Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich,

 

to mój pierwszy post na forum, i od razu pierwszy problem z Bunią, którą jeździmy dopiero od miesiąca. Dodam, że auto przyprowadzone od naszych zachodnich sąsiadów (przebieg 90 000 km). Problemy pojawiają się po myciu myjką ciśnieniową, zazwyczaj dopiero na drugi dzień. Komputer pokazuje mnóstwo błędów: ABS, hamulca ręcznego, PDC, napędu i czego tam jeszcze dusza zapragnie. Jazda jest praktycznie wykluczona :mad2: . Odłączyłem klemy, nic to jednak nie pomogło. Pozostawiłem auto w garażu na dobę i powoli sprawa wróciła do normy. Elektryk sprawdził to co mógł bez rozbierania całego auta, napięcie oraz akumulator, wszystko jest ok. Tak czy inaczej diagnozy nie ma. Wydaje mi się, że gdzieś może zbierać się woda i jakaś wiązka jest zatopiona (znajomy miał taki problem w V70). Mieliście może podobne akcje? Może są jakieś newralgiczne miejsca gdzie można szukać przyczyny? Inne usterki które mogą mieć coś wspólnego z tym tematem to niedziałający czujnik PDC (lewy przód) oraz przepalona żarówka od ringów.

Podobnego tematu nie znalazłem w dziale X-ów.

 

pozdrawiam

Sylwek

Edytowane przez SylwesterD

"Dobry Boże, co się dzieje z tym światem? Popatrz tu z nieba i przypierd.l granatem."


Alpina B10 V8 4,6

E61 Edition Sport - rodzinne kombi


E39 530i 2002r - moja pierwsza miłość

Opublikowano

Jesli auto nie otrzymuje sygnału np z czujnika abs to wtedy masz wiele błędów...

 

 

Musisz podłączyć auto pod profi komputer diagnostyczny BMW i wtedy bedzie wiadomo co dolega...

 

Jak masz blisko do wawy to zapraszam do nas ...

Bimmer Retrofit Polska


Zajmujemy się diagnostyką, kodowaniem, programowaniem, naprawą sterowników, doposażenia moduły BMW, konwersją BMW z importu, DVD FREE, CIC seria F i E, BMW APPS, imp. naprawczych kodów FSC


Nasza firma posiada w BMW AG status External Service Partner

Opublikowano

Czy przypadkiem nie próbowałeś myć komory silnika?

Byż może któryś z układów, które są schowane w plastikach

jest niedomknięty i woda się tam dostaje. Ryzyko jest takie,

że w koncu układy Ci zaśniedzieją i przestanie działać.

Opublikowano (edytowane)

Komory silnika nie myłem. Byłem dziś u kolegi z BMW_NAVI, odczytał i wykasował błędy (było ich dość sporo).

Po restarcie pozostają dwa :

KOD: 9E37 , PDC: Wire , ultrasonic sensor, front left - czujnik lewy , to wiadomo, pisałem o tym.

KOD: 54C8 , VTG: Classification resistor

 

Sprawa może być związana z modułem rozdzielenia napędu, lub czujnikiem ABS (w przypadku błędów ABS-u) z tego co kolega stwierdził.

Póki co nic się nie dzieje. Jak powróci 'dyskoteka' mam się zgłosić ponownie i będziemy kontynuować działania. :wink:

pozdro

Edytowane przez SylwesterD

"Dobry Boże, co się dzieje z tym światem? Popatrz tu z nieba i przypierd.l granatem."


Alpina B10 V8 4,6

E61 Edition Sport - rodzinne kombi


E39 530i 2002r - moja pierwsza miłość

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie śledzących wątek,

po długim dochodzeniu sprawa zdiagnozowana i rozwiązana :cool2: . Zmieniłem nazwę tematu aby był bardziej przydatny dla przyszłych szukających. Zatem do rzeczy.

 

Pojawiające się błędy raczej nie miały wiele wspólnego z myciem auta. Występowały także w porze suchej. Przyczyna jest związana z naszym kochanym napędem XDrive.

Skrzynia rozdzielcza napędu wyposażona jest w elektryczny silnik nastawczy [patrz rys., 10], przy którym to występuje nasz opornik klasyfikacji [patrz rys., 12] jak kto woli. Rezystancje silnika nastawczego jak i rezystora są od siebie zależne. Być może powinny się równoważyć w obwodzie (tu może ktoś zgłębi temat, bo z elektrotechniki nie czuję się za mocny i mogę pisać bzdury :)) Tak czy inaczej niespójność tych rezystancji powoduje wywalanie do komputera wielu błędów, m.in. 4x4, ABS, DSC, hamulca ręcznego a nawet pompy paliwa.

Początkowo po podłączeniu innego sprawnego silnika diagnoza brzmiała: silnik nastawczy do wymiany (koszt nowego ok 3 000 zł WTF? :duh: , a całej skrzyni rozdzielczej ponad 8 000 zł), jednak po programowaniu sterowników i ponownej zmianie na rzeczony silnik zachowane zostały ustawienia z tego poprawnie działającego. Błędy zniknęły i na razie ni widu ni słychu.. Dam znać jak pojeżdżę dłużej. Mam nadzieję, że temat na amen zakończony. Starałem się jasno opisać problem, może ktoś skorzysta.

 

P.S. Ten przypadek utwierdza mnie w przekonaniu, że czysta mechanika zawsze będzie pewniejsza od nawet najnowocześniejszej elektroniki. Chyba z napędem Quattro nie możemy się równać, choć tego drugiego nie znam z autopsji. xDrive < Quattro

 

pozdrawiam,

Sylwek

 

http://s1.fotowrzut.pl/PQOFSS9IKE/1.jpg

Edytowane przez SylwesterD

"Dobry Boże, co się dzieje z tym światem? Popatrz tu z nieba i przypierd.l granatem."


Alpina B10 V8 4,6

E61 Edition Sport - rodzinne kombi


E39 530i 2002r - moja pierwsza miłość

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
hhhmm quatrro ma swoje problemy tez.jak siadzie ci pompa oleju to koszta sa hooohoo.w bmw transfery sa bardzo wytrzymale.nie wiem kto naprawial auto ale blad vtg oznacza konietrznosc wymiany oleju w transfer boxsie i wpisanie tego do kompa aby modul wiedzial ze olej byl wymieniony.nic innego.dobry mechanik wymienilby olej, zresetowal adaptacje i byloby po sprawie.bez rozkrecania czegokolwiek. wypowiedz moja poparta doswiadczeniem, jesli sie myle, prosze mnie poprawic.
Opublikowano
Dokładnie to oznacza wymianę oleju a nie jakieś mechaniczne uszkodzenie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

No wreszcie jakieś konkrety Panowie :-) trzeba było tak wcześniej! Z tego co mówicie wymiana oleju w skrzyni rozdzielczej (transfer boxsie :?: ) załatwia sprawę. Rzeczywiście nie wpadłem na tak wydawać by się mogło oczywistą oczywistość. A Panowie z serwisu ni słowa o tym nie wspomnieli, pierwsza diagnoza nowy silnik za 3.000 pln :shock:

 

Sprawę załatwiałem w Konstancinie, chyba dość znany warsztat, SERVICEMILE się zwie.

"Dobry Boże, co się dzieje z tym światem? Popatrz tu z nieba i przypierd.l granatem."


Alpina B10 V8 4,6

E61 Edition Sport - rodzinne kombi


E39 530i 2002r - moja pierwsza miłość

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to nie jest oczywista oczywistosc. to trzeba wiedziec. niestety post jaki zalozyles odnosil sie do czegos innego, zapewne dlatego ja oraz inni nie zagladali do niego.ten temat na e70 sie nie pojawil ale jakbys w google wpisal to jest tego duzo, problem, wlasciwie to nie jest problem, to bardziej eksploatacja jest szeroko opisany bo wystepuje w calej gamie aut z x-drive, kod bledu jest zawsze taki sam. dlaczego wszyscy diagnozowali to inaczej? nie wiem? pewnie kazdy chcial na tobie zarobic bo sie nie znasz :P . w transferze jest sama mechanika, zero elektroniki...nie mozna ocenic stanu, jakosci oleju wewnatrz (brak czujnika). bmw rozwiazalo to w ten sposob: jest czujnik na zewnatrz, ktory liczy ilosc cykli silniczka sterujacego i jesli osiagnie jakas wartosc ustalona przez producenta wywala blad. pamietaj: zrobiono ci reset adaptacji a olej masz wciaz stary. nalezaloby go wymienic. na przyszlosc, warto poszperac na innych dzialach bmw forum, czasami tam sa opisane te same problemy.pozdrawiam :cool2:
Opublikowano

Poza tym w tym silniczku jak już to tylko samą zębatkę się wymienia a nie cały silniczek.Koszy zębatki ok.400 pln na ebayu ew. kolega z forum robi twardsze bezproblemowo :mrgreen:

Szkoda właśnie iż dokładnie nie opisałeś problemu bo tak to byś trochę zaoszczędził

Ten olej możesz wymienić .Koszt jakiś groszowy i dla świętego spokoju można to zrobić

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano (edytowane)
Gdybym wiedział od razu, że chodzi o VTG to bym założył o tym temat, ewentualnie tego szukał tak? A skoro błędów było multum ciężko mi było stwierdzić, że to właśnie o to się rozchodzi. Tego, że olej "rzecz święta" nie trzeba mnie uczyć. We wszystkich przekładniach jeszcze nie wymieniłem od zakupu auta. Obecnie zabierałem się za skrzynię ZF. Edytowane przez SylwesterD

"Dobry Boże, co się dzieje z tym światem? Popatrz tu z nieba i przypierd.l granatem."


Alpina B10 V8 4,6

E61 Edition Sport - rodzinne kombi


E39 530i 2002r - moja pierwsza miłość

Opublikowano

Kwestia diagnosty który ci robił odczyt niestety.Pewnie nie spotkał się z tym problemem nigdy i tak metodą prób i błędów szukali co i jak :mrgreen: :mrgreen:

Ważne,ze śmiga prawda ???

Wierz mi ,ze ten temat został na forum też stosunkowo niedawno konkretnie ogarnięty i opisany a ile osób go ma w X-ach to szok :duh: :duh:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Poza tym w tym silniczku jak już to tylko samą zębatkę się wymienia a nie cały silniczek.Koszy zębatki ok.400 pln na ebayu ew. kolega z forum robi twardsze bezproblemowo :mrgreen:

Szkoda właśnie iż dokładnie nie opisałeś problemu bo tak to byś trochę zaoszczędził

Ten olej możesz wymienić .Koszt jakiś groszowy i dla świętego spokoju można to zrobić

 

 

No właśnie prawie wszystko jest naprawialne. Tego typu warsztaty zajmują się głównie "wymianą na nowe" a nie naprawą tego co nie działa :)

"Dobry Boże, co się dzieje z tym światem? Popatrz tu z nieba i przypierd.l granatem."


Alpina B10 V8 4,6

E61 Edition Sport - rodzinne kombi


E39 530i 2002r - moja pierwsza miłość

Opublikowano
No niestety taka smutna prawda ale tak jak napisałem to często wynika z niewiedzy :mrgreen: ale ważne ze auto śmiga :cool2: :cool2: :cool2:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Przejrzałem kilka wątków związanych ze słynną już zębatką silnika nastawczego VTG. Teraz się zastanawiam czy panowie z serwisu znają ten myk i przekręcili ją o 180 stopni, a zarazem mnie na parę groszy :D

"Dobry Boże, co się dzieje z tym światem? Popatrz tu z nieba i przypierd.l granatem."


Alpina B10 V8 4,6

E61 Edition Sport - rodzinne kombi


E39 530i 2002r - moja pierwsza miłość

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
panowie z servisu napewno takich zeczy nie robia. wymieniaja na nowy. problem zebatki w twoim modelu nie wystepuje. twoj reduktor jest innej budowy niz te o ktorych czytales. podobny tylko zewnetrznie. w srodku jest calkowicie inny.
Opublikowano
panowie z servisu napewno takich zeczy nie robia. wymieniaja na nowy. problem zebatki w twoim modelu nie wystepuje. twoj reduktor jest innej budowy niz te o ktorych czytales. podobny tylko zewnetrznie. w srodku jest calkowicie inny.

 

Dobrze wiedzieć w takim razie. Czyli do zrobienia pozostaje wymienić olej i wprowadzić to do kompa?

"Dobry Boże, co się dzieje z tym światem? Popatrz tu z nieba i przypierd.l granatem."


Alpina B10 V8 4,6

E61 Edition Sport - rodzinne kombi


E39 530i 2002r - moja pierwsza miłość

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wystarczy wymienic olej. tego bledu nie da sie tak po prostu wykasowac. aby znikl nalezy wykonac kalibracje, procedure wymiany oleju. ktos po drodze, ktorys warsztat, musial to juz zrobic. prawdopodobnie zmieniajac silniczki. czyli efekt tego wszystkiego jes taki, ze modul ma wpisane ze jest nowy olej a olej jest stary. wymienic
Opublikowano

Wskazany przez nas dla Ciebie Sylwester warsztat oszukał Twój system przypisujac impedancje dobrze działającego silniczka i następnie zamontowal Twój. Auto było kilka razy urachamiane żeby sprawdzić czy zapisy pozostały..

 

To jest taki sposób żeby ochronić Twój portfel...

 

 

Chcieliśmy Ci ograniczyć kosztów. ..

 

Pozdrawiam

Bimmer Retrofit Polska


Zajmujemy się diagnostyką, kodowaniem, programowaniem, naprawą sterowników, doposażenia moduły BMW, konwersją BMW z importu, DVD FREE, CIC seria F i E, BMW APPS, imp. naprawczych kodów FSC


Nasza firma posiada w BMW AG status External Service Partner

Opublikowano
Wskazany przez nas dla Ciebie Sylwester warsztat oszukał Twój system przypisujac impedancje dobrze działającego silniczka i następnie zamontowal Twój. Auto było kilka razy urachamiane żeby sprawdzić czy zapisy pozostały..

 

To jest taki sposób żeby ochronić Twój portfel...

 

 

Chcieliśmy Ci ograniczyć kosztów. ..

 

Pozdrawiam

 

 

Spoko, nie mam żadnych pretensji. Auto jeździ więc gitara :cool2: Nawet dostałem rabat dzięki Tobie. Kompetencji mechaników też przecież nie podważam. Tylko jak widać każdy stawia tu inną diagnozę. Olej już kupiłem i też wymienię. 1 l OE 140zł

"Dobry Boże, co się dzieje z tym światem? Popatrz tu z nieba i przypierd.l granatem."


Alpina B10 V8 4,6

E61 Edition Sport - rodzinne kombi


E39 530i 2002r - moja pierwsza miłość

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam, czy ktoś z forumowiczów może mi pomóc problemem VTG Właśnie w drodze nagle zaczęła się dyskoteka i wizyta w ASO w Poznaniu. Tam stwierdzili problem z silniczkiem VTG w koszt jak na początku wątku. Czy ktoś a Was znana warsztat w Szczecinku, Koszalinie lub okolicy który mógłby mi pomóc w tym problemie
Opublikowano

Może zacznij od tego co zaproponowali koledzy powyżej. Wymianę oleju w skrzyni VTG nawet sam zrobisz jak masz gdzieś kanał pod ręką :cool2: . Koszt oryginalnego oleju do rozdzielacza to 140 zł jak już pisałem. Nie daj się tylko nakręcić na wymianę silniczka w ASO. W ogóle moja rada to omijać ASO z daleka, chyba że nie masz co z pieniędzmi robić.

Jak zmienisz olej daj znać czy błędy pojawiają się nadal.

"Dobry Boże, co się dzieje z tym światem? Popatrz tu z nieba i przypierd.l granatem."


Alpina B10 V8 4,6

E61 Edition Sport - rodzinne kombi


E39 530i 2002r - moja pierwsza miłość

Opublikowano
Dzieki serdeczne za odpowiedź muszę wśród miejscowych mechaników poszukać kogoś kto mi pomoże, sam niestety nie potrafię :cry2: :cry2: Odezwe się jak tylko mi to zrobią Jeszcze raz dzięki
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Niestety wyszła lipa Mechanik rozebrał silniczek, powiedział, że zębatka jest ok tylko kręci z dużym oporem i prawdopodobnie jest jakieś uszkodzenie w skrzynce rozdzielacza. On nie podejmie się tej naprawy i muszę szukać mechanika który zajmuje się automatycznymi skrzyniami lub ASO (ale to już chyba w geście rozpaczy) Może znacie jakiegoś w okolicy Szczecinek Piła Koszalin

Dzięki za każdą pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiesz, nie bardzo rozumiem stwierdzenie "kreci ciezko", co kreci ciezko?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.