Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tyle jestem na forum, a dopiero teraz natknąłem się na ten dział.

Koledzy mam pytanie, ale może najpierw szybko objaśnię. Jestem komputerowym nogą, to nie mój żywioł, a chciałbym się czegoś nauczyć i może dołożyć co nie co do mojego autka. Czy znalazłby się ktoś z Wa-wy lub okolic, kto chciałby poświęcić mi trochę swojego czasu i pouczyć co i jak mam kodować. Mam na kompie NCS -EXPERT TOOL, bo to chyba tym kodujecie. Może ktoś życzliwy pomógłby mi w tej zabawie i trochę podorzucał fajnych opcji, albo przynajmniej pokazał jak to się robi?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Odpowiedzi 907
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jako pierwsze musisz skonfigurować ncs-a

 

Otworzyć program NCS Expert

Profil laden

Expertenmodus

Profil editieren

Passwort: repxet albo rexpet

Nacisnąć FSW/PSW i zaznaczyć ptaszkiem w:

FSW/PSW Trace FSW/PSW i Manipulieren mit FSW_PSW.MAN

OK

Datei Profil speichern

Teraz NCS w Expertenmodus używa FSW_PSW.MAN

 

Wchodzimy w folder C:\NCSEXPER\WORK i kopiujemy plik FSW_PSW.TRC zmieniając jego końcówkę na MAN tak aby wyglądał nastepujaca: FSW_PSW.MAN

Można go zostawić w tym samym folderze lub przenieść np. na pulpit.

 

Teraz bierzemy sie za kodowanie:

 

1. Startujemy NCS

 

2. Otwieramy nasz wcześniej skonfigurowany profil: "Profil Laden" ---> Expertenmodus

 

3. Identyfikujemy nasz samochód przyciskiem F1 "FG/ZCS/FA" a następnie F3 "ZCS aus SG", wybieramy naszmodel samochodu np. E60 i moduł z którego mają zostać zczytanie dane CAS

Po zczytaniu danych naciskam F6 "Zurück" aby zakończyć identyfikację (w tym momencie zostaje stworzony "duży" plik FSW_PSW.TRC w którym nie podejmujemy żadnych zmian!!!)

 

4. Teraz F4 "SG bearbeiten" i wybieramy moduł w którym chcemy dokonać zmian np. CAPPL

 

5. F2 "Job ändern" a z listy która sie pojawi wybieramy "Codierdaten lesen"

 

6. F3 "job ausführen" startujemy zczytanie danych. W tym momencie zostanie zapisany katalog do wcześniej wybranego modułu w FSW_PSW.TRC

 

7. Wchodzimy w folder C:\NCSEXPER\WORK i otwieramy notatnikiem plik FSW_PSW.TRC kopiujemy jego zawartość, zamykamy i otwieramy FSW_PSW.MAN gdzie wklejamy zawartość poprzedniego pliku.

 

8. Robimy zmiany w pliku FSW_PSW.MAN np. Notes w menu telefonu w iDrive

Można pomóc sobie poprzez szukanie tekstu, jest na górnym pasku notatnika, wyskakuje okienko gdzie możemy wpisać szukane przez nas słowo, w tym wypadku "notepad" potwierdzam OK aby wyszywało

NOTEPAD

zmieniamy z nicht_aktiv na aktiv i zamykamy zapisując okno

 

Tak aby wyglądało to tak:

NOTEPAD
          nicht_aktiv

NOTEPAD
          aktiv

Czy ta funkcja działa nie wiem :)

 

9. Wracamy do NCS-a i naciskamy F2 "Job ändern" a w oknie które sie pojawi wybieramy "SG codieren" i O.K.

 

10. Potwierdzam chęć kodowania przyciskiem F3 "Job ausführen" i tyle :cool2:

 

Instrukcja jest krok po kroku wiedz spokojnie dasz sobie radę nawet jak masz ncs-a Po angielsku.

Kolejność jest taka sama.

Jak nie spróbujesz to instrukcja będzie zdawała sie skaplikowana ale tak nie jest.

 

Ps.

Zapomniałem jeszcze dopisać że Kodujesz się na zapalenie, przy zamknietych drzwiach i nie otwierać drzwi podczas kodowania.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Zastanawialem sie ostatnio czy nie ma obejscia na trzymanie dluzej guzika zamykania zeby zlozyly sie lusterka... W E46 zakodowalem te funkcje i tam nic nie trzeba bylo trzymac, to samo z szybami to mnie denerwuje... czy Wy tez musicie trzymac ten guzik przez 3 sekubdy zeby zczelo domykac szyby? Jeszcze jakby tego bylo malo to musze trzynac az sie zamkna do konca bo jak puszcze to stana. Niby z jednej strony to dobrze bo mozna zostawic lekko uchylone szybki jak jest upal i zamknac auto czego nie moglem zrobic w E46 bo domknela je sama... ale tak z ciekawosci pytam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest opisane na pierwszej str.

 

Złożyć/Rozłożyć lusterka przy zamknięciu/otwarciu samochodu

 

przy komfortowym zamykaniu dłużej przytrzymać przycisk zamknięcia w kluczu

 

Moduły: KGM oder TMBT und TMFT

 

BEIKLAPPEN_B_KOMFORTSCHL

aktiv

 

 

Innych opcji nie znam.

 

Ps.

 

KOMFORTOEFFNUNG_FB

aktiv

 

KOMFORTSCHLIESSUNG_FB

aktiv

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jako pierwsze musisz skonfigurować ncs-a

 

Czy to również muszę robić podłączony do auta?

Próbowałem tak na sucho, ale doszedłem tylko do :

 

Otworzyć program NCS Expert

Profil laden

Expertenmodus

Profil editieren

Passwort: repxet albo rexpet

 

i dalej nic nie mogłem zrobić.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To robisz na sucho, pojawia się drzewo i tam naciskasz na FSW/PSW, otwiera się okno i zaznaczasz ptaszkiem.

Możesz poszukać na YT konfiguracja ncs Expert, można zaznaczyć więcej opcji tak jak na filmikach pokazane.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Jest opisane na pierwszej str.

 

Złożyć/Rozłożyć lusterka przy zamknięciu/otwarciu samochodu

 

przy komfortowym zamykaniu dłużej przytrzymać przycisk zamknięcia w kluczu

 

Moduły: KGM oder TMBT und TMFT

 

BEIKLAPPEN_B_KOMFORTSCHL

aktiv

 

 

Innych opcji nie znam.

 

Ps.

 

KOMFORTOEFFNUNG_FB

aktiv

 

KOMFORTSCHLIESSUNG_FB

aktiv

 

Speed dzieki za odpowiedz, zle sie wyraziłem... Ja mam zakodowane KOMFORTOEFFNUNG_FB oraz KOMFORTSCHLIESSUNG_FB, tylko zastanawiałem sie czy nie grzebał ktos moze juz w nettodacie zeby nie było trzeba trzymać dłużej tego guzika w kluczyku po to zeby piątka zaczęła domykać szyby i składać lusterka. Chodzi mi o jedno klikniecie pilota tak jak w trójce E46 i wszystko robi sie bez trzymania.

 

Pozdrawiam

Marek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szukałem ale nic nie ma na ten temat oprócz jednego pytania bez odpowiedzi.

Może coś na angielskojezycznych forach znajdziesz.

 

A udało się komuś ustawić przeciwmgielne z długimi?

Znam tylko ten wpis

FL_UND_NSW_NICHT_GLEICHZ

nicht_activ

Ale on chyba nie odpowiada za to.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano (edytowane)

Poszperam moze cos znajde, gdzies czytalem ze komus sie to udalo...

A tymczasem podwojne miganie awaryjnych, (Rapid Flashing Hazards).

 

 

Modul: LMA

dogrzebcie sie do modulu LMA za pomoca NCS, zczytajcie moduł LMA, w tym momecie NCS zapisze NETTODAT.TRC w folderze work, zróbcie sobie kopie pliku .TRC na wszelki wypadek, otworzcie NETTODAT.TRC w notatniku.

W linijce: B00340500,0010,95,71,00,83,0A,00,51,00,14,53,01,15,59,04,00,00

Zamiencie 95 na 97

czyli ma to wygladac tak: B00340500,0010,97,71,00,83,0A,00,51,00,14,53,01,15,59,04,00,00

zapiszcie ten plik jako NETTODAT.MAN w folderze Work.

Wybierzcie basic functions > coapiCodeSgByNettoDATA ,W pustm polu pod spodem ktore wlasnie pojawi po sie na ekranie wpiszcie NETTODAT.MAN potem wcisnijcie ok.

Gotowe.

Edytowane przez wooboodoo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Super :cool2:

A zrób filmik jak to z przodu wygląda i powiedz czy jest to dozwolone w PL jeśli wiesz.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Wrzucilem filmik jak to wyglada z przodu i z tylu:

 

 

Czy jest to legalne w Polsce? Nie mam pojecia... ale jeszcze nikt nie zwrocil mi uwagi w stanach ze moje awaryjne migaja za szybko albo ze cos z nimi nie tak...

Moim zdaniem sa bardziej widoczne migajac podwojnie ;)

Opublikowano
Rozkminilem nareszcie jak zamieszac w nettodacie z CAS zeby lusterka skladaly sie szybciej... W sumie to jest nawet kilka opcji (predkosci) do wyboru jak ktos jest zainteresowany to moge napisac Jak to ogarnac.
Opublikowano

No to jedziemy... ;)

Sytuacja z edycja NETTODAT wyglada identycznie Jak w przypadku LMA z tym ze tym razem zczytujemy modul CAS.

Otwieramy nettodat.trc w notatniku i zmieniamy te wartosc:

 

http://i1089.photobucket.com/albums/i346/wooboodoo/Touring/4FC98918-6688-42BA-9958-AFDDEF150A9D_zps9u5hhu44.jpg

 

Sa takie opcje:

 

00 - zamykanie natychmiastowe po dotknieciu guzika (razem z centralnym zamkiem)

05 - pol sekundy opoznienia

0A - jedna sekunda opoznienia

0F - dwie i pol sekundy opoznienia czyli standard, ta wartość bedzie w nettodacie jesli nikt wczesniej tego nie zmieniał.

 

Zapisujemy NETTODAT.TRC jako .MAN w folderze work i reszta wiadomo...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znalazłem coś ciekawego na necie co pozwoliło by wreszcie na korzystanie z lusterka obnizajacego się do parkowania.

Jeszcze nie próbowałem ale na weekend będę próbować :D

 

Moduł NFRM lub FRM lub KGM (dla e60), tego jeszcze nie wiem, będę szukać bo temat w dziale E90 znalazlem ale jak dla lusterek w LCI to KGM będzie.

Adres 00341409

Nazwa: FAHRWEG_BORDSTEIN_AUTOM

Wartosc: wert_01 (Hex: 2Bh)

Zmiana: (Hex: 24h) ta wartośćią można dowolnie manipulować aż do uzyskania odpowiedniej wysokości lusterka.

Czyli zmieniamy praktycznie wartość z 43 na 36

43 to (Hex: 2Bh)

42 to (Hex: 2Ah)

41 to (Hex: 29h)

40 to (Hex: 28h)

39 to (Hex: 27h)

38 to (Hex: 26h)

37 to (Hex: 25h)

36 to (Hex: 24h)

35 to (Hex: 23h)

34 to (Hex: 22h)

33 to (Hex: 21h)

32 to (Hex: 20h)

31 to (Hex: 1Fh)

30 to (Hex: 1Eh)

29 to (Hex: 1Dh)

Itd.

Jak daleko można zmieniać każdy musi sam wypróbować

 

 

Ps. I znowu cos ciekawego :D

Zmiana liczby migań migaczami po osiągnięciu manetki

 

Moduł LMA

B 00341500,0010,28,27,28,27,28,xx ,28,27,28,27,28,27,00,00,00,00

 

27 = 1xTippblinken

2F = 3x Tippblinken

33 = 4x Tippblinken

37 = 5x Tippblinken

3B = 6x Tippblinken

 

 

Doppelblinkimpuls Podwójny impuls nogami

 

B 00340500,0010,97,71,08,9D,2A,28,0F,28,0F,00,00,00,00,00,00,00

 

Ps.2 Tylko dla LM1

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

No i bardzo fajnie...

Uwielbiam grzebac w nettodacie ;)

 

Ale czegos nie ogarniam, napisales ze do opuszczania lusterek w LCI w module KGM mozna wprowadzic zmiany wysokosci lusterka podczas parkowania... tak tylko przyszlo mi cos do glowy, majac te opcje w mojej poprzedniej trojce E46 z 2003 roku (facelift) i w obecnej piatce LCI moge ustawiac wysokosc i kat lusterka podczas parkowania tylem po czym zaprogramowac to ustawienie, poza tym moga to byc rozne wartosci dla kluczyka nr 1 lub 2 o ile mnie pamiec nie myli.

Czy nie wystarczy aktywowac funkcji aby moc dowolnie ustawiac kat lusterka?

 

Ja tez cos znalazlem w sieci:

 

Here you go... change the FAHRWEG_BORDSTEIN_AUTOM (AUTO TRACK CURB) & ASP_WEG_BORDSTEIN_AUTOM (CURB ROAD AUTO) value remember its in hex... you need to modify using the NETTODAT...

 

E9X

ECU: NFRM (FRM2) checked on FRM2_E89.C09

Adress: 00341409

Name: FAHRWEG_BORDSTEIN_AUTOM

Value: wert_01 (Hex: 2Bh)

anlieferung (Hex: 24h)

Code:

3414'09 FAHRWEG_BORDSTEIN_AUTOM FFh // relativer Verfahrweg des BF-Aussenspiegels

anlieferung 24h //

wert_01 2Bh // alle

 

 

 

E9X

ECU: NFRM (FRM3) checked on FRM3_E89.C32

Adress: 00340D0D

Name: ASP_WEG_BORDSTEIN_AUTOM

Value: wert_01 (Hex: 2Bh)

Code:

340D'0D ASP_WEG_BORDSTEIN_AUTOM FFh //relativer Verfahrweg des BF-Aussenspiegels

wert_01 2Bh //true

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja nie mam ani pamięci siedzeń ani składanych lusterek a automatyke opuszczania podczas parkowania dokodowalem dodając w FA składane lusterka i mam nadzieję że to ustawienie zadziała bo lusterko schodzi za nisko.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

kolego wooboodoo możesz opisać jak zakodować składane lusterka w e46 bo nie mogę u kolegi tego zrobić próbowałem tak jak w e60 u mnie ale coś nie hula :mad2:

a i chciałbym podziękować dla kolegi speed1211 za pomoc w ogarnięciu awaryjnych strobo :modlitwa:

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Opublikowano

@ speed - ok teraz rozumiem ! :)

 

@ klepa - Postaram sie pomoc, najpierw mam kilka pytan... Jaki dokladnie model i rok produkcji, czy skladane luseterka sa oem czy aftermarket? czy Twoj kumpel dokupil przelacznik z funkcja skladania lusterek i czy w tym momecie one dzialaja manualnie?

Czy dokodowywlales FA $430 i $313 dla skladanych lusterek? Nie jestem pewien czy to pojdzie z E46 biore to z glowy.

 

P.S. Mam pytanko, co to sa awaryjne stroby?

Opublikowano
@ speed - ok teraz rozumiem ! :)

 

@ klepa - Postaram sie pomoc, najpierw mam kilka pytan... Jaki dokladnie model i rok produkcji, czy skladane luseterka sa oem czy aftermarket? czy Twoj kumpel dokupil przelacznik z funkcja skladania lusterek i czy w tym momecie one dzialaja manualnie?

Czy dokodowywlales FA $430 i $313 dla skladanych lusterek? Nie jestem pewien czy to pojdzie z E46 biore to z glowy.

 

P.S. Mam pytanko, co to sa awaryjne stroby?

rok auta to 2002r składanie lusterek działa z przycisku pamieć foteli tez ma auto

i dziś jeszcze dla brata kodowałem e90 światła drl ale nie idzie zakodować nie wiem czemu jak wyjmę kluczyk to nie zapisuje tej opcji TAGFAHRLICHT_ECE

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

E90 jeśli ECE nie działa to trzeba zakodować DRL

ECE jest chyba tylko możliwe od 10.2006 i dodatkowo chyba jeszcze update softu.

 

Moduł FRM

DRL_WERT_DIMMUNG

WERT_01 przyciemnione

WERT_02 mocno przyciemnione

 

DRL_V_GEDIMMT

aktiv

 

Tu inne opcję

DRL_WERT_DIMMUNG

wert_02

DRL_V_GEDIMMT

aktiv

TAGFAHRLICHT_ECE

Aktiv

Corona, ringi

PWM_SL_1_FKT_BL_TFL wert_08

 

E46 Moduł GM5 przed 03/2003 jest to możliwe tylko jeśli lusterka mają funkcję pamieci a po 03/2003 muszą być chyba siedzenia z pamięcią

SPIEGEL_KOMFORT_EINKLAPP

aktiv

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
@ speed - ok teraz rozumiem ! :)

 

@ klepa - Postaram sie pomoc, najpierw mam kilka pytan... Jaki dokladnie model i rok produkcji, czy skladane luseterka sa oem czy aftermarket? czy Twoj kumpel dokupil przelacznik z funkcja skladania lusterek i czy w tym momecie one dzialaja manualnie?

Czy dokodowywlales FA $430 i $313 dla skladanych lusterek? Nie jestem pewien czy to pojdzie z E46 biore to z glowy.

 

P.S. Mam pytanko, co to sa awaryjne stroby?

rok auta to 2002r składanie lusterek działa z przycisku pamieć foteli tez ma auto

i dziś jeszcze dla brata kodowałem e90 światła drl ale nie idzie zakodować nie wiem czemu jak wyjmę kluczyk to nie zapisuje tej opcji TAGFAHRLICHT_ECE

 

Wyglada na to ze nie powinno byc problemu z zakodowaniem ale Jak wszyscy wiemy roznie to bywa.

Tak czy inaczej, nie chce sie madrzyc ale zeby to ogarnac trzeba raczej zaczac od poczatku, podaje linka w ktorym wszystko jest super rozpisane:

 

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=900070

 

Czy jestes w stanie sprawdzic moduly w drzwiach?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.