PLN/szt.

Przecież wiem że żarniki kosztują 170-250 zł mowa była o reflektorach dlatego napisałem "nowych" chyba że znasz kogoś kto wkłada używane żarniki lub żarówki do auta?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zastanawiam się czy sama wymiana żarników coś pomoże, wiem że żarniki xenonowe z biegiem czasu tracą swoją moc mimo że z zewnątrz ładnie świecą.

Koszt nowych to prawie 5 000 zł/ sztuka więc wydanie 10 kpln jest bez sensu.

Koszt nowych żarników, czy nowych lamp? :) Nowe żarniki to jakieś 200 PLN/szt.

Przecież wiem że żarniki kosztują 170-250 zł mowa była o reflektorach dlatego napisałem "nowych" chyba że znasz kogoś kto wkłada używane żarniki lub żarówki do auta?

 

Daleko nie trzeba szukać - przecież nawet na tym forum ludzie pytają o używane żarówki postojowe do ringów, bo im żal 90zł na nowe :duh:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś byłem na polerowaniu reflektorów w Gliwicach. I jestem w 100% zadowolony, usługa trwała godzine, lampy wyglądają jak nowe wszystkie zarysowania, i zmatowienia znikły, lampy sa pokryte zabezpieczeniem UV i przez co najmniej rok efekt się utrzyma.

Mówił że dwa lata emu robił E60 i efekt nadal jest znakomity.

Jeśli szukacie dobrego specjalisty który na się na polerowaniu nie tylko reflektorów to zapraszam do Gliwic

Opublikowano
A poza aspektem wizualnym w dużym stopniu poprawiła się widoczność w nocy?

Jeszcze nie wiem, wracałem samochodem wczesnym popołudniem więc mogę się określić jak będę jechał w nocy, z racji tego że mam inne samochody nie wiem kiedy to sprawdzę.

Według osoby która regeneracje przeprowadzała jest spora szansa na poprawę jakości padania światła. Klosze były lekko matowe oraz posiadał malutkie odpryski po kamieniach, pisaku, soli i temu co droga i przebieg za sobą niosą, a więc światło było w jakimś stopniu rozpraszane. Według mojej oceny coś się poprawi, ale na ile to jak pisałem wyżej będę widział w nocy.

Mimo wszystko efekt po zabiegu mnie powalił :)

Opublikowano

Wymieniłeś przy okazji żarniki? One też się wypalają i pewnie sumarycznie uzyskasz najlepszy efekt!

 

Czy ta firma regeneruje odbłyśniki? Z tym też ludziska mają problemy!

Opublikowano
Wymieniłeś przy okazji żarniki? One też się wypalają i pewnie sumarycznie uzyskasz najlepszy efekt!

 

Czy ta firma regeneruje odbłyśniki? Z tym też ludziska mają problemy!

Wiem że odbłyśniki z czasem się wypalają, ale w E60 nie tak łatwo sie do nich dostać gdy dzwoniłem do kilku firm zajmujących się taką metodą regeneracji kazdy mówił nie ma problemu 5 stówek i klosz jak nówka. dopiero jedna osoba która również regeneruje odbłyśniki wyjaśniła iż w E 60 sprawa jest bardzo trudna wręcz dramatyczna. Ryzyko połamania się obudowy ogromne, trudny dostęp aby wybudować soczewkę większość E60 ma Dynamic Xenon który jeszcze dodatkowo komplikuje całą sprawe. Po jego wykładzie podarowałem sobie temat rozbierania lampy. Z czasem wymienię profilaktycznie żarniki które również wpływają na światło i przy tej okazji postaram się przedmuchać lub poprzez otwór w odpłyśniku cienkim giętkim drutem z mikrofibrą jakoś oczyścić odbłyśnik z kurzu.

Opublikowano
A wiesz może jaką metodą to robili? papiery ścierne a następnie polerka mechaniczna?

Metody nie widziałem bo udałem się na obiad do knajpki na rynku za rogiem. Sam byłem ciekaw ale z drugiej strony kto dziś chce zdradzać technikę która mu zapewnia chleb w życiu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A wiesz może jaką metodą to robili? papiery ścierne a następnie polerka mechaniczna?

Metody nie widziałem bo udałem się na obiad do knajpki na rynku za rogiem. Sam byłem ciekaw ale z drugiej strony kto dziś chce zdradzać technikę która mu zapewnia chleb w życiu

 

Żarty sobie robisz? :) Każdy mechanik do jakiego jadę albo pracuje przy mnie albo wcale, bo nigdy nie zostawiam samochodu w warsztacie, więc nie ma wyjścia i musi zdradzić tą "super" tajemnicę, którą zresztą możesz poznać na pierwszym lepszym forum. Przecież nie polerował tych lamp cyckami swojej żony, musiał użyć papieru ściernego a sądząc po czasie w jakim usługa została wykonana to była to polerka mechaniczna a nie ręczna.

Opublikowano
A wiesz może jaką metodą to robili? papiery ścierne a następnie polerka mechaniczna?

Metody nie widziałem bo udałem się na obiad do knajpki na rynku za rogiem. Sam byłem ciekaw ale z drugiej strony kto dziś chce zdradzać technikę która mu zapewnia chleb w życiu

 

Żarty sobie robisz? :) Każdy mechanik do jakiego jadę albo pracuje przy mnie albo wcale, bo nigdy nie zostawiam samochodu w warsztacie, więc nie ma wyjścia i musi zdradzić tą "super" tajemnicę, którą zresztą możesz poznać na pierwszym lepszym forum. Przecież nie polerował tych lamp cyckami swojej żony, musiał użyć papieru ściernego a sądząc po czasie w jakim usługa została wykonana to była to polerka mechaniczna a nie ręczna.

Sądząc o że facet z tego żyje to na bank robił to mechanicznie. gdyby pomagała mu zona to pewnie bym tak szybko lokalu nie opuścił :P

wiem że mam gwarancje na usługę, opinie ma dobre, wie co robi jest szkolony poprzez 3M tak więc po co mam komuś na ręce patrzeć, Ty potrafisz cały dzień stać nad mechanikiem, to chyba do ASO nie jeździsz tam mało kogo nawet na chwile wpuszczają na serwis a kwestie podglądania mechaników można sobie z głowy wybić

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgadza się, do ASO tylko w ostateczności, bo tam można sobie jedynie przez szybę popatrzeć na tych młodych partaczy. Dlatego wolę normalnego mechanika :D Jak cały dzień? U mechanika spędzam max 3-4 godzinki a często jest to po prostu godzina, więc dramatu nie ma.
Opublikowano
Ale nadal nie wiemy czy poprawiła się widoczność w nocy ??

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Opublikowano
Ale nadal nie wiemy czy poprawiła się widoczność w nocy ??

To chyba logiczne ze jeśli klosz przezroczysty to i światło lepiej sie przebija. Weź kawałek plexy porusuj ja i przyloz do lampy zobaczysz różnice. Przy takiej operacji jak renowacja reflektorów zdało by sie tez wyczyścić soczewki jeśli sa mleczne.

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.