Skocz do zawartości

Chiptuning F-ek/wykresy/modyfikacje itp.


maja22

Rekomendowane odpowiedzi

z czego się cieszyć :?:

 

"nowe" auto ma mniej ~10KM/Nm, nie widzę powodu do radości, jak auto było "docierane" to skupiłbym się na tym aby spróbować odzyskać stracone konie:

- czyszczenie dolotu,

- wymiana wszystkich filtrów,

 

po powrocie do serii można zakładać zestaw witaminowy...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kilku użytkowników na forum założyło i chyba wszyscy sobie chwalą.Niestety nikt nie robił z tego co widzę pomiarów osiągów.Pół sekundy do setki mniej w 520d(tak obiecuje producent) to bez rewelacji,no ale z drugiej strony to tylko kilkanaście koni wiecej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem tydzien po zamontowaniu pkita. Co prawda mniejsze autko ale silnik ten sam :-).

Przed montazem mialem seryjnie 190 km i 381Nm, postaram sie jutro podjechac na hamownie i bede wiedzial na cyfrach co i jak no i wrzuce wykres.

Subiektywnie silnik troche inaczej pracuje, najwieksza roznica jest przy przyspieszeniach od predkosci 80 km/h. Spalanie bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok temu przecierałem szlaki w Bawarii. Zapłaciłem 6800. Na hamowni wyszło 197 KM i 408 Nm.

 

Hamowałeś sam czy Bawaria to załatwia po założeniu? Nie bardzo mam czas / ochote jeździc po hamowniach, wolalbym oddać i dostać zrobione z papierem że jest jak być powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

rowniez widzialem wykres z 520d i wyszlo to samo. Kolega ktory posiada serie 1 i pisze iz jest 190km to ma albo wyjatkowy model lub hamownia ma odchylke w gore nalepiej zrobic na kilku hamowniach. Co do samego kitu to prawda jest taka iz auto moze nie ma super osiagow od 0-100 ale zato elastycznosc juz jest to inna liga o wiele lepiej wciska.

Moja zona posiada x1 2.0xd i wyplulo 176km zastanwiam sie nad kitem bo osiagi w elastycznosci sa fajne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gratulacje :cool2: :cool2:

 

czyli można mieć wynik większy niż podaje "katalog" i to z pomiarów na inercji :cool2:

 

edit 1: moc maksymalna zależna od skrzyni :?: nie rozumiem, po większości wykresów widać z jaką skrzynią (nawet jak hamuje super doświadczona osoba) jest auto ale żeby moc na silniku była mniejsza z tego powodu :?

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Pomiary na hamowni mierzą moc wyjściową (na kołach) a nie moc silnika i stąd różnica.

Producent podaje moc silnika a nie moc na kołach a skrzynia automatyczna ma niestety sporo mniejszą sprawność niż mechaniczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego jak wykres nie jest przycięty to widać różnice automat/manual, jednak jak konwerter się zblokuje to nie ma żadnej różnicy na kołach pomiędzy automat/manual…

 

Podawane moce na silniku są zawsze ukazywane, moce na kołach zależnie od prezentacji graficznej.

Natomiast argument o różnicy mocy maksymalnej na silniku (np. dla przedstawionego wykresem 2.0d 190KM i niby tego „samego” 2.d ale w automacie 175KM) w przypadku manual/automat dla mnie całkowicie nie prawdziwy.

 

Konwerter w przypadku pomiaru na danym biegu przy mocy maksymalnej przypadającej na wysokie obroty jest zblokowany i jego sprawność jest analogiczna jak w przypadku tradycyjnej skrzyni. NIE możesz mieć z tego powodu różnicy na wyniku.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

To musiał byś zmienić prawa fizyki a to jest trudne :)

W skrzyni cały czas pracuje pompa hydrauliczna i utrzymuje w gotowości wysokie ciśnienie nie zależnie czy lock up zapięty czy nie.

Spróbuj po długotrwałej jeździe automatem z zapiętym look up dotknąć chłodnicę skrzyni i się nie poparzyć :)

Jak pewnie wiesz ciepło powstało w wyniku przetworzenia energii.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet Moderator choć ma wielką władzę nie może tego zmienić ale całe szczęście, że nie trzeba nic zmieniać, wystarczy popatrzeć w konstrukcję skrzyni,

 

a jak zbudowana jest konstrukcyjnie, materiałowo to wiem: przez 2 lata jako student, liczyłem wytrzymałościowo materiały pod reduktory...

 

wynik mocy maksymalnej na silniku przy pomiarze na hamowni (np. przedstawionego KREATORa,) NIE ma znaczenia dla manuala czy automatu...

 

gdyby jednak tak było :D :duh: :mad2: to producenci podający moc na silniku, pisali by: BMW 2.0d AT = 175KM, bmw 2.0d MT - 190KM a po "pałowaniu" wynik dla AT należy zmniejszyć np. o 20% :D ...

 

wynik mocy po zapięciu reduktora na kołach w przypadku auta 100% sprawnego też nie ma znaczenia czy jest to AT czy MT, jak wejdziemy w zagadnienie aut nie sprawnych to można zacząć rozważania ale to już nie ze mną, pisać o wróżbach nie umiem i się nie znam :| ...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znam zasady, opisów skrzyń dla zainteresowanych wraz z rysunkami jest b.dużo...

 

straty jak jest konwerter są zawsze, dlatego m.in. powstały 2 sprzęgłówki ale przyjmuje się, że sprawne auto w przypadku klasycznego ""obecnego" AT (czyli konwerter z funkcją lock up) do MT jest "porównywane", nikt z obecnych producentów nie używałby AT gdyby ta skrzynia generowała 8% straty (na przykładzie podawanego wyżej wyniku dla 2.0d 190/175KM)...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Konwerter konwerterem ale pamiętaj o wysokim ciśnieniu w układzie skrzyni te też nie bierze się znikąd.

Nie wiem jak najnowsze skrzynki ale te starszej generacji miały kilkanaście % dodatkowej straty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
No jak tam Panowie zorientowani w temacie ( np Maja) jest juz ta mozliwosc chipowania u Mastersa czy gdzies indziej? Nie wiem juz czy mam dalej czekac na olsnienie tunerow jak obejsc zabezpieczenia czy kupowac PK ktory jakos srednio mi sie widzi bo przyrost mocy z nog nie zwala.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
monitoruje temat 2 tyg temu jeszcze nie było dostępu do chipa ale mowia iż to nastapi na dniach ( Master). Mój znajomy z DE powiedział iż już w niektórych warsztatach dlubia F10/11 koszt to 1000-1500EUR. tak wiec czekam może jutro cos będę wiedzial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.