Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Was koledzy,

 

piszę tutaj, bo w sklepach każdy ma jakieś inne doświadczenia, różnie podpowiadają i trochę mi mącą w głowie.

 

mam BMW e46, benzyna, 118 koni.

 

Czeka mnie wymiana tarcz oraz klocków na przodzie - samochód mam dla siebie, przynajmniej jeszcze 2 lata - tak szacunkowo zrobię na nim jakieś 16 do 18, 19 tyś w tym czasie max. Potem chce wymienić ten model na młodszy. Jeżdżę tym samochodem stosunkowo bardziej rekreacyjnie i raczej spokojnie.

 

Zastanawiam się nad tarczami Zimmermana i ATE ale z drugiej strony tak sobie myślę, czy warto na taki okres kupować takie tarcze i odpowiednio lepsze klocki. Może wystarczy TRW lub Bosch za 115-130 zł i do tego jakieś klocki do 130 zł? Tutaj nie mam koncepcji jakie klocki.

 

Co sądzicie Panowie?

 

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie :) :)

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Opublikowano

Moim zdaniem lepiej wydać troche kasy i kupić jednak te lepsze jakosciowo czyt. Zimmermany ponieważ:

-Napewno lepszej jakosci

-Masz pewnosc ze Ci sie nie pokrzywią przy normalnej eksploatacji

-lepsze tarcze i klocki nie brudza tak alusow

-przy sprzedaży zawsze mozesz nadmienic ze wstawione sa tarcze i klocki lepszej firmy

-No i na BMW sie nie oszczedza : P

Opublikowano
pamietaj że chytry 2 razy traci :) a skoro chcesz jeszcze 2 lata jeździć to różnica nie bedzie kosmiczna tego, a to twoje bezpieczenstwo :)
szukam
Opublikowano
kup klocki i tarcze odpowiadające twojemu budżetowi. Przy tak niskim przebiegu uważam że nie ma potrzeby inwestować w drogie klocki i tarcze tym bardziej że napisałeś "Jeżdżę tym samochodem stosunkowo bardziej rekreacyjnie i raczej spokojnie". W ciągu roku przejeżdżam od 35 do 40 tyś km, mam założone klocki, tarcze TRW i nie narzekam. Your choise :cool2:
Opublikowano
Ja śmigałem na "Boszu" przód i tył. Ostatnio coś mnie podkusiło i na przód tak celem eksperymentu założyłem kloce Meyle - błąd - hamowanie zdecydowanie słabsze :D
Opublikowano
Pierwsza rzecz jesli twoja placa wynosci minimalna to wiadomo czlowieka nie stac zbytnio jesli ma wiele innych rzeczy rachunkow i na utrzymanku kogos ;/ wtedy szuka sie czego taniszego i dobrego , jesli w ciagu dwoch lat zrobisz 20 tys to co to jest ;O to ty prawie nie jezdzisz :D hehe ale mniejsza z tym na przod polecam ci TRW nie sa najgorsze wrecz przeciwnie , za 390 zl z klockami na przod bedziesz mial a na tyl trw kupisz meyle kupisz , ATE takze , mkiado no wiele wiele 110 zl za sztuke a na przod TRW komplet masz juz za 390 ;)
Opublikowano
Ja u siebie założyłem tarcze i klocki Textara zakupione w sklepie reklamowanym na forum. Cały zestaw spisuje się znakomicie i szczerze mogę polecić.
Opublikowano

Dzięki Panowie, cieszę się że jest takie forum gdzie można dostać mądre opinie od tylu użytkowników BMW :) :) :)

 

Raczej na bezpieczeństwie nigdy nie oszczędzałem także nawet kusiły mnie Zimmermany i właściwie nawet byłem zdecydowany je kupić ale właśnie ze względu na tą rzadkość jeżdżenia moją 3jką pomyślałem, że może warto zastanowić się nad czymś także dobrym a nieco tańszym stąd pomysł TRW - choć sprzedawca doradzał zamiast tego Boscha (o dziwo tańszego).

 

Jeśli chodzi o wałkowanie to, sorry tzn. szukałem ale może za mało i nie znalazłem tematu odnośnie tego jakie warto założyć tarcze i klocki do BMW by były dobre i nie "przepłacone" (w sensie że sprzedam auto i nie wykorzystam ich nawet w połowie) gdy się nie za dużo jeździ.

 

Ostatecznie myślę, że zdecyduje się na TRW. Mam nadzieję, że to będzie dobry wybór :)

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Opublikowano
Mi po roku Zimmermany (zwykłe) się pogięły więc nie polecam - jazda tylko i wyłącznie miasto, żadnych awaryjnych hamowań...
http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano

Dasz sobie rękę odciąć, że po założeniu na piasty miały bicie mniejsze niż 0,05mm ??

Niestety w większości przypadków pogięcie tarcz przy normalnej jeździe następuje z winy błędnego zamontowania/krzywych piast etc.

O czym większość ludzi nie ma pojęcia. Ciekawe ilu z was miało robiony pomiar bicia tarczy tuż po montażu przez "mechanika".

To powinno być wykonywane zawsze jeśli bierze się za to pieniądze...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dasz sobie rękę odciąć, że po założeniu na piasty miały bicie mniejsze niż 0,05mm ??

Niestety w większości przypadków pogięcie tarcz przy normalnej jeździe następuje z winy błędnego zamontowania/krzywych piast etc.

O czym większość ludzi nie ma pojęcia. Ciekawe ilu z was miało robiony pomiar bicia tarczy tuż po montażu przez "mechanika".

To powinno być wykonywane zawsze jeśli bierze się za to pieniądze...

 

Nadgorliwość gorsza od faszyzmu, jest takie powiedzenie. 9/10 klientów warsztatów nie jest "gotowa" na dodatkowe koszta bo im piasta bije 0,06mm. Po założeniu nowych tarcz kierownica 'nie kopie' znaczy jest dobrze. I tyle interesuje klienta, dodatkowe koszta? Pewnie warsztat szuka jelenia. Tak myśli większość.

Dlatego większość warsztatów się nie wychyla i robi to co im zleca klient bez dodatkowego szukania dziury w całym.

 

A druga strona medalu jest taka, że u nas wszyscy są specjalistami od wszystkiego, do warsztatu jedzie się jak już wyczerpie się wiedzę z internetu, szwagra i kolegów pracy. Kto by tam jeździł z wymianą tarcz do kogoś mądrzejszego. ;)

Opublikowano
No tak, tylko powiedz to komuś kto zjechał 4 komplety tarcz w przeciągu pół roku, bo mechanik był idiotą i nie wpadł by przy 4 komplecie sprawdzić, czy coś nie tak z autem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No tak, tylko powiedz to komuś kto zjechał 4 komplety tarcz w przeciągu pół roku, bo mechanik był idiotą i nie wpadł by przy 4 komplecie sprawdzić, czy coś nie tak z autem

 

Powiedz klientowi który przyjechał na wymianę tarcz/klocków za które zapłacił parę stówek, że ma do wymiany piasty po 300zł/szt i albo je wymieni albo zajedzie tarcze. I że wymiana /robota/ zamiast kosztować 'x' bedzie kosztować 3-4x. Większość zrobi tak... :duh: i odjedzie szukać "uczciwego" warsztatu który nie będzie zadawał trudnych pytań klientowi i podwajał/potrajał kosztów. U nas CCC, a dobry fachowiec to tani fachowiec.

Opublikowano

Wydaje mi się, że trochę przesadzasz.

Wg mnie wystarczy uczciwa informacja, że przekroczone są bicia założone przez producenta tarcz i może to spowodować pokrzywienie tarczy.

Nikt nie ucieknie jak usłyszy tą informację ani nie ma obowiązku robienia z tym problemem czegokolwiek, to już jego wybór.

Informację o dopuszczalnym biciu znajdziemy nawet w pudełku z chińskimi tarczami, więc nie wiem w czym problem by pokazać to klientowi i pokazać jakie ma bicie.

Usługa wcale nie musi być droższa bo wykonanie takiego pomiaru to pryszcz a jest szansa na dodatkową robotę.

 

Tak powinno to wyglądać w "profesjonalnym" warsztacie, bo to jest robota wykonana zgodnie ze sztuką. Niestety u nas utarło się, że mechanika pojazdowa zawsze musi być na "sztukę" :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak powinno to wyglądać w "profesjonalnym" warsztacie, bo to jest robota wykonana zgodnie ze sztuką. Niestety u nas utarło się, że mechanika pojazdowa zawsze musi być na "sztukę" :lol:

 

Większość właścicieli pojazdów tak je dokładnie traktuje "na sztukę". /ogólnie rzecz biorąc/

Opublikowano
Pewnie jakby mechanicy nie oszukiwali ludzi ciągle to w momencie kiedy mówią że trzeba coś zrobić dodatkowo ludzie by im wierzyli...

 

 

Coś w tym jest, bo jednak ludzie się trochę zniechęcają jak słyszą przyjeżdżając na warsztat z 1 rzeczą, że już kolejne czekają w kolejce do zrobienia. Z jednej strony to koszta, więc ciężko się dziwić z drugiej ta podejrziwość, że może warsztat coś kombinuje i chce jeszcze wyrwać trochę kasy. Osobiście, jak pewnie większość z Was zawsze szukam warsztatu polecanego..

 

Mam do Was jeszcze koledzy pytanie, bo wczoraj pisałem że ostatecznie zdecyduje się na TRW, dziś jeszcze sprzedawca (inny, który na 2 tarczach i klockach TRW dał mi cenę o 30 zł niższą, także jak za same tarcze i klocki to dość duża różnica w cenie), proponował mi Boscha.. o dziwo tarcze i klocki na całości tańsze o ponad 40 zł... mimo że wydawało by się że Bosch byłby lepszy od TRW... ale cena.. hm.. z drugiej strony droższe TRW powinny być lepsze. Co sądzicie? :)

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Opublikowano

Jak nie chcesz Zimmermann to wez od biedy te TRW. Moim zdaniem jedyne co Bosch robi dobrze to wycieraczki, a i z tym bywają problemy xD.

 

(zara zbiegnie się grupa napinaczy bodygardow Boscha i beda mnie karcic. Ale to tylko moje zdanie ^^)

Opublikowano

Ja mam tarcze bosha już jakieś 30 tys km i nie mam żadnych problemów. Nie raz zdarzyło mi się bardzo ostro hamować, wiele razy z rzędu z dużych prędkości.

Z klocków też nie raz dymiło a tarcze mają się dobrze. Co do klocków bosha, to nie wypowiem się, bo nie jeździłem.

Klocki TRW są wg mnie bardzo słabe.

Opublikowano
Mowie ze najlepszy wybór to Zimmermann, ale jeslu nie chce wydac kaski na to to niech kupi zestaw tarcze TRW i klocki ATE. w miare to sie bedzie spisywać. no i nie powinny piszczec.
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
ja zalozylem komplet firmy PAGID (tarcze, klocki, reczny), jak narazie po 5000km nie mam zastrzezen ani problemow :cool2:

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.