Skocz do zawartości

[F10] 520d vs 520i co wybrać ?


530dat

Rekomendowane odpowiedzi

a czy przypadkiem 520i i 528i to nie ten sam silnik i osprzęt? Jeśli dobrze pamiętam to można spokojnie podkręcić 520 na 528 w późniejszym czasie...

 

Własnie widziałem na YT filmiki z przyspieszenia 520i z dopiskiem "firmware 528i" - czyli co tylko program kopniety bez ruszania flaków ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie ujeżdżający 520i macie jakieś nowe spostrzeżenia w tym temacie ? też stoje przed dylematem 520d -520i (nowe) różnica w zakupie jest na dzień dzisiejszy 6000pln i sam jestem w kropce .... robie rocznie ok 15-17 tys km z czego wiekszosc to jazda po miescie i dojazd 15 km do domu .... ze 2 razy do roku na jakies wczasy z rodzinka i tyle ... dotychczas jezdziłem głównie klekotami. W ogóle to widze ze ciezko z 520i nawet na rynku wtórnym - tak mało popularny jest ?

 

Przy takich potrzebach tylko 520i lub lepiej 528i. Przy jazdach większościowych w mieście i na krótkich odcinkach problemem będzie DPF.

Swoja drogą nikt z adwersarzy nie bierze pod uwagę komfortu jazdy w zależności od silnika. Owszem nowe diesle są stosunkowo ciche, ale po kilkudziesięciu tysiącach podczas jazdy w mieście klekot jest coraz głośniejszy i jak dla mnie nieakceptowalny. Po to płaci się powyżej 200tys za samochód by mieć komfort podczas jazdy, a nie odbierać jakieś grosze przy dystrybutorze. Pomijam problemy typowe dla diesla, czyli trudniejsze odpalanie w zimę, koszty serwisu itp.

Co do późniejszej odsprzedaży proponuję prosty test na sprawdzenie dostępności na rynku niemieckim obu wersji. Sam od pewnego czasu szukam F11 z roku 2014 lub 2015 i jak wybiorę takie auto np. na stronie BMW.DE to mam do wyboru 1800 szt., ale jak ograniczę wybór wyłącznie do benzyny to pozostaje mniej niż 20 szt. (jedno 550i, dwa, 535i i reszta to 528i i 520i). Wydaje się że mimo wszystko łatwiej sprzedać kilka benzyn niż prawie dwa tysiące diesli. Byc może w starszych rocznikach proporcje są trochę inne, a moje poszukiwania są nietypowe. W DE diesle kupowane są (a raczej brane w dzierżawę) głównie do użytku służbowego i zdarzają się przebiegi nawet 100tys rocznie - wtedy ma to sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu bym się nie zgodził z przedmówcą, wystawiłem na otomoto i na forum 528xi, kupiony w Polsce, 1 właściciel, niewalone, autentyczny przebieg 80k, wyposażenie dość bogate, cena rynkowa, i co przez 1,5 tygodnia ani razu nie zadzwonił telefon. Myślę że jeżeli było by to 520d to już bym miał licytację kto da więcej. U nas dalej jednak jest kult diesla.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tu bym się nie zgodził z przedmówcą, wystawiłem na otomoto i na forum 528xi, kupiony w Polsce, 1 właściciel, niewalone, autentyczny przebieg 80k, wyposażenie dość bogate, cena rynkowa, i co przez 1,5 tygodnia ani razu nie zadzwonił telefon. Myślę że jeżeli było by to 520d to już bym miał licytację kto da więcej. U nas dalej jednak jest kult diesla.

 

Oczywiście chętnych na diesla jest zdecydowanie więcej, ale jak pisałem i wybór samochodów tego typu wielokrotnie większy. Jak zawsze w takich przypadkach decyduje cena. Diesel także by się sprzedał wyłącznie za tyle, ile byłby skłonny ktoś zapłacić, co rzadko jest zgodne z oczekiwaniami sprzedającego - a ile jeszcze by ten ktoś przy tym wydziwiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.