Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam już X5 E53 z 2006r 3.0D, jednak chcę pojeździć i poczuć kulturę benzyny. Moje pytanie, jak zachowuje się silnik 4.4 a 4.8 Jest duża różnica? Jak wygląda spalanie, na co zwracać uwagę podczas zakupu benzyny? Czy gaz wpływa bardzo negatywnie na taki silnik? Widziałem na allegro kilka ofert z gazem.
Trzy największe litery w całym uniwersum: B M W
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mam już X5 E53 z 2006r 3.0D, jednak chcę pojeździć i poczuć kulturę benzyny. Moje pytanie, jak zachowuje się silnik 4.4 a 4.8 Jest duża różnica? Jak wygląda spalanie, na co zwracać uwagę podczas zakupu benzyny? Czy gaz wpływa bardzo negatywnie na taki silnik? Widziałem na allegro kilka ofert z gazem.

Powiem Ci tak : LPG dla takiego autka, to "zabójstwo", ale ....... .

Trzeba pamiętać, że głowa jest do myślenia

a tyłek do siedzenia.

Nie należy tego zmieniać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

silniki 4.4 i 4.8 to zupelnie inne konstrukcje, laczy je mniej wiecej tyle, ze oba to benzyna V8

 

do 4.8 spokojnie zalozysz gaz, do 4.4 pewnie to nieoplacane, o ile mozliwe

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam już X5 E53 z 2006r 3.0D, jednak chcę pojeździć i poczuć kulturę benzyny. Moje pytanie, jak zachowuje się silnik 4.4 a 4.8 Jest duża różnica? Jak wygląda spalanie, na co zwracać uwagę podczas zakupu benzyny? Czy gaz wpływa bardzo negatywnie na taki silnik? Widziałem na allegro kilka ofert z gazem.

Powiem Ci tak : LPG dla takiego autka, to "zabójstwo", ale ....... .

a niby dlaczego?

Opublikowano
Mam już X5 E53 z 2006r 3.0D, jednak chcę pojeździć i poczuć kulturę benzyny. Moje pytanie, jak zachowuje się silnik 4.4 a 4.8 Jest duża różnica? Jak wygląda spalanie, na co zwracać uwagę podczas zakupu benzyny? Czy gaz wpływa bardzo negatywnie na taki silnik? Widziałem na allegro kilka ofert z gazem.

Powiem Ci tak : LPG dla takiego autka, to "zabójstwo", ale ....... .

a niby dlaczego?

autopsja :)

Trzeba pamiętać, że głowa jest do myślenia

a tyłek do siedzenia.

Nie należy tego zmieniać.

Opublikowano

LPG instalacja sprawdziła mi się tylko w POLONEZ~ie Truck.

Choć też było mnóstwo problemów i zniszczenia silnika.

Jeśli silnik został skonstruowany do zasilania określonym paliwem,

a później chce się go oszukać, to tak jak w życiu, za oszukiwanie trzeba zapłacić.

Instalacje LPG zacząłem użytkować od 1995 r. i te pierwsze były proste i w miarę bezproblemowe,

ale z postępem tzw. technologi było tylko gorzej.

Na ostatni "wynalazek" tego typu pozwoliłem sobie w 2007 r. do auta z USA do silnika 3,6,

tkwi w nim do dzisiaj i została unieruchomiona,

bo demontaż wiązał by się z wizytami w wydziale komunikacji itd.

Ale już nigdy, przenigdy więcej takich wynalazków i krzywdzenia samochodów !!!

Pomijając ten okrutny smród np. przy tankowaniu,

to zniszczenie silnika jest naprawdę mordercze.

W obecnej chwili posiadam 8 szt. aut typu osobowego i dostawczego i żadne z nich nie jest zasilane LPG,

choć pokusa pozornych oszczędności kosztów byłaby - wiadomo ceny benzyny są takie jakie są a będą jeszcze większe,

jednak doświadczenie na przestrzeni lat oraz obserwacje

( blisko domu mam stację LPG) pokazują mi że naprawdę nie warto.

Proponuję uważnie obejrzeć zdemontowaną głowicę silnika, tłoki i ich pierścienie,

zawory i inne elementy komory spalania silnika,

auta zasilanego LPG i jednocześnie tez taki sam zestaw auta zasilanego benzyną,

np. po przebiegu 15 tys. i będzie wiedział o czym mówię.

Silnik benzynowy jest skonstruowany do właściwego paliwa,

ale jak ktoś chce posiadać auto i szukać oszczędności,

to raczej nie powinien nim jeździć-to nie będzie nic kosztowało,

albo też może chce konieczne poprawiać konstruktorów i producenta danego auta,

to życzę powodzenia.

Trzeba pamiętać, że głowa jest do myślenia

a tyłek do siedzenia.

Nie należy tego zmieniać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

biedny skrzywdzony silnik... silnik 4.8 z tego co wiem dosc dobrze znosi gazowanie, jesli ktos chce dokladac z wlasnej kieszeni do budzetu, to jego sprawa; niektorzy kieruja sie rachunkiem ekonomicznym a nie uczuciami do samochodu

 

swojej decyzji o gazowaniu nie opieralbym na opinii jednego uzytkownika

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Proponuję jeszcze poczytać :

viewtopic.php?f=17&t=450&p=1551589#p1551589

viewforum.php?f=17

Ci nie jeżdżą tylko bawią się w serwisantów instalacji LPG,

a przy tym jak zniszczyli zacne auta :cry:

eee tam.x5 to nie jest zadne zacne auto.widocznie twoje doswiadczenia sklaniaja sie ku takiej opini o lpg.ja natomiast od conajmniej 20lat wszystkie auta mialem na zasilaniu lpg.zadne z nich nigdy nie mialo awarii spowodowanej lpg.swego czasu prowadzilem nauke jazdy, auta robily na lpg ponad 500.000 bez zadnych problemow.nie wiem jak wyglada glowica itp bo nigdy potrzeby zagladania tam nie bylo.w obecnej chwili ja jezdze x5 na lpg, zonka 318i na lpg bez zadnych problemow a tu w uk mowimy o naprawde duzych oszczednosciach.obie instalacje splacily sie w przypadku 3ki po 6ciu miesiacach w x5 po 4rech wyjazdach do polski.to tyle.nie bede wiecej wywodow prowadzil nad slusznoscia badz nie lpg w aucie.kazdy ma swoje zdanie na ten temat.w odpowiedzi na zapytanie od kolegi, do 4.8 gaz podejdzie bez problemu. 4.4 w e70 to juz inna bajka, tam siedzi bezposredni wtrysk z tego co sie orientuje.tak jak kolega wyzej pisal pewnie istnieje mozliwosc zalozenia, ale watpliwa oszczednosc, auto spala benzyne+lpg.osobiscie nie spotkalem sie jeszcze z e70 4.4 na lpg.pozdrawiam

Opublikowano
Proponuję jeszcze poczytać :

viewtopic.php?f=17&t=450&p=1551589#p1551589

viewforum.php?f=17

Ci nie jeżdżą tylko bawią się w serwisantów instalacji LPG,

a przy tym jak zniszczyli zacne auta :cry:

eee tam.x5 to nie jest zadne zacne auto.widocznie twoje doswiadczenia sklaniaja sie ku takiej opini o lpg.ja natomiast od conajmniej 20lat wszystkie auta mialem na zasilaniu lpg.zadne z nich nigdy nie mialo awarii spowodowanej lpg.swego czasu prowadzilem nauke jazdy, auta robily na lpg ponad 500.000 bez zadnych problemow.nie wiem jak wyglada glowica itp bo nigdy potrzeby zagladania tam nie bylo.w obecnej chwili ja jezdze x5 na lpg, zonka 318i na lpg bez zadnych problemow a tu w uk mowimy o naprawde duzych oszczednosciach.obie instalacje splacily sie w przypadku 3ki po 6ciu miesiacach w x5 po 4rech wyjazdach do polski.to tyle.nie bede wiecej wywodow prowadzil nad slusznoscia badz nie lpg w aucie.kazdy ma swoje zdanie na ten temat.w odpowiedzi na zapytanie od kolegi, do 4.8 gaz podejdzie bez problemu. 4.4 w e70 to juz inna bajka, tam siedzi bezposredni wtrysk z tego co sie orientuje.tak jak kolega wyzej pisal pewnie istnieje mozliwosc zalozenia, ale watpliwa oszczednosc, auto spala benzyne+lpg.osobiscie nie spotkalem sie jeszcze z e70 4.4 na lpg.pozdrawiam

Wiesz w UK jest napewno innej jakości LPG co też pewnie ma znaczenie.

Kiedy ja jeszcze używałem tej instalacji i zatankowałem w DE lub NL czy F,

to powiem Ci że auto przejeżdzało znacznie więcej km niż na tankowanym na stacji w PL.

Jakość LPG napewno też ma duże znaczenie,

a kiedyś na stacji SHELL w PL przy zachodniej granicy, zapytałem pracownika to powiedział

że cysterna która paliwo dostarcza do PL pobiera je z innych zbiorników specjalnych dla PL

i z innych zbiorników jest paliwo dla DE niezależnie czy to benzyna czy diesel czy inne .

Trzeba pamiętać, że głowa jest do myślenia

a tyłek do siedzenia.

Nie należy tego zmieniać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przeciez x5 to drogie samochody sa wiec jak doliczycie ile trzeba opuscic z ceny przy odsprzedazy takiej zagazowanej sztuki to chyba cale oszczednosci biora w leb... Myle sie?

 

 

To jak z domem opalanym weglem. Gdy jest to "klocek" na wsi to jest ok ale gdy wybudujesz wille i zamontujesz piec weglowy to przy sprzedazy poniesiesz tego konsekwencje wieksze niz oszczednosci.

W obydwu przypadkach gazowania i zaweglania dochodzi jeszcze strata czau ,smrod, ograniczona funkcjonalnosc. Gdzie te oszczednosci?

Opublikowano
Temat rzeka i kłócić się nie warto. Pamietam jak gaz w e39 był wielką profanacją- minęło kilka latek a większość jezdzi zagazowana, to samo dzieje się z e60 na początku wstyd, hańba, a coraz więcej idzie w gaz. To samo za parę lat będzie z e70. Czas leci , auta tracą na wartości a ceny paliw zmuszają ludzi do oszczędności- wybór należy do właściciela, jeśli pokona wstyd a przeliczy oszczędności i wyjdzie mu na plus to tylko zakładać odpowiednią instalację u odpowiedniego fachowca i jezdzić za grosze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nie kwestia wstydu a ekonomii i wygody. Jak masz fure za 300-400k ( nowa) badz nawet za 100k to montaz gazu sie zwyczajnie nie oplaca (spadek wartosci auta) Jak masz fure za max kilkadziesiat tys to w ciagu kilku lat zaoszczedzisz tyle za ile kupiles samochod a dla wartosci przy jego odsprzedazy nie bedzie mialo to juz i tak zadnego znaczenia.

Dochodza oczywiscie jeszcze inne kwestie jak komfort uzytkowania auta. Nikt kupujac fure za kilkaset tys nie bedzie wozil jakichs butli na pol bagaznika i tankowal co 300km zeby zaoszczedzic kilka tysiecy rocznie na paliwie kiedy to doplacil chociazby 10k za lepsze fotele w salonie czy 15k za navi.

Opublikowano

Do visitor1967

 

Szanowny Panie z tego co czytam a Ty piszesz to dochodzą do wniosku że nie masz zielonego pojęcia o instalacjach lpg do takich aut które to nie jak w Twoim przypadku tosztowały powiedzmy max 2000 zł bo ma być tanio. Sprawa czy ktoś chce zainstalować lpg do tego modelu jest jego i tylko jego indywidualną sprawą.

Ja posiadam w/w model rynek USA i mam zagazowaną ale fakt jest taki że instalacja nie kosztuje pare złotych lecz kilka tysięcy a dokładnie dałem 6800 , przejechałem na niej prawie 100 tys km i po za częstczą wymianą oleju 15tys km (nie kieruję sie komputerem ) i raz na rok świece żadnych problemów, zwrot instalacji po 35tys km, spalanie przy normalnej mojej jeżdzie trasy dalekie 14l/100 a wokół komina 17-18 l/100. Serwis instalacji raz na 20 tys km -80 zł. Nawet serwisy jako nalepszy silnik do lpg polecają 4,8 ze względu dobrej tolerancji tego paliwa. Nie zauważyłem po takim przebiegu zadnego spadku mocy czy też innych problemów związanych z lpg

Opublikowano

Gazu nie zakłada się dla wygody czy prestiżu a dla oszczędności i kolega wolli jest przykładem że oszczędności są widoczne.

Odpowiedz w tym temacie powinna być krótka- do 4,8 można założyć gaz i jezdzić bez problemów- dywagacje na temat wstydu, profanacji już było setki na każdym forum motoryzacyjnym nie tylko BMW.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

:cool2: :cool2:

Do visitor1967

 

Szanowny Panie z tego co czytam a Ty piszesz to dochodzą do wniosku że nie masz zielonego pojęcia o instalacjach lpg do takich aut które to nie jak w Twoim przypadku tosztowały powiedzmy max 2000 zł bo ma być tanio. Sprawa czy ktoś chce zainstalować lpg do tego modelu jest jego i tylko jego indywidualną sprawą.

Ja posiadam w/w model rynek USA i mam zagazowaną ale fakt jest taki że instalacja nie kosztuje pare złotych lecz kilka tysięcy a dokładnie dałem 6800 , przejechałem na niej prawie 100 tys km i po za częstczą wymianą oleju 15tys km (nie kieruję sie komputerem ) i raz na rok świece żadnych problemów, zwrot instalacji po 35tys km, spalanie przy normalnej mojej jeżdzie trasy dalekie 14l/100 a wokół komina 17-18 l/100. Serwis instalacji raz na 20 tys km -80 zł. Nawet serwisy jako nalepszy silnik do lpg polecają 4,8 ze względu dobrej tolerancji tego paliwa. Nie zauważyłem po takim przebiegu zadnego spadku mocy czy też innych problemów związanych z lpg

Opublikowano
Do visitor1967

 

Szanowny Panie z tego co czytam a Ty piszesz to dochodzą do wniosku że nie masz zielonego pojęcia o instalacjach lpg do takich aut które to nie jak w Twoim przypadku tosztowały powiedzmy max 2000 zł bo ma być tanio. Sprawa czy ktoś chce zainstalować lpg do tego modelu jest jego i tylko jego indywidualną sprawą.

Ja posiadam w/w model rynek USA i mam zagazowaną ale fakt jest taki że instalacja nie kosztuje pare złotych lecz kilka tysięcy a dokładnie dałem 6800 , przejechałem na niej prawie 100 tys km i po za częstczą wymianą oleju 15tys km (nie kieruję sie komputerem ) i raz na rok świece żadnych problemów, zwrot instalacji po 35tys km, spalanie przy normalnej mojej jeżdzie trasy dalekie 14l/100 a wokół komina 17-18 l/100. Serwis instalacji raz na 20 tys km -80 zł. Nawet serwisy jako nalepszy silnik do lpg polecają 4,8 ze względu dobrej tolerancji tego paliwa. Nie zauważyłem po takim przebiegu zadnego spadku mocy czy też innych problemów związanych z lpg

Szanowny Kolego "woolli" :D

Ja nie jestem instalatorem instalacji LPG ani ich serwisantem,

po prostu się na tym nie znam !!!

Wiem tylko tyle że posiadając różne auta, pod namową różnych "podpowiadaczy"

którzy albo to byli tzw. "mechaniorzy" i spece różnej maści,

albo tacy którzy sami mieli zainstalowane takowe wynalazki-instalacje,

jak się później też okazało mieli potężne problemy,

by dojechać z punktu A do punktu B tak jak i ja,

a to z komputerem samochodu, a to z jakimiś parownikami itd.,

nie jeździli tylko wciąż nawiedzali różnej maści tzw. "specjalistów" albo sami coś kombinowali,

słowem, wszystko czynili, tylko nie wykorzystywali auta w tym zakresie,

do jakiego ono zostało stworzone.

Chyba do jazdy???

Wiadomo człowiek wtedy młody ( czyli ja), to głupi :mad2:

Dla Pańskiej wiadomości :

- dałem się się "skusić" w sumie na 4 ( cztery) instalacje za własne pieniądze,

również na taką w kwocie wymienianej przez Pana ( ok 6 000,00 zł - ta w aucie z silnikiem 3,8 z USA)

i z żadnej tak naprawdę nie było pożytku , bo częste awarie bądź uszkodzenia typu CHECK ENGINE

sygnalizowane prze komputer, słowem serwis , serwis, serwis ,

a samochód przecież ma jeździć a nie stać w serwisie,

bo przecież po to właśnie go się przecież kupuje. Czyż nie prawda ???

Dodam jeszcze o atrakcjach typu wybuch pod maską ( w komorze silnika) jakiegoś tam urządzenia,

który kilkakrotnie przeżyłem, "super wrażenie".

Pamiętam takie z wojska, ale wtedy to Ojczyzna mi je fundowała, a teraz nie pożądane !!!

Nigdy więcej takich wrażeń !!!

Instalacje moje zawsze były wykonywane w zakładach posiadających stosowne

pozwolenia, certyfikaty czy co tam jeszcze..... , bo u mnie zawsze konieczna f-ra VAT !!!.

I zawsze to były jakieś czary mary, jakieś strojenia, wielogodzinne próby itd, po prostu MASKRA !!! :duh: :mad2:

Powiem jeszcze że rocznie sam przejeżdżam ok. 60 tys. km,

pozostałe moje auta, którymi poruszają się pracownicy również w tych granicach,

wychodzi jakieś 300 tys. km rocznie - tak zaniżając .

Wychodzi na to że co trochę samochody musiały by dodatkowo spędzić w serwisie cenny czas,

mój lub pracownika .

A gdzie jeszcze te dodatkowe koszty serwisu mechanicznego ???

A czy czas to nie pieniądz ???

Odkąd dałem sobie spokój z "wynalazkami" typu LPG, to dopiero są oszczędności,

bo raz że moje zdrowie, dwa czasu już nie tracę, trzy nie ponoszę kosztów bezsensownych serwisów,

cztery samochód jaki by nie był spali zawsze więcej o ok. 1/3 LPG więcej niż benzyny.

Jeszcze odnośnie oszczędności:

- czy samochód, pojazd silnikowy, ma służyć do oszczędności ???

Ja pamiętam z swoich młodych lat,

w szkole wychowawczyni miała takie kartoniki z napisem

SKO (Szkolna Kasa Oszczędności) z rubryczkami i wtedy to był dylemat,

kupić sobie oranżadkę gazowaną ( pamiętam smaczna była)

za kieszonkowe, czy wpłacić do pani wychowawczyni jakieś 50 gr,

by się jej podlizać, bo ona to ma dopiero wyniki ze swoją klasą.

Później już to był dylemat kupić fajki ( np CARMENY lub CARO), albo "jabola" i wypić z kolegami,

czy "zadefilować" na koniec roku przed całym "frontem" szkoły,

po nagrodę za najlepsze wyniki w oszczędzaniu w szkolnym SKO :D

Jest pytanie: jeździmy, czy oszczędzamy ???

Ale co oszczędzamy ???

Tak więc każdy niech robi co uważa, ale niech uważa co robi :wink:

 

Pozdrawiam

Trzeba pamiętać, że głowa jest do myślenia

a tyłek do siedzenia.

Nie należy tego zmieniać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mam rozumiec,ze wszystkie kolegi auta jezdza na benzynie tak? bo jesli na ON to dlaczego? prosze o odpowiedz...
  • Moderatorzy
Opublikowano
Panowie!!To nie temat o wyższości jednego paliwa nad drugim!!
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
naprawdę nawet nie musisz używać szukajki, temat jest na głównej w tym wątku
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dokladnie, odpowiedz jest prosta...duzo :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.