Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jesli ktos chce zrobic chip to sa robione silniki F10 po 2011roku podaje strone

http://www.ziptuning.nl/pl/Chiptuning/BMW-5-series-550i-4.4T-408-km-F10-car-3856.html#header

 

niestety w PL jeszcze nic nie ruszylo ma byc ale kiedy to nikt dokladnie nie wie :idea:

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do ostatniego zamknietego tematu

 

...duzo aut z napedem xdrive ma mniejsze o jakies 3-7% dane techniczne mocy auta

...duzo zalezy czy auto bylo odpowiednio odmulone...?!

...hamownia hamowni jest nie rowna. Najlepiej zrobic to na 3 roznych hamowniach

...ASO BMW na odpowiedz moja dlaczego prawie wszyztkie auta nowe BMW z napedem xdrive nie trzymaja mocy? Odp. Moc jest podawana na silniku a pomiary sa na hamowni na ukladzie napedowym ble ble ble itp. Kometowac ja tego nie bede. Co do reklamacji to bedzie bardzo ciezko

Opublikowano

@maja22 nawiązał pewnie do mnie; przypomnę więc:

 

Mam półroczne 528xi z przebiegiem niewiele ponad 12k km, i pomiar wykazał:

 

- moc 234 HP (zamiast fabrycznych 245)

- moment 311 Nm (zamiast fabrycznych 350)

 

Hamowanie na Dynomecie (ponoć najlepszy do 4x4 w automacie)... Moc jeszcze by uszła, ale moment jest o 12% za niski - Wasze komentarze?

 

Acha, i co masz na myśli pisząc " czy auto bylo odpowiednio odmulone...?!"?

 

Mam 42 lata doświadczenia za kierownicą, więc raczej wiem jak "docierać" samochody (choć mogę się mylić). Paliwo było zalane najlepsze, jakie lokalnie można dostać. Co do oleju, filtrów itp to nie zmieniane - ale też i ASO BMW jeszcze nie przewiduje; wiem że pewnie filtr powietrza czysty dodał by 1-2 KM, ale ten moment?!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tzw. Odmulanie przy okolo przebiegu 2-4tys km wymieniasz olej i filtr po tym zabiegu robisz ile fabryka dala to znaczy nie jechac ze stala max predkoscia tylko chodzi o obroty. Dokladne odmulanoe znajdziesz na forum.

No niestety bmw nie trzymaj parametrow to wiemy juz dawno ja robilem odmulanie i wyszlo 300km600Nm tez jest slabo aale widzialem f10 ze spadkiem ok50Nm i to iz ma sie spadek rzedu 5-8% to norma. Zrob odpowiednie odmulanie z wymiana oleju powinno byc lepiej

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

 

Ciekawe jest to, że w prasie i na forach zagranicznych panuje opinia, że na papierze (specyfikacje) BMW zaniża - nie zawyża - fabryczne parametry. Oczywiście nie o 50 Nm, ale o kilka (podobnie moc)...

  • Moderatorzy
Opublikowano

Bo hamowani mierzy moc wyjściową na kołach a ta z racji strat mechanicznych musi być mniejsza niż silnika.

Moc wykazana przy hamowaniu będzie największa dla manula a najmniejsza dla automatu z Xdrive

W katalogu masz moc silnika.

Opublikowano
Bo hamowani mierzy moc wyjściową na kołach a ta z racji strat mechanicznych musi być mniejsza niż silnika.

Moc wykazana przy hamowaniu będzie największa dla manula a najmniejsza dla automatu z Xdrive

W katalogu masz moc silnika.

 

Też tak myślałem, ale poinformowano mnie, że akurat Dynomet "wypluwa" wartości na kole zamachowym, a nie (jak większość hamowni) na kołach napędzanych. Może i tak jest, ale wtedy musi zostać użyty jakiś przelicznik, uwzględniający straty (wg różnych źródeł, dla xDrive z automatem ZF8 wynoszące ok. 10%). I tu ciekawostka:

 

Zmierzone: 312Nm; uwzględniając owe 10% (czyli dzieląc przez odwrotność 90%) wychodzi:

312/1/0.9=350 Nm – czyli dokładnie tyle, ile podaje fabryka!

Tyle, że wtedy moc (liczoną analogicznie ze zmierzonej 234) miałbym 260 Hp, a to chyba za piękne aby było prawdziwe, wobec katalogowych 245 KM.. Chyba, że straty mocy są mniejsze niż momentu ????

 

Tak czy siak - wciąż jestem zapewniany że nie ma mowy o takiej grubej pomyłce, i że owe 312 Nm to już - niestety :( -wartość "crank torque" (nie "wheel torque"). A jak to zostało przeliczone z koła napędzanego, na którym przecież odbywał się pomiar - tu już brak odpowiedzi... Co myślicie?

Opublikowano

u mnie 2.0 xd (manual) Kreator Mocy pokazał w serii więcej niż w katalogu. Zamiast 184 KM --> 190 KM, a moment minimalnie większy niż katalog 382 Nm.

po power kit 213 KM i 412 Nm

  • Moderatorzy
Opublikowano
Przy pełnym lockupie nie powinno być takiej samej mocy, jak w manualu?

 

Nie gdyż lockup (i reszta hydrauliki) potrzebuje ciśnienia oleju a pompa nie pracuje za darmo :mrgreen:

Opublikowano

OK Panowie - mały update w sprawie pomiaru mojej 528xi na Dynomecie:

 

Na pytanie (dość zasadnicze - przyznacie), jak zmierzone na kole napędzanym moc i moment przeliczane są na wartości, podawane na wykresie i jakoby już odnoszące się do silnika (czyli koła zamachowego), Usługodawca odesłał mnie do Producenta urządzenia :(

 

Wszystkie poważniejsze publikacje, zawierające wyniki z hamowni podwoziowych, pokazują wykresy/maksima na kołach napędzanych (jednostkami są WHP - moc na kołach i WTQ - moment na kołach). W opisach Dynometu mnóstwo jest szczegółów o szybkości i łatwości dokonywania pomiarów, liczbie sampli na wykresie i związanej jakoby z tym dokładności - ale ani słowa o tym podstawowym zagadnieniu jakim jest sposób wyczarowania osiągów silnika na podstawie pomiaru na kołach napędzanych... Tymczasem, nawet dla ośki, manualnej skrzyni i tradycyjnego sprzęgła jest to skomplikowane zagadnienie - a co dopiero w przypadku nowoczesnych, zelektronizowanych układów typu xDrive, Quattro, itd. z automatycznymi skrzyniami 8-biegowymi, nie do końca wyłączalną kontrolą trakcji, elektronicznym rozdziałem momentu przód/tył i lewa/prawa, itd.

 

Coś mi się wydaje, że na razie nie będę się nawet wygłupiał z reklamacją "za niskich osiągów" mojej F10 w BMW, natomiast proszę Was o pomoc w znalezieniu sposobów weryfikacji wyników tego wspaniałego Dynometu :(

Opublikowano

...pomiary na Dynomemecie mogą być obarczone wieloma błędami, źle podana masa auta (to musi być zważone, nie podane z papierków) teren na którym wykonuje się pomiar (idealnie płaski, bez wiatru itd) pomiar na co najmniej 3 buegu (dla słabszych aut) a najlepiej na wyższym...itd, itp.

...zarówno pomair dynometem jak i na hamowni podwoziowej, dają wyniki mocy i momentu na silniku, ponieważ najpierw mierzona jest moc na kołach, potem podczas wytaczania na "luzie" mierzone są straty na układzie napędowym, a następnie dodane są do wyniku pomiaru mocy na kołach, wynik to moc na kole zamachowym

W starych automatach, straty na konwerterze były na tyle duże, że wyniki pomiarów były zaniżone, teraz niema z tym problemów :) ...a napęd X-drive w ogóle nie wpływa na wyniki

Podjedź na solidną hamownię 4x4 i dowiesz się prawdy :wink:

Opublikowano

Podjedź na solidną hamownię 4x4 i dowiesz się prawdy :wink:

 

Masz na myśli konkretny typ hamowni, czy może konkretną firmę "hamującą"? Jaką polecasz (niekoniecznie acz ze wskazaniem na okolice Rzeszowa)?

 

Acha, czy Twój "przepis" na wartości na kole zamachowym nie odnosi się tylko do hamowni inercyjnych, a nie obciążeniowych? No i co do optymalnego biegu dla pomiaru: moje auto pewnie nie jest "najmocniejsze" wg dzisiejszych standardów, ale mierzone je na 3-im biegu (na 8 dostępnych)...

Opublikowano

Podsumowując: wydaje mi się, że cały ten Dynomet jest zabawką porównywalną z aplikacjami na Androida (np. Torque Pro), współpracującymi ze skanerem ODB2... Tam też - aby dostać wiarygodne wyniki - trzeba właściwie wprowadzić masę auta...

 

I co ciekawe: Torque Pro nadal podaje moc na kolach (WHP)!

 

Cena Torque Pro: USD 15; cena skanera BT: USD 30

 

Cena pomiaru na Dynomecie: 200 zł (USD 60), a potem - pytaj Producenta :(

Opublikowano

...3 bieg?? no to momentu na pewno nie pokarze prawidłowego :lol:

...inercja i obciążeniówka...mity, obie pokażą to samo jeśli pomiar zostanie wykonany prawidłowo, i obie pokarzą moc na silniku

proszę bardzo :) http://autorud.pl/hamownia/

Opublikowano
...3 bieg?? no to momentu na pewno nie pokarze prawidłowego :lol:

Czy dobrze się domyślam, że moment zmierzy najdokładniej na biegu zbliżonym do "bezpośredniego"? U mnie byłby to bieg 6-ty (7 i 8 to już "nadbiegi"). Tyle, że wtedy trzeba by testować z prędkościami ponad 200 - a tego zapewne usługodawca się boi :(

 

I czy Twoim zdaniem, przy pomiarze na zbyt niskim biegu (3-cim w moim przypadku) Dynomet zaniży wartość momentu?

Opublikowano

A to drugie pytanie:

 

"I czy Twoim zdaniem, przy pomiarze na zbyt niskim biegu (3-cim w moim przypadku) Dynomet zaniży wartość momentu?"

A może zawyży?

???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pomiary dla 8zf najlepiej wychodza na 5 biegu zrobilem pomiary od 4-6biegu jak i ma hamowni stacjonarnej 4x4 jak i rowniez podczas jazdy na drodze lokalnej. Na 4 lub 6 biegu daje 2-3% mniejsze pomiary wzgledem 5 biegu
Opublikowano

No, na zdrowy rozum tak powinno być - przecież prędkość maksymalna jest jednym z najważniejszych wyznaczników mocy, a osiąga się ją na wyższych biegach (choć nie zawsze na nadbiegu). W przypadku mojego auta, byłby to bieg 7 (sprawdzałem - na 6 zamknął licznik, a po przejściu w tryb auto zmienił na 7 i tak pozostał przy prędkości licznikowej 260 kmh).

 

Ale zadam przewrotne pytanie: równie ważnym wyznacznikiem mocy i momentu jest przyśpieszenie; standardowo mierzy się je w zakresie 0-100 kmh, a przecież przy takim rozpędzaniu nie używamy wyższych biegów niż 3-ci.

 

Może mi ktoś tę "intuicyjną rozbieżność" po inżyniersku wyjaśnić?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Odbiegnę trochę od tematu, gdzie waszym zdaniem w Warszawie podnieść moc w A8 D4 4.2 TDI. Cena u Mastersa 3.000 netto, może jakieś alternatywy?

 

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.