Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam po prerwie.

 

JEstem po rozmowach z serwisem Sikora BMW. Na pytanie moje dlaczego prawie wszystkie auta nowe BMW nie trzymaja mocy katalogowo tylko maja o jakies 5% mniej mocy ?

 

Odpowiedz. BMW podaje moc silnika a nie auta .....tak mam pan wpisane w dowodzie rejestracyjnym i taka moc ma byc lub wyzsza jest samego silnika i ....... ble ble ble...

 

Na moje drugie pytanie to dlaczego jak kupujemy auta to nikt nam nie mowi iz to tylko teoretyczna moc a nie rzeczywista i nie kupujemy samego silnika tylko samochod ktory podawana katalogowo moc katalogowa powinna byc .taka a nie inna .... ?

 

odpowiedz:

Jest taka teraz polityka BMW, starszy model BMW ma podawana moc auta a nie silnika dla przykladu 218KM ma katalogowo auto i taka ma a sam silnik ma okolo 230KM

 

Panowie czy ja jestem robiony w mailiny?

Czy to co widzialem na wykresach 4 aut z rocznika 2011-2012 jest realna moca auta obinizona 5% katalogowo czyli moc rzeczywista a nie moc samego silnika?

 

Troche jestem zmieszany moze wy macie jakas odpowidz?

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dostalem wykres i to co sie potwierdza i co mowi serwis BMW - wykres 550xd i tam tez widac duzy spadek mocy lub jej braku (zrobiony zima przy niskiej temeraturze) zamiast 381KM wyszlo 352KM

http://imageshack.us/a/img854/2654/363548598.jpg

Opublikowano

Maja, ASO zawsze ma rację, nawet jak przyjedziesz z mocą - 99% powiedzą, że to Twoja wina, auto jest OK...ble, ble...

 

prawda jest taka, że moc może różnić się do 5%, tak jest w normach, jak masz wykres z hamowni obciążeniowej i homologowanej a wynik jest z różnicą większą niż 5% możesz śmiało domagać się "naprawy" auta...

 

podawana moc może być na silniku lub kołach, innej mocy nie ma, moc na silniku jest to moc podawana przez producentów aut w wszelkich broszurach, Twoje auto na silniku wg hamowni obciążeniowej (taki typ uznaje BMW) powinna wynosić 313KM +/-5%, przy stanie licznika ~5 tys. km...

 

oddziały V-techu używają hamowni inercyjnych (inna zasada działania od h.obciążeniowych) dla laika wygląda to tak, że patrząc tylko na same wyniki z inercji masz mniej KM, więcej Nm, wartość Nm jest osiągana później i krócej trzyma...

 

wyniki z hamowni w różnych temperaturach NIE mają znaczenia ponieważ podawany wynik (wykres/tabela) zawsze jest przeliczany (korygowany) dla wartości 20'C...

 

wykres z sinika 5.0d ukazuje, że auto jest "zrąbane", można to zaakceptować (po wytłumaczeniu) przez ASO lub domagać się naprawy...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Kazde auto jest inne, jedne tezymaja parametry inne nie. Malo tego, co hamownia to inne wyniki. Mysle ze aby uzyskac miarodajny wynik to by trzeba bylo shamowac samochod w 5ciu roznych miejscach.

U nas i tak nie jest zle ale co maja powiedziec ludzie ktorzy kupili poprzednie RS4 i zamiast obiecanych 420km wychodzilo 340. To sie dopiero mozna zmarszczyc :cool:

 

Podjechałem dziś do VTG i w F01 z silnika 3.0D 245KM(papier) wyszło na hamowni 220KM....

Więc w BMW chyba to reguła....

 

VTG wg mnie zaniza. Bylem tam samochodem ktory mial na 100% ok 360KM a tam wyszlo 324KM. Mysle tez, ze robia to naumyslnie :)

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

THX AO ja nie znam sie na tak zwanych wynikach chipach i pomiarach - ucze sie i jesli ktos ciekawie przekazuje info to tak naprawde lykam.

tym tygodniu jesli bedzie wolny termin zrobie pomiar w katowicach lub w warszawie i sie przekonam czy v -tech ma zanizone dane.

a do tego czekam na normalny chip sterownika i moze jakis lepszy wydech do mmojej 5 :8)

Opublikowano

najważniejsze aby Cię nie ogłupili, nie wiem czy to standard na polskich szkoleniach BMW czy inwencja Konsultantów ale ja jak odwiedzam ASO to też zawsze usłyszę "nowinki"...

 

VTG wg mnie zaniza. Bylem tam samochodem ktory mial na 100% ok 360KM a tam wyszlo 324KM. Mysle tez, ze robia to naumyslnie :)

 

 

ciekawe spostrzeżenie, moje jest zupełnie inne, byłem tam w 2007 z swoim Subaru (model 2007r z "słynnym" silnikiem 2.5), z racji, że dwa razy umawiali mnie na modyfikacje i dwa razy nie dali rady zrobić, P. Bartosz Trojan (nie wiem czy jeszcze tam pracuje) w ramach "gratyfikacji" zaproponował mi darmowe zmierzenie auta, hamownia VTG ukazał wynik ~13KM więcej niż inercja KREATORA,

 

wynik z VTG był bardzo porównywalny do wyników pomiaru drogowego , który robił MAPTEK i który bez problemu zmodyfikował auto...

 

wyniki z hamowni drogowych ukazują przeważnie najwyższe wartości KM i są bardzo zbliżone do wyników "najlepszej" hamowni z "najlepszymi" wynikami czyli urządzeniu, które stoi u MASTERSa...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Moderatorzy
Opublikowano

Producenci dla europy podają w danych moc silnika a nie moc "na kołach".

Moc "na kołach" jest różna dla skrzyni manualnej i skrzyni automatycznej ze względu na straty tej ostatniej.

Logiczne jest więc że moc użyteczna jest różna...

Opublikowano

Zamówiłem performance kit do 530xd (285 km i 600 nm). Jak zamontuję to dam znać jakie wrażenia i jaka moc na hamowni.

PS. dzięki koledze "robro" za informację, że jaki pakiet jest dostępny, bo na stronie bmw PL oczywiście info nie ma...

Opublikowano

Zasada pakietu jest dokładnie taka jak do tej pory przy 520d.

Wymieniają sterownik i intercooler. Zamawiany jest pod VIN samochodu. Podnosi moc do 285 km i moment do 600 nm.

 

Na polskiej stronie BMW nic o nim nie ma ale w newsletterze z UK z marca pojawiło się info, że jest dostępny. http://bmwccn.no/assets/core/2013/03/BMW-M-Performance-Newsletter-March.pdf

 

Po kontakcie ASO, potwierdzili, że jest i można zamówić. Czas dostarczenia 7-10 dni. Więc czekam. Jak już zamontuję to dam znać jak wyszło.

Opublikowano

super :cool2: , tylko zmierz się też przed zabiegiem abyś miał odniesienie/porównanie liczbowe a nie tylko "wgniata mocniej w fotel" :wink:

 

Nie wiem jaki ty masz oryginalny soft (stary245/540 czy nowy 258/560), silniki mamy jednak identyczne, na przykładzie mojego auta wykresy nałożone w excelu na jedną skalę, u mnie jest stary soft 245/540...

 

wygląda to tak:

1) zielony - seria wg katalogu BMW,

2) żółty - moja seria,

3) czarny - błąd softu przy wgrywaniu w ASO,

4) czerwony - chip MASTERS,

5) niebieski - chip aktualny...

 

http://img651.imageshack.us/img651/3083/wykresy330d.jpg

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Świetnie. Ale tak jak już wcześniej pisałem np. (F20 forum). Tu nie tylko chodzi o te cyferki. Bo te są chyba nie najlepsze, nawet mi się wydaje, że w porównaniu do PK 520d, te PK 530d nawet gorzej wyglądają w porównaniu do serii.

Ale jeśli masz regulowane zawieszenie zmienia się wg mnie całkowicie tryb Sport, Sport + w automacie. I chociażby przynajmniej za cenę PK do 520d warto (bo chyba ten do 530 jest troszkę droższy). A dodatkowe wyciszenie silnika jest świetnym bonusem. :lol:

Opublikowano
Jakie wyciszenie silnika? Po PKicie?
"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano
Tak wyciszenie. Nie tylko na małych obrotach (przedtem stukał jak traktor) ale także w okolicy 200 km/h. Mniej słychać silnika, bardziej inne odgłosy przejazdu. Nie wiem może jest też to kwestia, że od nowa jest wgrywane całe oprogramowanie (normalnie chcieli 1 tys. za aktualizacje oprogramowania). Bo też dochodziły mnie głosy, że w miarę produkcji 520d ( ja mam VIII 2010) silnik był wyciszany nowszym oprogramowaniem. Tak samo jak wtedy nie można był kupić M pakietu, a później już tak ( i tego mi najbardziej brakuje).
Opublikowano
Myslalem, ze chodzilo Ci o jakies fizyczne wyciszenie silnika, tez mam Pkit i zdziwilem sie bo niczego mi nie wymieniali od wyciszenia ;)
"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano
Ja dzisiaj hamowałem 2.0d F21xd (przebieg auta 4 k km) (kreator mocy) i pokazało 190 KM i 382 Nm. W przyszłym tyg montuję power kit i zobaczymy jak będzie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wrocilem z pomiarow z innej hamowni jesli chodzi o modul AC schnizera wyszlo kolo 330KM reklamacja zostala przyjeta i kasa do reki

 

w okolicach wakacji jestem umowiony w katowicach na normalny chip plus Wydech ala 540i:)

 

to tyle....cdn.

 

tak z informacji od Masters Warszawa czy Dynosoft Katowice juz na dniach bedzie mozna robic zwykly chip w Masterze moze w nastepnym tygodniu wiec panowie spokojnie z zamowieniami kity czy boxy :) do f10/11 :D

Opublikowano

Chciałem wrócić do Power Kit 520d założonego. Potwierdzam jeszcze raz wyciszenie w samochodzie mocno na plus. Ale też max osiągnięty bez problemów licznikowo 240 km/h ( i tu zdziwko ciszej niż poprzednio przy 190), gdzie bez PK max 220 km/h z niewielkimi groszkami. Oczywiście to jest licznikowo na D (3800 obr/min). Nie próbowałem na zmienionym trybie Sport. Kiedyś wypróbuję. Ale to mnie tak aż nie ciągnie. Bardziej możliwość szybszego odlotu.

Jeszcze bardziej od wyciszenia w kabinie ( nie tylko silnika jak ktoś miły się czepiał słów) zadziwia zwiększona przyczepność napędu tylnego w zakręcie. Nie wiem ale wchodzę w dotychczasowe zakręty jakby szybciej bez większej utraty przyczepności czy też uślizgu. ( a był to problem wcześniej - mam drugi komplet lekkich OZ, poprzednie oryginały przepadły po wypadzie z zakrętu, a te mają inne ET i brakuje na oś około 8 mm i to czuć wcześniejszym uślizgiem i piskiem).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zrob pomiary na hamowni - ja widzialem jeden wykres w Bielsku Bialej i bylo ledwie 197 KM
Opublikowano
Sluchaj ! Moze Ci caly samochod wymienili przy tym Pkicie? Nie wydaje mi sie zeby zwiekszenie mocy mialo jakikolwiek wplyw na polepszenie wlasciwosci trakcyjnych auta , a wrecz moze sie pogorszyc bo jest wiecej mocy na kolach i latwiej ja stracic :) Tez mam PKit, fajna rzecz tez sobie chwale . Ale cudow nie ma ! Moze w tym samym czasie opony zmieniles? To ma ogromny wplyw na przyczepnosc( Panie mily) ;)
"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano

Dziś byłem na hamowni przed założeniem PK.

Hamownia inercyjna, prawie 60 000 przebiegu, auto z listopada 2011, temperatura ok 30 stopni.

 

powinno być 258 KM i 560 Nm a wypluło:

247,2 KM przy 3803 obr./min i 547 Nm przy 1844 obr./min przy pierwszym pomiarze,

245,5 KM przy 3726 obr./min i 550 Nm przy 1919 obr./min przy drugim pomiarze.

 

Jutro wrzucę wykres. A po PK ponowny pomiar i zobaczymy ile pomogło:)

Opublikowano
Właśnie Panie miły nic nie było robione. Oczywiście jak przy każdym serwisie rzuciłem zdawkowo lub zostało zapisane drżenie kierownicy w okolicach 100 km/h. Felgi te same lekkie magnezowe OZ'ety. Pewnie dali nowsze oprogramowanie ( tutaj kwestia wyciszenia). Ja wszystko rozumiem. Takie "niedowiary" ale sam nie mogę tego zrozumieć. Może mi się taki model zdarzył :D Ale jak inni też docisnęli 240 km/h.....................po PK. Norma czy też wypadek przy pracy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
KubaBB kazdy serii F10/11 ma mniej mocy niz podaje producent - i tak jak widze twoj ma x-drive i wyplowa 247KM plus ewentualnie tolerancja to mozna przyjac 250KM - kubabb masz dobry wynik i warto sie cieszyc :cool2: ja widzialem w Bielsku Bialej na hamowni 530d tylni naped zamiast 258KM wyplulo 241 KM przy przebiegu 45tys. km.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.