Skocz do zawartości

E36 1998 318i hamulce przód - zblokowany tłoczek?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Kilkukrotnie zdarzyło mi się, że podczas jazdy ściągało mnie na prawo i było czuć bicia na kierownicy. Po wyjściu z samochodu i obejrzeniu o co może chodzić, zaobserwowałem tarczę hamulcową rozgrzaną do czerwoności i bardzo nagrzaną felgę.

 

Co jest przyczyną? Obstawiam oczywiście, że coś jest nie tak z zaciskiem. Nie odbija prawidłowo? Wymiana całego zacisku na inny (używany) ma szanse pomóc? Czy może kupić zestaw naprawczy coś a'la -> http://allegro.pl/tloczek-zacisku-bmw-e36-rover-75-zestaw-naprawczy-i2970214405.html i wymienić tłoczek?

 

A może wystarczy porządnie wyczyścić tłoczek hamulcowy papierem ściernym?

 

Jeżeli zdecydowałbym się na wymianę tłoczka na nowy, to jakie narzędzia będą mi do tego potrzebne?

Jeżeli zdecyduję się na wymianę tłoczka to wystarczy wymienić z jednej strony, czy najlepiej od razu z dwóch stron?

Opublikowano

Najprawdopodobniej trzyma zacisk.Pasowaloby go rozebrac i przeczyscic.Z tego co pamietam potrzebne sa klucze:14 plaski-do przewodu hamulcowego,imbus 7(mocny) i 7 oczko do odpowietrznika.

Mozesz miec problem z wypchnieciem tloczka z zacisku-ja to robie przy uzyciu kompresora.Pistolet przykladam w dziure po przewodzie hamulcowym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tłoczek wypychamy pedałem hamulca :) .Sprawdz czy przewód gumowy nie ma buły,czy się nie rozwarstwił.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi. Tak sobie teraz uświadomiłem, że prawdopodobnie popełniłem głupotę podczas ostatniej wymiany klocków i stąd może pochodzić problem.

Otóż podczas ostatniej wymiany klocków nasmarowałem sworznie prowadzące szczęki/klocki tawotem. Podejrzewam, że tawot mógł się zagotować (szczególnie przy moim stylu jazdy) od ciepła z układu hamulcowego i zamiast smarować, zaczął tworzyć opory.

 

Chyba mam wszystkie potrzebne narzędzia i zamierzam:

-wyczyścić sworznie prowadzące szczęki papierem ściernym na połysk

-wyczyścić gniazda sworzni prowadzących

-wyjąć i oczyścić tłoczek hamulcowy wraz z gniazdem

-nasmarować wszystko odpornym na temperatury smarem miedziowym

-zalać układ nowym płynem hamulcowym.

 

Jak wszystko będzie ok, dam znać, jeżeli nie znaczy że wpadłem pod białoruskiego TIRa :roll:

Opublikowano

Pogrzebałem trochę, zdaje się że problem tymczasowo rozwiązany.

 

Tłoczki nie są już pierwszej młodości i posiadają wżery - wymienię.

Uszczelki w tłoczkach wydają się być trochę sparciałe.

Ogólnie bardzo ciężko było mi wcisnąć tłoczek z powrotem na miejsce a podobno powinienem móc go wcisnąć jedną ręką.

 

Inna sprawa która mnie niepokoi, podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka poziomu płynu hamulcowego. Płyn w zbiorniczku jest, po poruszaniu kabelkami od czujnika kontrolka przestała się świecić. Można przyjąć, że coś nie stykało i dlatego się świeciła czy drążyć temat dalej/szukać wycieków albo coś?

Opublikowano
pisalem juz o tym a koledzy nie czytaja wymien tloczek w komplecie sa uszczelniacz oring i uszczelka przeciw pylowa zaluz wymien plyn w ukladzie hamulcowym
jedynakk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.