Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jakie paliwo lejecie do swoich F10/F11 ? Dzisiaj na korku wlewu przyuważyłem napis NO ADDITIVES, chodzi o uszlachetniacze ? Czy zatem lać po zwykłą ropę z markowych stacji czy te wszystkie vervy/v-powery itd ?
Opublikowano

Zwykle, najzwyklejsze. Wszystkie "wzmocnione" to mega lipa :-) Mam znajomego technologa nie powiem w jakim koncernie. Niezle jaja z tymi dodatkami. Marketing nic wiecej. Ale wiadomo im drozej tym bardziej czuc te konie pod noga :-)

 

Pomijam stacje "krzaki" na ktorych cysterna jest raz na rok.

Opublikowano
Obstawiam ze ten napis dotyczy rożnych cudownych środków dostępnych na rynku a nie uszlachetniaczy zawartych w paliwach. Do swojego tankuje zazwyczaj zwykle paliwo Max B7.

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja tankuje tylko premium bo uwazam ze jesli czolowe koncerny obiecuja wyzsza liczbe cetanowa to nie wolno im tak zwyczajnie klamac. Wyzsza liczba cetanowa to "lepsze"" spalanie, dokladniejsze spalanie to mniej syfu i osadu w silniku. Nie ma dla mnie znaczenia 20gr na litrze paliwa a jest wg mnie prawdopodobne ze problemow z silnikiem i osprzetem bedzie mniej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja tankuje tylko premium bo uwazam ze jesli czolowe koncerny obiecuja wyzsza liczbe cetanowa to nie wolno im tak zwyczajnie klamac. Wyzsza liczba cetanowa to "lepsze"" spalanie, dokladniejsze spalanie to mniej syfu i osadu w silniku. Nie ma dla mnie znaczenia 20gr na litrze paliwa a jest wg mnie prawdopodobne ze problemow z silnikiem i osprzetem bedzie mniej.

 

 

masz racjemasz mniejsze ryzyko zatkania filtra czastek stalych - ja polecam lepsze paliwo Shella co wiekszosci ono jest sporwadzane z zachodu - czasami zaleje normalne paliwo na dluga trase bo jak twierdzi Polski Serwis BMW lepsze smarowanie ma auto.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Diesel Shella nie jest sprowadzany tylko najmocniejsza benzyna. Kupują zwykłego diesla od Orlenu / Lotosu i dodają dodatki.
Opublikowano
Diesel Shella nie jest sprowadzany tylko najmocniejsza benzyna. Kupują zwykłego diesla od Orlenu / Lotosu i dodają dodatki.

Dokładnie.. taki sam jak na tanim Lukoilu

Ps. info z laboratorium,które bada jakość paliw.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
macie jakieś doświadczenia z tymi nowymi paliwami z Shella? już na starcie coś tam chyba dodają/ ulepszają?
Opublikowano

Dobry marketing nie jest zły. Telewizja nie kłamie, uwierzcie reklamie. Poza tym to stara prawda, że im większa firma, tym bardziej rzetelna i prawdomówna. A już koncerny to hoho.

 

Kolega pracował w Orlenie czas jakiś. No, jeśli od tego czasu (3-4 lata?) się nic nie zmieniło, to pozostaje tylko pogratulować dobrego samopoczucia kierowców przedkładających np. Shella nad jakieś marne, polskie popłuczyny.

Opublikowano
A tak na marginesie - rozwiazujac wątpliwości importowe - każdy ma prawo poprosić na stacji świadectwo jakości paliwa, przy odrobinie szczęścia mozna zobaczyć dowód wydania z bazy paliw. Na atescie będzie liczba oktanowa, na dowodzie wydania właściciel (czyli najczęściej producent) paliwa. Mozna tez sie doszukać dodatków w paliwach uszlachetnionych opisanych na atescie. Ciekawy eksperyment gdy porównać paliwa w jednym mieście na stacjach np. Statoila, Shella, Neste i Orlenu ;)

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Opublikowano

Hehe! Ja właśnie tak zrobiłem! Znajomy namawiał mnie na Verve, Ultimate i Vpower. Sprawdziłem sobie co jest na stacji wlane (na Shellu i BP nie chcieli udostępnić świadectwa!!!). W końcu kierownicy stacji przyznali, że to zwykły Orlen! Oczywiście dodatki każdy wlewa! Tylko ich ilości są śladowe!!! Ja kupuję uszlachetniacz (20litrów za 350 zl.) nie pamiętam firmy, ale leje go 4 litry na 5000 litrów ON. Żadna ciężarówka mi nie zamarzła tej zimy, oczywiście osobówka też nie. Samochody odrobinę mniej palą. Tylko stosuje się ten dodatek cały rok!

 

Paliwo biorę z Trzebinii bezpośrednio.

 

A jak mam zatankować na stacji to tankuję na Neste - swego czasu tankowałem busy na tych stacjach i nie mam najmniejszych zastrzeżeń do jakości.

 

Jeszcze a propos znajomego, który tankuje tylko paliwa premium: właśnie jest po remoncie silnika. Wtrysk mu wypalił dziurę w tłoku. U mnie przy tym samym przebiegu (około 240 tys. Km). Korekcje wtrysków mają parametry fabryczne.

 

Szwagier przy -15st C tej zimy rozmrażał NOWY filtr paliwa po zatankowaniu Ultimate!

 

Prawdziwe życie, prawdziwe testy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na forum Volvo trafiłem na wątek poświęcony dolewaniu dodatku/oleju 2T (od silników dwusuwowych) do nowych diesli żeby poprawić smarowanie wtrysków i polepszyć pracę DPFu. Na forum Peugeota i jeszcze jakimś prowadzą badania nt. wpływu tej dolewki na spalanie itp itd. Od kilku lat paliwo ma mniej siarki co pogorszyło właściwości smarne paliwa.

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
To jest stary sposób kierowców ciężarówek. Tylko nie wiem jak to działa na common rail'a. Sądzę, że negatywnego wpływu mieć nie będzie, ale trzeba panować nad proporcjami. Moi kierowcy leją 1 litr oleju na 500 litrów ON - do silników Renault dCi również.
Opublikowano
Co do paliwa diesel premium, również z ww. for można wyciągnąć wniosek aby lać zwykły ON. Wzbogacone na stacjach paliwo ma niby lepsze właściwości czyszczące przy gorszych smarujących - co może zaszkodzić pompie wtryskowej - (opinie z for). Ja mam u siebie dwa diesle na CR i jeden od 10lat a drugi od 3 na zwykłym ON i nie ma najmniejszych problemów z odpalaniem przy -30 lub +30 stopniach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.