Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jestem nowy na tym forum. Przejrzałem wiele tematów związanych ze spalaniem i wszędzie mówią że 12L gazu w trybie mieszanym normalnym zużyciem.

Mój samochód pali niewiarygodnie dużo. Jest akurat okres zimowy do tego automatyczna skrzynia biegów więc liczyłem się z większym zużyciem.

W jeździe mieszanej wychodzi około 20L + 5L benzyny na 100km. Na benzynie jadę gdy silnik jest zimny, dość szybko przełączam czyli na benzynie jakieś 15km. W jeździe całkowiecie miejskiej spalania jest jeszcze większe.

Wymienione były świece, filtr paliwa i powietrza. Olej, rozrząd i termostat bo nie trzymał temperatury.

Instalacja gazowa jest starego typu z parownikiem. Elektronikę do przełaczania można wyłaczyć, lub właczyć i wtedy po 2K obrotów przełacza na gaz. Dość często zdarza się że następuje eksplozja w kolektorze ssącym i wylatują wszystkie rury, ostatnio wyleciała nawet rura od wspomagania hamulców. Byłem w gazownika, który nie znalazł nieszczelności, komputer pokazał mu prawidłowe zużycie (wg spalin). Spaliny były sprawdzane też na przeglądzie i w jeszcze jednym warsztacie.

Nie mam pojęcia co dalej sprawdzać. Gazownik stwierdził że zużycie na poziomie 20L to normalka. Jeśli to normalka to znaczy że wszyscy kłamią i na siłę udają że gaz jest taki cudowny i ekonomiczny.

Macie jakieś sugestie co można sprawdzać? Bo żaden z mechaników u których byłem nie potrafi nic mądrego powiedzieć.

Opublikowano

nawet biorąc pod uwagę zimę i starą instalkę to żłopie Ci tyle, ile 540i

pora na zmianę gaziarza chyba... skąd jesteś?

Opublikowano

Hej. Słupsk.

 

Nie dość że żłopie to słaba jest. Miałem kiedyś Audi 80 z 91 z silnikiem 2.0 110KM. Jak mocniej depnałem to potrafił i 20 wypić ale za to do 100 na drugim biegu w 7 sekund...

Opublikowano
Wszystkie dość daleko jak na tak dość zawodne auto. W moich okolicach odwiedziłem trzech. Jednego z nich wszyscy polecają ale to właśnie on stwierdził że takie spalanie wcale nie jest dziwne. Mam znajomego który ma warsztat więc wiele rzeczy można samemu sprawdzić.
Opublikowano (edytowane)
przedewszystkim sprawny termostat super zestrojenie lpg sprawna przeplywka i sonda podstawa Edytowane przez jedynakk
jedynakk
Opublikowano

ja mialem zwykly gaz to mi 1.8 palil 20-22

 

zalozylem sekwe pali 12

 

wiec sam wysun sobie wnioski, wystarczy sam przod

 

pomijam fakt ze na sekwie chodzi jak na benzynie, jest o wiele mocniejszy na obu paliwach niz wczeniej (brak miksera)

no i przelacza na gaz po 1-2 km an ie po 15 (?!)

Opublikowano

tez miałem podobnie, i zwykly gaz i 1.8 m40 w automacie, nie bylo czym jechac a palila jak kolega napisał 750 :P

do wymiany poszedl mikser i wszystkie filtry i bylo ok z 18-22 do 14 spadlo:)

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi. Mam juz telefon do jakiegoś podobno fachowca od gazu.

Sorka za moją niewiedzę. Co to jest mikser ?

Opublikowano
nawet biorąc pod uwagę zimę i starą instalkę to żłopie Ci tyle, ile 540i

pora na zmianę gaziarza chyba... skąd jesteś?

Koledzy mają rację a gazownik jest w błędzie podając za normę spalanie na poziomie 20 l/100. Załamałbym się, gdyby samochód tyle mi palił. Mam 316 (gaz II generacji) i pali w przedziale 9-11 litrów - najczęściej 10 l/100.

Opublikowano

mikser to to wkrecone za przepływomierz- do tego idzie rura od parownika (reduktora), mikser miesza gaz z powietrzem

 

na twoim miejscu wydał bym te 1000 zł i założył sekwencje, wystarczy sam przód- sterownik, kable, parownik, wtryski i już sekwa

 

na pewno nie bedziesz zawiedziony

 

ja sekwencje założyłem sam, sam ustawiłem i tak jak mówię pali w mieście 12-13 na trasie 9-10, tyle za ja to zrobilem na badziewiarskich czesciach i mam duze spadki cisnienia

a lekkiej nogi nie mam

 

sterownik stag 300/lpgtech, parownik KME silver/AC R01-150 czarny, , wtryski mogą być magicjet hana, matrixy,

http://www.drypa.pl/produkt5135_WTRYSKI_AC_-_Stag_300_ISA2_4_cyl._-__-_5..Wtrysk_Stag_300_ISA2_%28AC_150_MagicJet%29_4x1_cyl..html

zadnych valteków, parownikow tomasetto itp

 

mozesz tez spróbować BLOSa

 

ale co bys nie robil i tak parownik na pewno do wymiany

Opublikowano (edytowane)

zle ustawiony sterownik pb powinno byc 1% mniejsze jak lpg

mi pali 8.8 l/100 169 km z 19 l lpg

chyba ze zle licze 169:19l= 8.8l zamiescil bym film z ustawieniami u mnie ale z tym sobie nie poradze

Edytowane przez jedynakk
jedynakk
Opublikowano
zle ustawiony sterownik pb powinno byc 1% mniejsze jak lpg

mi pali 8.8 l/100 169 km z 19 l lpg

chyba ze zle licze 169:19l= 8.8l

źle liczysz kolego

powinno być 19l / 169 km = 0,1124 l/km x 100 km

czyli spala ci 11,24 l/100 km

pzdr

Opublikowano
zle ustawiony sterownik pb powinno byc 1% mniejsze jak lpg

mi pali 8.8 l/100 169 km z 19 l lpg

chyba ze zle licze 169:19l= 8.8l

 

spalanie inaczej sie liczy, skoro zrobiles na 19l 169km to spalanie wynosi 19/1,67=11.3

Opublikowano

Mam umówioną wizytę z mechanikiem w tym tygodniu.

Radził mi bym zatankował do pełna i przejechał na benzynie ze 100km. Wtedy będzie wiadomo ile pali normalnie.

A te wystrzały z rury, że spada ona z przepływki, też wam się zdarzają? U mnie można to wywołać bardzo prosto, dzieje sie przy przełączaniu na gaz najczęściej. gdy jest na auto dodaje gazu i gdy zacznie się przełączać puszczę gaz. W najgorszym wypadku rozłączyły się wszystkie rury, łącznie z tą do wspomagania hamulców.

Opublikowano (edytowane)

nic takiego nie powinno się dziać wystrzały na bank są spowodowane zbyt dużą ilością mieszanki gazu z tlenem wtłaczanej do kolektora i dlatego ci rura spada z przepławki jak strzeli i tym bardziej jak masz duże spalanie,najprościej sprawdź tak zatankuj do pełna gazu przejedź 100 km i znowu zatankuj do pełna i wyjdzie ci dokładny wynik ile ci spaliła na 100 czyli tyle ile weszło gazu po drugim zatankowaniu do pełna

a i sprawdź czy od wystrzałów ci nigdzie gumowych połączeń nie rozerwało :)

Edytowane przez driverv8
Opublikowano
po auto kalibracji i ustawieniu nastawuw spalanioe lpg od pb95 wieksze mam o 1% i jest ok dysze optymalne nie wiem jak wstawic zrzuty ekranu ale kazdy silnik wymaga osobnego traktowania innych ustawien ale sa na ogol zblizone zadne 20%- 30% wyzsze ustawienie ciagnie za soba wyzsze spalanie
jedynakk
Opublikowano

wartosc energetyczna lpg jest mniejsza o benzyny o 20%i o tyle silnik musi palic wiecej zeby bylo to dla niego zdrowe

 

przy tak niskiej dawce po kilkidziesiecou tysiacam km glowoca do remontu

Opublikowano
wartosc energetyczna lpg jest mniejsza o benzyny o 20%i o tyle silnik musi palic wiecej zeby bylo to dla niego zdrowe

 

przy tak niskiej dawce po kilkidziesiecou tysiacam km glowoca do remontu

 

bzdur nie pisz bo gaz nigdy nie jest zdrowy dla silnika ja w swoim rekinie mam 1,8i , nigdy więcej gazu niż 10 mi nie spalił przy normalnej jeździe chyba chyba że non stop pedał w podłogę wbijam ale do szarżowania sam dawkę jej zwiększam i jakoś od 12 lat problemów z głowicą nie mam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.