Skocz do zawartości

Czujnik temperatury zasysanego powietrza silnik M52


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich Forumowiczów,

czy ktoś się orientuje jaką oporność ma czujnik temperatury zasysanego powietrza w silniku M52B28, w książce sam naprawiam pisze ze powinien mieć w temperaturze 20 stopni około 2,2 oma a jego oporność wzrasta wraz z obniżaniem sie temperatury. Mam trzy czujniki i każdy ma oporność około 4 omy przy temperaturze 20 stopni, mierzyłem czujnik z silnika M50 i ma idealnie 2,2 oma, teraz już sam nie wiem czy czujniki z M52 mają inne wartości czy te które posiadam są zepsute, auto przy porannym odpaleniu wskakuje na 2000 obrotów i spada stopniowo do 600, czasem zdarza się że przy zmniejszaniu prędkości i wciśnięciu sprzęgła auto zgaśnie, wprawdzie zdarzyło się to parę razy podczas użytkowania auta. podejrzewam ze wina leży po stronie tego czujnika. Czy ktoś był by tak dobry i sprawdził by jaką oporność ma jego czujnik ponieważ w internecie nie ma na ten temat żadnych informacji. Z góry dziękuje za zainteresowanie tematem.

Opublikowano
Według książki "sam naprawiam" przy temperaturze powietrza 20* powinien mieć 2,2-2,7 oma a przy temperaturze 50* o,76-0,91 oma wiec coś masz nie tak z tym czujnikiem.Może czujniki w silnikach M52 mają juz inne wartości bo w sumie wizualnie są całkiem inne od tych z M50
Opublikowano

w M52 czujnik temperatury jest podwójny daje wskazanie na kompa i na tablicę przyrządów

 

teraz zauważyłem,że chodzi o czujnik zasysanego powietrza-pomyłka

Opublikowano

Witam,

Nie będę zakładał nowego tematu, dlatego zapytam tutaj.

Mam E36 z 95r. silnik M52 2.0 vanos

Mam zamiar u siebie wymienić czujnik temperatury, który daje sygnał do komputera.

Ten, który pokazuje temeprature na zegary mam dobry.

Teraz moje pytanie, który czujnik muszę wymienić?

Bo nie wiem, jak dokładnie wygląda ten czujnik, który daje sygnał do kompa.

Czy to jest ten czujnik i czy będzie pasował do mojego auta?

http://moto.allegro.pl/czujnik-temperatury-powietrza-bmw-e36-328-m52-320-i3058382979.html

Czy wymiana jest trudna? Chodzi mi bardziej o to, czy jest dobry dostęp, czy trzeba coś wykręcać itp.

I co sądzicie o kupnie używanego czujnika? Warto, czy lepiej zainwestować trochę więcej i kupić od razu nowy?

Opublikowano

Tak, jak pisałem wyżej.

Chodzi o ten, który daje sygnał do komputera, a nie na zegary.

Czyli będzie to chyba czujnik temperatury powietrza?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz 2 czujniki temperatury,jeden powietrza drugi płynu,trzeciego na zegary nie licze.Ty musisz wiedzieć co chcesz wymienić.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Dobrze, że o tym piszesz bo nawet nie wiedziałem.

Jestem ciemny w temacie, dlatego pytam :P

A za co odpowiadają te czujniki i jakie są objawy, jeśli dany czujnik padnie?

Ten czujnik, który pokazałem na aukcji jest od temperatury powietrza?

Bo u mnie są problemy z paliwem - dużo pali, czuć nieprzepalone paliwo i jakoś brak mu mocy.

Opublikowano

auto trzeba podłączyć do kompa bo często, chodż nie zawsze,rozwiązuje to problem

duże spalanie i nie przepalone paliwo bardziej wskazują na sondy lambda,niż czujnik temp. powietrza

Opublikowano

Auto było podłączane pod komputer.

Wykazało błąd czujnika wałka rozrządu i jakiś błąd właśnie z powietrzem.

Mechanik niby twierdził, że to przepływomierz.

Przepływomierz wymieniony, ale nie było poprawy.

Czujnik wałka też wymieniony, ale za dużej poprawy też nie ma.

Dlatego chcę spróbować jeszcze z tym czujnikiem temp. powietrza, bo możliwe że to o niego chodziło, a nie o przepływomierz.

Sondy w ogóle nie pokazywało na komputerze, dlatego raczej bym ją odrzucił.

Opublikowano

radzę zmienić mechanika,który naciąga na koszty a poprawy nie ma

spotkałem już takich którzy błąd czujnika wału odczytywali jako czujnik wałka

szczególnie w wersji angielskiej

szkoda że nie spisałeś numerów błedów

na kompie widać temperaturę zasysanego powietrza

Opublikowano

No może i masz rację.

Mechanik, to nie był za dobry, bo numery błędów mi nie podał, tylko odczytał mi sam.

Ogólnie, to ciężko w moim mieście znaleźć kogoś z dobrym kompem, kto by mi podał temperatue pracy np. przepływki, czy np. sondy.

Za diagnozę płaciłem tylko 40 zł, więc za wiele też nie wymagałem...

Ale z tego co się orientuję, to jeśli jest problem z czujnikiem wału, to też są problemy z odpalaniem, a ja akurat z odpalaniem nie mam w ogóle problemów.

No, ale mniejsza z tym, nie uciekajmy od tematu, bo to nie o to tutaj chodzi :P

To jak to jest z tymi czujnikami temperatury?

Mógłbyś mi np. podać linki do aukcji z czujnikami i napisać który to jest czujnik temperatury powietrza, a który temperatury płynu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najpierw to zajrzyj pod kolektor i sprawdz czy masz 1 czujnik podwójny czy 2 osobne.Jest tu nr 14 mogą być dwa

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BJ31&mospid=47418&btnr=11_1480&hg=11&fg=15

Czujnik powietrza nr 14

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BJ31&mospid=47418&btnr=11_1492&hg=11&fg=40

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

A więc byłem zobaczyć u siebie jak to wygląda.

Ten czujnik w głowicy, czyli temperatury wody mam tylko jeden i jest on po lewej stronie, czyli bliżej zderzaka.

Ale tego czujnika w kolektorze nie widziałem, pewnie siedzi on jakoś od dołu, a ja sprawdzałem tylko pod maską.

Skoro mam ten czujnik podwójny, to daje on sygnał do kompa i na zegary jednakowo, czy jak to jest?

Opublikowano

ten od powietrza siedzi pod kolektorem od wewnątrz,więc go nie widać

ten od płynu ma cztery piny dwa dają sygnał na kompa a dwa na zegary,teoretycznie mogłaby paść połówka,ale to raczej mało prawdopodobne

radziłbym sprawdzić jeszcze raz jak działają sondy na live data

zdarza się,że błędu nie ma a jakiś czujnik działa słabo

Opublikowano

W takim razie dzięki.

Ten czujnik temperatury wody mam pewnie sprawny, skoro zegary dobrze działają.

A z tym czujnikiem w kolektorze na razie dam spokój, bo nie mam do niego aktualnie dostępu.

Pewnie jest tak, jak piszesz. Możliwe, że jednak sondy coś nie tak działają.

Trzeba poszukać jakiegoś dobrego mechanika z dobrym kompem, który by mi wszystko odczytał.

Jeszcze raz dzięki :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tam są 2 osobne rezystory,to że temp jest prawidłowa na desce nie oznacza że czujnik jest sprawny.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam wszystkim jestem nowy i proszę o zrozumienie, mam pewien problem z moją bmw e39 528i od pewnego czasu falują obroty, skaczą na ciepłym silniku i buma gaśnie znajomy podpinał pod kompa i wyszło że czujnik temperatury zasysanego powietrza tylko teraz takie pytanie który czujnik w kolektorze czy ten w głowicy , węże gumowe od przepływomierza zmienione poprzedni właściciel ponoć wymieniał czujnik wałka rozrządu ,silniczek krokowy działa wyczuwam wibracje oraz po odpięciu zmienia się praca silnika. Nie wiem za bardzo za co się brać ,,, i który czujnik kupić bo ponoć ten w głowicy jest podwójny 4 piny tego pod kolektorem nie sprawdzałem ogólnie to dziwne objawy auto faluje najbardziej w trakcie jazdy przy wciśnięciu sprzęgła czy wrzuceniu na luz często gaśnie nie trzyma obrotów Jednym słowem zgłupiałem POMOCY :duh:
Opublikowano

ten czujnik w głowicy jest od temperatury płynu

daje sygnał do kompa i na tablicę zegarów,stąd 4 piny

od powietrza jest w kolektorze

sprawdż czy nie idzie gdzieś lewe powietrze,trzeba popsikać czymś palnym na dolot i wtryskiwacze,bo tam też bywają nieszczelności

lewe powietrze to częsta przyczyna falowania

Opublikowano
ten czujnik podaje sygnał do kompa i nie może dyndać w komorze silnika,musi być zamontowany na drodze powietrza zasysanego do kolektora ssącego
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

sprawdzałem czy nie dostaje lewego powietrza , wygląda na to że nie, wszystko wydaje się być ok , problem jest denerwujący faluje tylko na ciepłym silniku ,często gaśnie szczególnie przy dojazdach na skrzyżowanie poprostu masakra. Trzeba demontować cały kolektor aby dostać się do tego czujnika temperatury zasysanego powietrza??

:?: :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.