Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem ze stukami w zawieszeniu przednim znów prawe koło myślałem ze po wymianie gum stabilizatora problem ustał lecz jednak nie zmniejszył sie troche ale nadal jest... Głównie wystepuje on na nierównościach typu łatane drogi dziury pozimowe :) jak i na tzw kocich łbach na deptakach wyłozonych takimi grubymi kamieniami najbardziej słychac je w prawym kole dołownie jakby ktos kopał w podłoge samochodu... Wachacze sprawne koło 4 miesiecy temu wymieniane były sprawdzane na szarpakach poduszka amora ostatnio wymieniana około miesiaca temu firmy lemforder i w ostatnim czasie wymieniałem gumy stabilizatora bo były wyrobione najbardziej ta od strony pasażera... Czy moje denerwujące szapiące nerwy i ucho stuki mogą być spowodowane łacznikami stabilizatora ?? Dodam że od kupienia tego autka zrobiłem 15,5 tys km a łaczniki były wymieniane na bank bo widnieje na nich napis febi :) Dodam jeszcze że podczas tych stuków nie drga kierownica więc krzyżak można wykluczyć..

Czekam na opinie.. Pzdr

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Mogą i najprawdopodobniej będą to właśnie one.

 

Ale zobacz jeszcze czy jak jedziesz i hamujesz lewą nogą, to czy stuki nie ustają.

 

Napisz jeszcze co z przekładnią.

Opublikowano
Przekładnia była regenerowana przez poprzedniego własciciela około 1,5 roku temu dał mi paragon itd bo mówił ze sciagaja podczas jazdy nie było stuków... Jeszcze jest takie wrażenie przy hamowaniu jakby koło było luzne ale to przy takim gwałtowniejszym hamowaniu ale nie bez przesady że hamulec w podłogę...

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Na stacji diagnostycznej gumy i laczniki stabilizatora od razu Ci wykryja. Jesli beda twierdzili, ze sa ok, to prawdopodobnie ktorys wahacz. Wahacze z przodu sa tak ciekawie spiete, ze wrecz naprezone i ja jak juz mialem calkiem konkretne postukiwania to diagnosta dalej twieredzil ze jest wszystko ok. Wypiecie sworznia rozwialo watpliwosci. Mechanik, o bardzo duzym doswiadczeniu w naprawie zawieszenia zdniagnozowal to od razu, ale to byl juz jeden z najlepszych w okolicy. Diagnosta, mimo ze doswiadczony to polegl. Z mojego doswiadczenia diagnosci czesto wskazuja gumy stabilizatora, ale one chyba maja taka "urode", ze troche "pracuja" nawet jak sa sprawne.
Opublikowano
Wachacze niedawno były wymieniane to jak moja pukać jak maja niecałe 6 miesiecy :) Ciągle te wachacze i wachacze ...

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
a co ile powinno sie wymieniać takie łączniki stabilizatora ?? Bo widze że w temacie zapanowała cisza nikt nic nie podpowie

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Chciałbym również przyłączyć sie do tematu. U mnie wystepują identyczne stuki jak u ciebie tyle, że w kole przednim lewym. Już nie wiem co robić byłem u jednego mechanika wymienił mi gumy usztywniające i właśnie łączniki stabilizatora nic nie dało dalej puka. Pojechałem później do serwis bmw powiedzieli że jest luz na końcówce kierowniczej wymienili i dalej puka. Byłem u dwóch różnych diagnostów nie ma żadnych luzów więc co to moze byc? Nie mam juz pojęcia. A w tym serisie BMW powiedzieli że tak juz musi byc :D. Baardzo fachowa obsługa :D pomocy co to moze byc???
Opublikowano
Chciałbym również przyłączyć sie do tematu. U mnie wystepują identyczne stuki jak u ciebie tyle, że w kole przednim lewym. Już nie wiem co robić byłem u jednego mechanika wymienił mi gumy usztywniające i właśnie łączniki stabilizatora nic nie dało dalej puka. Pojechałem później do serwis bmw powiedzieli że jest luz na końcówce kierowniczej wymienili i dalej puka. Byłem u dwóch różnych diagnostów nie ma żadnych luzów więc co to moze byc? Nie mam juz pojęcia. A w tym serisie BMW powiedzieli że tak juz musi byc :D. Baardzo fachowa obsługa :D pomocy co to moze byc???

Znajdż rozgarniętego diagnostę lub mechanika to na pewno znajdzie luz w zawieszeniu. Małego luzu nie sprawdzi się na szarpakach ( chyba że jest już tak duży że strach jest jechać tym autem do warsztatu ).

a co ile powinno sie wymieniać takie łączniki stabilizatora ??

Jeśli wykazują ślady zużycia.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano

Nie tam niemożliwe że tak musi być.. Jechałem z kumplem jego bmw e39 tylko ze benzyniak i cisza była to wiec niech ktoś nieprowadza cie w bład ze tak musi być,,, Jak kupiłem swoj samochód to tez niebyło stuków oprócz jednego wachacza ale po wymianie ustały a po czasie pojawiły sie te własnie stuki..

To co ktos mi powie czy to są łaczniki stabilizatora ?? Bo niewiem ile km sie na nich robi a tak jak pisałem wczesniej były wczesniej wymieniane bo są febiego ..

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
U mnie też było cicho żadnego stuku nic. Teraz po zimie to wyszło i już nie wiem co robić nikt nie potrafi znaleźć tego przyczyny. Mechaniku dobrych jest brak. Dwóch robiło i miało być już po problemie a jednak to samo dalej. Nie wiem chyba już tylko wahacz zostaje bo co innego
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Maglownica u mnie stukała a wszystko inne było OK.

To ustrojstwo jest delikatne w e39 i trzeba ją potrafić zdjagnozować.

A to , że była niedawno "regenerowana" to w zasadzie bez znaczenia.

Rok to aż nadto by znowu stukała.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Ale wiesz co jak byłem z 1,5 miesiaca temu na stacji diagnostycznej sprawdzałem amory itd na szrpakach to sprawdzał mi też magiel bo to dobry znajomy powiedział ze luzu na nim nie ma wiec to nie magiel..

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Ale wiesz co jak byłem z 1,5 miesiaca temu na stacji diagnostycznej sprawdzałem amory itd na szrpakach to sprawdzał mi też magiel bo to dobry znajomy powiedział ze luzu na nim nie ma wiec to nie magiel..

Jak ten twój znajomy sprawdza ci zawieszenie ? Tylko pod obciążeniem na szarpakach czy również bez obciążenia z kołami w górze za pomocą tzw. brechy ?

Pytam ponieważ druga, bardziej prymitywna w dzisiejszych czasach metoda jest bardziej skuteczna, szczególnie na zawieszenie wielowahaczowe .

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie magiel był sprawdzany jednego dnia na trzech stacjach i nikt go nie wskazał.

Jak nie wiiesz czego szukać to nie znajdziesz.

Podobnie jak tuleje wahacza.

 

Ja nie twierdzę , że to u ciebie magiel bo nie widziałem auta < jak bym miał okazję zobaczyc to bym ci powiedział>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Ale wiesz co jak byłem z 1,5 miesiaca temu na stacji diagnostycznej sprawdzałem amory itd na szrpakach to sprawdzał mi też magiel bo to dobry znajomy powiedział ze luzu na nim nie ma wiec to nie magiel..

Jak ten twój znajomy sprawdza ci zawieszenie ? Tylko pod obciążeniem na szarpakach czy również bez obciążenia z kołami w górze za pomocą tzw. brechy ?

Pytam ponieważ druga, bardziej prymitywna w dzisiejszych czasach metoda jest bardziej skuteczna, szczególnie na zawieszenie wielowahaczowe .

 

Brechą sprawdzał wszystko i żadnego luzu z lewej był bardzo mały na dolnym wachaczu bo jest jeszcze org fabryczny... No ale powiedzial ze jeszcze nie do wymiany...

Wiec mogą to byc łaczniki ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Brawa dla tego, który potrafi ocenić stan lekko stukających łączników stabilizatora w tym aucie. Ja bez wyjęcia mam spore problemy.
Opublikowano
A kto tu mówił o sprawdzeniu drobnego luzu łacznika stabilizatora ?? Ja sie pytałeł czy moje stuki to mogą byc łaczniki i tyle :)

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tym zawieszeniu nie ma czegoś takiego jak lekki luz ale jeszcze nie do wymiany.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
A kto tu mówił o sprawdzeniu drobnego luzu łacznika stabilizatora ?? Ja sie pytałeł czy moje stuki to mogą byc łaczniki i tyle :)

Jeśli nie mają luzu to nie łączniki. Bardziej skoncentruj się nad tym lewym wahaczem na którym masz luz. Stuki lubią się przenosić, w moim przypadku było tak że podczas jazdy słyszałem pukanie tylko z lewej strony, natomiast gdy siedziałem jako pasazer stuki słyszałem tylko z prawej strony. A winowajcą okazał się dolny wahacz z lewej strony. Dodam że słyszałem to tylko ja a reszta ,,głuchych'' nie. Niektórzy nawet twierdzili że jestem przewrażliwiony i na siłę próbuję znależć coś do wymiany lub że szukam dziury w całym. Trafna diagnostyka wyeliminowała problem.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
No dobra dobra.. Ale powiem inaczej :) Łączniki wogołe nie były sprawdzane... A umnie jest tak że tylko słychać prawą strone kazdy kto siedzi na pasarzera mówi ale ci tu puka coś a to juz mnie strasznie denerwuje,,, Lewa strona odzywa sie na przejazdach kolejowych takich gdzie tory dość mocno wystają nie są wyrównane asfaltem...

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Ale mówisz ze najlepiej je wyjąc i sprawdzic tak ?? I jak je sprawdzasz wtedy ?? Tak żeby mieć 100% pewność bo wyjąć to nie jest problem nie jest tak duzo roboty jutro bym mógł to sprawdzić tylko żebym wiedział jak je najlepiej sprawdzić bo denerwuje mnie to stukanie a teraz po zimie dziur jest sporo człowiek chce jedną ominąć w drugą wpada

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano

Wyjmujesz i sprawdzasz z jakim oporem porusza się sworzeń. Jak będzie luźny, to zauważysz. Tylko tutaj jest też jedno ale i za każdym razem to powtarzam. Trzeba mieć trochę doświadczenia, bo człowiek, który rzadko takie rzeczy robi będzie miał problemy z odróżnieniem dobrego od złego sworznia. Jak nie masz pewności, to idź do jakiegoś sklepu motoryzacyjnego i poproś o nowy łącznik i zobacz opór stwarza.

 

Łatwiejszym sposobem, ale nie zawsze skutecznym jest bujanie rogiem auta i obserwowanie łącznika. O sposobach typu brecha itp nawet nie wspominam.

 

W tym momencie nie wiem co ci doradzić, poza wymianą prewencyjną. Zobacz czy stuka, ale jak jedziesz z lekko wciśniętym hamulcem.

Opublikowano
A co do sprawdzenia to zerkne dziś jak to wyglada bo na weekendzie byłem w trasie słuzbowym autem i moje stało odpoczywało :) A co do znajomosci mechaniki to spokojnie :) Wójas kiedys był mechanikiem wszystko mi robi jak cos jest nie tak wiec mi pomoże napewno.. Tylko wolalem spytać jak własnie to najlepiej sprawdzić.. Dam znać jak podczas tej jazdy przy hamowaniu..

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.