Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szwagier ma problem z autem - w BMW e83 2.0 177KM zaczęły po chwili jazdy na stałe palić się lampki ABS, ręcznego, 4x4.

 

Oddał do serwisu, tam mu wymienili jakaś cyt: "elektronikę przy turbinie" za 500zl, ABS i ręczny zgasly, ale 4x4 kontrola nadal się świeci.

 

Podlaczyli jakiś silnik pod napęd 4x4 i problem niby znikl - koszt tego silnika 2400zl. Zdjęcie części na dole

http://i.imgur.com/rYqvTU3.jpg

 

 

Z góry przepraszam za niejasne określenia usterek, ale nic wiecej nie umiał powiedzieć.

 

Mi cała sytuacja mocno śmierdzi - nagle w tym samym momencie psują się fizycznie dwie rożne części w dwóch rożnych miejscach? Mało prawdopodobne ...

 

 

Wklejam screen z kompa - http://i.imgur.com/syATSBF.jpg

 

Ktoś obeznany, BMW mógłby jakoś pomoc, bo mam wrażenie, ze naciągaja szwagra na prawie 4000zl.

 

Dodam ze lampki zaczęły się świecić same z siebie - auto niebite, 2008 rocznik 85000km przejechane, od nowości u niego z PL salonu, więc wszelkie kombinacje od sprzedawcy odpadają.

 

Za wszelkie rady będę bardzo wdzięczny!

Opublikowano

Daj spokój z tymi oszołomami :mrgreen: :mrgreen:

Temat wałkowany już milon razy ale ok: zębatka tego silniczka jest do wymiany lub tylko do przekręcenia o 180 stopni i tyle.One są po prostu plastikowe i pracują na jednym kawałku zebatki a ta się zuzywa.

W razie czego kolega z forum te zębatki zdaje się po 500 pln ma ale wcześniej sprawdź jej stan :wink:

 

viewtopic.php?f=83&t=137048&start=60

 

viewtopic.php?f=86&t=202016&start=15

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja nie wiem jak ty to sfinks wytrzymujesz i spokojnie odpisujesz na cos co bylo tyle razy na forum walkowane no.no to nieraz juz czlowieka szlag trafia.to juz nawet o lenistwo na forum nie chodzi...przeciez nawet jak w google sie to wpisze to chyba ze 20 stron sie wyswietli... :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :search: :search:

http://www.google.co.uk/#hl=en&sclient=psy-ab&q=bmw++palace+si%C4%99+kontrolki+ABS%2C+r%C4%99czny+i+4x4&oq=bmw++palace+si%C4%99+kontrolki+ABS%2C+r%C4%99czny+i+4x4&gs_l=hp.3...19184.19575.4.20507.3.3.0.0.0.0.159.444.0j3.3.0.les%3B..0.0...1c.1.4.psy-ab.D9si6x3LYAE&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.42661473,d.d2k&fp=9c43c0c0555b4f1b&biw=1440&bih=785

Opublikowano

Niestety daję radę :cool2: :cool2: :cool2: ale z tymi silniczkami to tak mechanicy naciągają klientów że szok :mad2: :mad2:

 

Krew mnie zalewa ,bo nawet ostatnio znajomy mechanik miał taki przypadek i próbował naciągnąć klienta.Pecha mechanika, ze kolega jest też z tego forum i od A do Z doszliśmy do porozumienia, iż nawet to samo miasto.Pojechałem z nim do tego mechanika,bo go znam dobrze i pytam dlaczego go oszukuje z tą naprawą a on idiotę udaje,ze nie wie o co chodzi.Sam robił już te silniczki kilka razy -nawet klientów mu podsyłałem i tak mnie zagotował :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

 

Naciągactwo jest tak powszechne,że szok :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

No.....to zaraz podam nr konta do przelewu co ???

 

:wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam podlaczam Sir pod temat poniewaz wydaje mi Sir podobny.

Mam taka przypadlosc z moja e83 2.0d mianowicie jak przejade kilka mil to wlacza mi sie kontrolka 4x4 I swieci caly czas...odczuwalne jest jakby kola chamowaly albo sie ciagly niby elektryk mowi ze dopoki caly czas sie nie pali to mozna jezdzic a jak bedzie caly czas sie swiecic to trzeba zrobic I niby mowi ze to jest dyferencjal I to nie Tania sprawa bo OK 2tys£ ...a czy to moze nie jest ta slynna zebatka co style o niej na forum? I tylko chce mnie naciagnac?

Pozdrawiam

Opublikowano
Szwagier ma problem z autem - w BMW e83 2.0 177KM zaczęły po chwili jazdy na stałe palić się lampki ABS, ręcznego, 4x4.

 

Oddał do serwisu, tam mu wymienili jakaś cyt: "elektronikę przy turbinie" za 500zl, ABS i ręczny zgasly, ale 4x4 kontrola nadal się świeci.

 

Podlaczyli jakiś silnik pod napęd 4x4 i problem niby znikl - koszt tego silnika 2400zl. Zdjęcie części na dole

http://i.imgur.com/rYqvTU3.jpg

Z góry przepraszam za niejasne określenia usterek, ale nic wiecej nie umiał powiedzieć.

 

Mi cała sytuacja mocno śmierdzi - nagle w tym samym momencie psują się fizycznie dwie rożne części w dwóch rożnych miejscach? Mało prawdopodobne ...

 

 

Wklejam screen z kompa - http://i.imgur.com/syATSBF.jpg

 

Ktoś obeznany, BMW mógłby jakoś pomoc, bo mam wrażenie, ze naciągaja szwagra na prawie 4000zl.

 

Dodam ze lampki zaczęły się świecić same z siebie - auto niebite, 2008 rocznik 85000km przejechane, od nowości u niego z PL salonu, więc wszelkie kombinacje od sprzedawcy odpadają.

 

Za wszelkie rady będę bardzo wdzięczny!

 

Na 100% naciągają szwagra na 4000zł.

Serwis to zło czyli ciemna strona mocy której należy unikać.

Stare auto stary temat o którym wszędzie było już głośno wolałbym aby auto stało tydzień lub nawet miesiąc ale naprawiłbym to osobiście.

 

Po takich postach zastanawiam się aby po pracy nie zająć się naprawą X trójek z silnikami M54

wymiana odmy ,zaworu DISA, naprawa vanosów , naprawa VTG itp, oraz wymianą "elektroniki przy turbinie"

myślę ,że był by z tego dobry interes.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano
Witam podlaczam Sir pod temat poniewaz wydaje mi Sir podobny.

Mam taka przypadlosc z moja e83 2.0d mianowicie jak przejade kilka mil to wlacza mi sie kontrolka 4x4 I swieci caly czas...odczuwalne jest jakby kola chamowaly albo sie ciagly niby elektryk mowi ze dopoki caly czas sie nie pali to mozna jezdzic a jak bedzie caly czas sie swiecic to trzeba zrobic I niby mowi ze to jest dyferencjal I to nie Tania sprawa bo OK 2tys£ ...a czy to moze nie jest ta slynna zebatka co style o niej na forum? I tylko chce mnie naciagnac?

Pozdrawiam

 

Mechanik jest to ostatnia osoba której bym zaufał zaraz po teściowej. :nienie:

2k funtów he he to lepiej przyjedź autem do polski, lub napraw sobie sam.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jest dopiero rada. Przejechać do Polski aby naprawić albo może nie dojechać i stanąć gdzieś w Belgii. A sam w uk to gdzie ma naprawić? Na driveway? 2tys £ to cena nowego reduktora w uk.
Opublikowano
Ale co można w takim przypadku na odległość pomoc, nie rozumiem czego oczekujesz. Problem znany i szeroko opisywany w temacie o słynne zębatce na forum. Masz tam szereg opini, od wymiany zębatki którą na upartego zrobisz sam, jakie objawy daje zębatka, jakie reduktor, aż po rozbiórkę skrzynki Vtg do zera bo, są tacy którzy robili to sami i o tym pisali. A ile za to zapłacisz to już realia kraju w którym mieszkasz.
x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano (edytowane)

Rada jest bardzo dobra

Wyciąga wtyczkę i jazda na urlop do Polski te 2tkm to x3 wytrzyma dlaczego miało by nie dojechać . Za 2k funtów czyli ok 10kzł naprawi Vtg, skrzynie automatyczną, wymieni kompletne sprzęgło, rozrząd i jeszcze zostanie kasa na imprezowanie przez cały urlop.

 

Mieszkałem w Uk, Rugby warwickshire auto naprawiłem pod domem olej zmieniałem na parkingu zresztą angol mieszkający obok robił remont calego auta też na parkingu.

 

Jedyna opcja w UK to polski warsztat ale ogarnięty zrobi za 1/3 ceny.

Edytowane przez siara64

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jasne. A w razie wypadku ubezpieczalnia z uk dowali taka kare za jazdę autem bez abs i kontroli trakcji ze hej. Wina zawsze jest po stronie takiego auta. Sa firmy w uk które zajmują się skrzyniami vtg, wystarczy na ebay poszukać.
Opublikowano
Po tym co piszesz wnioskuję że długo mieszkaleś lub nadal mieszkasz w UK. Kolega zrobi i tak po swojemu, ale dobrze że dzięki forum dowiedział się o alternatywnych rozwiązaniach. :cool2:

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam...pisze dopiero teraz bo byłem na urlopie ...byłem u mechanika z myślą że będzie to słynna zebatka ale okazało się że jest cała tylko że było trochę śmieci tam...i niby wyczyscil pojezdzil i myślał że będzie to i ku mojemu zdziwieniu kontrolka nie zapaliła się jak zawsze po 2-3 milach i myślałem że będzie ok...ale niestety zapaliła się po 6milach....dzisiaj przeskanowalem jeszcze raz i przedstawiam foty poniżej...z tego że rozszyfrowalem to przyczyną może być czujnik kata skrętu czy da się go jakoś zregenerować czy trzeba wymienić? Jest też pomocnicza pompa wody ale nie wiem co z nią do wymiany? Coś z ogrzewaniem ale nie wiem co jak normalnie grzeje ...jeśli mam lody w środku to wyskakuje błąd ale wcześniej też miałem i nie pokazywał błędu...czy może coś gdzieś nie styka?

https://imageshack.us/i/pmKlj8TUj

https://imageshack.us/i/poakIvahj

https://imageshack.us/i/pofle8yhj

 

Prosze o pomoc i sprostowanie mnie w razie bym się mylil

Opublikowano
Dzięki kkx5 problem ustal...poszedłem za Twoją rada poszperałam trochę na YT i znalazłem..dzięki piękne obyło się bez dodatkowych kosztów...oczywiście konfiguracja sterownika kata skrętu była przyczyną...o 20 stopni...przynajmniej póki co śmiga i kontrolną się nie zapala już drugi dzień...jeszcze raz śliczne dzięki :)
Opublikowano
Dzięki....a wiesz może co było przyczyną? Samo się przestawić czy może mechanik jak wcześniej grzebał to coś przestawił?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Yyyy, x3 dosc czesto "gubia" ustawienia czujnika. Ja przy wymianie reduktora zawsze ustawiam klientom na nowo i tak 30% ma mniejsze badz wieksze odchylenia. Taki typ auta, dlatego tez znajomosc techniki i poprawna diagnostyka to podstawa w tych autach, niestety wiekszosc od razu zebatki zmienia jakies...
  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.