Skocz do zawartości

E39 [528i] - wspomaganie, alternator


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem ze wspomaganiem oraz alternatorem, pojawił mi się mały problem jeśli chodzi o wspomaganie to podczas jazdy i skręcania jest czuć opór z takim jakby przeskokiem, w momencie kiedy obroty utrzymują się na poziomie około 1000 obrotów to wspomaganie działa dobrze, działa też w momencie kiedy się jeszcze samochód dobrze nie nagrzeje, magiel jest w porządku bo już sprawdzony, pompa też raczej dobra bo nie słychać żeby źle pracowała, poziom płynu też ok. Dodatkowo jakoś około 2 dni po zaczęciu się problemów ze wspomaganiem po zapaleniu zapala się kontrolka ładowania przez jakieś 5 sekund po czym gaśnie z lekkim mrugnięciem jeszcze. Dodam że dziś rano, jeszcze po zapaleniu pasek przez chwilę zapiszczał.

W czym tkwi problem kończy się alternator i na tyle obciąża że się pasek ślizga??

W jednym miejscu pasek ma podłużne pęknięcie około 7 cm.

Opublikowano
Witaj,jeśli chodzi o alternator to proponował bym naciągnąć pasek ,i sprawdzić czy coś się zmieniło ,jeśli tak to dobrze byłoby jak byś go wymienił ,ze względu na jego pęknięcie ,druga przyczyna to szczotki alternatora,ja ostatnio u siebie wymieniałem :D i jak na razie jest ok
Opublikowano
Pompę wspomagania sprawdź dokładnie też. U mnie jak padła (co prawda to był Saab a nie BMW, ale myślę że objawy mogą być bardzo podobne) to na zimnym silniku wspomaganie było, jak się zagrzał to już nie. I nie było jej słychać że wyje czy coś, płyn wspomagania też był ok.

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Opublikowano
na poczatek wymienie oba paski, z tego wzgledu ze ostatnio wymianialem oringi na kruccach od wody w parowniku i troche pocieklo a jak dolewalem plynu to chlupnalem i prawdopodobnie zalalem pasek troszke bo mniej wiecej to osd tego momentu sie zaczely te problemy. jutro chce sprawdzic ladowanie to powinno byc widac co z alternatorem przynajmniej mniej wiecej
Opublikowano

Pasek już zmieniony, okazało się że w alternatorze szczotki do zmiany oraz ślizgi.

Dodatkowo dodam że u mnie regulator jest z wyjściem na trzy piny, koszt w Lublinie w Bendiksie 160 zł, na co chcieli mnie naciągnąć bo twierdzili że szczotek się tu nie wymienia a się wymienia.

 

Jeśli chodzi o wspomaganie pierwszy dzień po zmianie paska było ok, ale problem znowu powrócił i czuć jest opór, zastanawia mnie czy nie siada pompa, jeśli by się okazało że tak to czy jest możliwość żeby zastosować pompę jakąś wydajniejszą żeby wspomaganie jeszcze lżej chodziło czy szkoda zachodu na to.

Aha i czy jest możliwość żeby jakoś sprawdzić tą pompę wspomagania co mam.

Opublikowano
Aha i czy jest możliwość żeby jakoś sprawdzić tą pompę wspomagania co mam

Kiedyś czytałem że pompę możesz sprawdzić w następujący sposób: na odpalonym silniku na tzw.wolnych obrotach skręcasz koła maksymalnie np. w lewo trzymając za kierę cały czas, następnie zwiększasz obroty tak do 2000 i jeśli poczujesz przeskok a kierownica jeszcze delikatnie skręci to najprawdopodobniej pompa do wymiany. Ile w tym prawdy sam nie wiem,ale spróbować możesz.

jeśli by się okazało że tak to czy jest możliwość żeby zastosować pompę jakąś wydajniejszą żeby wspomaganie jeszcze lżej chodziło czy szkoda zachodu na to

Można założyć pompę od E38 bo daje większe ciśnienie i jest możliwość zrobienia tego bez większych kombinacji i przeróbek, sam myślę nad takim zabiegiem u Siebie :norty:

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pompę wspomagania możesz spróbować wsadzić od e38, z tego co wiem są troche mocniejsze.

Ja w M57 mam właśnie z siódemki i kierownica chodzi lżej.

Opublikowano
Różnice w pompach są między modelami (e39,e38) a nie między wersjami silnikowymi?

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym obstawiał magiel.

Piszesz , że sprawdzany ale nie piszesz jak był sprawdzany?

To jest skomplikowane ustrojstwo i może powiedzmy puszczać olej między sekcjami i będa takie zacięcia.

A może masz regulacje dokreconą za mocno?

 

A płynu nie ubywa?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pompy różnią się między silnikami, to pewne, ale jak mi padła jakiś czas temu, to się dowiedziałem że w przypadku diesla M57, e38 ma mocniejszą pompę z racji większej masy auta.
Opublikowano
I faktycznie jest lepiej? Ja mam normalna (jeszcze :mrgreen: ) i siła wspomagania jak dla mnie jest w porządku.

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.