Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kupiłem właśnie 545i i chciałem wymienić świece ,dowiadywałem się w serwisie to chcą 850zl + świece :duh:

Cena niby tak bo jest problem wymiany 2 świec znajdujących się od strony podszybia.

Wymieniał ktoś świece w takim samochodzie :?:

Mozna to samemu zrobić :?:

Opublikowano

Nie wiem jak z dostęp jest w tym silniku i tym modelu. Ja u siebie mam na 150% więcej miejsca i nie mam tylu osłon co w e60. Pamiętam, że prócz rzecz jasna plastikowych osłon trzeba było wyciągać jeden wlot powietrza do kabiny. Drugi chyba został nie ruszony. Ponieważ na 5 i 6 cylindrze nie ma takiego łatwego dostępu. Jeśli masz czas spójrz pod maskę i odkręć osłony i sprawdź "na sucho" jaki jest dostęp. Później zadecyduj czy wymieniać czy nie.

Czasami ceny mają naprawdę z kosmosu.

 

Ale najlepiej jak ktoś się wypowie co posiada ten silnik :)

Opublikowano

właśnie zaglądałem i nie można równać silnik rzędowego do v

w rzędowym silniku świece są u góry a V są po bokach i na moje oko ostatnich fajek nie wyciągniesz bo blokują o rame

,wiec pytam bo moze ktos ma patent na to

Opublikowano
Ja sam wymieniałem, świece i cewki. Trochę jest gimnastyki z cylindrami pod podszybiem , ale jakos się udało bez opuszczania silnika. Parę rzeczy trzeba zdemontowac.
Opublikowano
Muszę spojrzeć na silnik i sobie przypomnieć, postaram się jeszcze dzisiaj, ale pamiętam że trochę jest wariacji z dostępem jak i kluczami
Opublikowano

Na pewno będzie trzeba odkręcić te rzeczy które będą przeszkadzały

tz zobaczysz przy demontażu cewki co będzie zapierać wiec to odkręcasz :wink:

  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam kolegów z 545i :) również przyszedł u mnie czas na wymianę świec i troszkę mnie zaskoczyło to jak ciężko jest dojść do świec przy grodzi z kabiną, nie mam pomysłu już jak wyjąć cewkę po stronie kierowcy przy samej grodzi z kabiną. Biegnie tam kaqbel "plusowy" oraz jakieś rurki chyba od ukł hamulcowego lub klimy. Tam poprostu nie da się wyciągnąć nawet samej cewki bo przeszkadza blacha od nadkola? Jak to zrobiliście ? :)
Było E36 M40 93, było E39 M52 98, jest E60 545i 2004 SMG.
  • 5 lat później...
Opublikowano
Ja ostatnio wymieniałem świece, zeszło 2,5 godziny bo kompletowałem narzędzia w trakcie roboty. Generalnie nie trzeba opuszczać silnika, odkręcamy na pewno przewód od klimy z prawej strony oraz zbiorniczek płynu wspomagania (opcjonalnie- zależy od kluczy jakimi dysponujecie, konkretnie chodzi o długość przedłużek) poza tym nic nie trzeba demontować tylko osłony głowic rzecz jasna :D. Potrzebne będą przedłużki różnej długości, klucz dynamometryczny (również opcjonalnie,ja momentomierz mam w ręku :mrgreen:) , nasadka 16 do świec, mi pomogły w wymianie dwie złączone przedłużki przegubowe bo innych nie da się włożyć do ostatnich gniazd. trochę kombinacji ale jaka satysfakcja :clap: życzę powodzenia przy wymianie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.