Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj zanim wyjechałem w trasę dotankowałem się żeby sprawdzić ile wychodzi spalanie w mieście i znowu ujrzałem 14,7 L no i ruszyłem w trasę po Polsce po autostradzie to mogłem potestować ...

Spalanie przy prędkości

180-190 km/h - 9 L

140-160 km/h - 8,3 L

120-140 km/h 7,8 - 8,1 L

Także wydaje mi się że jeśli chodzi o trasę to spalanie jak najbardziej w normie ... ale bardziej martwi mnie dymienie z auta ... mianowicie

Jadąc w jedną stronę przegoniłem auto troszkę na wyższych obrotach żeby dopalić układ wydechowy.

No i najbardziej dziwi mnie to że jeśli auto stoi na postoju i daję w pedał i obrotomierz nawet dochodzi do 4-5 tys obrotów to żadnego dymienia nie ma, tak samo jak jadę a raczej powoli rozpędzając się autem do 170-200 km/h też nie ma dymienia natomiast dymienie występuje w momencie mocniejszego wciśnięcia pedału w podłogę to wtedy jak wcześniej pisałem kopci na czarno i cały czas jak auto ma ciąg ... nawet prosiłem innych mobilków na CB żeby zaobserwowali mój wydech i przykładowo jadąc 150 km/h dałem w pedał do końca to z rury poleciał czarny dym i cały czas się wydobywał a nie jak to w większości auto po modyfikacji przysłowiowy "bąk" na początku i koniec dymienia ...

 

Jutro postaram się przywrócić ustawienia map paliwowych na fabryczne i zobaczymy wtedy ...

bo wydaje mi się że gdyby turbo było walnięte to nie ma większego znaczenia czy auto jedzie czy przyspiesza czy stoi na postoju to turbina i tak pracuje a tu dymienie występuje tylko jak auto ma opór ... ale mogę się mylić ..

 

Jak zawsze będę wdzięczny za Wasze porady i sugestie

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja kiedyś miałem nieszczelnośc przy wyjsciu na wąż z kolanka intercoolera i trz fest dymił.

 

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
katalizator jest ;)

bo podobno w tych autach nie można kata i dpf'a wywalić

 

a dlaczego uważasz, że nie można, hmmm??

Opublikowano

Jestem po modyfikacji map do fabrycznych no i kopcenie ustało teraz tylko kwestia spalania ale to dopiero w przeciągu kilku dni napiszę jak sprawdzę ...

Co do pasku mocy to jest odczuwalny ale myślałem że będzie większa tragedia ;)

Rozmawiałem też z mechanikami i powiedzieli że jak na fabrycznych mapach nie będzie kopcenia to może być że turbo niby dobre ale nie najlepsze ;)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Troszkę przejechałem po modyfikacji map do fabrycznych ...

pierwsza sprawa to spalanie ... w mieście udało mi się zejść do 11,7 L / 100 km także wynik super jak dla mnie ( przyznam że przy jeździe emeryta ;)

druga sprawa kopcenie ... w mieście praktycznie nie występuję ... jedynie w momencie wciśnięcia do końca pedału "delikatny" dymek - przypomnę że mam wyrzuconego dpf'a

Ale niestety brak mocy odczuwalny ;) na autostradach przy 160-180 km/h już nie ma tego przyśpieszenia ... ale coś za coś ...

co do turbiny ... uważam że jednak jest źle zregenerowana ponieważ auto "delikatnie" kopci w chwili ciągu - gdy pedał w podłodze no i to spalanie uważam że lekko zawyżone jest o 1,5 L

ale biorąc pod uwagę cenę turbinki w aso to odpuszczę sobie wymianę ;)

Opublikowano

loko_rav

Wiem że za duże ale każdy mechanik mówi że to albo wtryski albo turbina ... obie kosztowne rzeczy jak wcześniej pisałem ..

obstawiam turbinę ponieważ była regenerowana ( w firmie o której są same złe opinie ) a nie ma mi kto podmienić na kilka dni innej dobrej żeby to sprawdzić ....

co do wtrysków to tutaj zostawiam je na drugim planie ze względu na wzorową pracę silnika pomiary w programach diagnostycznych no i przebieg fabryczny 115 tyś

Opublikowano
Przebieg nie do końca może być wyznacznikiem z uwagi na kilka powodów. Po 1. Zaniedbanie wymiany filtra paliwa 2. Czułość systemu CR na paliwo 3. Wystarczy jedno złe tankowanie + punkt 1 i 2 powoduje uszkodzenia wtrysków. Poza tym nie musisz mieć uwalonych wszystkich wtrysków ,wystarczy że masz walnięty jeden wtrysk i komp jednym wtryskom ścina dawkę innym dodaje aby utrzymać możliwie jak najlepsza prace silnika. Ale jeżeli jest tak jak wspomniałeś ,że prawdopodobnie turbo zostało źle zrobione to wyciągaj i daj na sprawdzenie w innej firmie (mają do sprawdzania turbo maszyny). Wtedy wszystko będziesz miał jak na dłoni.

Używane części do BMW e36 e38 e39 e46 e53 e60 e87 e90 f01 f10 f30

tel .: 731 885 885 Zapraszam :)


http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=39682621

Opublikowano

Też tak pomyślałem no i zadzwoniłem do firmy która w moim mieście Łódź ma opinie w sumie jednych z lepszych to powiedzieli mi tak ...

Za wyciągnięcie turbo 250 zł ( czyli normalna cena, bo tyle biorą mechanicy ) natomiast jak wyjmą to mogą jedynie wizualnie obejrzeć czy nie ma uszkodzeń mechanicznych ... a żeby bardziej określili żywotność czy też prawidłowe parametry to muszą już rozebrać turbinę co wiąże się z kosztami 600-700 netto ponieważ oni jej nie złożą na tych samych częściach co była tylko już nowych ... no to mamy liczmy 700 zł netto ale powiedział mi że w przypadku jakiś luzów na wirniku czy innych uszkodzeń to kolejny etap rozbiórki/naprawy to już 1600 zł netto

także koszty "sprawdzenia" turbo mnie zniechęciły bo nie chciałbym żeby okazało się że TEORETYCZNIE oddam na sprawdzenie i niech mi wyjdzie 1600 + 250 + wat = 2270 zł brutto i okaże sie że jest tak samo bez zmian to sie wkur****

bo za 3700 jest nowa turbo w aso a chłopaszki co u mnie bmw naprawiaja mówią że i tak tych turbin się nie regeneruje bo mało kto zrobi to dobrze i oni mimo ceny zalecają nowe ...

 

wiesz ... gdyby mi ktoś dał gwarancje że to turbo to dałbym te 3700 zł za nowe i tyle .. bo autkiem chce jeszcze polatać pare lat a później dziewczynie zostawić ... tymbardziej że mam je od nowości i wiem co mam ... a później sprzedać za 30 tyś to bez sensu ...

 

tylko nie mają nigdzie u mnie turbo na podmiankę ....

Opublikowano
Żebyś nie mieszkał 600km ode mnie to byśmy wyciągneli moje turbo po naprawie i podmienili wtedy nie byłoby żadnych kosztów. Ciężko określić co to może być ,a faktycznie nowe turbo nie jest w złej cenie. Też słyszałem ,że niby regeneracja nie wiele pomaga w tych turbinach. Mi się do końca to w wierzyć nie chce ,bo po co wtedy robić w ogóle regeneracje.

Używane części do BMW e36 e38 e39 e46 e53 e60 e87 e90 f01 f10 f30

tel .: 731 885 885 Zapraszam :)


http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=39682621

Opublikowano
Jeśli Twoje e61 jest w automacie to spalanie 11,7l wydaje mi się normalne w dużym mieście. A wartości podane przez Ciebie z ostatniej trasy, chyba już całkiem ok. Ja mam podobne w swojej.
  • Zarejestrowani
Opublikowano
nie chcialbym Was smucic, ale te "nowe turbo" ktore kupujecie w ASO to turbo regenerowane fabrycznie tak samo jak dwumasy... nie mowie ze wszystkie ale 70% tego co jest w ASO to czesci po regeneracji tyle ze z fabryczna gwarancja

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

loko_rav

Dziękuje za miłe słowo u mnie w łodzi żaden mechanik nie dysponuje żywą turbiną ....

_dex_

tak to jest e61 automat ... spalanie 11,7 OK ale to było 'muskanie' gazu ... przy dynamicznej jeździe 14-15 L także ....

dziqsek

możliwe :)

Opublikowano
U mnie już jest przyczyna wysokiego spalania ,dziś dostałem telefon z informacją że 3 wtryski są do naprawy rozpylacze i podkładki. Także jestem w miarę zadowolony ,bo nie będzie tak drogo jak się bałem :) z tej okazji dokupiłem oryginalny kompletny rozrząd ,nową uszczelkę pokrywy zaworów oraz miski olejowej oraz nowy czujnik ciśnienia CR i zawór CR. Także w następnym tygodniu zakładam wtryski ,czujnik i zawór i zobaczymy jak będzie wyglądało spalanie.

Używane części do BMW e36 e38 e39 e46 e53 e60 e87 e90 f01 f10 f30

tel .: 731 885 885 Zapraszam :)


http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=39682621

Opublikowano

loko_rav

No własnie jaka cena takiego zakresu napraw z częściami ...

i przypomnij mi jeszcze jakie Ty masz spalanie u siebie i po czym doszedłeś do wniosku że to mogą być wtryski ?

Opublikowano
Spalanie miałem różne od 11-14l nawet czasem 15l /100km. U mnie przy odpalaniu przez chwilę telepało autem i sprawdzałem korekcje w DIS'ie. Koszty po znajomości z małym rabatem 1650zł za 3 wtryski naprawione(1500) i 3 sprawdzone(sprawdzenie 50zł).

Używane części do BMW e36 e38 e39 e46 e53 e60 e87 e90 f01 f10 f30

tel .: 731 885 885 Zapraszam :)


http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=39682621

Opublikowano
Żadnej radości tylko większe wkur**** :[ Nic kompletnie nic się nie zmieniło po naprawie wtrysków dalej spala 11,5-12,5l/100km dalej jak delikatnie ruszam do to 1000obr ją trzęsie na zimnym oraz dalej po odpaleniu ją telepie delikatnie. Moc jest nie mogę tego powiedzieć ,ale reszta doprowadza mnie do szału. Najgorzej ,że w komputerze coś mi się pochrzaniło i nie mogę się połączyć ani DISem ani INPA z BMW. A na wyjazdach do warsztatu stracę majątek ,a w tym warsztacie ponoć najlepszym w Szczecinie to ja mogę im więcej powiedzieć o moich problemach niż oni mi. Także jestem załamany i strasznie zły.

Używane części do BMW e36 e38 e39 e46 e53 e60 e87 e90 f01 f10 f30

tel .: 731 885 885 Zapraszam :)


http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=39682621

Opublikowano
Żadnej radości tylko większe wkur**** :[ Nic kompletnie nic się nie zmieniło po naprawie wtrysków dalej spala 11,5-12,5l/100km dalej jak delikatnie ruszam do to 1000obr ją trzęsie na zimnym oraz dalej po odpaleniu ją telepie delikatnie. Moc jest nie mogę tego powiedzieć ,ale reszta doprowadza mnie do szału. Najgorzej ,że w komputerze coś mi się pochrzaniło i nie mogę się połączyć ani DISem ani INPA z BMW. A na wyjazdach do warsztatu stracę majątek ,a w tym warsztacie ponoć najlepszym w Szczecinie to ja mogę im więcej powiedzieć o moich problemach niż oni mi. Także jestem załamany i strasznie zły.

 

Koniecznie podłącz się pod kompa. Wróć do gościa niech ci sprawdzi gratisowo jeszcze raz te wtryski może coś spieprzył. Na Twoim miejscu podjechałbym do dobrego warsztatu zajmującego się tylko układami paliwowymi diesla najlepiej boscha. Niech Ci sprawdzą cały układ paliwowy od a do z.

A przypadkiem nie robiłeś jakiejś modyfikacji podniesienia mocy lub wywalenia dpfa? Jeśli tak to zacząłbym właśnie od tego.

Opublikowano
Przed zakupem auta był robiony eco chip jakieś 7 km i 35Nm także nic specjalnego i auto jeździło bez problemu. Dopiero po jakimś czasie pojawiły się problemy. Samochód był na regeneracji wtrysków w serwisie Boscha. Wtryski wykręcałem i wkręcałem sam ,bo zajmuję się mechaniką. Muszę podjechać do jakiegoś innego warsztatu ,bo jedyna rzecz jakiej nie wymieniłem jeszcze to zawór na CR. Muszę go jutro wykręcić i obejrzeć ,pod kompem pojawia mi się błąd smooth running czyli zbyt duża dawka paliwa. Myślałem ,że to wina wtrysków i czujnika CR ,ale teraz wydaje się że to musi być zawór CR ,bo wszystko inne było sprawdzone (6 wtrysków 3 naprawione) lub wymienione (czujnik Cr)

Używane części do BMW e36 e38 e39 e46 e53 e60 e87 e90 f01 f10 f30

tel .: 731 885 885 Zapraszam :)


http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=39682621

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie jak narazie najmniejsze spalanie 11,8 a przy normalnej jeździe na klimie ( normalna w sensie czasem pocisne ale nie zawsze ) 12,8 i tyle chyba już będzie także odpuszczam wymiany turbin itp .... jeszcze tylko jade na hamowanie żeby sprawdzić czy rzeczywiście mam fabryczne 218 ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.