Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
DPF wypala się chyba co jakieś 500-800km (a przynajmniej powinien się wypalać), czyli można przyjąć, że powinien się wypalać przynajmniej raz na jedno tankowanie. Z tego co wyczytałem, że są 3 rodzaje wypalania: takie lajtowe jak się jeździ po mieście, takie normalne jak się człowiek przejedzie kawałek trasą i trzecie - wymuszone programem. Niektórzy pisali, że jeżdżąc po mieście filtr też się wypali, ale...nie każdy ma w mieście warunki do tego, bo albo nie osiąga odpowiedniej prędkości albo się nie nagrzewa do odpowiedniej temperatury albo nie jedzie dostatecznie długo. Dlatego warto się po prostu przejechać w trasę (15-20 minut jazdy powyżej 60km/h i z obrotami w okolicach 2000rpm powinno styknąć jeśli wszystko jest sprawne). Dlaczego wypalanie może się nie aktywować? Albo nie zostały spełnione warunki albo występuje jakiś błąd blokujący aktywację tej procedury. Ale to już DIS Ci powie.
Opublikowano

A powiedz mi proszę czy ta temperatura na postoju 96stC jest OK? Gdy auto było w ruchu temperatura utrzymywała się na poziomie 89-92stC, gdy stanąłem a silnik pracował zaczęła delikatnie rosnąć.

 

Czy jest jeszcze jakiś inny powód przybywania oleju silnikowego czy mam szukać winy tylko w DPF, a raczej błędzie, który najprawdopodobniej nie pozwala mu się wypalić?

 

 

Dzięki za wszystkie informacje:)

Pozdrawiam,

 

 

P.S. Czy jest jakaś inna możliwość rozpoznania, że filtr jest w trakcie wypalania, czasem wyskakuję na trasę szybkiego ruchu, spełniam wszystkie wymogi di inicjacji wypalania i nawet nie wiem czy tak owe nastąpiło czy też nie, a DISa nie mam i nie mogę sprawdzić czy status zmienił się na "activ".

Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko BMW daje przyjemność, komfort i powoduje uśmiech na twarzy...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do temperatury to Ci nie powiem, bo u siebie miałem temperaturę do powiedzmy 82-83C i myślałem, że tak ma być :) Okazało się, że chyba termostat główny jest uszkodzony. Z braku czasu wymieniam go dopiero w najbliższą sobotę i po tym terminie będę mógł się wypowiedzieć o temperaturze :) Co do paliwa w oleju to chyba tylko DPF. Poznać wypalanie można po zachowaniu samochodu - u mnie jak się wypala to lekko poszarpuje. Odczucie jest takie jakby wiał silny wiatr - raz od przodu a raz od tyłu samochodu.
Opublikowano

Jak wymienisz termostat to daj znać jak u Ciebie jest z temperaturą, bo na pewno będziesz chciał sprawdzić czy wymiana przyniosła skutki:)

Dzięki za odpowiedzi.

 

Jeśli ktoś ma coś jeszcze do dodania to proszę, na pewno wszelkie informacje się przydadzą:)

 

 

 

Pozdrawiam

Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko BMW daje przyjemność, komfort i powoduje uśmiech na twarzy...
Opublikowano

U mnie tez tak trzymaja, podczas jazdy mam 89-92stC czyli idealnie, zdziwilo mnie, ze na postoju rosla temperatura chociaz auto chodzilo na biegu jalowym... Najgorsze jest to, ze DISem nie sprawdze poprawnosci dzialania termostatow. Glowny mam nowy, nie wiem w jakim stanie jest ten przy EGR, jednak nie wiem czy temperatura 96stC na postoju jest czyms zlym i swiadczy o jakiejs usterce.

 

Prosze o dalsze posty w temacie, bo nie wiem jak sie do tego zabrac... Cos jest nietak, gdyz przybywa oleju, jednak moze to byc powodem braku mozliwosci wypalenia DPF w warunkach ktorych jezdze, badz usterka mechaniczna albo eletroniczna (czujnik przy DPF). Prosze o pomoc w temacie.

 

Pozdrawiam!

Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko BMW daje przyjemność, komfort i powoduje uśmiech na twarzy...
Opublikowano

witam,ja chyba tez mam ten problem.tyle ze u mnie bylo wszystko ładnie do puki nie wymienili mi czujnika temp.spalin gdzies widzialem tu zdjecie i jest on oznaczony nr.1.po tej wymianie drastycznie poszlo mi spalanie i jest to 11,5 litra to duzo,no i blad ktory pozostal to 4030 .nie mam pojecia o co chodzi a tu wszyscy doradcy tylko by wszystko wymieniali metoda prob i błedow.pomocy

:mad2:

Opublikowano
witam,ja chyba tez mam ten problem.tyle ze u mnie bylo wszystko ładnie do puki nie wymienili mi czujnika temp.spalin gdzies widzialem tu zdjecie i jest on oznaczony nr.1.po tej wymianie drastycznie poszlo mi spalanie i jest to 11,5 litra to duzo,no i blad ktory pozostal to 4030 .nie mam pojecia o co chodzi a tu wszyscy doradcy tylko by wszystko wymieniali metoda prob i błedow.pomocy

:mad2:

 

@krzysztof kk

Blad 4030 to za duze cisnienie na DPF-ie. Masz zapchanego dpf-a, o ile czujnik nie padl. Ale na 99% raczej tutaj zapchany DPF.

Na wylaczonym silniku czujnik cisnienia na dpf-ie powienien pokazywac 0 mbara....

 

Co do czujnika temperatury spalin.... Sprawdzisz go disem jakie wartosci zapodaje! Z tego co piszesz bym wymieniany.....co znaczy ze jezdziles pewien czas z zepsutym czujnikiem. W takim wypadku filt dpf nie mogl sie przez ten czas zregenerowac. Moral taki, ze filt zapchal sie...

 

Jak masz Disa mozesz sam powalczyc, w innym przypadku zostaje ci warsztat...

1- odpal Disa i sprawdz temperature przed Katem, przed dpfem - Przy normalnej jezdzie musi byc kolo 300-350 C przed katem am przed DPF-em pare stopni mniej... 200-250 C. Tak sprawdzisz czy czujniki spalin sa dobre....

 

2. Sprawdz cisnienie na dpf-ie.... W disie znajdziesz specjalny test. Mierzone jest na wolnych obrotach, 2000/Obr/min i przy odcince... Zapisz wartosci i zapodaj je tutaj.

Bardziej wiarygodny test cisnienia zrobisz jadac samochodem. Przy obciazonym silniku cisnienie jest przewaznie wieksze jak zapodawane przez test przy stojacym samochodzie...

Po wylaczonym silniku czujnik cisnienia dpf powienien pokazywac 0 mbara!

 

3. Po sprawdzeniu tych zeczy wykasowujesz blad 4030 i wymuszasz wypalanie dpf-a! Jak wszystko dobrze pojdzie powinno po okolo 20 min. wypalanie zakonczyc sie.... Sprawdzasz ponownie cisnienie na dpf-ie i wymuszasz ponownie, na ile taka potrzeba bedzie...

 

 

Masz kolego DISA ???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po wymianie termostatu głównego temperatura elegancko utrzymuje się w zakresie 90-92C. Podczas wypalania DPF temperatura spalin przed filtrem dochodziła do 585C.
Opublikowano
witam knopers1 :cool2: no własnie nie posiadam ale w najblizszym czasie bede musial go sobie sprawic bo widze ze bez tego ani rusz.aktualnie autko jezdzi w belgii a tu naprawde nauczyli sie tylko kase szarpac..mysle ze z uszkodzonym czujnikiem zrobilem jakies 5tys km poniewaz juz wtedy podejrzewam je był walniety.tylko zastanawia mnie te czeste buczenie z tlumika przy wiekszym nagrzaniu autka.pozdrawiam :cool2:
Opublikowano

te "buczenie z tlumika" przy nagrzanym samochodzie powodowane jest wlasnie przez wypalanie filtra!

Mozna zalozyc ze filt probuje zregenerowac sie za kazdym razem. Oleju bedzie Ci w tym wypadku dalej przybywac!

 

Masz trzy mozliwosci.

1. DIS - i wymuszenie wypalenia DPF-a. Kilka kilosow na szybkiej szosie! Ta procedure powtorzyc najlepiej trzy razy... Byc moze pomoze to!

2. Dac wydlubac i wykodowac wypalanie, taj jak to tutaj kazdy chetnie praktykuje.

3. Zakup nowki....

Opublikowano
Po wymianie termostatu głównego temperatura elegancko utrzymuje się w zakresie 90-92C. Podczas wypalania DPF temperatura spalin przed filtrem dochodziła do 585C.

 

Wlasnie takiej informacji szukalem! U mnie temperatura to max. 520 C przy wypalaniu!

Opublikowano
witam,mam problem ze znalezieniem kogos kompetentnego,dlatego mam pytanko czy jezeli wypatrosze pdf to te wykodowanie jest konieczne odrazu czy nie i jak to ogolnie ma sie do calosci?i czy to mozna potem odwrocic całą sprawe.
  • 1 miesiąc temu...
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja troche odkopie

 

Dostaje w DIS taki sam komunikat:

 

4030 Exhaust backpressure sensor before particulate filter, signal

Zauwazylem tez ze (chyba w zwiazku z tym) mam podwyzszona temp silnika do 96-97 C na postoju i w jezdzie po miescie. W trasie jest 90-92 C.

 

Błąd po probie wykasowania w INPIE nie znika.

 

Przy probie regeneracji DPF mam caly czas not active pomimo spelnionych warunków:

Temp silnika 92 C.

Predkosc 120km/h

1/2 baku paliwa.

Temp spalin przed dpf 400 C.

Cisnienie przed dpf na jałowym: 10mbar

Cisnienie przed dpf na 2000obr/min: 65mbar

Cisnienie przed dpf na 2500obr/min: 150mbar

Cisnienie przed dpf na max obr/min (chyba ponad 3000obr/min230km/h na niemieckiej autostradzie ) : 290mbar

 

Czytalem gdzies ze mozna sprawdzic czujnik przez jego odpiecie. Gdzie on sie znajduje ? Mialem ostatnio regenerowane turbo i moze ktos cos poruszyl i nie styka. Ale jakby bylo cos nietak to by chyba dawal odczytow ???

 

Czym rozni sie czujnik nr3 na schemacie od czujnika nr 5 ? Sa dwa jednoczesnie ?

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/13_1286-czuj-przeciwpyl-f-paliwelem-dod/i50464#part03

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

 

Mam problem częstego wypalanie się filtra DPF.

 

Ostatnio miałem do przejechania trasę 1000km wyłącznie autostrada i chyba z 5 razy włączał się tryb wypalania DPF.

Nie było znaczenia czy jazda była szybsza (automat: na wyższych obrotach) 160-240 km/h czy wolniejsza (jazda na niższych obrotach) 120 - 140 km/h.

Tak samo jest jazda w mieście, przy spokojnej jeździe, bywa ze przez tydzień nie włącza wypalanie, ale jak jest szybsza jazda to prawie codziennie potrafi włączać tryb wypalania.

 

Po podłączenia DIS'a pojawiają się następujące błędy:

 

4667 DDE: Particulate system regenerates too often (czyli właśnie podaje za częste wypalanie filtra)

4185 DDE: Exhaust Gas Temperature sensor before cat. conv. signal - signal too high (co tu znaczy ze signal jest za wysoki?? może być padnięty czujnik i jak sprawdzić, DIS w TEST Schedule nic nie wykazuje?)

4203 DDE: Glow Control Unit (sterownik do wymiany/naprawy, ale czy może mieć coś z tym wspólnego??)

 

Dodam że filtr DPF był regenerowany w profesjonalnej firmie, przed wymiana tez miałem częste wypalanie się filtra DPF, ale był tez błąd mocno zapchanego filtra.....po kilku wypaleniach przez DIS (przybywało szybko oleju!!) postanowiłem właśnie zregenerować filtra, ale jak widać dalej za często wypala.

 

Czy macie jakieś pomysły, gdzie może być źródło problemu??

 

Z góry dziękuje za konstruktywne podpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możliwe warianty :

- nieskuteczna regeneracja

- uszkodzony czujnik ciśnienie w DPF-ie

- uszkodzony czujnik temp. cieczy chłodzącej ( sprawdź rano przed odpaleniem w menu ukrytym czy tem. cieczy chł. pokrywa się z tem.otoczenia ).

Z mojego niestety bogatego doświadczenia z DPF-em i nie tylko mojego i zdając sobie sprawę z dobrodziejstwa dla środowiska czyli nas DPF-a ,twierdzę że jedyną skuteczną metodą pozbycia się kłopotów z jego eksploatacji jest niestety pozbycie się go . Nigdy bym go nie usuną gdy by inżynierowie dopracowali DPF-a na tyle iż nie obciążali negatywnymi konsekwencjami użytkownika .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

 

Mam problem częstego wypalanie się filtra DPF.

 

Ostatnio miałem do przejechania trasę 1000km wyłącznie autostrada i chyba z 5 razy włączał się tryb wypalania DPF.

Nie było znaczenia czy jazda była szybsza (automat: na wyższych obrotach) 160-240 km/h czy wolniejsza (jazda na niższych obrotach) 120 - 140 km/h.

Tak samo jest jazda w mieście, przy spokojnej jeździe, bywa ze przez tydzień nie włącza wypalanie, ale jak jest szybsza jazda to prawie codziennie potrafi włączać tryb wypalania.

 

Po podłączenia DIS'a pojawiają się następujące błędy:

 

4667 DDE: Particulate system regenerates too often (czyli właśnie podaje za częste wypalanie filtra)

4185 DDE: Exhaust Gas Temperature sensor before cat. conv. signal - signal too high (co tu znaczy ze signal jest za wysoki?? może być padnięty czujnik i jak sprawdzić, DIS w TEST Schedule nic nie wykazuje?)

4203 DDE: Glow Control Unit (sterownik do wymiany/naprawy, ale czy może mieć coś z tym wspólnego??)

 

Dodam że filtr DPF był regenerowany w profesjonalnej firmie, przed wymiana tez miałem częste wypalanie się filtra DPF, ale był tez błąd mocno zapchanego filtra.....po kilku wypaleniach przez DIS (przybywało szybko oleju!!) postanowiłem właśnie zregenerować filtra, ale jak widać dalej za często wypala.

 

Czy macie jakieś pomysły, gdzie może być źródło problemu??

 

Z góry dziękuje za konstruktywne podpowiedzi

Mialem dokladnie to samo,na autostradzie wypalal sie co 100km.

Wyciagnalem go,przeczyscilem sam,potem montaz,reset Disem(wymiana na nowy :D )

Przejechalem juz 4000km i na razie jest spokoj.

Opublikowano

Co do sugerowanych wariantow:

 

Możliwe warianty :

- nieskuteczna regeneracja - jak to sprawdzic?? widzialem jak wyglada przed i po (wnetrze jak nowy filtr)

- uszkodzony czujnik ciśnienie w DPF-ie - da sie jakos sprawdzic??

- uszkodzony czujnik temp. cieczy chłodzącej - sprawdzalem temp. cieczy przed odpalaniem i jest prawie identyczna jak temp. otoczenia (> +0,5ºC)

 

Oczywiscie w DIS'ie filtr DPF zostal "wymieniony na nowy", i to robilem kilka razy (da sie sprawdzic czy cos poszlo nie tak??)

 

Przy jezdzie po miescie (z zalaczonym trybem wypalania) slychac tez taki dziwny swist (jakby przedmuch). Zatrymalem sie na parkingu i rzeczywiscie od ok. 2200 O/Min do 2800 O/Min bylo slychac ten dziwny swist (tylko jak okno otwarte). w samochodzie raczej cisza.

 

Ten objaw pojawia sie tylko i wylacznie przy zalaczonym trybie wypalania.

 

Dzieki za podpowiedzi

  • 5 miesięcy temu...
  • 5 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam mam pytanie jak czytać wartość w disie odnośnie ostatniej regeneracji

 

Zwrot

 

Distance traveled since regeneration : 154529600 km

 

rozumiem, że oznacza to przebieg 154529km 600m kiedy było ostatnie dopalanie???

 

niektórzy piszą że mają wartośc w m, a tu jest w km tylko jakoś dziwnie podane to jest.

 

Jesli to ktoś rozkminił prosze o jedno zdanie :)

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Jest jeszcze coś takiego jak błędy w oprogramowaniu. Jedno zdanie

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Dość tresciwe te zdanie :-)

Czy to oznacza ze mimo to parametr jest prawidłowo pokazywany?

Czy zmiana dis 44 na v57 zalatwi sprawę?

Może ze dwa zdania poprosze :-)

  • 2 lata później...
Opublikowano

Panowie (bo Pań w tym temacie chyba nie było :)) to mój pierwszy post na forum, więc najpierw chciałbym się grzecznie przywitać.

 

Wybaczcie, ale pomimo,że mój problem dotyczy f10 a nie e60, odgrzeję nieco tego kotleta...

 

Od pewnego czasu borykam się z problemem uciekających spalin przez małą turbosprężarkę w moim samochodzie. Uciekają one przez trzpień od VTG, który wchodzi w korpus sprężarki i steruje kierownicą spalin. 2 zakłady regenerujące turbo stwierdziły, że przyczyną MUSI być za wysokie ciśnienie na kolektorze wydechowym. Pojechałem więc do mechanika (a nawet dwóch), żeby to sprawdzić. Czujnik ciśnienia spalin pokazywał wartości na poziomie 20-25% normy. Zapamiętałem tylko, że dla biegu jałowego miałem 8mbar przy normie 35mbar, a dla 2000/min i maksymalnych obrotów stosunek ciśnienia mierzonego do maksymalnego dopuszczalnego był podobny. Pytałem mechanika, czy czujnik jest na pewno ok i stwierdził, ze na pewno...(?)

Pozostaje więc chyba do wykluczenia kwestia katalizatora. ZTCW czujnik ciśnienia spalin jest umiejscowiony między katalizatorem a dpfem (poprawcie mnie jeśli się mylę). Jeśli tak to jak sprawdzić, czy katalizator nie jest przytkany? Czy wreszcie przy zbyt wysokim ciśnieniu przed katalizatorem nie pojawiłyby się chociażby błędy związane z przeładowaniem turbosprężarek?

 

Nie chcę kupować/regenerować turbosprężarki, jeśli to, że "puszcza dymka" jest objawem a nie przyczyną :(.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.