Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Sprawdzaliśmy wczoraj ECU od F10 z końca 2012r...i niestety jak Bagor pisał nie da się w tej chwili robić najnowszych F10ek...

 

OK, a co z F10 z początku produkcji? nie ma problemu? Ma ktoś ew. doświadczenia na tym polu ?

 

do produkcji 04-2010 (dalej nie wiem) w W-wie "na stole" robi:

 

- Rafał z Kreamtora : łączy sterownik z "magiczną maszynką" (sprzęt),

- Rogal: łączy się z dwiema/trzema "magicznymi skrzyneczkami" i coś na nich klika (sprzęt + wiedza),

- Panowie z Miszczooow: lutują oprnik, włączają stoper i idzie (wiedza)...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Coś tu chyba nie tak :mad2: Momentu mniej niż w serii. Ale zonk :jawdrop:

300 koni i to ja mam w 2.4L wolnossącym, a tu ? Taki pasztet. Akysz z tym ACS.

jaki to 2,4 l ???

 

K24A3/K20Z4

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dawid to spojrz na swoje seryjne jesli jak twierdzisz iz to 300 KM to przegania twoje kombi spokojnie:) - to ile twoje bedzie mialo:)

 

tak naprawde to wychodzi 335KM i 666Nm ale nie mam tego wykresu to juz historia ACS modul jest w reklamacji

Opublikowano
Sprawdzaliśmy wczoraj ECU od F10 z końca 2012r...i niestety jak Bagor pisał nie da się w tej chwili robić najnowszych F10ek...ja po prostu muszę fizycznie coś przetestować, żeby mieć pewność :mrgreen: ani CMD ani sprzęt z Dimsportu tego nie ogarnie...tak więc Bagor zwracam honor :handshake:

Cieszę się, że doszliśmy do porozumienia :) Też chętnie podam Ci rękę :handshake:

 

do produkcji 04-2010 (dalej nie wiem) w W-wie "na stole" robi:

 

- Rafał z Kreamtora : łączy sterownik z "magiczną maszynką" (sprzęt),

- Rogal: łączy się z dwiema/trzema "magicznymi skrzyneczkami" i coś na nich klika (sprzęt + wiedza),

- Panowie z Miszczooow: lutują oprnik, włączają stoper i idzie (wiedza)...

Odpowiem krótko - nie. Podajesz kompletnie błędne informacje. Jeśli chodzi o sposób modyfikacji wymienionych tunerów, to nie mam pojęcia skąd to wziąłeś. Jaki opornik, "stoper", magiczne skrzyneczki? Jaka wiedza? Bez urazy, ale to brzmi jak science fiction :) Podłączasz sprzęt i podłączasz się według schematu producenta. Na tym się kończy robota chiptunera i jego "wiedza". A żaden z wymienionych tunerów nie zrobił modyfikacji tego sterownika, bo jeszcze nie ma nikogo komu by się to udało - w Europie i na całym świecie. Podkreślę słowo "nikogo", jakby ktoś z czytających miał problemy z czytaniem :)

 

Mimo wszystko widzę, że niektóre osoby dalej piszą w tym temacie odnośnie możliwości zrobienia modyfikacji (chiptuningu, nie BOXa), mimo że NIE można tego zrobić (odsyłam do moich wcześniejszych postów). Nie wiem jak to zrozumieć, ale ja już nic na to nie poradzę - niech każdy sobie "wierzy" w to co chce. Ja czasu nie będę więcej tracił na powtarzanie w kółko tego samego :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dzis dla lepszego humoru zamowilem x1 2.0xd z bogatym wyposazeniem dostalem mega rabat 15% 27tys.zl :norty:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dzis dla lepszego humoru zamowilem x1 2.0xd z bogatym wyposazeniem dostalem mega rabat 15% 27tys.zl :norty:

 

 

15% na samochod do konfiguracji czy z placu? Osobiscie nie zamolilbym moze x1 ale fajnie tak sobie poprawic humor po nieudanym tuningu :roll:

Opublikowano
Dawid to spojrz na swoje seryjne jesli jak twierdzisz iz to 300 KM to przegania twoje kombi spokojnie:) - to ile twoje bedzie mialo:)

 

tak naprawde to wychodzi 335KM i 666Nm ale nie mam tego wykresu to juz historia ACS modul jest w reklamacji

 

Sorry stary, ale za 12k zł według ACS powinno być 360 km & 700nm. I tego Ci życzę.

A co do K24A3 to jedzie równo z M3 420km. To tyle.

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano
do produkcji 04-2010 (dalej nie wiem) w W-wie "na stole" robi:

 

- Rafał z Kreamtora : łączy sterownik z "magiczną maszynką" (sprzęt),

- Rogal: łączy się z dwiema/trzema "magicznymi skrzyneczkami" i coś na nich klika (sprzęt + wiedza),

- Panowie z Miszczooow: lutują oprnik, włączają stoper i idzie (wiedza)...

Odpowiem krótko - nie. Podajesz kompletnie błędne informacje. Jeśli chodzi o sposób modyfikacji wymienionych tunerów, to nie mam pojęcia skąd to wziąłeś. Jaki opornik, "stoper", magiczne skrzyneczki? Jaka wiedza? Bez urazy, ale to brzmi jak science fiction :) Podłączasz sprzęt i podłączasz się według schematu producenta. Na tym się kończy robota chiptunera i jego "wiedza". A żaden z wymienionych tunerów nie zrobił modyfikacji tego sterownika, bo jeszcze nie ma nikogo komu by się to udało - w Europie i na całym świecie. Podkreślę słowo "nikogo", jakby ktoś z czytających miał problemy z czytaniem :)

 

Mimo wszystko widzę, że niektóre osoby dalej piszą w tym temacie odnośnie możliwości zrobienia modyfikacji (chiptuningu, nie BOXa), mimo że NIE można tego zrobić (odsyłam do moich wcześniejszych postów). Nie wiem jak to zrozumieć, ale ja już nic na to nie poradzę - niech każdy sobie "wierzy" w to co chce. Ja czasu nie będę więcej tracił na powtarzanie w kółko tego samego :)

 

jesteś spec to wiesz lepiej,

ja jestem tylko klientem, ktory zleca usługę, szanuję tę pracę ale nie uważam, że jest czymś innym od pracy hydraulika, wulkanizatora, który obsługuje wyważarkę czy diagnosty, który zna INPĘ/DISA/...

 

opisałem to co widziałem, moje auto N57 było w tych trzech adresach, każdy pozwolił mi patrzeć, piszę to co widziałem: Marek wlutował opornik/diodę, Krzysiek pstrykając w stoper włączał przyciski...Rafał widział luty po Mastersie, pytał czy czegoś nie zostawili bo bał się spalić płytę jak wlutowywał swój sterownik w sterownik auta, ostatni był Witek wlutował kable podłączone do małych skrzynek, jemu szło najwolniej...

 

auto miało problemy, o czymś trzeba było rozmawiać, mówili, że nie ma żadnej różnicy pomiędzy f10 a e90 z silnikiem N57, Marek pokazywał nawet jakieś wykresy, mówił, że to pierwsze w RP zrobione 530d (był dumny jak Paw, mówił, że łatwiej włamać się do banku niż do tego auta), Rafał i Witek mówili to samo...znasz ich, możesz zapytać dlaczego kłamali...

 

może w 2010r dzwoniłem także do Ciebie, jeżeli tak a nie byłem to znaczy, że wtedy nie robiłeś tego motoru...

 

tyle

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sorry dawid ale nie mialem zlego na mysli - tylko daje do myslenia jak teraz fabryczne auta jak BMW maja faktycznie pod maska i tak naprawde za co sie placi

 

co do Hondy to sam mialem jedna i ciagle tesknie- szkoda iz teraz takich nie ma...

Opublikowano

300 koni i to ja mam w 2.4L wolnossącym, a tu ? Taki pasztet. Akysz z tym ACS.

 

A co do K24A3 to jedzie równo z M3 420km. To tyle.

 

Prima aprilis już było :lol:

 

Internet i papier wszystko zniesie wieć jeśli to nie będzie dla ciebie problemem to wklej jakiś wykres z hamowni albo fotki z race logic-a .

 

Tak się składa że m3 e92 jeżdziłęm wielokrotnie , wprawdzie accordem 2.4 smigałęm seryjnym z 2 razy i nawet dokładając do niego 100KM więcej i jak waży 150kg mniej za nic nie potrafie sobie wyobrazić że jest szybszy od m3 .

Jak w Trzech prostych krokach zniszczyć wspaniałą marke jaką jest BMW ?


Krok Pierwszy : Zastąp napęd na tył napędem na koła przednie w 2015r

Krok Drugi: Wpakuj silnik 3 cylindrowy z MINI do limuzyny BMW 3 w 2016r

Krok Trzeci: Wpakuj silnik 4 cylindrowy do limuzyny BMW 7 w 2016r

Opublikowano (edytowane)

A kto powiedział, że to Accord. CTR waży 1200kg a M3 1650kg. Rachunek jest prosty.

Wykres to porównanie poprzedniego setupa K20 do obecnego K24.

Dyno przy odcince 8000rpm i 292km. Przy 8500rpm jest 298km. I to wszystko bez turbo !

http://img.photobucket.com/albums/v239/File/K24vsK20.jpg

Edytowane przez Dawid S
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano

Wszystko już jasne trzeba było pisać że to civic .

 

Ale dalej mam cień wątpliwości czy civic dał by rade w przedziale np od 150km/h do 250km/h.

Jak w Trzech prostych krokach zniszczyć wspaniałą marke jaką jest BMW ?


Krok Pierwszy : Zastąp napęd na tył napędem na koła przednie w 2015r

Krok Drugi: Wpakuj silnik 3 cylindrowy z MINI do limuzyny BMW 3 w 2016r

Krok Trzeci: Wpakuj silnik 4 cylindrowy do limuzyny BMW 7 w 2016r

Opublikowano
mówili, że nie ma żadnej różnicy pomiędzy f10 a e90 z silnikiem N57

To źle mówili. Już to wyjaśniłem wcześniej, cytuję moje słowa z jednego z poprzednich postów: "sterowniki Bosch EDC17CP45 dotyczy np. E71 X6 xDrive40d a Bosch EDC17C41 np. w E82 120d. Te sterowniki (EDC17CP45 i EDC17C41) występują też w modelach Fxx, ale NIE są obsługiwane - jest to zupełnie inna bajka. Nazwa jest ta sama, ale sposób połączenia inny." Czyli inaczej mówiąc, sterowniki silników N57 znajdujące się w E90, E71, E82, etc., pomimo posiadania tej samej nazwy kodowej, są w rzeczywistości "inne" niż te znajdujące się w modelach Fxx. Po prostu ci tunerzy myśleli (lub nadal tak myślą), że jak jest ta sama nazwa kodowa sterownika, to jest on taki sam... Ale nie jest.

 

Polecam też przeczytać raz jeszcze moje poprzednie posty, tam znajdują się wszystkie informacje.

 

znasz ich, możesz zapytać dlaczego kłamali...

Nie kłamali, tylko po prostu mają braki w wiedzy - stąd te sprzeczności.

 

Marek pokazywał nawet jakieś wykresy, mówił, że to pierwsze w RP zrobione 530d (był dumny jak Paw, mówił, że łatwiej włamać się do banku niż do tego auta)

Mówienie, że się było pierwszym w Polsce i do tego jeszcze bycie dumnym jak paw, jest wyjątkowo niesmaczne w podanym kontekście. Być może osoby to czytające nie rozumieją, ale każdy kto zajmuje się chiptuningiem popuka się w głowę jak można takie coś w ogóle powiedzieć do klienta.

 

Postaram się to zobrazować w prosty sposób, by obnażyć prawdę o tym jak się "wychwalił" ten tuner. Tuner polega na posiadanym sprzęcie (najczęściej od CMD, Dimsport czy Alientech) podczas połączenia ze sterownikiem, wiedza nie gra tutaj praktycznie żadnej roli. Prawda jest taka, ze posiadając któryś z tych sprzętów, każdy mógłby połączyć się ze swoim sterownikiem - wraz ze sprzętem jest gotowy schemat podłączenia i nie ma tutaj jakiejś większej filozofii. Wszystko jest podane jak na tacy - tuner podłącza się według schematu, następnie wciska "read", potem "write" i na tym się kończy jego "robota" jeśli chodzi o komunikację ze sterownikiem.

 

Mając więc taką wiedzę, czego takiego niezwykłego dokonał ten tuner, że był z siebie taki dumny? Bo podłączył się sprzętem według gotowego schematu jaki posiada wielu innych tunerów? I skąd był taki pewien, że był pierwszy, skoro cała reszta tunerów w Polsce posiadających ten sam sprzęt mogła zmodyfikować też ten silnik tego samego dnia (każdy posiadacz sprzętu ma dostęp do aktualizacji protokołów w tym samym czasie)? Bardzo słabo to wygląda, że taki "bóg" tuningu opowiada swoim klientom takie "tanie" gadki. Oczywiście klient nie ma o tym pojęcia i wychodzi z myślą "jaki z niego dobry tuner - złamał jako jedyny i pierwszy w Polsce zabezpieczenia lepsze niż w banku" :mrgreen: A potem pojawiają się na forach rzesze kulających się wręcz po ziemi wyznawców swojego "tuningowego boga", bo usłyszeli jakiś stek bzdur... Prawda bywa często zupełnie inna.

 

I jeśli chodzi o to, że "łatwiej włamać się do banku niż do tego auta" (cytowana rozmowa była odnośnie modyfikacji, więc domyślam się, że chodziło mu o "sterownik" a nie włamanie do całego "auta"), to ten tuner nie ma zielonego pojęcia na czym i jak polega komunikacja z tym sterownikiem. Oczywiście wiadomo, że chciał się pokazać "jaki on to jest super", że umiał "złamać" zabezpieczenia tego sterownika, jednak jak już wiemy, to jedyne co zrobił to podłączył sprzęt, spojrzał w schemat i tyle z tej jego "dumy"... Całą robotę wykonał sprzęt - brawa należą się R&D producenta sprzętu a nie temu dumnemu z jakiegoś powodu "pawiowi".

 

Jeśli są to faktycznie dokładnie zacytowane jego słowa (a mam wiele powodów by w to nie wątpić, z pewnością inni zaznajomieni w temacie też :mrgreen:), to jest to krótko mówiąc żenujące. Albo jest to celowe kłamanie by "pokazać" się przed klientem albo może po prostu jest to jakieś rozrośnięte do granic możliwości ego.

Opublikowano
A kto powiedział, że to Accord. CTR waży 1200kg a M3 1650kg. Rachunek jest prosty.

Wykres to porównanie poprzedniego setupa K20 do obecnego K24.

Dyno przy odcince 8000rpm i 292km. Przy 8500rpm jest 298km. I to wszystko bez turbo !

http://img.photobucket.com/albums/v239/File/K24vsK20.jpg

 

To cos ta emka nie jechala bo ja 360 konnym awd wciagalem lekko civica 300konnego i 3mps ~320KM tez zostawalo w tyle. A prowadzilem tez e92m3 i wiem jak ten samochod jezdzi - calkiem zwawo.

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Opublikowano
...

Jeśli są to faktycznie dokładnie zacytowane jego słowa (a mam wiele powodów by w to nie wątpić, z pewnością inni zaznajomieni w temacie też :mrgreen:), to jest to krótko mówiąc żenujące. Albo jest to celowe kłamanie by "pokazać" się przed klientem albo może po prostu jest to jakieś rozrośnięte do granic możliwości ego.

 

zgadzam się w 100% procentach, wiedzy branżowej P. Marka nie próbuję podważać bo się po prostu na tym nie znam, znam założenia, zasady działania, zmian na auto ale jak to i czym zrobić jest dla mnie magią dlatego używałem sformułowań typu "magiczna skrzyneczka''...

 

podsumowując tak "zadufanej" w sobie osoby nigdy nie spotkałem i po pierwszej wizycie wiedziałem, że jest to moja ostatnia, jak ktoś nie jest zmuszony to osobiście szczerze odradzam kontakt...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
A ja polecam Marka. Rozumiem, ze piszesz o Marku Staszewskim. Robiłem u niego wiele aut z żadnym nie było problemu a jego wiedza jest ogromna. Owszem może nie jest specjalnie wylewnym typem ale jak sie go zna to nawet da sie lubic :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

AO - rozmawialem z nimi na temat chip tuningu a nie chip-boxa. Potwierdzam iz nawet 313KM diesel moga zrobic - ale gdy wypytujesz o szczegoly to robi sie wesolo. Dlaczego:

 

1) Problem ze sterownikiem ominiecia blokady - mozna ale sa problemy :):)

2) Rozpruwaja caly sterownik na stole i badaja jak sie uda to zrobia chip, przez gniazdo diagnostyczne nie da sie ( info z marca 2013rok)

3) Maja zerowe doswiadczenie - pytanie czy juz cos grzebali w tych silnikach w F10 to :) odpowiedz zaczynaja

4) cena to kolo 2400-3000 zl

 

Rozmowe przeprowadzilem jak w centrali Krakow jak i na pomorzu

Panowie trzeba czekac moze za rok lub dwa lata beda miec opanowany sterownik w F10

Opublikowano
Ja nie polecam V-techu. Robiłem kilka lat temu E46 2.0d i w latach 1999-2000 VW T4 i powiem szczerze szkoda zachodu. Od innego znanego Tunera mam info że już jest testowany sprzęt i w niedługim czasie będzie można przez OBD. (E70 4.0D)
Opublikowano

nie chodzi o to czy V-tech jest dobry czy nie...

 

chodzi mi raczej o to czy: kłamią czy nie... strona jest ogólnie dostępna, nie piszą, że robią chipy do innych motorów ale "535i" jest wyraźnie zaznaczony, że robią...

 

z tego co wyraźnie napisał Bagor (człowiek z branży, który nie wypisuje głupot aby się przypodobać), wynika, że nikt nie robi F10, mi osobiście w 2010r P.Marek mówił, że zrobił 530d, V-tech pisze, że robi 535i...z racji, że miałem "słaby" kontakt z "wielkim guru", nie mam pojęcia co o tym myśleć za wyjątkiem, że ktoś oszukuje...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Panowie jestem po reklamacji co i jak :

 

wczoraj i dzis zrobilem pomiary - testowany byl moj 535xd i jak rowniez nowy 535xd z przebiegiem 1200km ten sam silnik ale na full wyposazony i jak wyszlo

 

seryjnie moj 535xd wyplulo u mnie 301KM i troche ponad 600NM nastepnie byl hamowany nowy 535xd i tam wyplulo podobnie czyli 295KM i 599Nm

 

dla ciekawosci pokazany zostal nam wykres rocznego X6 4.0d 313KM i tam wyszlo o dziwo 284KM i 580Nm - dla mnie to byl szok iz seryjnie fabryka tylko tyle daje :cry2:

X6 po chip box-ie wyszlo kolo 310KM i 620Nm

 

a tu umieszczam moj wykres i porownujac serie to otrzymalem od ACS +40KM i 50NM nie jest zle jak na box choc do katalogu daleko ( gdyby wyplulo seryjnie 313Km to by bylo ponad 350KM prawie jak jest u ACS )

 

http://imageshack.us/a/img46/6217/ccf2013051500000.jpg

 

Moze ktos mi wytlumaczy dlaczego seria tylkotyle daje ???

Edytowane przez maja22
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
aa dla ciekawosci V-tech daje chip box za 1500-2000zl i daje +30KM + 40NM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.