Skocz do zawartości

problematyczne przepływomierze w m43


jedynakk

Rekomendowane odpowiedzi

Wiele wydajacych sie przyczyn niesprawnosci bierze sie z padnietego przeplywomierza a dokladniej z wytartego opornika w nim

dajesz w gaz a on nie jnedzie to wina ze nie ma sygnalui opornika i ecu dawkuje za duzo paliwa a za maslo powietrza do danej dawki paliwa i na odwrut szarpie zmien przeplywke tylko z dokladnymi numerami wybitymi na przeplywomierzu niech zgadzaja sie wszystkie i jak masz bosha ta nie zamieniaj na simensa i na odwrut to nie zadziala niestety na to mnie nie stac zeby sprawdzic czy to podejdzie ale wiele wwielu rzeczach moge pomuc piszcie postaram sie odpowiedziec i zachecam do studjowania lektury sam naprawiam bmw bo wiele naprawde bzdetnych pytan zadajecie jaki olej jakie cisnienie :pray: :pray: w oponach itd.i jesli ktos Wam daje podpowiedz to sprawdzajcie podpowiedzi i piszcie ze pomoglo czy nie i zdac sprawe musicie sobie z tego ze zadne podpowiedzi nie naprawiom wam bemy na odleglosc w dodatku chyba sie koledzy zgodzicie ze mna

a dzis poprawilem swoj pod palec przylutowalem druta kawalek i go wygladzilem papierem sciernym wodnym 2000 zlozylem palec i ustawilem tertaz chodzi jak nowy opornik posmarowalem smarem miedzianym takim co stosujesz go do hamulcow drucik lutowany nie moze byc dluszy niz sam palec trzeba go wyrownac do dlugosci palca

Edytowane przez jedynakk
jedynakk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wkleiłem Ci linka na elektrodę z tematem zamiany przepływki w ostatnim temacie jaki założyłeś.

Włącz słownik panie bo nie da się tego czytać.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkowniku jedynakk, podziwiam Pana za całą wiedzę jaką Pan dysponuje, za chęć pomagania innym w naprawach, sam wielokrotnie korzystałem z Pana wiedzy wynikającej zapewne z niemałego doświadczenia i uważam, że jest Pan na pewno świetnym mechanikiem. To nie ulega żadnej wątpliwości, dobrze, że na forum są Pana posty i że każdy forumowicz może czerpać z nich wiedzę aby samemu starać się uporać z problemami swojego autka marki BMW:) Proszę jednak, mam taką małą prośbę i nie mam zamiaru Pana urazić bądź coś w tym stylu, niech Pan pisze posty z włączonym słownikiem, albo na Worda wrzucać tekst i kopiować, będzie poprawione, bo po prostu niektóre błędy tak rażą w oczy, że aż czytać nie można. Z całą powagą pozdrawiam i życzę sukcesów w naprawach aut BMW. Z poważaniem, użytkownik Zbyszek__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pisze zawsze ze słowniem bo mam z tym duuuże problemy,żona twierdzi że to dlatego że jezdzę BMW :D

Tu masz coś na temat przepływek co i jak dokładnie sprawdzić.

http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=414365

Reanimowałem kiedyś taką przepływkę i się udało,problemem była jak piszesz wytarta ścieżka oporowa.Wystarczyło przesunąć palec czyli te blaszkę co przesuwa się po oporniku milimetr dalej(od osi w kierunku obudowy)tak by chodził po nowych śladach i się udało.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem przepływkę jak w linku powyżej.

 

Napięcie przy wychylaniach tej blaszki jest takie jak napisano od 0.25 do 4.75V jakoś tak.

Sprawdziłem ten termistor i tu jest coś dziwnego. Sprawdzałem go przy ustawieniu do 20K. Normalnie najpierw na zimnym czyli z 15 stopni było coś ok 1.1 na wyświetlaczu, gdy dmuchałem suszarką natychmiastowo wartość spadała i doszła minimalnie do 0.50, potem jak ostygła znowu dotarła jakoś do 1.1. Robiłem to na wyłączonym zapłonie.

No i teraz rzecz która mnie zdziwiła czyli jak włączyłem zapłon to wskazania znikneły, nie że nie było oporu tylko jakbym w ogóle nie było połączenia. Było za to 3.3V jakoś. Po wyłączeniu zapłonu po jakiś 10 sek pojawiła się wartość 0.8 i powoli rosła. Czy tak powinno być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No i teraz rzecz która mnie zdziwiła czyli jak włączyłem zapłon to wskazania znikneły, nie że nie było oporu tylko jakbym w ogóle nie było połączenia. Było za to 3.3V jakoś. Po wyłączeniu zapłonu po jakiś 10 sek pojawiła się wartość 0.8 i powoli rosła. Czy tak powinno być?

Nie bardzo rozumiem.Wskazania czujnika temp chyba za małe.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem czujnik temperatury bez włączonego zapłonu i wskazania były takie jak napisałem.

Jak włączyłem zapłon to wskazania omomierza znikały tak jakbym po prostu wyciągnął końcówki pomiarowe miernika z gniazd, a następnie po wyłączeniu zapłonu, wskazania omomierza pojawiały się po ok 10sek i wskazywały 0.8. Czyli miernik pokazywał 1.1, włączam zapłon i wskazania znikają, wyłączam zapłon po kilku sekundach i miernik wskazuje 0.8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po przekręceniu kluczyka zamknąłeś obwód i tak na prawdę nie wiadomo co mierzyłeś,obwód rezystora czy sterownika.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.