Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

Tu inne opcję

DRL_WERT_DIMMUNG

wert_02

DRL_V_GEDIMMT

aktiv

TAGFAHRLICHT_ECE

Aktiv

Corona, ringi

PWM_SL_1_FKT_BL_TFL wert_08

 

wow poszlo :cool2: dziekuje

A co do e46 jak sprawdze to dam znac

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

  • Odpowiedzi 907
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wykodowanie sekundy przemyslenia skrzyni automatycznej:

 

Modul EGS

 

NIC

nicht_aktiv

 

Funkcj NIC (Neutral Idle Control) to funkcja pozwalajaca zmniejszyc spalanie samochodu ktory zatrzymal sie np. na swiatlach, w momencie wcisniecia chamula wrzuca bieg jalowy co zapobiega przeciagania przez konwerter. Sterownik skrzyni automatycznej pozwala na "Stand-By-Control" (SBC) "wrzucenie sprzegla postojowego" (jesli ktos wie jak to sie nazywa poprawnie niech napisze).

 

Zalety:

szybsze ruszanie ze swiatel

brak "szarpniecia" podczas ruszania

 

Wady

wyzsze spalanie o ~0,1L w miescie

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Co do skrzyń automatycznych.

Wywalone $205, zakodowane $2TB w 525xd 2007 rok. Skrzynia Hardware 7603576, skrzynia GTE215, według pliku ATS brak dla tej skrzyni softu 2TB, tylko 205. Przekodowałem mimo to na 7601458, potem przekodowanie egs, szl, szm, kombi pustymi man, dodane RPM w kombi i inne, + manetka manualna w EGS.

 

Zachowuje się tak. Wciskam sport przycisk, wrzucam manualne, wyskakuje S1, lecz później załącza M2-M6, czasami od M1-M6 też. Brak jest S2,S3 itd.

Zachowanie przy automacie, wciskam gaz do podłogi, wskakuje na wysokie obroty i nie przełącza biegów, biegi przełącza tylko jak gaz jest używany "lekko" w trybie automatycznym D.

Brak błędów.

Czy pod tą skrzynię jest soft sportowy? a może władować z innej?

 

 

I jeszcze moduł mulf i TCU. Od czasu podpięcia mulfa 2 hi , moduł kombi wywala błąd SOS A554, brak błędów w TCUM, MULF, tel, most.

Mulf i TCU kłócą się, nie idzie ich zczytać psw i zaprogramować w ncs. Dopiero po przepięciu do mojego auta mulfa, udało mi się wyłączyć w nim BT, dilera i inne funkcje, przedtem nie chciał zczytywać książki telefonicznej, ponieważ łączył się z MINI, zamiast z BMW --> TCUM . Teraz jest ok, ale wywala SOS.

 

Obeznanych proszę o pomoc :), przeglądałem forum coding, i inne, nic nie pomogło.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie, mam dziwny problem.

Nie chce mi przyjąć podniesienia napięcia na dziennych ringach.

Tylko ta wartość nie jest przepisana i wraca na wert_03 w innych nie ma problemu.

 

Moduł: LMA

 

PWM_PIN_11_63_33

 

wert_01 = 13,2V

wert_02 = aus

wert_03 = 12,2V = Standard

wert_04 = 13,0V

wert_05 = 100%

wert_06 = 12,7V

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zrobiłem listę na pierwszej str. zebranych informacji w tym wątku.

 

Mam jeszcze parę których nie podawałem wiedz będę jeszcze dopisywać

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla LM1

 

Sygnal świetlny tylko przez xenon

Moduł: LMA

FL_AUS_BEI_BIX_IN_S_FLC

aktiv

 

Włącznik świateł we wszystkich pozycjach

Moduł: LMA

PWM_ANST_FL_BIXENON

wert_03

 

Moduł: LMA

BI_XENON_BEI_LH

aktiv

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Co do skrzyń automatycznych.

Wywalone $205, zakodowane $2TB w 525xd 2007 rok. Skrzynia Hardware 7603576, skrzynia GTE215, według pliku ATS brak dla tej skrzyni softu 2TB, tylko 205. Przekodowałem mimo to na 7601458, potem przekodowanie egs, szl, szm, kombi pustymi man, dodane RPM w kombi i inne, + manetka manualna w EGS.

 

Zachowuje się tak. Wciskam sport przycisk, wrzucam manualne, wyskakuje S1, lecz później załącza M2-M6, czasami od M1-M6 też. Brak jest S2,S3 itd.

Zachowanie przy automacie, wciskam gaz do podłogi, wskakuje na wysokie obroty i nie przełącza biegów, biegi przełącza tylko jak gaz jest używany "lekko" w trybie automatycznym D.

Brak błędów.

Czy pod tą skrzynię jest soft sportowy? a może władować z innej?

 

 

I jeszcze moduł mulf i TCU. Od czasu podpięcia mulfa 2 hi , moduł kombi wywala błąd SOS A554, brak błędów w TCUM, MULF, tel, most.

Mulf i TCU kłócą się, nie idzie ich zczytać psw i zaprogramować w ncs. Dopiero po przepięciu do mojego auta mulfa, udało mi się wyłączyć w nim BT, dilera i inne funkcje, przedtem nie chciał zczytywać książki telefonicznej, ponieważ łączył się z MINI, zamiast z BMW --> TCUM . Teraz jest ok, ale wywala SOS.

 

Obeznanych proszę o pomoc :), przeglądałem forum coding, i inne, nic nie pomogło.

 

Apacer rozumiem ze probujesz doposazyc swoj samochod w SAT (Sport Automatic Transmission)? 525 diesel? Jesli tak to cienko to widze (ale moge sie mylic) $2TB zostalo chyba zrobione dla benzynowych silnikow... ktorych limity roznia sie od silnikow diesla... kiedy diesel przezuca bieg przy 6000 tys/obr benzyniak robi to kilkaset obrotow wyzej czyli EGS bedzie czekalo na powiedzmy 7000 obr/min zeby przezucic bieg? tzn moze i uda Ci sie to zaprogramowac ale czy auto bedzie jezdzilo poprawnie tego nie wiem. Moze jest soft alpiny do Twojej transmisji, sprawdzales?

Piszesz tylko o zmianach FA i kodowaniu NCS a nic o flashowaniu EGS za pomoca WinKFP? Co to jest manetka manualna w EGS? Jedyne co musisz w EGS przekodowac to to ze Twoj samochod nie posiada lopatek w kierownicy a zadnych bledow raczej nie powinienes miec po zmianie FA na $2TB... dziwne

Czy napewno Twoja skrzynia to GTE215 a nie GKE215? Sorki ze pytam ale nie spotkalem sie z ta skrzynia w stanach. Jesli to GKE to jest Alpina B3 soft do trojek, moze pojdzie w piatce, tego jeszcze nie wiem.

Czy jest wiekszy silnik diesla produkowany w tym roku?

Opublikowano
Panowie, mam dziwny problem.

Nie chce mi przyjąć podniesienia napięcia na dziennych ringach.

Tylko ta wartość nie jest przepisana i wraca na wert_03 w innych nie ma problemu.

 

Moduł: LMA

 

PWM_PIN_11_63_33

 

wert_01 = 13,2V

wert_02 = aus

wert_03 = 12,2V = Standard

wert_04 = 13,0V

wert_05 = 100%

wert_06 = 12,7V

 

Speed sprobuj uzyc ncs w profilu manipulation, daj znac czy pomoglo mialem ten sam problem

Opublikowano

Panowie, co daja te wpisy:

 

(tak jest u mnie)

TAGFAHRLICHT_ECE

nicht_aktiv

DEF_TAGFAHRLICHT_ECE_CKM

nicht_aktiv

 

mam LM1 i bixenon

mam ustawione swiatla dzienne przez swiatla dlugie i szukam opcji aby dalo sie je wlaczac i wylaczac (bez kodowanie) (najlepiej aby byly wlaczone jak przelacznik jest na auto)

Moze jest cos w pliku TRC do zmiany? denrwuje mnie to ze za kazdym razem po wlaczeniu zaplonu (chociazby do kodowania) wlaczaja sie i czerpia baterie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może któreś ustawienie z E81 zadziala:

 

PWM_FL_FKT_DRL_3R

wert_01 albo

wert_02

 

VERHALTEN_DRL_TFL_3R

drl_h

(standardowo jest: tfl_s)

I aktywować w BC pod punktem TFL

 

Druga możliwość

 

DRL_WERT_DIMMUNG

wert_01 = 40% gedimmt

wert_02 = 26% gedimmt

DRL_V_GEDIMMT

(aktywacja w BC możliwa)

aktiv

Lub

wert_02

 

TAGFAHRLICHT_ECE

aktiv

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Może któreś ustawienie z E81 zadziala:

 

PWM_FL_FKT_DRL_3R

wert_01 albo

wert_02

 

VERHALTEN_DRL_TFL_3R

drl_h

(standardowo jest: tfl_s)

I aktywować w BC pod punktem TFL

 

Druga możliwość

 

DRL_WERT_DIMMUNG

wert_01 = 40% gedimmt

wert_02 = 26% gedimmt

DRL_V_GEDIMMT

(aktywacja w BC możliwa)

aktiv

Lub

wert_02

 

TAGFAHRLICHT_ECE

aktiv

 

niestety sprawdzalem i nie ma takich wpisow w LM1 w E60.

Ja mam tak ustawione:

 

TAGFAHRLICHT_ECE

nicht_aktiv

DEF_TAGFAHRLICHT_ECE_CKM

nicht_aktiv

DRL_V_GEDIMMT

wert_02

DRL_WERT_DIMMUNG

wert_01

Opublikowano
Pokombinuj z tą wartością

DRL_V_GEDIMMT

 

Spróbuj

wert_01

wert_02

wert_03

aktiv

 

myslalem ze tylko to jest do wyboru:

DRL_V_GEDIMMT

wert_01 = przygaszone kierunki

wert_02 = przygaszony halogen

 

Jak wroce do domu to aktywuje pozostale dwie opcje i zobacze co to da:

 

TAGFAHRLICHT_ECE

nicht_aktiv

DEF_TAGFAHRLICHT_ECE_CKM

nicht_aktiv

Opublikowano
aktywowalem te dwie opcja ale nic to nie zmienilo... bez znaczenia jest tez ustawienie drl w MASK. mialem wlaczone - po wylaczeniu bez zmian. robilem to jak bylo ciemno zobacze co bedzie w dzien. Boli jedynie to ze nie moge ich wylaczyc zawsze mi swieca na 40% mocy... mozej jest cos w NETDATA ale watpie... dodam tylko, ze mam adaptive bixenon :norty:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zmiana interwału wymiany oleju

 

Otwieramy program Tool32

Ładujemy plik z DDE (DME moduł silnika)

Wybieramy plik MSVxx.prg (np. MSV80.prg) można sprawdzić w ncs-ie jaki posiadamy albo INPA

wybierz zadanie "cbs_reset"

Wpisujemy te trzy argumenty: "OEL; 40; 30"

Uruchamiany zadanie przyciskiem F5

Łącznie jest dziesięć argumentów które można zmienić ale pomijając następne siedem zostaną domyślnie przypisane.

 

Drugi argument to procent z oryginalnego inyerwału czyli 30.000 km

 

Na anielskim forum mają 27.000 km a możliwe argumenty wyglądają tak:

oel; 45; 30 = 12.000 km (8000 mil do rund)

oel; 40; 30 = 11000 kilometrów (7000 mil do rund)

oel; 35; 30 = 10.000 km (6000 mil do rund)

oel; 25; 30 = 7.000 km (4000 mil do rund)

 

Myślę że u nas zmiana na 15.000 km powinna wyglądać tak:

oel; 50; 30 = 15.000 km

 

Trzeci argument za bardzo nie rozumiem z angielskiego???

The last argument (30) indicates how many services to perform at this interval. You may select 0-30

 

Ta zmiana resetuje licznik wymiany oleju (to jest właśnie ten trzeci argument (30) myślę że zapisuje do 30-tu wymian oleju czyli 30x15.000 km

 

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=764082

 

Prośba do tych co umia dobrze angielski, mógł by ktoś przetłumaczyć to na czysto polski :mrgreen:

I want to add a minor correction to the original great post. According to my research the last value in 'oel;40;30' is how many times the service has already been done. The range is 0-30, there is a default value of 31 which does not change the counter (COU_RSTG_CBS_MESS_WERT). If you are looking for the current values use 'cbs_daten_lesen'

Also, executing 'cbs_reset' Job you set MANIP_CBS flag, which essentially says: "System has been tampered with"...

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Zmiana interwału wymiany oleju

 

Otwieramy program Tool32

Ładujemy plik z DDE (DME moduł silnika)

Wybieramy plik MSVxx.prg (np. MSV80.prg) można sprawdzić w ncs-ie jaki posiadamy albo INPA

wybierz zadanie "cbs_reset"

Wpisujemy te trzy argumenty: "OEL; 40; 30"

Uruchamiany zadanie przyciskiem F5

Łącznie jest dziesięć argumentów które można zmienić ale pomijając następne siedem zostaną domyślnie przypisane.

 

Drugi argument to procent z oryginalnego inyerwału czyli 30.000 km

 

Na anielskim forum mają 27.000 km a możliwe argumenty wyglądają tak:

oel; 45; 30 = 12.000 km (8000 mil do rund)

oel; 40; 30 = 11000 kilometrów (7000 mil do rund)

oel; 35; 30 = 10.000 km (6000 mil do rund)

oel; 25; 30 = 7.000 km (4000 mil do rund)

 

Myślę że u nas zmiana na 15.000 km powinna wyglądać tak:

oel; 50; 30 = 15.000 km

 

Trzeci argument za bardzo nie rozumiem z angielskiego???

The last argument (30) indicates how many services to perform at this interval. You may select 0-30

 

Ta zmiana resetuje licznik wymiany oleju (to jest właśnie ten trzeci argument (30) myślę że zapisuje do 30-tu wymian oleju czyli 30x15.000 km

 

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=764082

 

Prośba do tych co umia dobrze angielski, mógł by ktoś przetłumaczyć to na czysto polski :mrgreen:

I want to add a minor correction to the original great post. According to my research the last value in 'oel;40;30' is how many times the service has already been done. The range is 0-30, there is a default value of 31 which does not change the counter (COU_RSTG_CBS_MESS_WERT). If you are looking for the current values use 'cbs_daten_lesen'

Also, executing 'cbs_reset' Job you set MANIP_CBS flag, which essentially says: "System has been tampered with"...

 

Jak wroce z pracy to Ci to napisze po Polsku, nie ma problemu.

Opublikowano

A wiec wyglada to m/w nastepujaco:

 

Chcialbym dodac malenka poprawke do oryginalnego, swietnego postu. (Watku)

Wedlug tego co udalo mi sie znalezc, ostatnia wartoscia w 'oel;40;30' jest ile razy byl wykonany servis. Zakres wynosi od 0 do 30, wartośćia domyślna jest 31 , która nie zmienia licznika (COU_RSTG_CBS_MESS_WERT).

Jeśli szukasz aktualnych wartości uzyj "cbs_daten_lesen"

Ponadto wykonujac prace "cbs_reset" zostawiasz po sobie slad "MANIP_CBS" ktory w istocie mowi "System zostal zmodyfikowany"...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki, Google tak dobrze nie przetłumaczyła. Szczególnie końcówka jest interesująca.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

witam

 

troche nie w temacie ale moze..... :mad2:

 

pacjent e60 lci po wymianie ccc (padło) zalozone drugie ccc niby wszystko dziala ale jest jakby brak basow (radio,cd)

 

wiem ze powinno sie zakodowac (np. ncs - em ) ale nie chce po omacku grzebac zeby nie uwalic ccc moze ktos podpowie , pomoze . :cry2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
witam

 

troche nie w temacie ale moze..... :mad2:

 

pacjent e60 lci po wymianie ccc (padło) zalozone drugie ccc niby wszystko dziala ale jest jakby brak basow (radio,cd)

 

wiem ze powinno sie zakodowac (np. ncs - em ) ale nie chce po omacku grzebac zeby nie uwalic ccc moze ktos podpowie , pomoze . :cry2:

kodowanie pustym manem pomoze ten nowy CCC mial inna opcje naglosnienia , kodowanie NCS i po sprawie

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Włączanie silnika tylko przy naciśniętym hamulcu

 

Moduł: CAS

 

ANLASSSPERRE_BLS

nicht_aktiv / aktiv

 

Komuś to zadziałało ? Próbuję wykodować aby auto odpalalo bez naciskania hamulca ale komenda podana wyżej działa trochę w inny sposób :) Mianowicie po zakodowaniu na "nicht aktiv" wygląda to tak : wsadzam kluczyk> raz naciskam START >>podanie zapłonu <<, jeśli ponownie nacisnę START to zapłon NIE ZOSTANIE wyłączony ale też nie odpali bo jednak czeka aż wciśnie się hamulec i wtedy naciśnie START. Wyłączenie zapłonu nastąpi dopiero po wciśnięciu kluczyka i jego odskoczeniu.

 

na "activ" moża przyciskiem START włączać i wyłączać zapłon do woli.

 

piszac "zapłon" mam na mysli sytuację kiedy wskazówki się unoszą (np od paliwa),

 

Ktoś pomoże ? ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak widocznie jest. Do kodowania i diagnostyki dobra opcja i rozwiązanie jak by odpalał można działać przy stoliku przez otwartą szybę

 

Niektóre komendy działają w lifcie a niektóre w przedlifcie a inne znowu są tylko zapożyczone.

A zaplon sie wyłącza jak otworzysz drzwi?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Mi to naciskanie hamulca nie potrzebne wcale. Praktycznie zawsze odpalam auto najpierw i dopiero idę sobie otworzyć bramę a w tym czasie auto mi się pomału grzeje (wiem wiem.... dwie minuty max.... ale dla mnie to i tak ważne).

 

I właśnie podczas odpalania musze albo się schylić i ręką nacisnąć hamulec albo wsiąść całkiem :| Audi jakoś nie potrzebuje tego hamulca ;/

 

a czy zapłon wyłącza się po otwarciu drzwi to nie wiem... nie wpadłem na to by sprawdzić.

 

próbowałem też to zmienić:

STARTABBRUCH_BREMSE

aktiv

 

Ale nie pykło i nawet nie wiem co to zmienia ;)

 

Ma może ktoś zawartość modułu CAS przy skrzyni manualnej ?

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.