Skocz do zawartości

E46 Blenda klapy tylnej


kubczyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie, poniewaz moja blenda klapy tylnej w sedanie czyli tam gdzie jest przycisk od bagażnika, czy lampki od rejestracji jest cala zgnita to chce kupic uzywke na allegro. ale czy da się zdjąć polakierowaną obudowę tej blendy? Ona jest chyba na jakiś bardzo mocny klej przyklejona a nie chce zeby moja popękała.

Proszę o odpowiedzi.

Blenda wygląda tak (przykładowa fotka) :

http://img14.allegroimg.pl/photos/400x300/30/41/40/25/3041402513

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w coupe idzie to ściągnąć, ale nie na zimnym bo jest cała masa zatrzasków i trzeba mieć nieludzką cierpliwość aby to otworzyć (ja urwałem z 3 zaczepy)

Darmowa diagnostyka, programowanie - Nowy Sącz i okolice, kontakt PW


Moja galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=173808


BMW E46 320Cd CR EU4 Coupe

Scania 124l 420KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mojej listwie (blendzie) odpadły te metalowe dziadostwa co trzymają żarówke i listwa nadaje sie tylko do wyrzucenia. nie moge nigdzie znaleść blendy do e46 sedan. wszystkie listwy na allego są po lifcie a moja bejca jest przed liftem. gdzie moge znaleść na necie taką używaną listwe do bmw e46 sedan przed liftem? :x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było najpierw sprawdzić w katalogu części bo ta listwa jest taka sama w każdym sedanie przed lub po lifcie, a nawet i w kompakcie.

 

Co do ściągnięcia to jest ona przykręcona na 4 torxy, i o ile pamiętam to nie miałem problemu z jej zdjęciem. Chociaż jej demontaż w TIS'ie jest opisany w dość lakoniczny sposób: release screws and witdraw handle strip somewhat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
w mojej listwie (blendzie) odpadły te metalowe dziadostwa co trzymają żarówke i listwa nadaje sie tylko do wyrzucenia. nie moge nigdzie znaleść blendy do e46 sedan. wszystkie listwy na allego są po lifcie a moja bejca jest przed liftem. gdzie moge znaleść na necie taką używaną listwe do bmw e46 sedan przed liftem? :x

U mnie tez one zgniły ale wstawiłem nowe i jest ok.dlaczego nie chcesz tego naprawić ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie z tego co sie dowiedziałem listwa przed liftem w tym miejscu gdzie są lampki jest płaska a po lifcie elementy oświetlenia są odstające i są wycięcia w klapie... przed liftem tego nie ma. a sam mechanizm od zamka od strony mocowania jest o połowe mniejszy od tych co są po lifcie... tez byłem zdziwiony jak to usłyszałem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja listwa byla juz robiona i elektrykchwilowo naprawil. Teraz jak odpadly mi te blaszki jestem zmuszony kupic druga listwe. Chyba znalazlem juz ja na allegro. Czekam tylko na foto listwy od strony mocowania zeby upewnic sie ze to jest ta...:-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

 

Odświeżę temat.

Własnie dotarła do mnie nowa blenda tylnej klapy do mojego e46 coupe, ponieważ moja była w kiepskim stanie, przycisk otwierania klapy padł, przykręcona była prowizorycznie, bo ktoś przed zakupem auta rozwalił dwa wejścia do śrub.

Mam pytanko, czy można zdjąć jakoś lakierowaną obudowę tej blendy i przełożyć do drugiej? Specjalnie kupiłem czarną listwę, bo mam czarne auto i zauważyłem, że nie jest to kolor 668 black II tylko czarny metalic, a po drugie, w mojej starej listwie jest bardziej zadbany lakier, Tutaj w jednym miejscu jest pęknięcie i nie wiem czy to tylko lakier, czy plastik też, więc wolałbym wymienić tą obudowę, bo chyba mimo zakupu czarnej listwy, i tak czeka mnie malowanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna rozdzielic ale jest to ku rewsko trudne

Zobacz na schematach jak sa bolce rozmieszczone.

Szanse na rozdzielenie bez polamania sa jednak niskie....

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też pomyślałem i już zadzwoniłem do mojego lakiernika, który malował mi klapę. Jutro pokażę mu blendę. Mam nadzieję, że skasuje ok 30zł za pomalowanie :D albo doliczy to już do ceny malowania klapy, chociaż wątpię :P Myślałem, że po boku blenda jest pęknięta, ale to chyba tylko lakier odchodzi. Najwyżej położy się trochę szpachli. Wolę już zapłacić za malowanie niż rozbierać, bo za blendę dałem 90zł z przesyłką, więc nie chciałbym jej czasem uszkodzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba dogadanie z lakiernikiem bedzie własciwym rozwiazaniem.

Jest to nienaturalnie mocno złączone, szkoda ze wykonali to z tak "wielką precyzją" :mad2:

Zapytam z ciekawosci bo pisałes ze przełacznik padł? Mikrostyk ? Wątpliwe, pewnie kable sie przetarły/złamały i przejscia nie było -sam mechanizm jest własciwie nie do popsucia, prosta konstrukcja.

Ewentualnie przy lampce na łaczeniach nie było przejscia bo ten mikrostyk ma mase poprowadzoną przez lampki co jest co najmniej dziwnym rozwiązaniem helmutów. Mogli to prosciej zrobić

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, tak mocno sklejone, dlatego chyba nawet mniej zapłacę za malowanie niż za tak mocny klej, który ponownie skleiłby te elementy na kolejne 10 lat :D

 

Z przyciskiem od samego zakupu miałem coś nie tak. Tutaj (przy zakupionej) zauważyłem, że słychać pstryknięcie, gdy naciskam na przycisk. W starej, którą mam nadal założoną miałem tak, że wystarczyło dotknąć tą gumę i klapa się otwierała. Myślałem, że taki dotyk powinien być. W końcu to BMW i komfort przede wszystkim :D (zaznaczę, że to moje pierwsza auto tej marki), ale po kilku tygodniach od zakupu klapa zaczęła sama się otwierać, tak jak bym naciskał na przycisk. Wyjąłem gumę i zauważyłem, że te styki są bardzo blisko siebie, więc je nieco spiłowałem i było ok. Pojeździłem trochę, dałem klapę do malowania, bo wyłaziły bąble dookoła rejestracji. Odebrałem na drugi dzień autko od lakiernika i jakoś po tygodniu podczas jazdy przestraszyłem się, bo zaczęło coś z tyłu pukać. Myślałem, że ktoś mi załadował jakiegoś biedaka do bagażnika i mi wali w klapę, ale po wyjściu z auta okazało się, że mechanizm zamykania klapy się uruchamia samoczynnie po kilka razy. Wyczytałem, że to jakieś spięcie i, że własnie mogą być kable przetarte. Z początku musiałem zamykać się od środka, żeby podczas jazdy ten mechanizm się nie uruchamiał, bo zapalałą się kontrolka otwartej klapy, później problem zniknął, ale klapy nie mogę otworzyć ręcznie za pomocą gumowego przycisku, tylko z kluczyka i muszę szybko pociągnąć za klapę, żeby ją otworzyć. Pomyślałem, że to wina lakiernika. Rozbierał klapę i coś źle podpiął, gdy składał wszystko do kupy. Kilka dni temu rozebrałem tapicerkę klapy, sprawdziłem kable w przewodzie łączącym klapę z karoserią i wszystko wydaje się być ok.

Listwę i tak chciałem wymienić, bo trzymała się na dwóch nieoryginalnych długich śrubach, które wychodziły aż za listwę bo chyba ktoś ją kiedyś wyrwał z klapy, a nie odkręcił... osłony żarówek były popękane i popalone, a to nieestetycznie wyglądało, więc kasa nie wyrzucona w błoto, bo i tak miałem ją zmienić. Stawiam własnie na przycisk, bo tam nie słychać było nawet tego kliknięcia, a w tej słychać. Jak to nie będzie to, wtedy będę zmuszony rozciąć osłonę kabli które wchodzą z klapy do karoserii i sprawdzić dokładniej kable, bo tam podobno najczęściej się przecierają. Sorry, za tak długi post. Rozpisałem się ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ladnie opisales, tak jak myslalem sam mechanizm byl do odratowania ale Twoja decyzje o kupnie uzywki w pelni rozumiem

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem sam mikrostyk nie psuje się, to prosta konstrukcja pozbawiona słabych punktów.

W 99% problemem są przewody, brak przejścia. Masa idzie przez dwie lampki co daje coś koło 50cm przewodu. Cały pic polega na sprawdzeniu przewodów. Zwykły miernik i jazda. ile razy bralem sie za te listwy tyle razy problemem okazywal sie przewod masowy na wejsciu/wyj do gnijacych lampek tablicy.

Wiadomo ze cala zabawe zaczynamy od spr kostki z klapy :)

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Jutro podłączam nową blende i sprawdzę czy działa. Jeśli nie to będę szukać usterki dalej. Dam znać:-)

 

 

 

Blenda zmieniona i wszystko działa. Z tym przewodem od masy miałeś pewnie rację, bo zauważyłem że nieźle tam już gniło. Teraz tylko pomalować blende, uszczelnić jakimś sylikonem czy czymś, bo tą gąbke nie wiem jak mogli inżynierzy BMW tam wsadzić, ponieważ ona nasiąka wodą i później jest taki efekt, że już klapę raz malowałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.