Skocz do zawartości

F11 przednie i tylne hamulce


marekF11

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedys gdzie wyczytalem ze tylnie hamulce w f11 lapia mocniej niz przednie w pierwszym momencie po to aby nie bylo nurkowania i aby nie zucalo dlugim tylkiem. Po zakupie auta nie mialem zastrzezen do ich dzialania. Wg komputera wymienilem tylne klocki i po tym mam wrazenie ze przy hamowaniu przod wyraznie nurkuje w dol. Co prawda tylkiem nie zuca ale zglosilem to przy wizycie w aso. Powiezieli mi uczciwie ze nie maja jak tego sprawdzic bo maja dwie rolki i takie testy tylko w stacji diagnostycznej.

Co o tym sadzicie? Da sie to sprawdzic? Czy w ogole technicznie jest mozliwe aby hamulce zaczely lapac innaczej nizeli to zaprojektowano?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o awarie w f10 wszystko jest możliwe :)

Na poważnie, tylne faktycznie czasem łapią wcześniej ale raczej przy małych prędkościach (np aktywny tempomat w korku), przy większych hamowanie tyłem jest bardzo niebezpieczne.

Raczej niemożliwe by łapały inaczej, pompą steruje komputer, więc nie może działać inaczej, działa albo nie. Odpowiada też za takie same ciśnienie w układzie bez względu na zużycie klocków.

Z drugiej strony test na stacji kosztuje kilkadziesiąt zł. może warto jak nie daje ci to spokoju.

Większe nurkowanie może mieć wiele przyczyn: lepsza przyczepność na wiosnę po zimowych przyzwyczajeniach, słabe amortyzatory, złe ciśnienie w oponach, nowe klocki z tyłu ale to tylko przez 1-2 km, chyba, że są wadliwe i gorzej hamują, lub są to bardzo słabe zamienniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiekszosc z tego co piszesz sie zgadza. Jednak co do pompy etc. Jezeli by tak bylo to jak dziala tranction control czyli np. Przychamowywanie jednym kolem podczas poslizgu? Musi byc jakis system ktory rozdziela moc hamowania na kazde kolo osobno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

troche pytania z innej beczki - kiedy wymieniales klocki, czy

 

- bylo to robione w ASO?

- czy tarcze tez byly wymieniane? czy raczej ASO zmierzylo tarcze i uznalo, ze tarcza starczy na jeszcze jedna wymiane kolckow?

 

zastanawiam sie, czy BMW w Europie wymienia (rekomenduje wymiane) tarcze przy kazdej wymianie klockow? czy raczej mierza tarcze i szacuja, ze tarcza wytrzyma w sumie dwie wymiany klockow

 

dzieki

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

dzieki za info; tez mi sie wydaje, ze to nie jest potrzebne, ale ludki w US sa oburzeni, ze BMW nie wymienia im tarcz przy pierwszej wymianie klockow w przypadku, gdy maja wykupiona / dostepna opcje "serwisu za darmo"

 

nota bene, kiedy ostatnio sprawdzalem moj X5 pokazywal, ze przednie klocki przejada w sumie ok. 90k km, a tylne 70k km; troche sporo, ale drogi tu troszku inne niz w Polsce

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie mierzyli. Zużyłem 2 komplety klocków na jednych tarczach.

 

@marekF11

Oczywiście, że pompa jest czterokanałowa i każde koło może hamować inaczej, chodziło mi o to, że komputer utrzymuje te same potrzebne w danej chwili ciśnienie bez względu na zużycie. Nie ma tak jak w starych autach, że np. przy zużytych klockach pedał łapał później lub gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Polecacie jakieś zamienniki tarcz i klocków hamulcowych?

Ori tarcze na przód kosztują 2200zł. a np Zimermann'y 300zł. Nawiercane 380zł. ale nie chcę nawiercanych bo mi się nie podobają. Oszczędność zauważalna.

W klockach już nie ma takich różnic cenowych ale jest może coś lepszego niż ori, np EBC Red Stuff?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2200 za dwie tarcze :?: :?: :?: Kogoś już powaliło. W E46 róznica OEM-zamiennik sięgała max 100 proc. ale w F10 to jest dopiero przebitka :duh: :duh: :duh:

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Polecacie jakieś zamienniki tarcz i klocków hamulcowych?

Ori tarcze na przód kosztują 2200zł. a np Zimermann'y 300zł. Nawiercane 380zł. ale nie chcę nawiercanych bo mi się nie podobają. Oszczędność zauważalna.

W klockach już nie ma takich różnic cenowych ale jest może coś lepszego niż ori, np EBC Red Stuff?

 

 

Nie mam zadnego doswiadczenia z F10 w tej kwestii ale zakladalem Zimmermanny do E65 i E60 w przeszlosci i gorszego badziewia nidgy nie widzialem. Mysle ze renomowany producent "normalnych" nie sportowych zestawow sprawdzi sie dobrze. Moze udaloby sie ustalic kto teraz produkuje te tarcze dla BMW i byloby po problemie. Ze swojego doswiadczenia nigdy nie mialem problemow z Textarami lub ostatnio oczernianym ATE.

Podsumowujac - kup uznana marke, unikaj podejrzanie niskiej ceny(podroby) i powinno byc ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie znalazłem zamiennik tylko Zimermanna.

Ori są piekielnie drogie ale naprawdę dobre, przejechałem na nich 56tys i 3 komplety klocków, przy ostrych hamowaniach, wjeżdżaniu w wodę są do teraz w pełni sprawne. Ale już bardzo cienkie, nie chcę zakładać na te nowych klocków, szkoda roboty.

Wymiana całego przodu w aso to ~3600 zł, już mnie to premium trochę denerwuje :I

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Jakiś absurd z tymi cenami.

 

Polityka BMW, stać cię na nowe auto plać jak za zboże za części.

 

Kupowałem tydzień temu tarcze do E60 530d.

 

Tarcza przód 400zł/szt, kocki 610 zł.

 

Oryginał BMW kupione w ASO BMW

 

Z ciekawości cena do F10 530d

 

Tarcze 980zł/ szt

Klocki 650zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd wy macie te ceny. No chyba, że do 520d kosztują mniej. Tarcze komplet przód 1 tys., 550 klocki + czujniki. Ale po zmianie na PK uważam, że są troszkę słabowite. :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Właśnie znalazłem zamiennik tylko Zimermanna.

Ori są piekielnie drogie ale naprawdę dobre, przejechałem na nich 56tys i 3 komplety klocków, przy ostrych hamowaniach, wjeżdżaniu w wodę są do teraz w pełni sprawne. Ale już bardzo cienkie, nie chcę zakładać na te nowych klocków, szkoda roboty.I

Ori hamulce na ktorych auto wychodzi z fabryki sa dobre, ale juz komplet kupiony pozniej w Aso to nie bedzie to samo :nienie: na Twoim miejscu sprobowalbym Zimmermannow, koszt wrecz niewielki w porownaniu z OEMowymi.

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
BMW sprzedaje co akurat ma Raz jest to textar raz ate lub jurid ale to jest inna jakość niż te sprzedawane w sklepach. Ja testowałem to kilka razy mając jeszcze e60. Zawsze kończyło się jednak kupnem oem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.