Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów, potrzebuję pomocy w dwóch sprawach może ktoś robił i pomoże bo przeleciałem po forum ale nie ma odpowiedzi.

1. Chciałbym wymienić sam świece zapłonowe no i jest problem jak wymienić na 5 i 6 cylindrze czyli od strony kabiny. Jak ściągnąć cewki i jaki klucz zastosować żeby się zmieścił między komorą silnika , wszedł do środka i dało się odkręcić świece? Jakie klucze stosuje serwis że tam wejdzie kluczem lub jakie sztuczki żeby to odkręcić? Może ktoś to robił i ma patent na klucz i całą operację.

2. Druga sprawa to wymiana płynu chłodzącego, gdzie są korki do spuszczenia płynu, jak to spuścić , czy wlewa się przez zbiorniczek wyrównawczy i jak później odpowietrzyć cały układ i ile płynu trzeba na wymianę? Może też ktoś to robił i ma wiedzę?

Opublikowano
dostęp do reszty świec uzyskasz po rozebraniu półki filtrów kabinowych, to podstawa w e60 :) płyn najlepiej jak spuścisz ściągając jeden z końców grubego węża - kolanka pomiędzy termostatem a pompą wody, ten w alu osłonce, wtedy zlatuje praktycznie wszystko. odpowietrzenie to pikuś w twoim przypadku, masz el pompę wody, także zalewasz najpierw ile wlezie, potem uruchamiasz procedurę odpowietrzania czyli szło to chyba tak; zapłon włączony, nadmuch na min, klima wył. temperatury na maxa, i gaz wciśnięty do oporu na 10s - wtedy rusza pompka i odpowietrza układ bez potrzeby nawet odpalania , ona tam sobie pofaluje prędkościami wolno szybko itp, po jakiś 10 min na pewno jest ok, zawsze sprawdź po jakiejś jeździe
Opublikowano
Dziękuję za informację ,zacząłem też coś kombiniować z tym odkręcanie pólki czyli dobry tok myślowy a z tą procedurą odpowietrzania to nie wiedziałem wcale , ale tylko jedno może głupie pytanie ale czy korek w zbiorniczku wyrównawczym ma być otwarty przy tym odpowietrzaniu czy normalnie zamkniety?Ile tego płynu idzie z 8 litrów czy więcej?
Opublikowano
korek odkręcony, stoisz nad wlewem i obserwujesz strumyczek przelewu, dolewasz w miarę potrzeby. pompa faluje sobie obrotami, to normalne ale w cyklu jak będzie ostrzej pompowała strumyczek jest równy bez przerw a płyn nie schodzi dolewasz na max i tyle, sprawdzasz po jakiejś jeździe dla pewności
Opublikowano
Dziękuję za informację , a z tym płynem nie wiesz kolego "H_A_R_T" iel wchodzi nie chcę kupować nie wiadomo ile?
Opublikowano
6 - 7 litrów na pewno, dla pewności miej co najmniej tyle, całość to chyba 10 - 11 ale tyle ci nie zleci, i dlatego też uzupełnij wyłącznie koncentratem do min 40 st i jak tylko możesz to nie mieszaj z wodą. takie skoncentrowane chłodziwo jest dużo lepsze dla silnika, ma znacznie lepsze parametry gotowania, nie rozpręża się jak woda, przez co nie buduje tak wysokich ciśnień w układzie - zdrowiej w kwestii tzw ewentualnych wycieków "ze starości" ,itp
Opublikowano

nie wiem przypadkiem czy przy wlaniu samego koncentratu nie zrobi Ci się kisiel w układzie. Większość producentów przed tym przestrzega. :nienie:

ja zawsze kupuję koncentrat i mieszam w odpowiednich proporcjach z wodą demineralizowaną (na ok. -35) . a jak ktoś ma wycieki to trzeba najzwyczajniej uszczelnić, a nie stosować kit. Co do układu to 7 litrow (na gotowo) starczy :D

Opublikowano
Dziękuję koledzy, czeka mnie teraz praca, sprawdziłem tą procedurę odpowietrzania i spuer to chodzi bo na starym płynie znlazało powietrze w układzie.
Opublikowano
A jak przeprowadzić procedurę odpowietrzania ze stacyjką z wciskanym kluczykiem tzw.inteligentnym. Po ciśnięciu kluczyka wentylacja nie włącza się, pedał gazu nie reaguje. Wentylacja włącza się dopiero po odpaleniu silnika. Ktoś może wie jak odpowietrzyć układ w takim przypadku?
Opublikowano
Jeśli masz przycisk start/stop bo tak rozumię to masz taki moment jak krótko przyciśniesz przycisk to włączysz zapłon w taki sposób że wentylator ruszy łącznie z pompą wody, jest to sprawdzone bo ja tam mam i wszystko chodzi.
Opublikowano

wymienialem sam swiece w e60 530i, silnik n52 i udalo mi sie wymienic swiece na 5 i 6 cylindrze bez rozbierania niczego.

Uzylem przedlozki i koncowki krzyzakowej, kawalek po kawalku udalo sie je wykrecic.

Opublikowano
nie wiem przypadkiem czy przy wlaniu samego koncentratu nie zrobi Ci się kisiel w układzie. Większość producentów przed tym przestrzega. :nienie:

ja zawsze kupuję koncentrat i mieszam w odpowiednich proporcjach z wodą demineralizowaną (na ok. -35) . a jak ktoś ma wycieki to trzeba najzwyczajniej uszczelnić, a nie stosować kit. Co do układu to 7 litrow (na gotowo) starczy :D

bo to się leje oryginalny płyn chłodniczy bmw a nie jakiś skoncentrowany kisiel - nie wiem skąd to wziąłeś, coś ci się chyba pomyliło, a wycieki jak najbardziej się naprawia, tu chyba też nie wszystko pojąłeś

Opublikowano

A czym się różni normalny, dobry (nie jakiś tam 4Max czy Maxgear) zamiennik od oryginalu poza ceną i naklejką.

BMW i tak sam przecież tego płynu nie produkuje tylko bierze od poddostawców.

Jak ktoś lubi przepłacać to jego sprawa, ja akurat oryginalnego nigdy nie lałem i jakoś ani ja, ani nikt komu robiłem nie ma i nie miał problemów.

zresztą tak samo jest z olejami, świecami czy żarówkami (ew. palnikmi).

Najpierw kolego H_A_R_T piszesz o koncentracie (czyli do mieszania) a później o gotowym do wlania, a to nie to samo. :nienie:

Opublikowano
ok, faktycznie, ale taki płyn ma przynajmniej -45st odporności, plus teksturę i konzystencję bardziej koncentratu niż wody, ostatnio z tv obiło mi się o uszy określenie "super płyn" :) możemy zostać przy tym terminie. chodzi głownie o to, że szczególnie nowsze silniki, jak np n52 są opracowane z myślą o używaniu właśnie takiego chłodziwa, to że np nie rozpręża się tak bardzo pozwala ci użytkować silnik ostro i do granic bez obaw o przegrzanie czy nadmierny wzrost ciśnienia - konstrukcja nie przewiduje użytku wody, w ten sposób bardziej narażasz się na ewentualne usterki, głównie wycieki rzecz jasna. nie ma mowy o tym, że nasz super płyn omyłkowo nazwany ogólnie koncentratem miałby mieć jakiekolwiek działanie zatykające dziury czy wycieki :) ale lepiej chyba zapobiegać niż leczyć...
Opublikowano
bo to się leje oryginalny płyn chłodniczy bmw a nie jakiś skoncentrowany kisiel - nie wiem skąd to wziąłeś, coś ci się chyba pomyliło, a wycieki jak najbardziej się naprawia, tu chyba też nie wszystko pojąłeś
Oryginalny płyn sprzedawany w BMW to koncentrat, który rozrabia się z woda destylowaną. Wiem, bo niedawno kupowałem razem z termostatami.
Opublikowano
tak, ten dla klienta, w litrowych butelkach, z oznaczeniem chyba do nawet -60 st, ale ja mówię o tym z fabryki i z tzw drugiej strony lady "w BMW" , tu jest w 200l beczkach gotowy do użycia produkt, nie trzeba i nie powinno się nic rozcieńczać - czasem możesz dostać w aso ten sam płyn, w zależności od polityki działu części zamiennych, mają też dostępność do pustych oetykietowanych butelek które w razie potrzeby napełniają na warsztacie z tego samego źródła, idzie poznać bo butelka jest po prostu zakręcona, bez zabezpieczenia do zerwania. jest to oczywiście płyn od jakiegoś zewnętrznego dostawcy - producenta, nie z fabryki BMW :)
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Wyzej wyczytalem, ze w E60 z 2005 jest elektryczna pompa wody... Oj, chyba nie... 2005 rocznik to PRE LCI. Moja 530i jest z 2004, tak wiec tez PRE LCI... ...a u mnie nie ma elektrycznej pompy wody. Pompa napedzana jest paskiem wieloklinowym i niedawno ja wymienialem. Chyba, ze o czyms nie wiem.

 

Poza tym, aby spuscic wode z ukladu chlodzenia, chlodnica posiada zawor, po lewej na samym dole chlodnicy.

 

 

Ale wracajac do tematu... Po naprawie wycieku z ukladu chlodzenia, czeka mnie wymiana plynu..

Stad kilka moich pytan:

1 - jaki zalac plyn do chlodnicy? Czerwony? Czy zielony? (jestem w Belgii i nie ma tu dostepnych plynow takich jak w PL)

2 - ile trzeba zakupic plynu?

3 - aby spuscic stary plyn z ukladu chlodzenia wystarczy oskrecic czerwony zaworek w dolnej czesci chlodnicy?

4 - w jaki sposob odpowietrzyc uklad? Jest gdzies jakis zawor odpowietrzajacy? Czy odpowietrzenie nastapi samoczynnie?

5 - czy po zlaniu starego plynu, uklad nalezy przeplukac jakims "plukaczem"?

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
Opublikowano
Wyzej wyczytalem, ze w E60 z 2005 jest elektryczna pompa wody... Oj, chyba nie... 2005 rocznik to PRE LCI. Moja 530i jest z 2004, tak wiec tez PRE LCI... ...a u mnie nie ma elektrycznej pompy wod

chyba nie doczytałeś jednak :) kolega ma xi a tam szedł tylko n52 o czym też dalej gdzieś było - ty masz naturalnie m54 i zwykłą pompę wody, co do płynu, to wiem, że jesteś skłonny na owe zloty w nl, mogę na taką okazję się umówić i załatwić ci tę kwestię - możesz i bez zlotu, mam jakieś 80 do antwerpii także daleko nie jest... jak co pisz pw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.