Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ad.1 Skąd taki pomysł przyszedł Ci do głowy, żeby informować ubezpieczyciela o ingerencji w ustawienia fabryczne auta? Chcesz dać powód do zwiększenia stawki i możliwości zanegowania ewentualnych wypłat?

Ad.2 Obydwie firmy mają już gotowe softy pod ten samochód i obydwie mają też przygotowane gadki szmatki o zupełnie indywidualnym podejściu do pojazdu. Nie ma to znaczenia. Większe znaczenie ma to, jaki masz soft w skrzyni, bo od tego zależy sposób wykonania modyfikacji.

 

W sumie racja. Informowanie ubezpieczyciela logicznie zadnych korzyści nie przyniesie.

A kogo ty byś polecił w Warszawie?

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wybrałeś już dwie firmy, więc niech cena zdecyduje. W tych autach może pojawić się limitacja momentu pochodząca ze skrzyni i choćbyś oferował worek pieniędzy to nikt Ci tego nie zrobi jak należy.

Edit: Nieaktualne. Już jest możliwość zdejmowania limitu Nm ze skrzyń 8HP :D

peace & love
Opublikowano

Moj B47 idzie w przeciągu 2-3 tygodni na hamowanie, więc sprawdzimy.

Skrzynia to 8HP50X (druga generacja) z limitem do 500 nm.

Opublikowano

Szkoda, że wciąż nie spotkałem kogoś, kto taki silnik posiada zaczipowany.

Czytałem tez o opcji programowania mapy pod tryb jazdy.

Opublikowano

Zadzwoniłem i odwiedziłem parę miejsc w Warszawie i następujące dane jeżeli chodzi o strojenie mojego F31 320xd B47 190km/400nm (2015r):


1. R-performance

Byłem w warsztacie ponieważ telefony/maile i FB nieczynne ;) Pan Witek jeszcze na urlopie cały ten tydzień ale od pracownika dowiedziałem się, że generalnie planują wyjść ze strojenia BMW "ze względu na dostępność ich narzędzi" - trzeba rozklejać/wiercić sterownik dla mojego modelu. Po kablu tego nie robią, ale generalnie jak się uprą to dadzą radę zrobić (wyjęcie sterownika) :mrgreen: . Dostępność terminu to ok. 2 tygodnie, ale oddzwonią do mnie aby przekazać decyzję po powrocie Pana Witka czy w ogóle się podejmą tego. Deklarowane parametry strojenia teraz nie podadzą.


2. Kreator Mocy:

- 220 km (+30km) / 460nm (+60nm) (jeżeli seria trzyma ma deklarowane parametry)

- przez złącze OBD

- dostępność w przeciągu tygodnia

- cena 1.500 netto


3. Ecu-performance

- 220-230 km / 460-480nm

- przez złącze OBD

- dostępność w przeciągu tygodnia

- cena: ok. 1.500 -1.600 netto (coś koło tego - nie pamiętam dokładnie)


4. Masters

- 220km / 440nm

- przez złącze OBD

- dostępność w przeciągu tygodnia

- cena 1.600 netto


5. TC Performance

- 230km / 500nm

- przez złącze OBD

- dostępność w przeciągu tygodnia

- cena 1.800 netto


Coś jeszcze warto sprawdzić w Warszawie? Jakieś wskazówki? Czy rzeczywiście TC performance jest w stanie bezpiecznie wydobyć więcej mocy z tego silnika czy to tylko marketing?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszędzie marketing i jedno i to samo )) jeśli mówić o metodach wgrania - na stole albo obd , to powiem różnie bywa . Ja naprzyklad dużo reanimowalem sterowników w całym świecie online przez teamv viewer kiedy sterownik zostawał martwy po obd operacjach. Przerywanie wgrania modyfikowanej mapy na jakimś sektorze i masz trupa. Także z własnego bogatego roznokolorowego doświadczenia mogę powiedzieć różne to bywa. Moje zdanie - na stole lepiej ))), kiedy sam kontrolujesz proces . Pozdro!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Śmieszne jest to że firmy podjąć jakieś moce i momenty.


To tak jak by pytać wulkanizatora o ilość ciężarków przed przyjazdem podając model opony i felgi

Opublikowano
Jakieś wskazówki? Czy rzeczywiście TC performance jest w stanie bezpiecznie wydobyć więcej mocy z tego silnika czy to tylko marketing?

Wszyscy są w stanie wydobyć z tego samochodu tyle mocy na ile pozwoli turbina i stan filtra dpf. No... niektórzy mają elastyczną hamownię. Bardzo czułą na sugestie klienta :)

Jeśli chodzi o wskazówki to zapytaj się czy modyfikacja przeprowadzona będzie bez dekalibracji map konwersji, a jeśli tak to w jaki sposób poradzą sobie z limiterami biegów 4 i 6 tego :)

peace & love
Opublikowano

Dzięki za wskazówki. Jak rozumiem wszyscy robią mniej więcej tak samo ale wyniki będą zależeć głównie od stanu mojego auta.


Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz: czy po modzie zostanie utrzymana różnica ustawień comfort/sport/eco? Tych info nigdzie nie wyczytałem a zapomniałem zapytać tunerów.


Edit: potwierdziłem w TC, że różnice w ustawieniach eco/comfort/sport zostają.

Opublikowano

Witam wszystkich,


Poleca ktoś dobrego/najlepszego Tunera z Wrocławia bądź okolic? Planuje w swojej F10 530D zamontować większy cooler z 535D plus zrobić chipa.


pozdrawiam

Opublikowano

Które silniki? Nie pisałem o jaki chodzi...

Pytam generalnie o sens takiego strojenia. Jeśli już konkretnie, to interesuje mnie B38 :)

Opublikowano
Hamowałem B48 na pełnym zbiorniku 95 (tylko hamowałem) i trzymała idealną serię, natomiast w przypadku moda z pewnością na RON98 ugrasz więcej niż na 95. Co ciekawe w silniku B38 odnotowałem zdecydowanie mniejsze zuzycie paliwa na 98 :o
Opublikowano

każdemu powtarzam:


- auto po chipie, tylko 98+ !!

- auto po chipie, na 98 pali mniej niż na 95!!


więc jeśli ktoś jest sknerą i żal mu zalewać 98, niech się nie przejmuje, wynik finansowo będzie identyczny :P

i warto przypomnieć, na 98 bezpieczeństwo silnika jest znacznie większe


AMEN-t :D

Opublikowano
Cóż, lanie 98 do tego silniczka, przy przebiegach które robię w gęstym ruchu, gdzie spalanie sięga 10-11 litrów to już nie jest kwestia bycia sknera a rachunku ekonomicznego :). Choć to ciekawe co napisales.
Opublikowano

jestem po strojeniu w TC. Auto na diagnostyce wyszło zdrowe, bo 194km@4217rpm / 400nm@2553rpm, czyli lekko ponad fabrykę. Po strojeniu F31 320xd B47 uzyskało 243km@4017rpm / 510nm@2428rpm. Mam wykres ale nie wiem jak można na forum dorzucić załącznik :mrgreen:


Wstępnie po przejechaniu ok 150km mogę powiedzieć, że to już inne auto ;). Różnica bardzo odczuwalna - zarówno start ze świateł jak i trasa. Strojenie przebiegło sprawnie bez pierdzenia i filozofowania, więc git :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.