Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam to mój pierwszy post na tym forum, przymierzam się do zakupu e46 i siedzę na forum już ze 2 miesiące ( ale się nie udzielam, tylko dużo czytam).

Zainteresowało mnie to auto. Proszę o opinie.

Dwie rzeczy nie dają mi spokoju.

1. Napis na tylnej klapie

2. Nie widzę spryskiwaczy na zdjęciu (chyba wina oświetlenia).

 

http://moto.allegro.pl/bmw-330-xd-po-lifcie-100-bezwypatkowy-zarejestro-i3024186909.html

 

13.02.2013 BMW WebETK

https://www.parts.bmwgroup.com/webetk/SPoE?action=42&operation=druckansicht&time=1360785972867 1/1

Wyposażenie

Dane pojazdu

Art. Wartość

Numer podw ozia WBAEP71000PF32235

Kod typu EP71

Typ 330XD (EUR)

Typoszereg E E46 (3FL)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji TOUR

Układ kierow niczy LL

Drzw i 5

Silnik M57

Pojemność skokow a 3.00

Moc 135

Napęd ALLR

Skrzynia biegów AUT

Kolor STAHLGRAU METALLIC (400)

Tapicerka STOFF JACQUARD/GRAU-(WAR TITANGRAU) (H9TT)

Data prod. 2001-10-12

Wyposażenie

Kod Nazw a (interfejs) Nazw a (ETK)

S203A ALLRADSYSTEM Napęd na cztery koła

S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatyczna skrzynia biegów

S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierow nicy

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierow nica sportow a ze skóry z poduszką

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmow a

S313A AUSSENSPIEGELPAKET Lusterko zew n. z funkcją składania

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S386A DACHRELING Reling dachow y

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko w ew n. ściemniane automatycznie

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiw acze reflektorów

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S522A XENON-LICHT Św iatło ksenonow e

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)

Kod Nazw a (interfejs) Nazw a (ETK)

S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkow skazów białe

S855A SPRACHVERSION ITALIENISCH Wersja językow a, w łoski

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów , Europa

S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Brak obsługi krzyżow ej

S884A ITALIENISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładow a w jęz. w łoskim

S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserw acji pokrycia zew n.

S928A REIFENSTEUERUNG Sterow anie opon

Wyposażenie seryjne

Kod Nazw a (interfejs) Nazw a (ETK)

S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciw poślizgow y

S290A LM RAEDER/STERNSPEICHE 44 Obr. BMW, st. le. spr. gw iaz. 44

S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN Siłow nik szyby elektryczny przedn/tylny

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciw mgłow a

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładow y

S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM akumulator w bagażniku

Opublikowano

Spryskiwacze są - widać na zdjęciu z otwartą maską

A jesli chodzi o oznaczenie to ktoś sobie dokleił

Opublikowano

Generalnie auto wygląda ładnie. Kierownica i fotele wyglądają na normalnie zużyte jak na ten przebieg.

Nie widać różnic w kolorach nadwozia, szpary ok. Mało zdjęć wnętrza, może gość Ci coś dośle.

Tylko jechać, oglądać i brać na przegląd. Pamiętaj o podłączeniu do kompa, bo tak możesz sprawdzić np. sprawność wtryskiwaczy.

Opublikowano
Uciekaj od automatu xd gdzie oczy poniosą. Nie jeździ, awaryjny i pali jak smok.
Opublikowano
A ja go znam osobiście. Samochód właściciela masarni, ma go już trochę latek. Z miasta Palikota. Może tyle mieć przebiegu od domu do masarni na 13 kilometrów. ja swoje 330d mam już 5 lat, a on miał wcześniej, chybna, że komuś na "mieście" sprzedał.
Opublikowano (edytowane)
Uciekaj od automatu xd gdzie oczy poniosą. Nie jeździ, awaryjny i pali jak smok.

 

Zgodzę się tylko z dwoma punktami:)

Awaryjny - konwerter kosztowało mnie to 3100 zł.

Pali jak smok - kwestia perspektywy. Z ostatnich 8 baków mam średnie 11,1l/100km, z czego większość po Warszawie (>90%). Aleee... ponad 200KM, napęd na 4 koła, 3l silnik. Niech manual spali ten litr mniej... Jak porównuję do poprzedniego Avensisa 2.0 D4D, gdzie miałem średnią 6,3l/100km to pali jak smok. Ale doznania też niewspółmierne.

 

Nie jeździ... To chyba kolega nim nie jeździł, że tak mówi:) Różnica przyspieszenia między automatem a manualem to 8,2 vs 7,9s. Znowu kwestia perspektywy:) Dla mnie to żadna różnica, tym bardziej, że w manualu trzeba się postarać, żeby to wykrzesać, a w automacie po prostu gaz do dechy:)

W stosunku do innych automatów, którymi jeździłem, redukcje przeprowadza dość szybko - nie jest to DSG, ale nie denerwuje zbyt długim "myśleniem".

Różnica większa będzie x vs ośka. X ma zdecydowanie większe opory i przy wyższych prędkościach jest jakby zmulony w stosunku do ośki.

 

Podsumowując:

- trzeba się liczyć, że to nie jest bardzo wytrzymała skrzynia

- spali pewnie z litr więcej niż manual

- do normalnego użytku automat jest wygodniejszy i jeśli nie startujesz na każdych światłach próbując zerwać przyczepność to nie zauważysz różnicy w przyspieszeniu.

Edytowane przez tas23
Opublikowano

Popieram kolege tas23, ale zaraz sie zacznie tu wojna, lepszy automat czy manual....

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano

Samochód na pierwszy rzut oka wygląda ok, kierownicą nie telepie, przyśpiesza prosto i prosto hamuje.

Co do automatu, tu mam wątpliwości (mam doświadczenie tylko z jednym automatem x-type 3.0 v6) i w tej bmw długo myślał nad redukcją 2800 obr prędkość ok 100 km/h, może to kwestia tego że szybko wystartowałem. Spalanie nie ma co kryć auto 10 l weźmie, ale po włączeniu tempomatu na ok 70km/h myślałem że szybko spadnie na 6 a on na 9 ledwie zleciał(możliwe że to wina drogi? jechałem w koleinach i po śniegu)

Wspominałem w moim pierwszym poście o tylnej klapie, że według vin nie powinno być tam oznaczeń auta, a są. Klapa nad tablicą ma parchy, pare poprawek lakierniczych na masce (flamaster powinien wystarczyć), lewy błotnik ledziutko przetarty). Podłogi z tyłu nie sprawdzałem bo się na tym nie znam. Nowy właściciel ma auto 7 m-c. Miałem jutro jechać z nim na diagnostykę i jak wszystko będzie ok to go brać, ale właściciel jedzie do zakopca na weekend i trzeba będzie poczekać do następnej soboty.

Opublikowano

Żeby zeszło do 6l to musi być rozgrzany, czyli te 10-15km trzeba przejechać. Zresztą ten silnik jest specyficzny. Ja na tempomacie przy 70km/h mam większe spalanie niż przy 120km/h. Nie wiem, czy ekonomizer przekłamuje, czy to typowe auto na trasy i jest tak ustawione, żeby mało palić.

Druga sprawa to to, że te auta są bardzo czułe na gaz. Wystarczy słownie milimetr mocniej wcisnąć gaz i od razu spalanie skacze do góry. To pierwsze auto, gdzie tak długo przyzwyczajam się, żeby jechać z równą prędkością. Do tej pory ciągle łapałem się na tym, że delikatnie dodawałem gazu, BMW bardzo delikatnie przyspieszało (prędkość zwiększała się słownie o 5km/h na odcinku 3km), a spalanie miałem wtedy o 50% wyższe.

 

Co do parchów to z mojego skromnego doświadczenia wynika, że musisz powoli szykować kasę na lakierowanie:) Jak już są widoczne, to żeby potem kawałków blachy nie wspawywać, to już warto myśleć o naprawie.

Czy to coś poważnego nie wyrokuję. Nie kupujesz nowego auta, a lekki strzał który niszczy klapę nie musi się równać pogięciu całego auta. Trzeba po prostu dokładniej zwrócić uwagę na tę okolicę.

Opublikowano

No i się spóźniłem, auto sprzedane, ale tego kwiatu pół światu, szukamy dalej.

 

Info dla nowego właściciela tego auta.

Auto sprowadzone z Włoch w 2008 r. z przebiegiem 176 tyś. (magiczna liczba), odsprzedane w sierpniu 2011 z przebiegiem 230 tyś. (około tej liczby, były właściciel nie był pewny), styczeń 2013 r. licznik pokazuje 210 tyś. :shock: WTF :twisted:

Przez pięć lat byli właściciele tylko robili wymianę płynów i lali ropę, plus wymiana klocków.

Sprzedający nie przyznał się że to on przyciemnił szyby "tak kupiłem", poprzedni właściciel "ja szyb nie przyciemniałem".

Została wymieniona skrzynia biegów w firmie która się w tym specjalizuje z siedzibą w Kielcach (info od byłego właściciela).

 

Jedyne minusy dla mnie tego auta to:

1. Spalanie

2. Automat

3. Koszty części (zawieszenie i przeniesienie napędu)

 

Plusy:

1. Prowadzenie

2. Stan wizualny

3. Opony (wszystkie rok produkcji 2011, i fajne felgi)

4. Ogólnie zadbane auto.

 

 

Jeżeli to auto ma 250 - 260 tyś i środek wygląda ładnie, siedzenia nie wypierdziane, to ile muszą mieć te auta których taborety wyglądają jak twarz mojej 85 letniej babci. :D nie obrażając mojej babci.

Opublikowano
Uciekaj od automatu xd gdzie oczy poniosą. Nie jeździ, awaryjny i pali jak smok.

 

Zgodzę się tylko z dwoma punktami:)

Awaryjny - konwerter padł mi po 260kkm (był oryginalny) i kosztowało mnie to 3100 zł.

Pali jak smok - kwestia perspektywy. Z ostatnich 8 baków mam średnie 11,1l/100km, z czego większość po Warszawie (>90%). Aleee... ponad 200KM, napęd na 4 koła, 3l silnik. Niech manual spali ten litr mniej... Jak porównuję do poprzedniego Avensisa 2.0 D4D, gdzie miałem średnią 6,3l/100km to pali jak smok. Ale doznania też niewspółmierne.

 

Nie jeździ... To chyba kolega nim nie jeździł, że tak mówi:) Różnica przyspieszenia między automatem a manualem to 8,2 vs 7,9s. Znowu kwestia perspektywy:) Dla mnie to żadna różnica, tym bardziej, że w manualu trzeba się postarać, żeby to wykrzesać, a w automacie po prostu gaz do dechy:)

W stosunku do innych automatów, którymi jeździłem, redukcje przeprowadza dość szybko - nie jest to DSG, ale nie denerwuje zbyt długim "myśleniem".

Różnica większa będzie x vs ośka. X ma zdecydowanie większe opory i przy wyższych prędkościach jest jakby zmulony w stosunku do ośki.

 

Podsumowując:

- trzeba się liczyć, że to nie jest bardzo wytrzymała skrzynia

- spali pewnie z litr więcej niż manual

- do normalnego użytku automat jest wygodniejszy i jeśli nie startujesz na każdych światłach próbując zerwać przyczepność to nie zauważysz różnicy w przyspieszeniu.

 

 

Nie zauważyłeś jednej ważnej rzeczy. Silnik z ogłoszenia ma 184 konie i przyspieszenie do 100 ok 9 s.

Mój ma 6,8 ...więc to jest przepaść i mam prawo powiedziec że "nie jedzie"

Opublikowano

Jakub ale my mówimy o konkretnych dieselach:)

Pierwsze Twoja wypowiedź sugerowała, że automat nie jedzie (co zanegowałem), druga że w ogóle auta z przyspieszeniem powyżej 7sek nie jeżdżą, ale to ma mały związek z dyskusją (w motocyklu miałem 3,2s do 100km/h i poniżej 10s do 200km/h tylko co z tego).

 

Rzeczywiście pomyliłem moce, ale i tak różnica jest znikoma (0,2 sek.) - automat vs manual ma 8,9 do 8,7s. Nadal jesteśmy poniżej 9s, co uważam za dość dobry wynik jak na ponad 10. letnie auto.

Inna sprawa, że za kilka tysi. więcej kupisz nowszy egzemplarz z nowszym silnikiem i 204KM, który jest prawie sekundę lepszy.

Opublikowano
Nie odnosiłem się do automatu tylko konkretnie do silnika 184 KM. Automat odrzucam bez zastanawiania z uwagi na GM.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.