Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chłopaki jak juz tak śmigacie po Europie bez DPF to uważajcie tylko na kontrole.

Znajomy wrócił z Francji na lawecie, bo mu na autostradzie badanie spalin zrobili. Wyszło, że auto niezgodne z homologacją więc kara i... laweta...

Koszt tej wątpliwej przyjemności wyniósł go ok. 30 tys. pln.

Więc ja u siebie z wycinką się nie śpieszę, tym bardziej, że trochę w dalekie trasy śmigam.

U nas nie maja jeszcze za bardzo sprzętu, ale poza granicami juz na to zwracają uwagę :(

Opublikowano

Mieszkam we Francji od 25 lat i to co piszesz nie bardzo wiarygodne .Mam 535d bez DPF isprawdzalem go na stacji diag. do zanieczyszczenia spalin i auto sie smialo miesci sie w normach jak by tak zaby na to zwracali uwage to polowe ich diesli na zlom .Prawda jest ze stoja przed wiazdem do Paryza czesto i badaja wydech tuner musial zly program wgrac do ecu Twojego kolegi.

Te powtarzajace sie posty ze szkodzi wyciecie dpf juz sie nie chce czytac jedynie co jest wtym szkodliwe to srodowisko i z tym bym sie tez nie zgodzil bo silniki na rope z dpf wypuszczaja inne gazy bardziej szkodliwe dla zdrowia .

wszystko jest ok zeby siano doic a my krowy mleczne jestesmy. :nienie:

Opublikowano
...jesli by tak było pojawiałyby się przeładowania ale nie pozwala na to sterowanie turbo ...

 

Moment moment prędkość obrotowa turbiny to jedno a ciśnienie jakie jest na dolocie to drugie. Po to zrobili zmienną geometrię.

 

Zobrazuję o co mi chodzi może w ten sposób. Miałem 320dA 2004 rok 150 KM zrobiłem sobie program na 180 KM i jedyną awarię jaką miałem to było ukręcenie się koła pasowego po 7tyś km. Efektem zrobienia programu była większa moc przez to też większe przeciążenia oraz szybsza łatwość wkręcania się na obroty co przyspieszyło zużycie koła pasowego i jego ukręcenie.

Chcę wam uzmysłowić że to samo może mieć wpływ na turbinę przy wywaleniu DPF, bo nie powiecie mi że inżyniery dokładają sobie DPF i nie liczą ilości spalin czy też przepustowości układu.

Opublikowano

Autko było bez żadnego tuningu, tylko emulator wstawiony i oczywiście środek wycięty.

Tak na marginesie również uważam, że ten DPF to same szkody dla silnika, ale nie ja ustalam normy emisji spalin tylko opętani zieloni. A tak szczerze mówiąc to ciekawe czy cały bilans dla środowiska jest na plus... chyba nie. Jak się policzy większe spalanie (przy wypalaniu, albo gdy ustrojstwo jest zapchane), energię potrzebną na wyprodukowanie, utylizację, chemię do czyszczenia to może sie to okazać, że to pic na wodę... a ile nerwów przy tym i zmarnowanej kasy... :( Cokolwiek jak jest nowe to fajnie sie kręci, ale niestety wraz z przebiegiem problemy się nasilają, a wraz z nimi wydatki.

Pzdr.

Opublikowano
Moment moment prędkość obrotowa turbiny to jedno a ciśnienie jakie jest na dolocie to drugie. Po to zrobili zmienną geometrię.

 

Coś nie całkiem trzyma się kupy Twoja teoria. Ciśnienie w dolocie jest właśnie proporcjonalne do obrotów sprężarki. VGT jest po stronie gorącej i sprawia, że RPM turbiny jest w pewnym zakresie niezależne od ciśnienia w kolektorze wylotowym. Tutaj masz to dobrze zobrazowane: http://www.youtube.com/watch?v=oZnV2SUOA4k.

 

To, że backpressure DPF ma wpływ na działanie silnika jest bardzo możliwe, ale jest prawdopodobnie kompensowane przez ECU jak napisał w swoim poście TC.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.