Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Planuje zakupić swoje pierwsze BMW. Strasznie podobają mi się modele E46... co myślicie panowie o tej ofercie:

 

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m645109840-bmw-3-serie-325i-special-edition-leder-xenon-navi.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr ??

 

Zaznaczam, że to Holandia... nie sądzę, aby był grzebany... niemniej jak wyglądają sprawy mechaniczne przy tym przebiegu jeśli chodzi o silnik/zawieszenie/elektrykę??

Opublikowano

silnik poezja , zawieszenie ? w Holandii mają dobre drogi nawet bardzo dobre ,ale jak teraz nic nie stuka to u nas zacznie , elektryka !! to jest BMW jak nic nie kombinowane to jest ok

 

nr vin

Opublikowano

Właśnie dostałem na maila:

 

WBAEV310X0KL40538

 

Zastanawiam się ostro bo samochód podoba mi się bardzo. W zasadzie to jedyny taki od ok 3 miesięcy.

Czytam i czytam w necie... ile ludzi tyle opinii o silnikach M54B25 jak i samym samochodzie.

Samochód będę oglądał pewnie w sobotę i chciałbym sprawdzić kilka rzeczy m.in.

 

- na jakim oleju śmiga (M54B25 podobno łyka olej)

- oczywiście jak wygląda książka

- generalny stan silnika wewnątrz (Holendrzy myją silniki do sprzedaży... :/)

- ...jak się tym jezdzi...

 

Samochód ma Holdenrski NAP - czyli przebieg gwarantowany i sprawdzany przy każdym przeglądzie. Jest od pierwszego właściciela bo w systemie/internecie można sprawdzić datę ostatniej rejestracji... i jest to 2004.

 

Wyposażenie

 

Składanie Dane pojazdu

Art.

 

Wartość

Numer podwozia WBAEV310X0KL40538

Kod typu EV31

Typ 325I (EUR)

Typoszereg E E46 (4FL)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M54

Pojemność skokowa 2.50

Moc 141

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor STAHLBLAU METALLIC (372)

Tapicerka HIGHLEDER/SCHWARZ (V5SW)

Data prod. 2004-10-11

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S167A ABGASNORM EU4 Norma spalinowa EU 4

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów

S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Poduszka bocz. pasaż. na tyln. siedz.

S2CDA LM RAEDER STERNSPEICHE 136 Obr. BMW, st. le. spr. gw. 136

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny

S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Roleta przeciwsłoneczna tylna

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S435A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S495A 3. KOPFSTUETZE HINTEN Pas bezp. trzypunkt. i zagł. tył środek

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Instalacja tel. kom. z Bluetooth

S650A CD-LAUFWERK Odtwarzacz CD

S692A CD WECHSLER I-BUS VORBEREITUNG Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD I-Bus

S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe

S853A SPRACHVERSION ENGLISCH Wersja językowa, angielski

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Brak obsługi krzyżowej

S880A ENGLISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, angielski

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S930A BERUECKSICHTIGUNG PREISABHAENGIGK. Dummy-SALAPA

 

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy

S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM akumulator w bagażniku

 

Są jakieś szczególne rzeczy w 325i na które warto zwrócić uwagę? (jasne, że jest ich cała masa... i namiastką eksperta nie stanę się w dzień po przeczytaniu 1000 postów... niemniej forumowicze mają gigantyczne doświadczenie)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak wersja angielska :)

Układ kierowniczy masz LL...

Opublikowano

Dzwoniłem do gościa... okazało się, ze jednak nie pierwszy właściciel.

Co znaczy układ kierowniczy LL? Coś ktoś przekładał...? Lampy zmieniane? Mógłbyś kolego rozwinąć temat...?

 

...wychodzi, że też po "dzwonku"... ciekawe czy szyby też wymieniane...

Opublikowano
Jak wersja angielska :)

Układ kierowniczy masz LL...

 

układ kierowniczy tak LL

ale literatura i wersja językowa angielski

przeważnie jest wersja niemiecka a literatura holenderska ,przynajmniej wszystkie jakie sprowadzałem z Holandii tak miały

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jak wersja angielska :)

Układ kierowniczy masz LL...

 

układ kierowniczy tak LL

ale literatura i wersja językowa angielski

przeważnie jest wersja niemiecka a literatura holenderska ,przynajmniej wszystkie jakie sprowadzałem z Holandii tak miały

 

Język Angielski nawet u nas możesz zamówić to nie problem.

Prawdopodobnie jeździł nią obcojęzyczny gość.

Ale kombinowana to jest....

Opublikowano
i drewno zamieniło się w alu

 

Właśnie to mnie zastanowiło....

 

S435A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego

 

gdzie to drewno?

Opublikowano
Wiem z własnego doświadczenia, że ten samochód za naszą zachodnią granicą nie jest wart tych pieniędzy doliczając opłaty. A jeżeli jest kombinowany to tym bardziej się nie opłaca. Jak dobrze poszukasz to za te pieniądze z mała dopłatą znajdziesz fajne e90.
http://i.imgur.com/1eobHTS.png
Opublikowano

Masz rację... tylko, że E90 jest strasznie brzydkie moim zdaniem. Mimo to, też mam ten dylemat... mogę dorzucić 1000E i kupić jakieś E90(niby nowsze, cichsze, bardziej komfortowe). Jednak będzie to początek produkcji, tańsze egzemplarze dostępne na rynku. Więc E46 które mi się podoba vs E90, które mi się ... nie podoba.

 

Cena tego modelu jest dość wysoka jeśli porównasz oferty z Niemiec, Belgii itp... tam można taką kupić za ok 1500-2000E.

Cały problem polega na tym, że w Holandii wszystkie samochody są droższe ze względu na "podatek od luksusu" BPM... stąd wysokie ceny.

 

Nie będę go przywoził do Polski bo mieszkam w Holandii. Jakbym chciał kupić samochód w Niemczech i przywieźć(większy rynek - większy wybór - niższe ceny)... i tak musze państwu zapłacić wspomniany podatek w wysokości 1.636E za ten rocznik. Więc jeśli chce jeździć w Holandii to się taki manewr i tak się nie opłaca.

 

Zdaję sobie sprawę, że przebieg to nie wszytko (choć jest dość duży w porównaniu do innych ofert)... więc i tak jadę go obejrzeć w sobotę. Choć "podświadomie" i tak wychodzi ze mnie "polactwo samochodowe" pt. eeee panie 200tys to prawie trup (...bo wszystkie mają mieć 120-130tys.). Więc... czy te silniki są na prawdę takie dobre? W Polsce miałbym "komfort" z licznikiem ustawionym na 130tys. heh

 

P.S. ... w Polsce widziałem podobne auto za 25000zł... i miało 90 tys ;)

P.S.2 ... wspomniany podatek w 2004 wynosił dla tego auta 45,5 % :/ (w Holandii to dopiero państwo zdziera)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Targuj. Ja za e90 dalem 17.5k euro a chcial 19 :-D moim zdaniem za duzo chce za to e46. na poczatku tez chcialem z de sciagnac ale po przeliczeniu wychodzilo prawie to samo a ile zachodu z papierami a tak to na poczte i 5 min auo na siebie.

🙃🙃

Opublikowano
O gustach się nie dyskutuje, jeśli bardziej Ci się podoba e46:) Masz rację za te pieniądze możesz mieć słabo wyposażone e90 w dodatku ropniaka z początku produkcji. Jak widzę celujesz w benzynę. Nie wiem czy w Holandii można wybierać i przebierać w bezyniakach ale w np w BE jest ciężko znaleźć fajną benzynę.
http://i.imgur.com/1eobHTS.png
Opublikowano

Najwięcej w Holandii jest 316 i 318 z dość dobrym wyposażeniem... w cenach niestety obijających się o 10tysE za e46 z 2003 (bo ma np udokumentowane 90 tys).

O, na przykład takie kwiatki:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m650473771-bmw-3-serie-touring-318i-business.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

 

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m645722409-bmw-3-serie-318ci-executive.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

 

Fakt, nie jestem zwolennikiem ropniaków, poza tym diesel w Holandii odpada... koszty utrzymania są kosmiczne (podatek drogowy).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie szukaj tylko na marktplaats. Wejdz np tu http://www.gaspedaal.nl/ to cos jak wyszukiwarka ceneo ;-) pokaze ci fury z wszystkich serwisow aukcyjnych. Szkoda ze e90 ci sie nie podoba bo za te kase juz bys jakies wyrwal.

P.S niezle ze ci podali vin. Jak wiesz koncowka vinu w nl jest automatycznie meldcode. przez tel czy mail mi podac nie chcieli. Co innego przyjechac i sobie spisac.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nowsze technologicznie ladniejsze szczegolnie z przodu i w xenonie. Mnie sie bardzo podoba. ja szukalem z duzym motorem skora xenonem i koniecznie z navi bo bez navi decha jest okropna. Chcialem jeszcze automat ale byl drozszy wiec kupilem manual. E46 tez ladne. W koncu takie mialem wczesniej ;-) na pewno nie dalbym 10k euro za e46.

🙃🙃

Opublikowano
Uważasz, że jest "o niebo lepsze"?

Zgadzam się całkowicie z kolegą, jak masz tyle kasy to kup sobie e90, tylko z dużym motorem:)

 

Nowsze technologicznie ladniejsze szczegolnie z przodu i w xenonie. Mnie sie bardzo podoba. ja szukalem z duzym motorem skora xenonem i koniecznie z navi bo bez navi decha jest okropna. Chcialem jeszcze automat ale byl drozszy wiec kupilem manual. E46 tez ladne. W koncu takie mialem wczesniej na pewno nie dalbym 10k euro za e46.

Jak będziesz szukał e90 to tylko z navi, nie tylko ze względów na jej możliwości i udogodnienia ale samochód z navi, skórą i xenonem zawsze potem łatwiej jest sprzedać niż zwykłego golasa. 10 tys euro za e46 to przesada i wydanie pieniędzy na marne moim zdaniem. Ale wybór należy do Ciebie :)

http://i.imgur.com/1eobHTS.png
Opublikowano

Więc tak... byłem, oglądałem, widziałem... takie moje refleksje:

 

- w środku bajka prawie - nic nie zniszczone, wszystko działa

 

- tylna prawa żarówka stopu przerywanie sygnalizowała przepalenie w czasie jazdy (może być niestykające przepalone włókno, kostka, żarówka nie dotyka... albo coś na kablach)

 

- przednia szyba wymieniona, na środku nowej odprysk od kamienia

 

- blachy poskładane równo... miernika lakieru nie miałem

 

- samochód ma udokumentowany przebieg... poprzedni właściciel Polak... latał nią do Polski... przez 2 lata zrobił 30 tys... serwisowany w Salonie Skody w Polsce co roku (wcześniej w amsterdamie salon BMW) - ostatnia wizyta 6 tys km temu we wrześniu 2012

 

- ksenony z przodu z nienajwyraźniejszymi szybami (jakby zaparowane, zamglone) + LEDy jako pozycyjne (żarówki od pozycyjnych w środku komory silnika)

 

- 6 tys km temu wymienione tarcze i klocki z przodu, wymieniony olej (nie był on kryształowy... zalane bodajrze 5W40). Z książki serwisowej wynika, że wymieniany był co 30-40 tys km (do 140tys) później co 15-20 tys + zaznaczony long life. Nie ma z tym problemu?

 

- nic nie stuka, nic nie puka, pali za pierwszym razem, nic nie rzęzi z silnika (słychać tylko gwizd po prawej stonie od układu dolotowego)

 

- wymieniana uszczelka pod klapą zaworów (brak śladów aktualnych wycieków)

 

- wymieniane niektóre elementy metalowo-gumowe zawieszenia

 

- zbiera się całkiem całkiem... i tu jedno pytanie: Czy M52B25 wchodzi tak ospale na obroty? Po depnięcu podskakują z opóźnieniem... jak odpuści się spadają gwałtownie o ok 200obr/min po czym delikatnie do 700obr/min ... oscylują ok 2-3 s w okolicach 700obr/min i w końcu się stabilizują... Tak ma być??

 

Jestem na etapie zastanawiania się... spuścił z ceny 300E...

Obawiam się o silnik z 200 tys... żeby nie brał 1l oleju na 1000 km ;) Gość w komisie nie był mi w stanie tego powiedzieć (de facto nie jego w tym interes).

 

Generalnie : moim zdaniem zadbany + wypasione wyposazenie + udokumentowany przebieg + faktury na naprawy/wymiany/elementy ekspoloatacyjne

Minus: silnik który lubi brać olej + cena dość niska porównując 325i z internetu w Holandii (bo i jej przebieg typowo o 40%-50% w porównaniu z tym rocznikiem)

 

Co myślicie Panowie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Xenon dokladany to juz wiesz. Szyba ze wymieniana to nie problem jakbys go kupowal to powiedz zeby ci szybe wymienili bo moze nie przejsc apk jak duze pekniecie i to w polu widzenia (powinni cigo dac juz z nowym apk) silnik dziwne ze nie na full syntetyku. W moim e46 m52b28 obroty nie spadaly tak nisko po odjeciu gazu. Ten samochod ma m54b25 a nie m52.

p.s. Porozgladaj sie tez za 330i

🙃🙃

Opublikowano
p.s. Porozgladaj sie tez za 330i

Wszystko to co opisałeś wygląda ładnie :) ale myślę tak jak kolega powyżej. Chyba za te pieniądze znajdziesz 330i i będziesz bardziej zadowolony po zakupie :)

http://i.imgur.com/1eobHTS.png
Opublikowano
Cena kosmiczna jak za samochód 9 letni i w dodatku z przebiegiem 200k km. Kolega nie tak dawno kupił 330i e90 z 2007r. z Niemiec z przebiegiem 179k km za 11200 EURO (autko naprawdę piękne i w pełnym oryginale). Nic nigdy nie ruszone. A tutaj tylko 2k EURO taniej za przestarzałe auto. Nie wiem, chociaż jeśli mówisz o tym podatku to może ma to sens w Holandii.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.