Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam posiadam bmw e39 2.0 m52 na pojedynczym vanosie, posiadam rowniez silnik m54 2.2 chcialbym pewnego dnia wrzucic m54 do swojej e39 ,moje pytanie co trzeba zmienic przy takiej zamianie z gory dziekuje
Opublikowano
nie w iem czemu wal musialbym zmieniac z dyferencjalem jest to polaczone ze skrzynia biegow a ta wydaje mi sie ze bedzie pasowac. Mam taki pomysl tylko nie wiem czy takie cos jest mozliwe np silniki budowa sa praktycznie takie same w m54 gaz jest za pomoca potencjometru a w m52 na lince a jakby wsadzic kolektor ssacy z m52 razem z przepustnica , przeplywka i filtrem powietrza , reszta zostaje z e39 tzn. wsadzam silnik m54 goly slupek zakladam kolektor ssacy od m52 .zamieniam kolo z visko na pompie wody z m52 na m54 prosze o wyrozumialosc
Opublikowano
Z tego co wiem kolektory nie pasują zamiennie, trzeba przerobic mocowanie. Jak chce kolega wysterowac czujniki m54 wiążką i kompem z m52 ?

Xdrive

Koder

Opublikowano
Najtaniej i najprosciej chyba sprzedac m54 i kupic m52. Jak zmieniac to od razu na 2.8 ale wiem ze wtedy potrzeba kolektor dolotowy i przeplywke czyli najlepiej caly dolot. Wydech tez sie rozni w 2.8 od mniejszych r6. Zadzwonilbym do kogos, kto swapuje takie silniki na codzien i zapytal o szacunkowe koszty przy obydwu wariantach. No chyba, ze silnik zmieniasz tylko po to, zeby miec mocniejszy, wtedy najlepiej sprzedaj auto bez swapowania, silnik tez sprzedaj i kup inna e39 :)
Opublikowano
wlasnie chodzi o to ze nie chce jej sprzedac jest po remoncie zawieszenia i polozony nowy lakier poprostu pytam sie na przyszlosc jak by mi padl silnik m52 ma juz troche przejechane 280 000 fakt chodzi idealnie rowniutko dlatego interesuje mnie jakby w przyszlosci wrzucic ten silnik m54( nigdy nie robilem takiego swapa jedynie co zmiana na taki sam silnik) to co po kolei musialbym zmienic z gory dziekuje za pomoc. komputer tez moglbym wrzucic od m54 plus jakos dopasowac kolektor ssacy czy jest taka mozliwosc??
Opublikowano
no wlasnie wymienie wiazke ,komputer ,ews ,wisko z kolem zaloze od m52 kolektor ssacy od m52 razem z dolotem czy taka zamiana jest mozliwa i zda egzamin nie wiem tak mi sie wydaje ,przeciez te silniki praktycznie niczym sie nie roznia pytanie tez czy wtryskiwacze dadza rade (przepraszam ale nie mam polskich znakow na klawiaturze)
Opublikowano

Wiesz.. najlepiej to znajdź kogoś kto taki swap robił bo ciężko powiedzieć. Temp pracy te silniki mają identyczną albo bardzo mocno zbliżoną. Tak samo z pozostałymi częściami lepiej się dopytać kto taki swap robił. A dyfer jak wcześniej pisałem ma pewnie inne przełożenia więc może już być lipa. A jeśli chcesz to tylko uruchomić aby chodziło to nie ma sensu.. Albo pogorszysz osiągi albo nieznacznie polepszysz. Kto wie jak z wydechem. Pewnie sondy lambda trzeba powymieniać.

 

Jakieś przeróbki itd. Lepiej wtedy zostać przy swoim silniku. Tak jak kolega pisał wykonaj jakiś tel do firmy co się takim czymś zajmuje. I się zapytaj jakie graty musisz zgromadzić.

Opublikowano
wlasnie nigdzie nie moge znalezc czy ktos robil swap takich silnikow jezeli chodzi o dyfer z walem plus wydech to tez nie jest problem jezeli chodzi o wymiane chodz mi jedynie o wymiane silnikow co wystarczy zamienic zeby to dzialalo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawa jest bardziej skomplikowana niż się może wydawać.

Chłopak z forum 5er jakiś czas temu zmieniał m52 na m52tu i miał sporo problemów. W przypadku m54 może być więc podobnie.

Swap wykonywał nie jakiś Henio w stodole, tylko znany w środowisku PUZ.

 

Moim bledem bylo to,ze nie kupilem takiego samego motoru z 97r (klopotow by nie bylo wcale z calym swapem),przy tym co mam jest cala inna wiazka do komputera,inne weze do chlodnicy,inny kolektor,inna przeplywka,inna obudowa termostatu z czujnikiem,4 sondy a ja mam dwie.Teraz musze sie udac do magika ktory zajmie sie elektryka bo jet tego troszke i przez to,ze silnik jest z 2000r i jest to anglik czesc kostek i innych czujnikow jest inna i z innej strony.Taki swap to nie jest prosta i latwa sprawa,a na pewno nie tania.

 

Z tego co jeszcze pisał w temacie, długo musiał walczyć z ogarnięciem elektryki bo cały czas wychodziły jakieś kwiatki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.