Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W końcu udało mi się zainstalować DIS i z ciekawości zrobiłem sobie diagnostykę autka. Jedyny błąd jaki mam w pojeździe występuje w DDE i jest to:

 

4030 Exhaust backpressure sensor before particulate filter, signal

 

W sumie nie mam żadnych niepokojących objawów - samochód normalnie jeździ, ma moc, nic nie szarpie, nie przybywa oleju, nie pali nadmiernie dużo itd. Czy taki błąd może się pojawiać jako błąd stały przy zapchanym filtrze DPF? Dziwi mnie to tym bardziej, że 2 dni temu zrobiłem trasę prawie 400km, więc filtr miał okazję się wypalić.

Opublikowano
4030 Exhaust backpressure sensor before particulate filter, signal
Zrobić DIS'em test czujnika
Czy taki błąd może się pojawiać jako błąd stały przy zapchanym filtrze DPF?
U mnie błąd był odrobinę inny, ale tez związany z czujnikiem. Kluczowym pytaniem jest: czy czujnik działa i co pokazuje?
Dziwi mnie to tym bardziej, że 2 dni temu zrobiłem trasę prawie 400km, więc filtr miał okazję się wypalić.
Okazję miał, ze wcale nie musiał jej wykorzystać. W przypadku błędu czujnika ciśnienia spalin dopalanie się nie włącza.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No proszę, człowiek całe życie się uczy :) Myślałem, że do dopalania sadzy potrzebne jest tylko:

- przynajmniej 10L paliwa w zbiorniku

- temperatura cieczy chłodzącej przynajmniej 75C

- temperatura spalin przynajmniej 240C

- oraz oczywiście kawałek trasy, po której jedziemy sobie z obrotami powyżej 1600rpm.

 

Kojarzysz może gdzie w DIS-ie mogę zrobić test tego nieszczęsnego czujnika? Albo czy da się w DIS-ie sprawdzić kiedy ostatnio DPF się dopalał? Albo czy już powinien się dopalać :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wczoraj tam grzebałem i nie widziałem takiej linii jak "Status, last regeneration", ale to było w wersji 44. Zainstalowałem dzisiaj v57 i zobaczę, może się taka opcja pojawi i będę wiedział kiedy DPF się ostatnio wypalał :) Czy test czujnika, o którym tu piszemy polega jedynie na sprawdzeniu czy w tym okienku podczas zmiany obrotów silnika zmieniają się wartości ciśnienia w polu "Exhaust - gas backpressure"? Co ile km wypala się u was DPF? Na poniższym screenie widać, że gość zrobił prawie 24tys. km bez wypalania - to chyba zbyt dużo? Ja tyle robię przez prawie 2 lata :D

 

http://imageshack.us/a/img12/3007/zdjcie0344y.jpg

Opublikowano
Czy test czujnika, o którym tu piszemy polega jedynie na sprawdzeniu czy w tym okienku podczas zmiany obrotów silnika zmieniają się wartości ciśnienia w polu "Exhaust - gas backpressure"?
Nie do końca - jest od tego osobny test.
Co ile km wypala się u was DPF? Na poniższym screenie widać, że gość zrobił prawie 24tys. km bez wypalania - to chyba zbyt dużo? Ja tyle robię przez prawie 2 lata :D

1 - popatrz jeszcze raz i powiedz, czy nadal uważasz, że dystans jest podawany w km a nie w m (metrach) ? :)

2 - nie patrz na ten "dystans". To jakieś dziwne wartości, których nie należy interpretować dosłownie. Pojawiają się tam również wartości ujemne (!)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Faktycznie, nie wiem czemu ubzdurało mi się, że tam jednostką miary jest km a nie m :) Czyli teoretycznie DPF wypalał się 24km temu. I właśnie nie wiedziałem jak interpretować wartość, którą widziałem na innym zrzucie ekranu a tam było chyba -11000m :D
Opublikowano

Hehe-tez jak odpaliłem pierwszy raz DIS-a żeby podejrzec kiedy było ostatnie wypalanie to sie zgarbiłem bo pokazywało 22000 i nie doczytałem, a tam własnie stoi w "m".

BTW-to własnie mój zrzut przytoczyłes:) na którym widać, że dopalanie było inicjowane co 32km w praktyce odliczając te -11000 bo licznik dojeżdzał do 22-26 (różnie)km przewaznie i przy jakimś tam własnie -10 czy 11 załaczało się dopalanie, ale to skutki jazdy na krótkich odcinkach 100% miasto, czeste wygaszanie czyli profil jazdy itd...

Opublikowano
Hehe-tez jak odpaliłem pierwszy raz DIS-a żeby podejrzec kiedy było ostatnie wypalanie to sie zgarbiłem bo pokazywało 22000 i nie doczytałem, a tam własnie stoi w "m".

 

a ja myslalem ze to w milach na poczatku heheh jescze lepiej!

co do stanu faktycznego tej odleglosci to nie jestem pewien bo u mnie filter nie wypalal sie ze wzgledu na niska temp cieczy i za kazdym razem kiedy podlaczylem disa to inna wartosc raz wiecej raz mniej od poprzedniej, a do tylu nie jechalem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem od czego to zależy, ale nawet w DIS v57 nie mam czegoś takiego jak "status, last regeneration" :( Ale mniejsza z tym. Przed chwilą się przejechałem tak, aby spełnić wszystkie warunki (temperatura płynu chłodniczego przynajmniej 75C, temperatura spalin przed filtrem przynajmniej 240C, prędkość przynajmniej 60km/h) i niestety nie zauważyłem, aby status regeneracji zmienił się z "not activ" na "activ" mimo, że obok widać coś w stylu "regeneration requested in DDE" oraz "regeneration enabled". Już się martwić czy jeszcze nie? O co tu chodzi? Zrobiłem test tego czujnika ciśnienia przed filtrem i nic specjalnego tam nie pokazało - wartości ciśnienia zmieniały się w zależności od tego czy były wolne obroty czy 2000rpm itd. ale były w normie.
Opublikowano

"w normie" to znaczy ile?

Bo jak dużo, to 240C może sprawy nie załatwić.

Jakie miałeś temperatury płynu, spalin i jakie ciśnienie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na postoju podczas testu to były jakieś śmieszne wartości typu 5.9mbar na wolnych obrotach i kilkadziesiąt mbar przy 2000rpm (max to zdaje się 150mbar). Tak więc dużo, dużo poniżej maxa. Nie robiłem testu na odcince, bo nie chciałem hałasować. Podczas jazdy wartości tego ciśnienia były różne, ale ogólnie kilkadziesiąt mbar - niższe niż 100mbar. Płyn udało mi się doprowadzić do ok. 78-80C a jak jechałem z obrotami ok. 3000rpm to temperatura spalin skoczyła na ok. 300C. Moim zdaniem warunki do wypalania były spełnione. Pytanie dlaczego nie włączyło się wypalanie :? Czy wymuszenie procedury wypalania coś zmieni? W sensie czy wypalanie na 100% się włączy?
Opublikowano

stautsa "last generation" nie masz, gdyz posiadasz DDE w wersji 5.0. Moja E60 jest z 2004r i takze nie pokazuje tego parametru.

Kumpel ma E61 z 2008 i DDE 6.0, tam pokazuje sie last generation....

 

Kolego Sonar, wsiadasz do samochodu z lapkiem. Przejedz kilka kilosow zeby samochod ladnie nabral temperatury (woda i temperatura spalin przed katem), parkujesz na boku, wlaczasz lapka,

kasujesz blad 4030 Exhaust backpressure sensor before particulate filter, signal o ile bedzie wpisany w DDE

i wymuszasz wypalanie. Nie przejedziesz jednego kilosa i wypalanie powinno sie wlaczyc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

OK, przejechałem się kawałek, rozgrzałem motor itd. Włączyłem regenerację filtra jak na filmiku dziqska:

i ruszyłem w krótką trasę po obwodnicy.

 

Momentalnie status z "not active" zmienił się na "active" a po jakichś 15-20 minutach jazdy z prędkością 80-90km/h na M4 (ok. 2000-2300rpm) status zmienił się z "active" na "not active", czyli procedura powinna się zakończyć sukcesem.

 

Czy po takim wypalaniu jak wchodzę w diagnostykę DDE powinienem widzieć coś takiego jak "regeneration in DDE requested" w polu "request, regeneration, partikulate filter"? Skoro filtr się przed chwilą wypalił to powinno chyba być "not requested"?

Edytowane przez s0nar
Opublikowano

Gratulacje, Procedura powiodla sie i DPF-a przepaliles!

U mnie po wypaleniu takze przewaznie status regeneration in DDE requested. W sumie to widzialem chyba tylko dwa razy jak pisalo not requested Nie wiem dlaczego tak jest....

 

Pozatym widzialem jeszcze cos innego.

Ostatnim razem przy jezdzie z podlaczonym lapkiem wlaczylo sie samoczynnie wypalanie filtra.

Status byl wlasnie na not requested a troche nizej wlaczylo sie wypalanie na activ!

 

Nie wiem o co chodzi z tym statusem requested lub not requested. Wypalanie filrtra wlacza sie takze przy not requested !!!

 

Pamietasz kolego jakie miales temperatury przy wypalaniu przed Katem i DPF-em ???

Opublikowano
Na filmiku dziqsek mówił że jeśli filtr jest mocno zapchany to należy wypalić go dwa razy. Może dlatego po wypaleniu wyskakuje wam komunikat status regeneration in DDE requested?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko, że podobno jeśli filtr jest mocno zapchany to wartość ciśnienia przed filtrem DPF jest dość duża a u mnie była ona kilka razy mniejsza od dopuszczalnego maksimum. Poza tym nie miałem żadnych objawów typu utrata mocy czy opóźniona reakcja na pedał gazu. Podczas tego wymuszonego wypalania zauważyłem jeden objaw - samochód zachowywał się momentami jak gdyby wiatr wiał raz w plecy a raz od przodu albo jakby paliwo było podawane partiami, czyli takie jakby lekkie falowanie czy szarpanie. Podczas trasy tydzień temu jak jechałem to też to zaobserwowałem, ale zwaliłem takie zachowanie samochodu na silne podmuchy wiatru :duh: A tu się okazuje, że pewnie DPF się wtedy wypalał :D Innych objawów wypalania typu głośniejsza praca silnika czy jakieś dźwięki z wydechu nie zanotowałem.

 

Temperatury jakie zapamiętałem to 259C przed katalizatorem (i ta wartość w zasadzie nie chciała się zmieniać, bo ilekroć spojrzałem to było 259C...ale potem już skupiałem się raczej na temperaturze przed DPF-em) a przed DPF różnie - zaczęło się od 260C a momentami dochodziło do 320C. Temperatura płynu chłodzącego 78-80C. Temperatura otoczenia wczoraj była -4C, ale nie wiem czy to ma wielkie znaczenie w tej sprawie.

Opublikowano

Temperaturę płynu masz za niską. Powinna był 90C. Jeśli oscylowało przy 78C-80C po przejechaniu kilkunastu km - oznacza to problemy (IMO termostaty).

A to "requested in DDE" u mnie jest niemal cały czas :) dziwna sprawa - podobnie jak z dystansem od ostatniego dopalenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmm...mówisz, że powinno być 90C? W silniku HDi temperatura dobijała do 90C jedynie latem jak było 30C i stałem w korku. Normalnie w tamtym dieslu temperatura oscylowała w okolicach 75-85C (termostat był zdaje się na 83C). Myślałem, że tu jest podobnie, bo jak wiadomo współczesne diesle nie grzeją się tak jak benzyny. Termostat EGR mam na 100% sprawny, bo wymieniany 2 tygodnie temu. To radzisz, żeby sprawdzić jeszcze termostat główny?
Opublikowano
termostat główny ma się otwierać przy 88°C

 

pozdrawiam

 

dokladnie, u mnie trzyma po wymianie wlasnie 88-89 C!

 

Temperatura wypalania ma moim zdanie duze znaczenie... Na wiki pisze ze czasteczki stale wypalaja sie od 500 Stopni C.

Ja przy wypalaniu mam przed katem jakies 700 C o przed DPF-em troche ponad 500 C. Niektorzy pisza ue maja nawet 550-600 C przed DPF-em.

 

Przy 320 C mozna wypalalc i niewypalic dpf-a. 320 stopni to ja mam przed dpf-em przy normalnej jezdzie!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To może inaczej - podczas samego procesu wypalania nie siedziałem w tym oknie gdzie widać konkretne wartości temperatur itp. tylko w tym oknie funkcji serwisowych gdzie masz tylko status regeneracji. Temperatury podałem z chwili przed włączeniem funkcji wypalania i z chwili po. Być może podczas wypalania faktycznie temperatury rosną (a nawet powinny). Następnym razem może przejdę do okna z wartościami, żeby nie wprowadzać w błąd :)
Opublikowano

Cześć wszystkim:)

 

Jeszcze się swojego DISa nie dorobiłem, będzie w przyszłym tygodniu dopiero, a tymczasem nie jestem w stanie wytrzymać i muszę zadać kilka pytań.

 

 

U mnie ostatnio pojawił się problem z przybywaniem oleju w silniku... Nie mam DISa, nie mogę więc sprawdzić w jakim stanie jest DPF. Niestety samochód jeździ po mieście i to na krótkich odcinkach (miało być 530i a jest 530d bo trafiła się sprawdzona okazja). Ostatnio zauważyłem w ukrytym menu, że wracając z pracy do domu nie jestem nawet w stanie uruchomić wypalania DPF, czy wiecie może co i ile powinno się takie wypalanie robić jeśli robi się miesięcznie ok 800km i to głównie w cyklu miejskim? Podajcie mi proszę dodatkowo na co zwrócić uwagę już mając DISa (jestem umówiony z kolegą z forum na sprawdzenie tego DPFa) i sprawdzając DPFa? Jakieś wartości, które powinien wskazywać DIS? Jakie testy zrobić?

 

Autko ostatnio zaczęło sporo palić, tłumaczyłem to sobie zimą, jednak robi się coraz cieplej a spalanie dalej 13,5l/100 przy naprawdę normalnej jeździe. Nie jeżdżę autem w ślimaczy sposób, kiedy jest możliwość dostanie po garach, jednak jeżdżąc po mieście rzadko jest kiedy rozruszać Bunie... Pamiętam, że jeszcze pół roku temu auto mi paliło 10,2-11,0l/100 przy takiej samej jeździe, teraz ta wartość mocno skoczyła, a jeszcze zauważyłem ostatnio jakby przybyło oleju w silniku.

 

Proszę o pomoc i jakieś rady na co zwrócić uwagę.

Pozdrawiam.

 

P.S. Termostat główny przy pompie był wymieniany kilka miesięcy temu na ORI BMW, ten przy EGR za mojej kadencji ruszany nie był, ale auto szybko się dogrzewa, tyle, że ostatnio nie chce wskoczyć powyżej 80-83stC. Jutro jadę w ciut dłuższą trasę po mieście, silnik dłużej popracuje, więc zobaczymy czy osiągnie 90-92stC, bo taką wartość powinien osiągnąć przy normalnej jeździe.

Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko BMW daje przyjemność, komfort i powoduje uśmiech na twarzy...
Opublikowano

Termostaty sa w porzadku, auto lapie temperature i utrzymuje ja w przedziale 90-92stC. Dziwn jest to, ze jak zaparkowalem samochod i stalem na odpalonym silniku temperatura wzrastala az do 96stC, to jest ok?

 

Jesli termostaty sa w porzadku to znaczy ze auto ma problem z czyms innym albo nie ma mozliwosci wypalic filtra bo jezdzi po miescie...

 

Odpowiedzcie prosze na pytania, bo wolalbym ogarnac ten temat.

 

 

Pozdrawiam:)

Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko BMW daje przyjemność, komfort i powoduje uśmiech na twarzy...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.