Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Chce przedstawić moja sytuacje. Posiadam BMW 318IS 92' kupilem go 3 miechy temu, na poczatku mialem z nim wielkie problemy bo bral mnostwo benzyny, chodzil nierowno itd. okazalo sie ze nie dzialala sonda lambda. Kupilem nowa NGK i silniczek juz chodzi spokojnie. Teraz chcialem dokladnie sprawdzic ile bierze benzynki. Znany sposob na tankowanie do pelna do pierwszego odbica. Jezdze autkiem tylko po miescie (nie za wielkim bo Koszalin) i zazwyczaj nize za dlugie trasy. Weim ze autko powinno wtedy wiecej brac ale sprawdzilem na stacji i szok wychodzi mie ze bierze dokladnie 13,7 l / 100km. Jak dla mnie to mysle ze na 1.8 cos masakrycznie za duzo. Trza zaznaczyc ze nie katuje go. Dleatego pytam forumowiczów z tymi modelami ile wam pali teraz w zimie? I co moze byc jeszcze przyczyna takiego stanu. Z tego co wiem to 13,7 nawet w miescie to norma ale dla 2.5 a nie dla 1.8. Z gory dzięx za odp.
Opublikowano

mi spala okolo 11-12 l . gazu w miescie(Kraków)

czasami wyjdzie 13-14 ale to jak sie wiecej stoi w korkach niz jedzie

na trasie 7.5-8l gazu do 120km/h

Opublikowano
Może jest wyciek, brudne filtry (paliwa, powietrza), padnięty czujnik temp. płynu, przyczyn może być wiele.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Po wymianie sondy podlaczalem sie do kompa i bylo zero bledów (a czujnik jakby cos z nim bylo nie tak to by byl na kompie widoczny? ) Jesli chodzi o spadek mocy to sam nie wiem to moja pierwsza furka i mowiac szczerze nie wiem jaki powinna miec zryw (przedtem jezdzilem tylko focusem 1.6) ale cos tam ma idzie niby ladnie, tylko troche przy tym halasuje (wycie) ale to chyba norma w IS :lol: Jesli chodzi o sprawdzenie czujnika to jak to zrobic? Samemu mozn czy do ekelktryka i ile moze takie cosik kosztowac?
Opublikowano

Poszukaj pod TPS bylo o tym sporo.

Mozesz sam pomierzyc opornosc jezeli masz przyrzad.

Nowy czujnik kosztuje ok 300 pln ,ale uzywki sa w granicach 70 pln.

pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
fazer ale to by mniał brak mocy a otym nic niepisze

Przecież jeździ po mieście na krótkich dystansach jak ma sprawdzić spadek mocy?

Edytowane przez Fazer
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Poszukaj pod TPS bylo o tym sporo.

Mozesz sam pomierzyc opornosc jezeli masz przyrzad.

Nowy czujnik kosztuje ok 300 pln ,ale uzywki sa w granicach 70 pln.

pozdrawiam

Tak czujnik położenia przepustnicy może klęknąc, jeśli masz wtyczkę do niego 3pin to pomiędzy skrajnymi pinami 1 i 3 rezystancja powinna wynosić ok. 4000 Ohm a pomiędzy 2 i 3 przy zamkniętej przepustnicy ok. 800-1200 Ohm, pomiędzy 2 i 3 przepustnica całkiem otwarta 3200-4800 Ohm. Aha czujnik jest 5V.

Wysokie spalanie może być też spowodowane (IAT) czujnik temp. zasysanego powietrza (oszukuje sie go w pseudo tuningu :D )

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Po wykluczeniu czujników, ukł. zapłonowego, warto sprawdzić sprężanie powinno być 10-11bar, analiza spalin pokaże w jakiej kondycji jest silnik.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Witam. Postanowilem ze sprawdze ten czujnik polozenia przepustnicy bo wiele osob mowi mi ze moze on byc przyczyna duzego spalania. I teraz, sam nie chce tego robic, moze wiecie gdzie mozna sie zglosic z taką diagnozą (czy zwykly warsztat elekrtoniki samochodowej styknie? ) i jesli wiecie to jaki jest koszt takiej diagnostyki?
Opublikowano
podepne sie pod temat bo juz niema sensu zakladac nowego a wiec tak tez przerabiam u siebie duze spalanie w m 42 i odrazu powiem ci ze daruj sobie ten czujnik tam sie niema co zepsuc teraz juz wiem ze wszystkiemu winna jest sonda lambda zrobilem sobie w licznikach zaroweczke ktora wymryguje kody bledow (podlaczasz pin nr 8 w duzym gniezdzie przy bezpiecznikach i + do zarowki i po przekreceniu na zaplon i nacisnieciu 5 razy na gaz zarowka wymroga kody ktorych opis mozna znalezc na tym forum) i teraz tak strasznie zdziwilo mnie to ze po calkowitym odlaczeniu sondy lambda nie pojawia sie blad w komputerze !!! czyli mozna miec calkiem padnieta sonde lub nielaczy cos na stykach i komputer nie widzi bledu silnik pracuje ok w trybie awaryjnym i stad duze spalanie praktycznie bardzo ciezka rzecz do wykrycia. Teraz tak jak ktos ma isa to niech mi powie czy kabel od sady lambda do wtyczki ma dlugi i zwiniety na kilka razy czy krotki (mniej wiecej na oko ile moze miec cm,moj ma w sumie z metr) teraz dalej mam 4 przewody, 2 biale na nich mam na jednym +12 na drugim - (grzalka), 3 czarny na ktorym mam caly czas cos ok 0,3 V (wiem ze tam powinno byc wiecej ale na moim mierniku tak wykazalo) 4 to szary na ktorym niema wcale napiecia przynajmniej na biegu jalowym sprawdzalem to sam i niemial mi kto dodac gazu a warunki byly takie ze zrobilem to jak najszybciej ale na podlaczonej u mnie sadzie tragicznie chodzi silnik po dodaniu gazu (lapie wtedy blad 1222) na jalowym jest ok (wystarczy wykasowac bledy z komputera odpalic jeszcze raz jezeli chodzi tylko na jalowym to bledy sie nie pojawiaja) dlatego moze na 4 przewodzie na jalowym brak napiecia i stad wniosek moze i rzeczywiscie masz nowa sonde lambda ale czy ona dziala bo wystarczy ze niejest podlaczona lub podlaczona jest zle albo nie laczy a silnik bedzie chodzil ok bledu na komputerze nie bedzie a sonda nie dziala i stad durze spalanie takze sprawdz jeszcze raz sonde ja juz nie raz przejechalem sie na specjalistach co to maja cos naprawic a nieudaje im sie a $ sobie licza (rownie dobrze zamiast wymienic sonde ktora powoduje nierowna prace silnika mozna ja odciac i zgarnac $ za nowa i za wymiane a ktos kto sie niezna w zyciu nie dojdzie) ok edytuje bo wyczytalem na tym forum ze czarny to sygnal z sondy lambda a wiec u mnie byl on nieruchomo na ok 0,3 v na biegu jalowym pytanie w jakich przedzialach dziala taka sonda od ile v do ile powinna generowac ??? nastepne co zrobie to kupie nowa sonde podlacze a w kabinie zrobie sobie wskaznik napiecia jaki podaje sonda
Opublikowano

siema!!! cos pisales, ze wyje, moja nie wyje.wisco masz dobre???? moze Ci sie auto nie dogrzewa????mi w wakacje jak jezdzilem na krotkich trasach z walnietym wiskiem spalila prawie DWADZIESCIA(wiem ze niektorym trudno uwierzyc-mi tez bylo jak tankowalem)

ale szczerze mowiac w miescie mam podobne spalanie, tyle ze gazu.

Zastanawiam sie nad bledami sondy. pozdro

POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Opublikowano
Hej. No sonda to często i jest przyczyna ale jak widziales w moim pierwszym poscie to sonde juz raz zmienialem (zamiennik nijakiej firmy) i byla bublem , plywaly obroty , silnik sie dlawil. Kupilem NGK i zalozylem, potem sprawdzalem 2 razy na kompie i sama sonde i dziala ok. Chodzi rowno, nie dyszy wiec raczej sonda jest ok, nie wieze zeby sie zwalila drugi raz nowka sonda (szczegolnie ze nie tam jakis szajs z allegro tylko jak pisalem oryginal NGK). A juz nie wiem co jeszcze moze byc. I wilu mi ludzi mowilo zeby sprawdzic czujnik polozenia przepustnicy.
Opublikowano
skoro na kompie nie ma bledow to chyba znaczy ze wszystko gra....moze zacznij od podstaw np:ogumienie....cisnienie w laczkach oraz profil opon, podejrzewam ze skoro tyle tegich glow ogladalo to autko to wyeliminowales sprzeglo wiskotyczne, pisales ze Ci cos wyje, moze masz zblokowane wisco o czym pisalem wczesniej, obciaza silnik no i jest niedogrzany duzo przez to pali!!!! przejedz sie w trasie zobacz jak Ci wyjdzie...wez pod uwage ze jest zimno, choc mimo wszystko to i tak za duzo pali. :mrgreen: pozdro
POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam. Wymienilem ta gume przeplywomierza co mialem peknieta i jeszcze nie sprawdzalem czy mniej pali ale mam zle przeczucie z takiego oto powodu. Dzis po przejechaniu kilkudziesieciu km gdzie silnik byl nagrzany, wjezdzam se na parking wrzucam wsteka lekko gazu i zonk !!! nagle auto zaczelo dziwnie buczec i sie trzaść jakby sie dusiło i wtedy jak mocno gaz depne to na poczatku nie reaguje dopiero spoznione jakies 1 sekunde zaczyna sie wkręcać. Co to może być? Może to jest przyczyna mojego okropnego spalania?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.