Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam po dłuższej przerwie wszystkich Kolegów:)

 

Przymierzam się do wiosennych porządków (które zaskutkują też w końcu galerią w sumie niedawno sprowadzonego auta) ale nie wiem do czego zacząć i co sprawdzać.

 

Co do historii auta - 2007 r, pełen serwis, sprowadzona 09.2012 dosłownie 3 dni po grumtownym serwisie w BMW w DE gdzie wymiana oleju, filtrów, płynu hamulcowego. Ten przegląd był przy 124 tys km. Obecnie 139 tys km i chciałbym zrobić gruntowny przegląd. Mam kilka pytań:

 

1) Czy zestaw filtrów Knecht dedykowany do tego auta będzie ok? W zestawie są: paliwa, oleju, kabinowy i powietrza i wszystkie zamierzam wymienić. Ok?

 

2) Jaki zalać olej? Standardowo jeździ na dedykowanym Castrol Magnatec 5W40. Słyszałem żeby zalewać Motula? Czy rzeczywiście jest lepszy? Jeśli tak to jaki kupić?

 

3) Co oprócz standardowych rzeczy sprawdzić?

 

4) Jeśli widzę że odma jest ufajtana w oleju to rozumiem wymiana? Czy wymiana wymaga zakupu samej odmy (allegro to ok 165 zł nówka) Rozumiem że tylko sam ten element jest potrzebny? Nic poza tym?

 

5) Co jeszcze sprawdzić? Koło pasowe (drgań raczej nie wyczuwam choć to może złudne)? EGR? Co jeszcze? Olej w skrzyni?

 

 

Auto było regularnie serwisowane w DE i widzę po rachunkach raczej właściciel nie oszczędzał na niczym. Co ewidentnie Wasszym zdaniem może wymagać wymiany w tym modelu?

 

Będę wdzięczny za pomoc

 

Pozdrawiam

 

P.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Bierz filtry MANN. Z filtrem paliwa KNECHTA czasem są problemy, a poza tym oryginał jest z MANNA. Filtry MANN(powietrza, kabinowy i paliwowy) lepiej pasują. Natomiast filtr oleju MANNA ciężko się zakłada, a KNECHTA lżej.

 

2. Ja zmieniłem Castrola na Motul i wydaje mi się że silnik pracuje bardziej gładko niż na Castrolu. Motul 8100 X-Clean 5W30 z normą BMW Long Life - 04.

 

3. Sprawdzić czy nie cieknie z kolektora ssącego. Podpiąć auto pod komputer.

 

4.Odmę wymienia się co 3 wymianę oleju.

 

A reszta wyjdzie w praniu.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano

Ok czyli zamawiam Motula. Słyszałem już opinie że jest lepszy. 2 razy 5 litrów wystarczy?

 

Co do odmy to nie mam pojęcie czy w ogóle była wymieniana. Widzę tylko że jest wilgotno i ewidentnie na bagnecie też widzę że gdzieś się musi pocić.

 

Kolektor ssący sprawdzę.

 

Co do komputera to nie wyrzuca żadnych błędów - rozumiem że chodzi o odczyt parametrów. Wiem że duże turbo było wymieniane przy 90 tys km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli masz pewność pochodzenia oleju to nie ważne czy Castrol, Mobil czy Motul. Każdy z nich jest bdb. Po prostu Castrol jest często podrabiany, stad negatywne opinie. Ja jeżdżę na Castrolu oryginalnym i jest ok.

Filtry polecam Mann.

Odma jak leci to wymienić.

Sprawdź szczelność automatu, jeśli nie był zmieniany olej, miska z filtrem to polecam to zrobić.

Opublikowano

Filtry zamówione. Olej Motul X8100 wezmę. Chwalą to wezmę:)

 

Zostanie kwestia odmy, koła pasowego, wiem że bywają problemy z kolektorem i z jakimiś klapami (wybaczcie ale nie jestem mfachowcem:) Czy ten przebieg sugeruje że może być czas na te rzeczy?

 

I co z EGR?

 

Mam jeszcze pytanko. Czy lać jakieś preparaty raz na jakiś czas do paliwa np na czyszczenie układu paliwowego czy nie ma takiej konieczności? Kiedyś tutaj na forum ktoś mi pisał że leje i był zadowolony? Czy to pomaga czy nie robi różnicy. A jeśli tak to co zalać.

 

Dzięki za pomoc z góry

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak nie wiesz kiedy była zmieniana odma to wymień. Na 3 wymiany oleju będziesz miał spokój. Koło pasowe jak będzie się kończyć to poczujesz. Pojawią się wibracje i stuki. Jak się nic nie dziej to nie ruszaj.

Sprawdzenie kolektora to sprawdzenie właśnie klapek. Ja miałem około 150tys jak wymieniałem kolektor. Zaczęło cieknąć spod klapek. Zobacz czy silnik pod kolektorem nie jest mokry od oleju. Albo dla pewności zdejmij kolektor i obejrzyj klapki. Jak będą jakieś wycieki to wymień. EGR możesz wyjąć i wyczyścić z nagaru o ile jakiś będzie.

U mnie po wymianie kolektora, odmy, czyszczeniu EGR i intercoolera była znacząca poprawa. Samochód lepiej zaczął się wkręcać na obroty.

A odnośnie paliwa to lać dobrej jakości i nie będzie problemów.

Cały czas jeżdżę tylko na Shel V power i jest ok. Wtryski nie dawno sprawdzałem i parametry w normie. Przebieg 177tys.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

 

Czy taka wymiana jak odma jest do zrobienia tylko w specjalistycznym serwisie czy powiedzmy w dobrej jakości warsztacie?

Opublikowano

Panowie,

 

niestety wyszła moja niewiedza:) i mechaniczna ignorancja. To co mi się poci to nie odma tylko na dole taki przewód (wiem że to stanadardowa rzecz którą się sprawdza przy zakupie 335D). Może wiecie jak to się fachowo nazywa? Widziałem gdzieś na zagraniczych forach też instrukcję wymiany tego.

 

Dzięki za pomoc i proszę się nie śmiać z niewiedzy technicznej:)

Opublikowano

to?

http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=288914&stc=1&d=1248357395

Jeśli tak to potrzebujesz sam przewód 11617812274 plus uszczelka 11618506786

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

Super:) Dokładnie o to chodziło:) A co do odmy to sprawdzić czy widziałbym że cieknie?

Jak się nazywają te części fachowo? Chodzi o tę rurę?

Opublikowano

Przewód powietrza doładowującego.

 

Odmę wymienić jak nie wiesz ile kilosów przelatała.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano
Ta rura to przewód powietrza doładowującego - patrz post powyżej :norty:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano
Na allegro facet się ogłasza i ma 100% pozytywów co sprzedaje same gumowe elemnty tych rur? Warto czy nie warto? O ile ma zamiennik do tego modelu akurat. Widziałem do 318d za 300 zł. Czy gra nie warta świeczki?
Opublikowano
Napisałem do kolegów:) zobaczymy co odpiszą:) Z drugiej strony wymiana samej gumy wydaje się logiczna:) pytanie jaka jest jakość tych zamienników
Opublikowano

Jestem Panowie po przeglądzie. Piszę tak dla przyszłych "pokoleń" co wiedzę mają znikoma jak ja a będą robili takie przeglądy :)

 

Otóż do wymiany:

 

- odma na pewno

- turbo duże - na pewno - wymiana lub regenracja (cena nowego 6580 zł we ASO:-) :cool2: :twisted:

- oringi mocujące rurę powietrza doładowującego (sama rura jest ok) luźne są oringi

- kolektor ssący - po zdjęciu i wyczyszeniu będzie wiadomo

 

 

Przyszłościowo na pewno filtr z pokrywą miski skrzyni biegów.

 

Także wyszły zupełnie inne rzeczy niż miały wyjść:)

 

Jakieś rady apropos turbo i regeneracji?

Opublikowano
Jestem Panowie po przeglądzie. Piszę tak dla przyszłych "pokoleń" co wiedzę mają znikoma jak ja a będą robili takie przeglądy :)

 

Otóż do wymiany:

 

- odma na pewno

- turbo duże - na pewno - wymiana lub regenracja (cena nowego 6580 zł we ASO:-) :cool2: :twisted:

- oringi mocujące rurę powietrza doładowującego (sama rura jest ok) luźne są oringi

- kolektor ssący - po zdjęciu i wyczyszeniu będzie wiadomo

 

 

Przyszłościowo na pewno filtr z pokrywą miski skrzyni biegów.

 

Także wyszły zupełnie inne rzeczy niż miały wyjść:)

 

Jakieś rady apropos turbo i regeneracji?

 

Sprawdzić turbo w serwisie specjalizującym się w naprawach/regeneracjach turbin. Właściwie to czemu stwierdzili, że do wymiany? To było ASO, czy niezależny serwis?

 

Jeśli chodzi o regenerację to z czystym sumieniem polecam turbo tec Jaworzno, wiele turbin widziałem od nich i żadna po regeneracji nie od nich nie padła, choć nie wiem czy w przypadku 335d podjęliby się naprawy.

Opublikowano
Dzwoniłem do kilu punktów i koszta od 800 zł (standardowa naprawa) po 1400 zł (regenerowane turbo jakie mają na półce). Czy do wymiany nie wiem ale na pewno do naprawy do pluje olejem strasznie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.