Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
obecnie softy robię sobie sam, również bez problemów, niemal każde auto z DPF.

Po zmianie softu sprawdzasz na hamowni czy przebiegi charakterystyk (zmian w sofcie) ok, czy niema takiej potrzeby ?

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zadzwoniłem do kolego który sam zmienia soft . Prawie 2h, dużo mi wyjaśnił co nie znaczy że posiadłem min wiedzy.
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Z reguły nie wrzucamy swoich do tematu, ale może pora zacząc :roll:



F31 320d 163km wersja holenderska

5448b573ef4e1735gen.jpg


F30 316d 116km

93989590eb22b481gen.jpg


F20 118d 143km

6fab0620b8063147gen.jpg

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Zadzwoniłem do kolego który sam zmienia soft . Prawie 2h, dużo mi wyjaśnił co nie znaczy że posiadłem min wiedzy.

 

Ale że do kogo :>

Opublikowano
Racja, ale robić a chociaż przyzwoicie zrobić to jednak różnica. Mało kto na tych wszystkich forach czips-tjuningowych dobrze zrobi EDC15P, a co dopiero 17stki BMW :roll:
Opublikowano
Jeżeli taki "forumowicz" wytworzy babola zamiast modyfikacji to pal go licho, ale najbardziej irytujące jest oglądanie suto opłaconych modyfikacji wykonanych w renomowanych i znanych firmach gdzie sednem sprawy jest wydłużenie czasu wtrysku oraz przerobienie map konwersji paliwa i momentu...no i jeszcze boost'u z 4-5% więcej w słupkach po prawej stronie mapy :D Ręce opadają, a klient i tak się nie zorientuje bo dostanie jeszcze wykres do ręki i leci zadowolony że tak "mało" zapłacił tunerowi, który przecież majątek wydaje co miesiąc na utrzymanie i aktualizację "ori" sprzętu do hackowania sterowników boscha i pozostałych. To jest jakaś paranoja :duh:
peace & love
Opublikowano
Fakt, klienci często nie mają pojęcia, że taki podstawowy kess+ktag to min. 50000 zł, a żyjąc z tego trzeba mieć więcej niż jedno urządzenie do robienia po OBD i na stole, hamownia podwoziowa 100 000 - 250 000, WinOLSy, ECMy, Swiftec i inne raceevo czy to do definiowania map (bo np. ja tylko w taki sposób traktuję ECMa) czy do obróbki wyjdą kolejną stówkę; do tego jakieś ekstraktory do ECU, zasilacz, coś do podtrzymania napięcia, ramki do programowania i inne adapterki. To trochę problem takich osób jak ja, które robią tego mało, dla przyjemności :) Ale również problem klienta, który chce tanio i dobrze. Niestety nawet zakup drogiego sprzętu w leasingu nie uczyni nikogo pro-tunerem i rzeczywiście, plaga na prawdę kiepskich remapów jest duża - czy to właśnie procentówki po duracji, Nm to IQ, czy też przesadzone mody w stylu boost +20%, lambda -20% etc.
Opublikowano

ja ok. 500-550 rocznie :)

ale zakup sprzętu...końca nie widać :D ...pominę już licencje do kilku fejsów/firm :P

i absolutnie nie narzekam, roboty nie do przerobienia, a "allegro" tuning wstaje i umiera, taka kolej rzeczy u "tjuninga drucika" :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy takiej ilości to chyba za rok nie będzie co tuningować... ;)



Send with handy.

Opublikowano
Dla mnie jest to trzecie zajęcie, takie po prostu z pasji do motoryzacji i silników - w tym tygodniu łącznie 5 aut + 3 softy wysyłkowo. Średnia to ok 5 softów/tydzień i dwa auta na miejscu.
Opublikowano
Panowie gdzie najlepiej zrobić program w trojmiesxie ? Silnik 525d 218 km po lifcie . Czy zwiększajac moc to już nie będzie zbytnie wysilenie silnika ( tylko dwa litry) . Pzdr
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Stałem się posiadaczem F11 520d z końca 2012 roku, przebieg 94tys. potwierdzony w 100% . Silnik N47T

Wiem że można co nieco polepszyć programowo przy tym silniku i stąd prośba o pomoc w znalezieniu dobrego miejsca na terenie Śląska/Zagłębia (Katowice i okolice, Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza, Będzin lub coś w kierunku Częstochowy) gdzie można by to zrobić.

Pytanie dla tych co mają takie zmiany w swoich samochodach. Co można bezpiecznie zrobić programowo i czy warto?


Poza tym wiem że można przeprowadzić diagnostykę układu wtryskowego i ogólnie sprawdzić stan samochodu pod różnymi kwestiami.

Samochód jest z pewnych rąk jak wspomniałem z pewnym przebiegiem. Ja nie jestem ekspertem mechanikiem, nie mam ucha mechanika który wszystko słyszy - ja nie słyszę kompletnie żadnych objaw negatywnej pracy. Jednam krążą legendy o rozrządach które trzeba wymieniać, o padających wtryskiwaczach. Chciałbym aby to ktoś zobaczył, zbadał z poziomu jakiegoś softu jeżeli można i ocenił co trzeba (lub nie) zrobić.


Pozdrawiam

Opublikowano
Witam. Stałem się posiadaczem F11 520d z końca 2012 roku, przebieg 94tys. potwierdzony w 100% . Co można bezpiecznie zrobić programowo i czy warto?

... Jednam krążą legendy o rozrządach które trzeba wymieniać, o padających wtryskiwaczach.

Pozdrawiam

O rozrządach, to nie są legendy lecz z takim przebiegiem nie martwiłbym się nim szczególnie po wyłączeniu start stop i skróceniu interwału olejowego. Bezpiecznie będzie 450 Nm choć odpowiednio poprowadzone 500 Nm też tej skrzyni nie zaszkodzi. Zakładam, że to automat. moc z zakresu 220-240 KM. Różnica jest odczuwalna i sensowna gdy jeździsz w trasie i coś chcesz wyprzedzić czasem. Niestety jest jedna słaba sprawa. Jeżeli auto jest z końca 12r i ma świeże (zaktualizowane) oprogramowanie to raczej nikt Ci go poprawnie nie zmodyfikuje (nie wnikając w szczegóły). Jednak jak go zrobisz delikatnie tak do 450 Nm i do 220 KM to skrzynia nie odczuje zbyt mocno tego oszustwa :D

peace & love

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.