Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W ASO podają coś około 200-205Kmi 400-410Nm, więc to taka bardzo bezpieczna kosmetyka motorowni w przypadku 520d oczywiście :wink: Szkoda, że gwarancja przepada po softach AC S, czy Hartge - ASO mogło by na tym naprawdę ładne pieniądze zarobić, ale jak widać chronią się, jak się da :D
  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Mam zamiar jechać na hamownię, jak tylko uda mi się to podam :)

 

Daj znać. Jest na forum Kolega, który odebrał 520d z fabrycznym Kitem i na hamowni wypluło mu niewiele lepiej niż w serii.

Opublikowano
Wyszło mu 193km i 370nm z Kitem. Namiaru nie podam bez zgody, bo info dostałem na Priv. Przebieg ciężko określić, ale auto było 2012 i info z tego też roku, więc zakładam, że niewielki.
Opublikowano
W moim przypadku naprawdę ten Kit czuć, i jak już wspominałem to nie tylko pare km więcej ale też nowe oprogramowania i nastawienia auta. Wszystko fajnie ze sobą współgra. A poza tym gdzieś czytałem na Amerykańskim forum BMW, że po tym Performance Kit wyskoczyło gościowi 212 KM i chyba 430 NM. No ale jak semu nie sprawdzę to się nie przekonam do żadnych wpisów :)
"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano
lewybmw1 - jeśli takie wyniki wyjdą, to jest bardzo dobrze, bo to prawie cyferki, jakie się uzyskuje po sofcie u niezależnego tunera :wink: W większości jednak różnica PKit jest odczuwalna w stosunku do serii, ale jeszcze większa jest między normalnym softem, a serią, bo jest on wykonany w taki sposób, aby ASO nie dokładało sobie kosztów (takie bardziej wyrównanie kresek).
Opublikowano
Od "ale jeszcze większa..." nie rozumiem co chciałeś przekazać.
Opublikowano
Chyba o to, że normalnym chipem uzyskuje się jeszcze więcej niż Pkitem i ASO na tym nie zarobi, jak w przypadku Pkitu. Nie wątpię w to, że niezależny tuner podniesie moc jeszcze więcej. Ale wole mieć spokojną głowę, że nie stracę gwarancji i nie posypie mi się zaraz jakieś turbo czy wtryski jak to bywa w przypadku maksymalnego chiptuningu u niezależnych tunerów.
"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano

Dokładnie o to mi chodziło :cool2:

Żaden tuner, który dba o swoją reputację i ma na rynku wyrobioną markę nie zrobi z auta kibla - przecież nikt o zdrowych zmysłach nie żyłuje motoru do maximum, chyba, że takie jest życzenie właściciela pojazdu. ASO w większości przypadków "służy" do wymiany części, a o sprawach typu tuning wie tyle, gdzie i jak trzeba zamontować Kit :roll: Na szkoleniach korporacyjnych nie uczą doboru dawek paliwa, ustawień turbo, czy innych zabiegów.

Dlatego też Kit to rozwiązanie dla gwarancyjnych aut i nic więcej - delikatne wyrównanie kresek i tyle - bardziej komfort psychiczny, że się ma auto po tuningu i jeszcze gwarancję :D

Podobnie jak box w aucie uważam to za zuooo :norty:

Opublikowano
A jeździłeś takim autem po Pkicie?
"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano

Informacja z wczoraj jeśli chodzi o modyfikacje elektroniczną to we wszystkich autach BMW jest to możliwe tylko dla aut wyprodukowanych do dnia 10.11.2011 roku.

 

Po tej dacie fabryka zaczeła pakować jakieś wyszukane zabazpieczenie ECU, i na chwile obecną nikt nie ma pojęcia jak te zabaezpieczenia złamać.

 

Boxa przy tych silnikach nikt z znanych tunerów nie poleca.

 

 

'

Jak w Trzech prostych krokach zniszczyć wspaniałą marke jaką jest BMW ?


Krok Pierwszy : Zastąp napęd na tył napędem na koła przednie w 2015r

Krok Drugi: Wpakuj silnik 3 cylindrowy z MINI do limuzyny BMW 3 w 2016r

Krok Trzeci: Wpakuj silnik 4 cylindrowy do limuzyny BMW 7 w 2016r

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam potwierdzam iz tunerzy nie chca sie babrac tak to okreslaja aut f10 po 2011 roku byc moze to co kolega pisze iz jest to utrudnione.

 

ciekawe jak to jest w boxie

Opublikowano
A jeździłeś takim autem po Pkicie?

 

Tak - miałem okazję jeździć, ale albo auto miało słabiutką serię i po PKicie było również słabo, albo ogólnie PKit jest zrobiony na bardzo bezpiecznych parametrach :wink: Miałem również okazję jeździć autem po klasycznym sofcie na ~215KM i 430Nm i jeździło znaaacznie lepiej, stąd moje wywody na ten temat.

 

Co do tego, co napisał maja22 to potwierdzam - ostatnio, rozmawiając z Bobikiem z Jetronik'a powiedział, że nie robią aut z okolic 2012r. bo już nie ma jak i jest bardzo duże ryzyko uwalenia ECU (który trzeba operować na stole)

Opublikowano
burton23 - nie wiem, gdzie pytałeś, lub ewentualnie czym różni się soft do f10/11 od softu w e90/91 z tym samym motorem, ale we Wrocławiu/Warszawie/itp. robią go już sporo czasu wszyscy ogarnięci tunerzy :wink:

Ogarnięci tunerzy? Powiedziałbym, ze kompletnie nieogarnięci ;)

 

Chiptuning modeli Fxx na dzień dzisiejszy nie jest możliwy (wyjątkiem są tylko początkowe modele F01/02 i F07). Sterowniki z modeli Fxx to "nowy system" - sposób połączenia ze sterownikiem jest inny.

 

Nie robi też żadnej różnicy data produkcji jak ktoś wspomniał wyżej. I tak samo czy chce się tunerowi "babrać" czy też nie. Wyżej ktoś wspomniał też, że jest duże ryzyko uwalenia sterownika "na stole" - o jakie połączenie na stole chodziło temu tunerowi? Nie będzie nawet połączenia ze sterownikiem. Jeśli tak mówią, że mogą - czy cokolwiek podobnego, to po prostu nie wiedzą co mówią :) Tuner polega na posiadanym sprzęcie jeśli chodzi o połączenie ze sterownikiem, nie ma tutaj różnicy "lepszy" czy "gorszy" - często można wywnioskować z ich odpowiedzi jakby to było cokolwiek od nich zależne. Albo sprzęt obsługuje albo nie. A na chwilę obecną nie ma żadnego sprzętu obsługującego te sterowniki.

 

I to chyba na tyle co można powiedzieć na temat chiptuningu Fxx w chwili obecnej :)

Opublikowano

Bagor - dlatego w pierwszym poście napisałem, że nie wiem sam, czy są to te same, ewentualnie, czym różnią się sterowniki ECU w wersjach F.. od np. ostatnich modeli e90/91 z tym samym silnikiem jak mój.

Moje robią wszędzie, ale już z dużym ryzykiem, przez wzgląd na zabezpieczenie (i to samo słyszałem u niejednego tunera - chyba, że to zwykłe wyciąganie kasy), natomiast F.. nie robią - z czym się poprawiłem po rozmowie z Jetronikiem :wink:

Opublikowano
natomiast F.. nie robią - z czym się poprawiłem po rozmowie z Jetronikiem :wink:

Informacja od Jetronic nie była do końca poprawna :) Wynika z niej, że modele Fxx mogą być modyfikowane w zależności od daty produkcji, co nie jest prawdziwe. Stąd moja korekta ;)

 

Moje robią wszędzie, ale już z dużym ryzykiem, przez wzgląd na zabezpieczenie (i to samo słyszałem u niejednego tunera - chyba, że to zwykłe wyciąganie kasy),

Zgadza się, sterownik w Twoim aucie można zmodyfikować tylko poprzez wyjęcie sterownika. Nie jest to wyciąganie dodatkowej kasy, tylko faktycznie jedyna metoda :) Problemem w tych sterownikach jest szyfr RSA (1024 bitowy klucz), który jest bardzo ciężki do złamania. Dotyczy to sterowników EDC17Cxx/CPxx, czyli uproszczając silniki N47 i N57. Wraz z wprowadzeniem modeli Fxx, BMW poszło jeszcze "dalej" jak wspomniałem wcześniej.

 

Robiąc modyfikację (czyli zmieniając dane wewnątrz map) i próbując wgrać przez OBD, klucz RSA nie będzie się zgadzał - trzeba go najpierw odpowiednio "przeliczyć" żeby pasował. Wgrywając oryginalny soft, czyli robiąc update np. w serwisie, nie będzie problemu z wgraniem, bo plik jest już oczywiście odpowiednio przygotowany przez BMW. Dlatego konieczne jest bezpośrednie podłączenie się do sterownika ("na stole") w celu modyfikacji - w takim przypadku kalkulacja RSA nie jest potrzebna. Producenci zabezpieczają się też w tym przypadku hasłem wymaganym do ustalenia komunikacji z procesorem, jednak w większości przypadków hasła te nie stanowią problemu ;)

Opublikowano
W sumie to ja przekręciłem pisząc wcześniejszy post - zrozumiałem tyle, że do 2012 da rade jeszcze zrobić "na stole" a później się nie robi - czy w tym ujęta została seria F.. nie wiem - zinterpretowałem najprawdopodobniej po swojemu :roll: :wink:
Opublikowano
W sumie to beznadziejna sytuacja. Chyba kazdy kto kupuje mocniejszy silnik z czasem bedzie chcial go dlubnac a tu d**a, nidyrydy
BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja nie chce

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Bagor problem jest taki, że trzeba pruć ECU, żeby zrobić odczyt...a przy takiej robocie jest bardzo duże ryzyko uwalenia ECU...ot co..więc nie "filozuj" o RSA i innych bzdetach bo to akurat jest norma w praktycznie każdym sterowniku w każdej marce po ok 2010r...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak ktos ma niewydolnego, to szuka sposobow na podniesienie jego osiagow (chip, viagra, itp.)

 

ja na szczecie nie musze siegac po takie srodki

 

Takiej krowie i tak nic nie pomoze wiec sie nie dziwie

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Masz racje. Jeszcze majac poprzednio 400 konne evo szukalem sposobow na podniesienie jego osiagow. Takie bylo "niewydolne" :)
BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.