Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich,bardzo dużo czytałem o oleju Liqui Moly Mos2 czyli z polichlorkiem molibdenu,jakie to ten olej ma doskonałe wartości smarne a sam molibden przywiera do części itd itp...kupiłem więc ten olej,zalałem do swojej e36,odpalam rano na drugi dzień a tu taki gęsto biały dym z tłumika jakby z gaśnicy o dziwnym zapachu,potem minimalnie kopcenie ustaje,lecz zapach nadal jest dziwny!Doszłem do wniosku że przedobrzyłem z tym i poprostu za bardzo ten olej przywiera,pierścienie nie nadążają ściagać oleju i silnik go spala...na próbę zalałem spowrotem zwykły olej ale kopcenie jest nadal...człowiek chce czasem polepszyć a pogorszy!!!mam nadzieję że to nie uszczelka pod głowicą a olej to zbieg okoliczności?pomóżcie...
Opublikowano
Troszkę sprostuję...otóż samochód nod razu po odpaleniu nie kopci,po 2-5minut jak pracuje,widać jak zaczyna gęsto kopcić,zadzwoniłem dziś do znajomego mechanika,opisałem dokładnie sprawę i ten stwierdził że na 90% uszczelka pod głowicą lub głowica...gdzieś wyczytałem w postach,w podobnych silnikach że taką mamy pogodę a woda która się zbiera w wydechu paruje na tyle mocno,stąd takie objawy.A może jeat woda w kacie?nie wiem sam,pocieszam się myślą że to nie uszczelka,hmm...jesli faktycznie to ona to nie zastanawiam sie tylko rozbieram!Kiedyś ściagaliśmy głowicę w e39 silnik 2.8,ten sam problem był...głowica sprawdzona,uszczelka nowa.Po poskładaniu pierwsze odpalenie,chwila ciszy i....to samo!...czekam na pomoc i pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co z temperaturą silnika?Skacze?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
zrób badanie składu spalin, a przed tymi objawami brała olej?
Opublikowano

Ja mam dokladnie to samo tzn. Po.odpaleniu nic sie nie dzieje a po 5 minutach lub przegazowaniu z rury wydobywa się dymek. Po trasie dymienie zanika. Spaliny w czasie dymienia dziwnie.śmierdzą. Wody ani oleju nie ubywa.

 

Podejrzewam, że coś mogę mieć z czujnikiem temperatury IAT lub sondą lambda(konkretnie z jej grzałką) bo zużycie paliwa nieco wzrosło.

Opublikowano
Przed wymianą nic sie nie działo a może odpalając samochód nie zauważyłem bo od razu ruszałem...temperatura stoi na pion jak się zagrzeje,również dogrzewa go w miarę szybko...napisz jakie są objawy z uszkodzoną sondą lambda i o tym czujniku.Tak w zasadzie to jestem trochę rozczarowany mocą tego 150 konnego bmw!wydaje się jakby tam był motor 1.6... chyba że to wcześniejsze przyzwyczajenie do e38 4.0 wywarło na mnie brak mocy e36 2.0! pozdrawiam
Opublikowano
Wymontowałem odmę,miała duuużo masła w środku i ta duża gumowa membrana jest dziurawa,tzn.posiada małą dziurkę wielkości 2mm.A co najlepsze byłem dziś na kompie u znajomego i ten mi powiedział że mam sondę do wymiany bo pokazało napięcie 4.90 V...nie wiem czy to dobrze czy nie,ile powinna mieć napięcia sonda to nie wiem i jesli ktoś jest obeznany to niech napisze,lub jaki koszt sondy,czy jest jedna czy dwie...i co to jest ten czujnik o którym kolega wyżej napisał?pozdrawiam
Opublikowano
Byłem dodatkowo u innego znajomego który ma miernik do sond lambda...przy podpięciu świeciły się czerwone kontrolki a powinny na przemian.Jednak sondy do wymiany.Są to sondy siemens,ktos wie jakie koszty?Myślę że to tylko te sondy bo przepływkę odpiąłem,na obrotach zero reakcji ale po przegazowaniu ma dziurę więc powinna być ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.