Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Otóż:

e34 zostało kupione z uszkodzonym silnikiem, jednak silnik został przełożony z omegi(w omedze dobrze chodził). Prace: został wyjęty silnik z bmw, osprzęt wyjęty, wiązka, komp itp. Tak samo silnik z omegi. Na goły słupek+pompa założona wiązka silnika, 2 czujniki w głowicy(w omedze było to zaślepione-po prostu nie było czujników, trzeba było je wkręcić), komputer, miska i inne rzeczy które były potrzebne by włożyć silnik z opla do bmw. Jedna mała nieścisłość: pompa w omedze końcówka numeru 994, w bmw 993, ale komputer najpierw został z bmw( paliła się kontrolka wtrysku), potem włożony od omegi(żaden błąd nie pali się). ma komputerze z omegi nie działa pompa paliwa w baku. Dziś e34 zostało podłączone pod kompa- niestety silnik nie chciał się z nim połączyć, bo jak np układ hamulcowy, inspekcja- łączyło się z tym. Na komputerze z e34 nie podawało paliwa na wtryski. Na kompie z omegi coś tam podaje, ale wydaje mi się że słabo. Została również podłączona gruszka do pompowania paliwo przed pompą, wraz z bańką z ropą na krótkim wężyku- to samo, czyli nic. Coś tam się odezwie , raz, czasem na 2 cylindry załapie ale to wszystko. Na tyle kręcenia rozrusznikiem paliwo by doszło, a mało jej nie kręciliśmy. Tak więc pytam was, drodzy forumowicze jak się do tego zabrać, co sprawdzić, bo mi ręcę opadają(nieszczęsny komputer nie może się połączyć :roll: ). Może ktoś coś napisze, naprowadzi, przed zaprowadzeniem auta do znachora-elektryka...

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Opublikowano

jak już nie możesz to ja go chętnie odkupię :mrgreen:

a tak na poważnie to trochę namieszałeś ,po co ruszałeś wiązkę i kompa w bmw? silnik z omegi uzbrajasz osprzętem z bmw(pompa z nastawnikiem ,wtrysk sterujący,czujnik położenia wału)i wkładasz do bmw podpinasz kable i wszystko powinno być ok .A teraz jak masz część osprzętu z opla część z bmw to może być problem z kompatybilnością poszczególnych elementów elektronicznych .Wygląda na to że problem jest z elektrozaworem na pompie(brak napięcia )przez co nie puszcza paliwa.Sprawdzić musisz czy jest na nim napięcie po przekręceniu "zapłonu" z tego co pamiętam musi być min. 10v. jak nie będzie, to wina może leżeć w przekazniku głównym (białym ) lub w kablu .Może wystarczy jeszcze przełożyć przekaznik z omegi(nie mam pojęcia jak jest w oplu, jaki kolor i czy on tam jest ) lub po prosty podać na ten elektrozawór napięcie na "krótko" i spróbować odpalić . Napisz jeszcze co masz w końcu włożone? jaka założona pompa,wtrysk,komputer/y

iZzI
Opublikowano
prąd na którko był dawany na elektrozawór. słupek silnika + komputer + pompa z omegi, wiązka elektryczna+ osprzęt z bmw, komputer był przelozony z omegi by sterowało pompą wtryskową, na kompie z omegi nie ma błędów, na kompie z bmw 3 błędy bodajże wyswietlała kontrolka wtrysku. a może to immobilizer siedzi w kompie z omegi? moze wystarczyło by skołować jakiś inny, kompatybilny komp?

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Opublikowano

W poliftowwym e34 jest pompa z nastawnikiem indukcyjnym, a w Omega jaką miałeś pompę?

 

Różnice m-dzy nastawnikiem indukcyjnym a potencjometrycznym:

1)ECU

2) wiązka

 

Dodatkowo należy pamiętać o EWSII :)

 

Mam nadzieję, że nie zrobiłeś zwarcia i nie uwaliłeś nastawnika :(

 

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
w omedze był nastawnik indukcyjny. pompa w bmw miala końcówkę 993, w omedze 994. więc ecu zmienione, wiązka nie, więc w tym może byc problem?

 

Masz 2 wyjścia: albo przerobić wiązkę BMW, albo zmienić ją na właściwą (polecam to 2 wyjście).

 

Pozdrawiam

 

P.S. Cichy77, jak tam moje fanty? :)

Edytowane przez lieder_r
Opublikowano
a nie da rady przełożyć samego nastawnika i włożyć komputer od bmw? nie wiem jak to wygląda od strony technicznej
iZzI
Opublikowano
więc tak: po podaniu prądu na krótko na świece i pompę paliwa auto odpala i od razu gaśnie. prawdopodobnie problemem jest immobilizer. omega go miala, bmw nie. jedno pytanie, dla potwierdzenia, immo siedzi w ecu? a i co on "odłącza"?

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Opublikowano

Wystarczy wgrać nowy wsad bez EWS do ECU - za pomocą NCS Expert...

 

Na głowiczce pompy wtryskowej (żeliwna część z króćcami rurek) jest elektrozawór odpowiadający za gaszenie silnika - to jego immobiliser wyłącza. Do celów eksperymentalnych podaj od punktu ładowania (+ pod maską) 12V i uruchom silnik. Pamiętaj, aby przed wyłączeniem stacyjki wpierw rozłączyć tę prowizoryczną zworkę - silnik zgaśnie. Inaczej załatwisz alternator.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Dokładnie o ten elektrozawór się rozchodzi ;) Podaj w ramach eksperymentu na sztywno napięcie i napisz czy silnik zgasł :)

 

Pozdrawiam

Opublikowano
pisałeś na samym początku że podawałeś napięcie na elektrozawór ,tak jak pisałem wcześniej sprawdz jeszcze przekazniki(od pompy pomarańczowy i bialy główny) ,wez ten od omegi i porównaj go z tym głównym białym od bmw może być tak że inaczej zamyka obwody i tu jest problem
iZzI
Opublikowano
Niestety pan co miał rozkodować immo nie może mi teraz tego zrobić. Dopiero za 2 tyg... Zapomniałem, po podaniu prądu na elektrozawór to samo. Ma może ktoś schemat instalacji elektrycznej silnika do tds? Albo kogoś kto by się podjął przeprogramowania/wyczyszczenia komputera? A i jeszcze małe sprostowanie: w omedze był nastawnik HDK, taki jest teraz w bmw.

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Opublikowano
Niestety pan co miał rozkodować immo nie może mi teraz tego zrobić. Dopiero za 2 tyg... Zapomniałem, po podaniu prądu na elektrozawór to samo. Ma może ktoś schemat instalacji elektrycznej silnika do tds? Albo kogoś kto by się podjął przeprogramowania/wyczyszczenia komputera? A i jeszcze małe sprostowanie: w omedze był nastawnik HDK, taki jest teraz w bmw.

 

Jeśli w BMW był nastawnik EDC, to musisz zmienić wiązkę silnika wraz z ECU od nastawnika HDK. Wiązka naturalnie z BMW e34 :)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja też robiłem SWAP, dokładnie tak samo, czyli silnik z Omegi z pompą o nr 994 do mojej buni z pompą 993.

Objawy miałem takie same, ale po podłączeniu kompa pokazało, że nastawnik nie współgra ze sterownikiem silnika,

więc przełożyłem tylko stary nastawnik i było OK

Opublikowano

też bym tak zrobił, ale pompę za wcześnie sprzedałem :mad2: nie mając tej wiedzy co teraz...

 

up:

 

Tak więc dowiedziałem się:

 

Przy zamianie edc na hdk potrzebujemy:

 

-nastawnik hdk (taki mam już przy pompie)

-wiązka elektryczna od hdk(bądź dołożenie kabla ekranizowanego od ecu do pompy w wiązce od edc)

-ecu kompatybilne z hdk

-jeżeli auto nie jest wyposażone jest w ews to usunięcie immo z ecu

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Opublikowano
Tak więc BMW żyje :D Po włożeniu ecu z końcówką 201 auto normalnie odpala. Jeszcze mały problem. Trzeba na krótko spiąć świece żarowe i pompę paliwa. Tak normalnie nie chodzą te rzeczy. A i jak jeszcze ktos by mi pomógł w podłączeniu podciśnień to było by fajnie.

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Opublikowano
Tak więc BMW żyje :D Po włożeniu ecu z końcówką 201 auto normalnie odpala. Jeszcze mały problem. Trzeba na krótko spiąć świece żarowe i pompę paliwa. Tak normalnie nie chodzą te rzeczy. A i jak jeszcze ktos by mi pomógł w podłączeniu podciśnień to było by fajnie.

 

Zmień wiązkę na odpowiednią i wszystko będzie działać jak z fabryki :)

 

Co do podciśnień - służę pomocą (PW, tel.) ;)

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Ważne że chodzi :D zrobie zdjęcie tych podciśnień i wstawie w temat. Przyda się dla potomnych. Ogólnie objawy są takie że ma za wysobie obroty na jałowym, szarpie jak mu sie da mało gazu, nie ma mocy i na obrotomierzu źle pokazuje.

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Opublikowano
pytanie kolejne: bo nie grzeą świece, i nie działa pompa paliwa, by odpalic rano auto muszę zewrzeć 2 przewody idące do sterownika(mniemam świec żarowych, mały sterownik obok ecu), jak sobie z tym poradzić? kwestia wymiany wiązki przy silniku, czy zakupienie odpowiedniego tego sterownika, czy może one są takie same w e34, niezależnie od nastawnika?

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.