Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może coś podpowiecie, moje błędy z inpy:

 

http://imageshack.us/a/img401/8761/1111oza.png

 

http://imageshack.us/a/img14/369/26798010.png

 

http://imageshack.us/a/img594/4906/21148833.png

 

 

błędy z inpy to chyba:

- czujnik ruchu iglicy

- coś z klimą (działa dobrze)

- jakieś dodatnie odchylenie podczas ciśnienia doładowania.

 

Niezbyt wiem co z tym zrobić, co sprawdzić, poradzcie coś...

Opublikowano

Tak pierwsze to wtrysk sterujący ... Drugie to przekaznik klimy , a trzecie to regulacja turbo czyli zaworek podcisnieniowy do wymiany ....

Skupilbym Sie na tym ostatnim jeśli błąd po lądowaniu powraca x wymień a nie poznasz auta ...:)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

TC wlasnie mi zamula strasznie, od 3 tysiecy obrotów dopiero ciągnie... drogi interes ten zaworek podciśnieniowy turbo? Chodzi o ten?:

 

http://images46.fotosik.pl/181/a932b25d2762590b.jpg

 

Podobno to taki sam zaworek jak ten numer 1 poniżej od EGR, a EGR można zaslepic i wziasc go wtedy do trubo:

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/z/d/11.png

 

wtrysk sterujący - czytałem coś o jakiejś wtyczce... ale niezbyt kumam

 

klima działa mi poprawnie, wiec nie wiem czemu jest problem :/

Opublikowano
Te co pokazales nie jest zaworkiem, tylko czujnikiem cisnienia doladowania. Mozesz tez wyczyscic profilaktycznie.

Ten o ktorym mowa wyglada jak ten od EGR tylko jest po drugiej stronie silnika, kolo turibiny, za akumalatorem cisnienia.

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/s/c/66.png

Czyszczenie w przypadku takiego błędu nic nie da , ponieważ błąd wskazuje na elektrycznie niesprawny zaworek ....

Nie wiem jak teraz ceny w pl ale około 200 zl i tylko nowy ale tak jak mówisz możesz go zamienić z zaworkiem egr bo tak samo wygląda jak pokazales na schemacie egr

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Nie musisz zaslepiac EGR zeby zabrac mu zaworek, tym bardziej jak podmieniasz.

Po prostu podmiec. EGR mozesz zaslepic nawet teraz. Wystarczy waz sciagnac z gruszki, zagiac i zabezpieczyc np opaska zaciskowa zeby sie nie odgial.

Opublikowano
tylko ten uszkodzony wstaw na miejsce tego od EGR. A nie że go w ogóle wyciągniesz :D zamień je miejscami, wtedy od razu bedziesz miec zaslepiony EGR bo zaworek padnięty, oraz przy turbo bedziesz miec sprawny zaworek.
szukam
Opublikowano

bajecznie :D może w końcu auto mi się ożywi :)

wymienie jeszcze przy okazji wszystkie wężyki podciśnienia na SAMCO 3mm (już zamówione) i przeczyszczę oraz zaślepię EGR. Jak starczy czasu to może i kolektor przeczyszcze i dławik ze sprzęgła zdejmę.

Zamówiłem też już wszystkie filtry: kabinowy, powietrza, odmy, oleju, paliwa, bo i 10 tyś już pykło...

 

Doczytałem się na forum że te zaworki ciśnienia od turbo i EGR można dostać po 130 zł na allegro. Jak już wyjmę ten zaworek od turbo i EGR to idzie jakoś sprawdzić czy są one sprawne? Mam nadzieje, że ten od EGR będzie działał poprawnie...

Opublikowano

Pozostały więc jeszcze dwa błędy:

 

- czujnik ruchu iglicy / wtrysk sterujący

- coś z klimą (chociaż działa dobrze) sterownik

 

odnośnie tych błędów też coś podpowiecie? W przypadku czujnika ruchu iglicy wtrysku sterującego, to doczytałem się, że nie jest to jakiś bardzo poważny błąd, ponieważ w przypadku padnięcia wtrysku sterującego, jego role przejmuje pompa. Nowy wtrysk sterujący Bosha to wydatek 500 zł, tak więc dosyć sporo... Rozumiem że muszę zdjąć kolektor dolotowy i zmieżyć rezystancje na wtyczce wtrysku sterującego?

Opublikowano
Pozostały więc jeszcze dwa błędy:

 

- czujnik ruchu iglicy / wtrysk sterujący

- coś z klimą (chociaż działa dobrze) sterownik

 

odnośnie tych błędów też coś podpowiecie? W przypadku czujnika ruchu iglicy wtrysku sterującego, to doczytałem się, że nie jest to jakiś bardzo poważny błąd, ponieważ w przypadku padnięcia wtrysku sterującego, jego role przejmuje pompa. Nowy wtrysk sterujący Bosha to wydatek 500 zł, tak więc dosyć sporo... Rozumiem że muszę zdjąć kolektor dolotowy i zmieżyć rezystancje na wtyczce wtrysku sterującego?

Za 500 zl na pewno nie jest nowy wtrysk ;) nowy koszt około 1000 zl ...

Sprawdź rezystancje jeśli ok to może wiazka wtedy sprawdź przejcie do ecu ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie kolejne błędy z mojego samochodu, do waszej opinii:

 

http://img716.imageshack.us/img716/5822/inpa1.jpg

 

http://img441.imageshack.us/img441/5664/inpa5.jpg

 

http://img855.imageshack.us/img855/3482/inpa6.jpg

 

http://imageshack.us/a/img203/7859/inpa7.jpg

 

 

I odczyt live:

 

http://imageshack.us/a/img191/9500/inpa4.jpg

 

http://imageshack.us/a/img826/7100/inpa3.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pierwszy tyczy świec lub samego przekaznika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

glow device - jak mowisz pierwszy to swiece zarowe, ale jest gorąco to narazie nie wymieniam :)

 

nedle motion sensor - to jest chyba czujnik ruchu iglicy wtrysku sterujacego, kolega TC mowil ze mozna z tym zyc

 

boost controll - to mnie martwi najbardziej, elektrozaworek cisnienai do wymiany czy co?

 

relay air condition compressor - cos od klimy / ogrzewania?

Opublikowano
boost controll mialem to samo najpierw wymienilem elektro zaworek turbiny ty to robiles na wiosne z tego co czytalem u mnie duzo na plus po wymianie jednak blad byl nadal pomoglo dopiero czyszczenie czujnika cisnienia doladowania acetonem czujnik znajduje sie po filtrem pylkowym po czyszczeniu nie zauwazylem zadnej roznicy ale blad juz nie wyskakuje , co do klimy mam tak samo czyli prawdopodobnie przekaznik i co do swiec to samo mam i w zimie samochod bez problemu odpalal i podejrzewam ze to bezpiecznik f8 z tego co pamietam 100amper
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
boost controll mialem to samo najpierw wymienilem elektro zaworek turbiny ty to robiles na wiosne z tego co czytalem u mnie duzo na plus po wymianie jednak blad byl nadal pomoglo dopiero czyszczenie czujnika cisnienia doladowania acetonem czujnik znajduje sie po filtrem pylkowym po czyszczeniu nie zauwazylem zadnej roznicy ale blad juz nie wyskakuje , co do klimy mam tak samo czyli prawdopodobnie przekaznik i co do swiec to samo mam i w zimie samochod bez problemu odpalal i podejrzewam ze to bezpiecznik f8 z tego co pamietam 100amper

 

Jesli chcesz sprawdzić ten bezpiecznik to jest on za schowkiem ale jest tam ciezki dostęp. oim zdaniem lepiej odkręcić osłonę puszki która znajduje sie pod maska w prawym górnym rogu. Znajduje sie tam gruby czerwony przewód. Jesli na nim bedzie prąd bezpiecznik jest ok

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

1. Przekaźnik grzania świec rozłącza po przejściu silnika w tryb obciążenia lub przy schodzeniu do wolnych obrotów. Spróbuj przeczyścić przekaźnik.

2. Zwarcie czujnika wzniosu iglicy. Od razu po podaniu napięcia ECU wyłapuje błąd związany z gotowością urządzenia do pracy. Dalej próbuje zadziałać, jednak uszkodzenie nie zezwala na optymalną pracę. Wymiana wtryskiwacza lub naprawa czujnika.

3. Oczywista oczywistość... układ regulacji VTG do sprawdzenia i ewentualnej naprawy. N75, wężyki vacum, kierownice spalin, aktuator turbiny, szczelność układu vacum (np połamane króćce puszki magazynującej), wiązka elektryczna. Następnie drożność katalizatora wstępnego, układ EGR, szczelność i drożność układu dolotowego.

4. Przekaźnik kompresora rozłącza. Zapewne klima do nabicia lub uszkodzone elektrosprzęgło kompresora. Możesz podmienić przekaźnik miejscami z tym od klaksonu (są identyczne) i sprawdzić czy błąd powróci.

 

Live data wolnych obrotów jak najbardziej OK (oczywiście nie biorąc pod uwagę braku wskazań rzeczywistego początku wtrysku). Przydałaby się obciążeniówka.

Opublikowano

1. W którym miejscu znajduje się ten przekaźnik grzania świec? Zobacze jak on wygląda i dam elektrykowi.

 

2. Tutaj również nie mam pojęcia gdzie jest ten wtrysk i ten czujnik, oraz jak go naprawić... Rozmawiałem z TC to wspominał mi że ten wtrysk sterujący nie jest jakoś bardzo ważny, da się bez tego żyć, tyle że EGR wtedy nie działa jeśli wtrysk sterujący ma błąd. Jeśli dało by się go naprawić jakimś małym kosztem to z chęcią bym to zrobił, lepiej żeby działał. Ale wolałbym się obejść bez kupowania nowego i redukować koszta :p

 

3. Kolektor dolotowy i EGR czyszczony, wężyki dopiero co wymienione na Samco 3mm, ta puszka przy turbinie szczelna, elektrozaworki zamieniane miejscami turbo z egrem. Jedyne co nie chodzi to gruszka od rolety chłodnicy - także nie mam pojęcia co może być nie tak :/ Może sam elektrozaworek trubiny ma zapchany filterek? Auto jeździ dobrze, turbo załącza od 2200 obrotów - troche chyba wysoko.

 

4. Klimatyzacja chłodzi dobrze, tylko słychać sprężarke jak chodzi, ale tak chyba powinno być. W którym miejscu jest ten przekaźnik kompresora i klaksonu? Zamienie je miejscami jak mówisz.

 

Obciążeniówka tzn?

 

ps: dodam że mam odłączone webasto płaszcza silnika (dwie wtyczki) jeśli to ma znaczenie... Ponieważ bzyczy, a nie odpala :p

Opublikowano
wyjmij czujnik ciśnienia doładowania, zdejmij filtr kabinowy i jego rynienke, i z tyłu za kolektorem masz ten czujnik wkręcony na śrubke 10. Wymacasz go dłonią i wykręcisz :) potem go wyczyść bo może zabity nagarem jest, igła jakaś albo drucik cienki i przetkaj go troche jeśli trzeba.
szukam
Opublikowano

1. W komorze silnika za lewym kielichem amortyzatora.

2. Czujnik jest zintegrowany z wtryskiwaczem. Albo wymieniasz i wszystko pracuje tak jak to przewidział i zaprojektował producent, albo jeździsz na wartościach zastępczych z czujnika GMP i IWZ.

3. Elektrozawór żaluzji ma to do siebie, że się bardzo nagrzewa. Nawet wężyk sylikonowy mi przytopiło 3 razy. Dopiero kiedy zamontowałem grubościenny (przemysłowy) to jest OK. Sprawdź czy wężyki są solidnie i szczelnie zapięte na króćcach elektrozaworu. Nieszczelny układ zamykania/otwierania żaluzji może powodować zaburzenia w układzie vacum przez co regulacja doładowaniem zostaje sfałszowana.

4. Są za schowkiem pasażera. Z tego co pamiętam to zielone.

 

Obciążeniówka, czyli pomiary wykonane na rozgrzanym silnik przy swobodnym przyspieszaniu.

Opublikowano

1. Czujnik przeczyszcze czym prędzej

2. Będę jezdzil chyba na tych wartosciach zastępczych, wtryskiwacz sterujący to jak widzę wydatek najtaniej 500 zł http://allegro.pl/wtrysk-sterujacy-wtryskiwacz-bmw-e46-e39-2lata-gwa-i3223617159.html

3. Posprawdzam wszystkie wężyki czy dobrze siedzą, a ta roleta chłodnicy dostaje dobre ciśnienie, tylko ta gruszka jest zapchana czy coś i nie zamyka rolety :/

4. Demontaż tego schowka od razu wywołuje u mnie dreszcze, już raz go wyjmowałem do modułu komfortu - masakra

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.