Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam panowie, od pewnego czasu mam bardzo poważny problem z moją Bmw 520d 2006r ( z dpfem.).Samochodzik wkręca się max do 3 tys obrotów.Zaraz po odpaleniu jest wszystko ok, idzie do końca, ale chwilkę przejadę i jest tragedia.Pod górkę nie da się wjechać bo nie ma w ogóle mocy.Po podpięciu pod kompa wyskoczył błąd przepływki, odłączyłem go i samochód dostał mega kopa ale dalej tylko do 3 tyś obrotów.Wczoraj leciałem autostradą i ta jazda to była tragedia. Z górki rozpędzał się do 160Km, a pod górkę prędkość spadała do 100km.Wydaję mi się, że gdyby było to coś z dpfem to wyskoczyłby jego błąd i pewnie nie miałby takiego kopa od dołu.Samochód jest do sprzedania i nie chce inwestować już w niego pięniedzy dlatego proszę panowie o poradę.Przyjechali panowie ją oglądać i już chcieli brać, ale postanowili zrobić jazdę próbną i kiedy okazało się, że auto w ogóle nie jedzie to zrezygnowali:)Pozdrawiam
Opublikowano
Samochód jest do sprzedania i nie chce inwestować już w niego pięniedzy dlatego proszę panowie o poradę.
Moja rada jest taka: zdecyduj, co chcesz bardziej: sprzedać czy nie inwestować?

Jeśli nie inwestować - daj taką cenę, żeby ktoś chciał kupić uszkodzone auto.

Jeśli sprzedać - doprowadź do normalnego stanu i wtedy sprzedasz. Przepływka to nie majątek.

Opublikowano
Przepływkę kupić to nie problem, tylko wychodzi na to, że utrada mocy ma dwie przyczyny, pierwsza to tak przepływka, a druga nie mam pojęcia, i nawet nie wiem gdzie szukać.Co jeszcze można sprawdzić?
Opublikowano

Wtryski, turbinę, kompresję, przewody od IC, DPF, jakość paliwa, ciśnienie na railu, filtry paliwa, pompy paliwa, wszystkie błędy.

 

Dlaczego uważasz, że utrata mocy ma 2 przyczyny? Auto z odpiętym przepływomierzem nie będzie działać tak, jak ze sprawnymi podłączonym.

Opublikowano
Ok masz rację,najpierw wymienie tą przepływkę na nową i zobaczymy czy pomoże.Po prostu nawet na odpiętej przepływce samochód wkręca się tylko do 3 tyś obrotów.Zauważyłem również, że na 1 i 2 biegu obroty idą do końca, turbo pracuje normalnie.
Opublikowano

mam dokladnie identyczny problem! dokladnie ten sam model silnika i rocznik manual

bledy po podlaczeniu do disa to:

 

DDE-481A, 480A czyli to DPF zapchany. jest rowniez blad backpressure sensor ale mysle ze on jest dobry ma jedynie zawysokie wartosci i dlatego. jak kolega wyzej bede go przepalal wymuszeniem w disie i kasowal bledy moze to da rade ale najpierw termostaty do wymiany bo tylko 74-79 na trasie do 82 w miescie

mysle jednak ze tu nie lezy problem z moca po 3000

 

nastepne bledy to:

sterownik swiec zarowych

 

alternator - no communication via BSD interface

Intelligent battery sensor - no communication via BSD interface

zastanawiam sie co to jest ten bsd interface i czy sterownik swiec moglby powodowac te bledy? jesli jest upalony

 

przplywki nie moge testowac zanim nie usune bledu filtra dpf taka informacja w disie

ale po jej odlaczeniu natychmias pojawia sie blad silnika auto jezdzi gorzej od dolu.

 

znalazlem na forum podobny problem gdzie wina za taki stan byly "konczace sie swiece zarowe, komp lapal bledy i wchodzil w stan awaryjny"

 

nie mam pojecia jak objawia sie stan awaryjny czy rzeczywiscie jest to brak mocy od 3 biegu pow 3000? moze ktos doradzi?

 

moja kolejnosc dzialania w usuwaniu bledow to:

termostaty

wypalenie dpf lub chemia wurth podana przez wejscie od wezyka czujnika cisnienia.

naprawa lub wymiana sterownika swiec

 

jesli dalej bedzie no communication via BSD intrface to nie jestem pewien co do kolejnosci czy to:

alternator

regulator

czy actywna klema

 

a moze jeszcze akumulator?

 

bede wdzieczny za pomoc uwagi komentarze

 

pozdr

g

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich foromowiczow

BMW E60 520d 2006r

Wczoraj problem zostal rozwiazany a dokladnie po podlonczeniu auta pod komputer wyszly dwa bledy

1.swieca 1,3 i 4 do wymiany

2.filtr PDF

Wiec zaczelismy od wymiany swiec (przy okazji tego polecam przeczyscic zawor EGR)

w drogiej kolejnosci wyjecie PDF (nie poszlo gladko ciecie srob itd..)

po wyjeciu plukanie filtra benzynka wielokrotnie a dokladniej zatkanie szmata jednej strony filtra i napelnianie

po tym myjka cisnieniowa i wymywanie syfu i powtorka z napelnianiem benzyna i znow myjka cisnieniowa az

do mometu kiedy przestal wylatywac syf z filtra (polecam jakas myjke profesjonalna a nie myjka z LIDLA)

Cala operacja zwiazana z czyszczeniem filtra no i czekaniem zajela okolo 4 godz.

Kost naprawy lacznie ze swiecami to 150 funtow.

Po jezdzie tzw. probnej zadnych bledow na komputerze

Zabieg sie powiodl BMka jezdzi jak wczesniej a moze nawet lepjej

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
witam, objawy mam takie same ja u was. Tylko ze swiece lub modus swiec nie dziala mi od roku. A problem pojawil sie tydzien temu. DPF-u nie mam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.